Paljonko maksoit omista ulkoiluvaatteistasi?
Millaisia ulkoiluvaatteita sinulla on? Kuinka usein päivität omaa vaatevarastoasi?
Kommentit (33)
Mulla on muutaman kympin tuulipuku. Mitä järkeä olis ostaa kalliimpia?
Ulkoillessa ylläni on yleisimmin farkut ja huppari, joskus collegehousut tai fleecehousut. Näitä hankin kirppareilta euron-kahden hintaan. Jalassa on Haltin vaelluskengät, 30 euroa Budget Sportista. Uudet kengät ostan kun entiset menevät rikki. Sadesäällä lainaan aviomiehen sadetakkia.
En oo pannut niihin rahaa kuuteen vuoteen. Pidempäänkin. Perin ne pojaltani, jolle jäävät oieniksi.
Vierailija kirjoitti:
Jos oikeasti ulkoilee ja haluaa esim. pysyä kuivana
Haltin ulkoiluasu. Ostin Jukolan viestistä Intersportin teltasta. Oli joitan vajaan kolmesataa, mutta paljon alle normaalin hinnan.Työskentelen päiväkodissa, joten ulkovaatteista en tingi (ja merkkaan ne verotukseen)
Takki alesta n.50 euroa, housut lidlistä n. 15 euroa. Uusia ostan , kun en mahdu vanhoihin tai ne muuttuvat liian isoiksi. Vaatekaapit pursuaa erikokoisia vaatteita välillä 36-44. T. Vaihteleva painoinen jojoilija
Vierailija kirjoitti:
Haltin ulkoiluasu. Ostin Jukolan viestistä Intersportin teltasta. Oli joitan vajaan kolmesataa, mutta paljon alle normaalin hinnan.Työskentelen päiväkodissa, joten ulkovaatteista en tingi (ja merkkaan ne verotukseen)
Opittelen puhimaan ja kirjoittelemahan :D
Veden ja tuulenpitävä ulkoilupuku makso 90e, tennarit 50e, goretexkengät 50e, kumpparit 25e, toppatakki 90e, toppahousut 90e. Feikki-ugit makso ehkä 10e, pitäs ostaa jotkut hyvät lämpimät talvikengät. Tähän vielä asusteet päälle.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ovat ulkoiluvaatteet?
Oisko vähän sporttisemman näköiset vedenkestävät housut, vedenkestävä sporttinen ulkoilutakki ja vedenkestävät vaelluskengät / juoksukengät.
Mulla on tällaisia, kahdet housut välikauteen, varmaan 4 vedenkestävää takkia välikauteen ja parit vedenkestävät kengät. Talvella käyn kävelyllä ihan normaalissa toppatakissa, joita on varmaan 10 kappaletta.
Kaikki yhteensä jotain päälle 1000 euroa. Kuoripuku, softshell -takki, ulkoiluhousut, vaelluskengät, lenkkarit, pipot, huivit, hanskat fleecet, toppatakki, toppahousut, talvikengät, trikoot, aluskerrokset. Unohdankohan jotain...
Ulkoilen joka päivä 1-3h ja käyn vuosittain muutamalla vaelluksella. Vielä ei ole tarvinnut uusia mitään. Osa on ostettu käytettynä, mutta jos ostan uutena, niin panostan mieluummin kunnolla ettei tarvitsisekaan vähään aikaan uusia.
Filippa K villakangastakki kirpparilta 25 €
Mexx -takki Anttilasta markka-aikaan, en muista enää paljonko maksoi.
Joutsen -untuvatakki Huutonet 70 €
Siinä mun takit.
Mulla on Raiskin kuoritakki ja Haglöfsin gorehousut. Oisko tuo Raiskin takki ollut joskus aikoinaan viiskymppiä, noiden Haglöfsin housujen hinta ei ole jäänyt mieleen, ostin ne alennuksesta. Kalliitahan ne ovat, mutta hintansa väärtit ehdottomasti. Tarkoituksena olisi ostaa uusi takki heti kun on varaa ja siirtää tuo Raiskin takki tallikäyttöön.
Ulkoiluvaate? Mulla on farkut (100e?) ja huppari (60e?). Jos on kylmä, laitan toppatakin (300e).
Columbia ulkoilutakki 5,90€, Catmandoo ulkoiluhousut 2€ ja McKinley vaelluskengät 6€. Kaikki lähes uudenveroisina kirppareilta :) Ovat tuulen- ja vedenpitäviä.
Ostan kaikki vaatteet ja kengät joko kirppiksiltä tai kaupasta kunnon alennuksella.
Kuten joku jojoilija täällä kertoi, kaapista saattaa löytyä vanhoja, mutta vähän käytettyjä vaatteita. Laihduttuani kaksi vaatekokoa mahduin taas kaapissani hautomaani uudenveroiseen Icepeakin ulkoilutakkiin, josta maksoin muistaakseni 70 euroa (50% alennuksessa). Samoin kirppikseltä viidellä eurolla ostetut uudenveroiset Rukan ulkoiluhousut olivat nyt sopivat. Rukan verkkatakki (kirpparilta 7 eurolla) sekä Icepeakin paksu huppari (-40%) eivät enää kinnanneet mahan kohdalta. Ehdin jo surra, että joudun laittamaan nuo vaatteet kirppikselle. Syyskesällä ostin uudet Salomonin kengät 50% alennuksella ja kaapissa on vanhojen alennusmyyntien jäljiltä pari muuta uutta urheilukenkäparia, jotka pääsevät pian käyttöön. Urheilukengät käytän yleensä loppuun.
Alesta hyvä kuoritakki, - housut ja goretexkengät yht 180 e. Talvella lasketteluhousut ja haltin toppatakki, hankintahinta olis kai parisataa mutta nuo olen saanut lahjaksi. Lenkkikamat sit erikseen. Olen pihi ja pienituloinen, mutta ulkoilen paljon ja se on huonoilla varusteilla hyvin tympeää, uusia ostankin vain tarpeeseen, voi mennä kymmenenkin vuotta samat (pysyy muutenkin kuosissa kun pitää mahtua vanhoihin)
Elloksen alesta 2 kuoritakkia ja housut (näillä ikää 8v jo) 15e alesoftshelltakki lidlistä.
Toppahousut 60e stadiumista ja parka 70e cubukselta ja pulman kevyttoppatakki 4e kirppikseltä
Vierailija kirjoitti:
Olin eilen juuri parin tunnin metsälenkillä sateessa, ja ihan kuiva olin vaatteet riisuttuani. Joten kannattaa, jos haluaa liikkua. Samoin työmatkapyöräily vesisateessa muuttaa kokonaan tunnelmaa kunnon vaatteissa.
Hintoja en muista, kun vuosia sitten olen ostanut. Kannattaa ostaa hyvälaatuiset, vaikka vähän kalliitkin, eikä liian naftit kooltaan, niin on ainakin kymmeneksi vuodeksi olemassa, jos ei päivittäin käytä. Takkini on Wolfskinin, aika paljon käytetty 8v, eikä mitään käytönjälkiä, ja todellakin pitää veden ulkona. Samaa merkkiä housut, kengät Salomon.
Silloin kun ne menevät rikki. Minulla on muutama eripaksuinen takki, parit housut ja rukan sadevaatteet, hankintahinta yhteensä joku 300 yhteensä. Jotkut noista jo vuosia vanhoja.