Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Missä vaiheessa olette totuttaneet lapsenne kahviin?

Vierailija
30.09.2016 |

Meidän tyttäremme on nyt 3v. ja olemme pikku hiljaa alkaneet totuttaa häntä kahvin makuun. Alkuun tietysti reilun maidon kanssa, mutta edelleen hän hieman vierastaa. Minkä ikäisenä teidän lapsenne ovat yleensä tottuneet?

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siinä just ennen uhmaikää on ihan hyvä

Vierailija
2/41 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on menty ihan lapsen oman kiinnostuksen mukaan, heti kun on näkynyt merkkiä että haluaa maistaa, niin on lusikalla annettu. Aluksi on annettu pieniä kupillisia, jossa paljon sokeria ja maitoa, ja siitä pikkuhiljaa vähennetty lisukkeiden määrää. Esiteini-iässä ovat jo itse keittäneet pannullisia itselleen ja tehneet espressoa mokkapannulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustaa, vahvaa kahvia pitää aloittaa tarjoamaan mahdollisimman nuorena jo tuttipullosta, että tottuu siihen kahvin aitoon makuun. Maidolla vaan peitetään se maku ja siitä jää paha tapa laittaa sitä maitoa ja ehkä sokeriakin myöhemmällä iälläkin. Sitten tulee niitä kaloreita ja liikakiloja.

Vierailija
4/41 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tänä vuonna 21 vuotta täyttävä mies, enkä edelleenkään juo kahvia. Myöskään pikkuveljeni 18v ei juo sitä.

Vierailija
5/41 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden vanhana alkoivat maistella.

Vierailija
6/41 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mustaa, vahvaa kahvia pitää aloittaa tarjoamaan mahdollisimman nuorena jo tuttipullosta, että tottuu siihen kahvin aitoon makuun. Maidolla vaan peitetään se maku ja siitä jää paha tapa laittaa sitä maitoa ja ehkä sokeriakin myöhemmällä iälläkin. Sitten tulee niitä kaloreita ja liikakiloja.

Haloo, tässä taas joku luomumamma, joka ei omalle Kuutti-Persiljalleen anna mitään"pahaa ylimääräistä". Kyllä kun siihen kahviin jää koukkuun, niin lapset alkaa juoda kahvinsa vähemmällä sokerilla ja maidolla ihan  itsestään kun vanhemmat vähentävät niiden määrää kahvikupissa!

Vierailija
7/41 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehe. Hauska.

Mä oon nelivuotiaana juonut kahvia, halusin kun aikuisetkin joi. En tiedä kauan se innostus kesti, mutta myöhemmin opin juomaan kahvia vasta kun sovittelin yksin asumisen, opiskelut ja työpaikan yhteen, olin tuolloin 19v.

Ei kahvi vieläkään herkkua ole, juon vain äärimmäisessä väsymyksessä. Jota nyt tuntuu pikkulapsiarjessa olevan koko ajan :D. Mutta ei, en mä kyllä noita omia kakaroita kahviin opeta.

Vierailija
8/41 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tänä vuonna 21 vuotta täyttävä mies, enkä edelleenkään juo kahvia. Myöskään pikkuveljeni 18v ei juo sitä.

Kasvatus epäonnistunut. Kahdesti.

Vierailija
9/41 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo. Ei kukaan ole niin vajaa että antaa taaperolle/leikki ikäiselle kahvia. Jos ei ole provo niin lasu ei varmaan olis pahitteeks. Meillä kun just kielettiin taaperolle antamasta edes tuoreista hedelmistä ja vedestä blendattua mehua.

Vierailija
10/41 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Provo. Ei kukaan ole niin vajaa että antaa taaperolle/leikki ikäiselle kahvia. Jos ei ole provo niin lasu ei varmaan olis pahitteeks. Meillä kun just kielettiin taaperolle antamasta edes tuoreista hedelmistä ja vedestä blendattua mehua.

Miten niin provo? Kahvi on kiinteä osa suomalaista kulttuuria ja ruokaperinnettä, joten kyllä lapsetkin pitää opettaa kahvia juomaan.

Vierailija
11/41 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kannattaa koukuttaa kofeiiniin mahdollisimman nopeasti. Älkää antako periksi vaikka alkuun sylkisi pois! On sitten paljon helpompaa siirtyä nikotiiniin kun on hyvä pohja.

Vierailija
12/41 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haloo, tässä taas joku luomumamma, joka ei omalle Kuutti-Persiljalleen anna mitään"pahaa ylimääräistä". Kyllä kun siihen kahviin jää koukkuun, niin lapset alkaa juoda kahvinsa vähemmällä sokerilla ja maidolla ihan  itsestään kun vanhemmat vähentävät niiden määrää kahvikupissa!

Tai sitten siinä on luomumamman sijaan tullut ihan sarkasmia perusmammalta. Onhan toi aivan älytöntä antaa lapselle kahvia. En antaisi edes alakoululaiselle.

Vierailija
13/41 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet varmaan teenjuoja, ne on niin huumorintajuttomia.

Vierailija
14/41 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse muuta opettaa kuin että kyläilypaikassa joutunee juomaan kupillisen (jos on niin ajattelematon isäntäväki ettei lapsille ole mehua, maitoa, teetä tai vaikka vetta).

Muuten tutustuvat kahviin myöhemmin, esim. ensimmäisellä työpaikalla. Aivan turhaa totuttaa nuorena kofeiinin (no, onhan se toki parempi vaihtoehto kuin oluelle opettelu).

Vierailija
15/41 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista totuttaa myös nikotiiniin. Kiinteä osa suomalaista kulttuuria.

Vierailija
16/41 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä alkoi poika keitellä omat kahvinsa siinä kymmenen ikävuoden paikkeilla. Olen kyllä yrittänyt vahtia, ettei päivässä menisi yli kolmea kupillista.

Vierailija
17/41 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No samoihin aikoihin kuin kaljaankin totuttelun.

Vierailija
18/41 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten siinä on luomumamman sijaan tullut ihan sarkasmia perusmammalta. Onhan toi aivan älytöntä antaa lapselle kahvia. En antaisi edes alakoululaiselle.

Hyvä, tajusit! (Että mun käy sääliksi näitä ihmisiä, jotka tulee selitteleen hyviä sarkasmi-/vitsijuttuja)

Vierailija
19/41 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tyttö on 21 eikä juo kahvia. Ja miksi pitäisikään väkisin juoda?

Vierailija
20/41 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin provo? Kahvi on kiinteä osa suomalaista kulttuuria ja ruokaperinnettä, joten kyllä lapsetkin pitää opettaa kahvia juomaan.

Kyllä, aivan samaa mieltä. Kukaan ei pidä näistä vieraista jotka pyytävät kahvipöydässä pepsimaxia.