Moni valittaa nykyään jatkuvaa joka paikassa olevaa "homorummutusta"
Mutta kun katsoo tämän palstan keskusteluja ja julkisuudessakin yleistä ilmapiiriä niin olen sitä mieltä että tuo homorummutus tulee ihan tarpeeseen koska homofobia pitää kitkeä pois. Niin kauan kuin tommonen fobia jatkuu, jatkuu myös homorummutus!
Kommentit (38)
Olen otse lesbo ja mun mielestä homorummutus pahentaa homofobiaa. Homoja ei enää nähdä ihmisinä ja yksilöinä vaan homoina. Jotkut julkkiksetkin esitellään homoina ja koko identiteetti tuntuu perustuvan homouteen. Miksei meitä voi kohdella tavallisin ihmisinä? Miksei homoutta voi pitää luonnollisena asiana, jota ei ole tarpeen erikseen korostaa? Ihmisiä ei esitellä enää "Tässä on Pekka. Hän on puuseppä." vaan "Tässä on Pekka. Hän on homo."
Homorummutus:
Heterona sitä nyt on vain vaikea nähdä sitä millä tavalla se on koko yhteiskunnan pohjana, siis siihen pohjautuvat arvot. En näe että heteroita haukutaan heidän seks.suuntautumisen takia kun taas homoja lähes jatkuvasti.
Vierailija kirjoitti:
Homorummutus:
Tämä on niin loistava! Olisin linkittänyt itse, ellet olisi ehtinyt ensin.
Vierailija kirjoitti:
Jeps!
Heterot eivät edes tajua kuinka paljon heteroutta hierotaan kaikkien naamaan koko ajan. Olen onnellinen, että nykyään edes about 1 % medianäkyvyydestä on homoilla.
Muuta jollekin homosaarelle, jos valtaväestön elämä tuntuu naamaan hieromiselta.
Vierailija kirjoitti:
Olen otse lesbo ja mun mielestä homorummutus pahentaa homofobiaa. Homoja ei enää nähdä ihmisinä ja yksilöinä vaan homoina. Jotkut julkkiksetkin esitellään homoina ja koko identiteetti tuntuu perustuvan homouteen. Miksei meitä voi kohdella tavallisin ihmisinä? Miksei homoutta voi pitää luonnollisena asiana, jota ei ole tarpeen erikseen korostaa? Ihmisiä ei esitellä enää "Tässä on Pekka. Hän on puuseppä." vaan "Tässä on Pekka. Hän on homo."
Missä olet tuollaiseen törmännyt? Töissä? Kaveriporukassa? Lehdissä? Jossain tv-ohjelmassa? Itse en lesbona ole huomannut mitään tuollaista, mutta en katsokaan tosi-tv:tä...
Homofobiaa tulee valitettavasti aina olemaan.
Saatana on päässyt valtaan. Ihmiskunta tuhoutuu. Tältä minusta tuntuu enkä ole edes kristitty.
Missä tämmöiseen homorummutukseen voi törmätä? Jos jossain homo elää elämäänsä piilottelematta, tai tv-sarjassa on joku homo hahmo niin onko se sitä rummuttamista?
Uhkaako jonkun ihan vieraan ihmisen seksuaalisuus niin paljon? Outoa minusta.
Ja olen hetero, avioliitossa ja äiti. Onko sen kirjoittaminen tähän jotain heterorummutusta tai "seksuaalisuuteni hieromista toisen naamaan"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka miten homorummutatte niin se ei tule koskaan olemaan normi.
Mikä ei tule olemaan normi?
No rummutus. Rummuttajien lapsetkin kärsii.
Vierailija kirjoitti:
Saatana on päässyt valtaan. Ihmiskunta tuhoutuu. Tältä minusta tuntuu enkä ole edes kristitty.
Minustakin tuntuu tältä, mutta ei todellakaan "homorummutuksen" vaan persujen ja uusnatsien nousun, terrori-iskujen ja tyhjäpää-somebimbokulttuurin takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka miten homorummutatte niin se ei tule koskaan olemaan normi.
Määrittele mikä on normaalia nykyajan maailmassa?
Normaali on se, mitä muut ovat ja sinä et.
Kummasti se homous on kuin käyntikortti.
Eikö kaikkien tulisi olla ihmisiä omalla nimellään eikä "Hei, olen Jarkko, olen homo"?
"Olen Erkki, olen näyttelijä ja homo".
Siitä tämä homma kusee. En ole koskaan kuullut yhdenkään heterojulkkiksen mainitsevan erikseen suuntautumistaan. Ei siinä ole mitään kaapissaolemista, ettei julkisesti kerro suuntautumistaan.
Ihmiset ovat ihmisiä, suuntautumisestaan riippumatta, eikä suuntautumisen korostamisella/esilletuomisella saada aikaan muuta kuin paskaa.
Homo ei ole yhtään heteroa erityisempi eikä päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ollut ennen mitään homoja vastaan mutta nyt tulee jo korvista ulos. Ihan niin kuin homot olisivat ainoa vähemmistö Suomessa. Minkä muun vähemmistön oikeuksista jauhetaan yhtä paljon? Oletteko parempia kuin muut? Minuun homorummutuksella on ollut todella negatiivinen vaikutus. Onko seuraava vaatimus että valtaväestön pitää kumartaa teitä?
Olisko vaatimus se, että homoseksuaalit ihmiset saavat olla rauhassa homoseksuaaleja, ilman, että siitä toisten kuhista tai huomautella. Olet varmasti tietoinen siitä, että maaseudulla, tai välttämättä kaupungissakaan, varsinkaan nuoret eivät voi välttämättä julkisesti kertoa olevansa homoseksuaaleja esim. väkivallan pelossa. Ehkä olet myös tietoinen siitä, että homoseksuaalisilla nuorilla on edelleen korkeampi itsemurhariski.
-
Muista myös, että toisen vähemmistön oikeudet eivät ole toisilta vähemmistöiltä pois.
Sepä se kun te olisitte rauhassa niitä homoja ettekä toitottaisi sitä suuntautumistanne joka ****** vaiheessa.
Kiitti vitusti tästäkin kirjoitti:
Kummasti se homous on kuin käyntikortti.
Eikö kaikkien tulisi olla ihmisiä omalla nimellään eikä "Hei, olen Jarkko, olen homo"?
"Olen Erkki, olen näyttelijä ja homo".
Siitä tämä homma kusee. En ole koskaan kuullut yhdenkään heterojulkkiksen mainitsevan erikseen suuntautumistaan. Ei siinä ole mitään kaapissaolemista, ettei julkisesti kerro suuntautumistaan.
Ihmiset ovat ihmisiä, suuntautumisestaan riippumatta, eikä suuntautumisen korostamisella/esilletuomisella saada aikaan muuta kuin paskaa.
Homo ei ole yhtään heteroa erityisempi eikä päinvastoin.
Ja tää tuntuu ainakin minusta lesbona pahalta, koska haluaisin olla vain minä. Mutta tuntuu, että media pitää meitä homoja jonain erikoisuuksina ja kummajaisina, erityisihmisinä. Piti vaan kommentoida tähän, kun on samanlaiset ajatukset. Tiedän, että suurin osa homoista taitaa olla niitä, jotka tykkää tuoda homoutta julki. Niin voi olla vaikea käsittää, ettei kaikki jaksaisi. Ja ymmärrän, että olen etuoikeutettu homo. Olenhan syntynyt pääkaupunkiseudulla, missä asenteet ovat avoimemmat. Mun ei tarvitse taistella olemassaolostani samalla tapaa kuin vaikka jonkun pohjoiskarjalaisen.
Vierailija kirjoitti:
Heterona sitä nyt on vain vaikea nähdä sitä millä tavalla se on koko yhteiskunnan pohjana, siis siihen pohjautuvat arvot. En näe että heteroita haukutaan heidän seks.suuntautumisen takia kun taas homoja lähes jatkuvasti.
Todella monet homot suhtautuvat heteroihin suorastaan halveksivasti. Ei ne mitään yli-ihmisiä ja niiiiiiin ihania kaikki oo. Nuorilla naisilla on joku ihme homofanitus, olen nähnyt netissä keskusteluja missä juuri näistä homofaninaisista homot puhuvat halveksuen.
Vierailija kirjoitti:
Missä tämmöiseen homorummutukseen voi törmätä? Jos jossain homo elää elämäänsä piilottelematta, tai tv-sarjassa on joku homo hahmo niin onko se sitä rummuttamista?
Uhkaako jonkun ihan vieraan ihmisen seksuaalisuus niin paljon? Outoa minusta.
Ja olen hetero, avioliitossa ja äiti. Onko sen kirjoittaminen tähän jotain heterorummutusta tai "seksuaalisuuteni hieromista toisen naamaan"?
Sinun pitää kysyä kysymyksesi ensimmäisen kommentin homolta/homomieliseltä joka valitti että heteroutta hierotaan sen naamaan. Ai niin, homot saa olla sitä mieltä hetetoista mutta heterot ei homoista.
No useimmilla vähemmistöillä on samat oikeudet kuin muillakin. Avio-oikeus on vasenkätisillä, ruotsinkielisillä, maahanmuuttajilla, epileptikoilla, kohdunpoistossa käyneillä naisilla, pyörätuolssa olevilla, uskovilla jne. Mutta homoilla ei.