Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kellään muulla tällaista vaivaa? (ällövaroitus)

Vierailija
30.09.2016 |

Omituinen, epämääräinen kipu jossain alavatsan alueella, luullakseni peräsuolessa, iskee joskus äkkiarvaamatta ilman mitään heti käsitettävää syytä. Tuntuu kuin sisällä olisi jokin kova ja tylppä esine, joka painaa suolenseinämää, tai sitten joltain oudolta krampilta. En ole huomannut, että tämä mitenkään liittyisi siihen, mitä olen syönyt ja milloin suoli on tyhjentynyt. Tätä tapahtuu harvoin, ehkä kerran-pari vuodessa ja se menee ohi itsestään. Tuntuu, että kipuun auttaa ja se poistuu nopeammin kun jännittää lantionpohjalihaksia, ikään kuin puristaen oletetun pullistuman kasaan ja tavarat omille paikoilleen. En yhtään käsitä, mistä voisi olla kysymys. Viimeksi näin tapahtui pari yötä sitten kesken unien, kun heräsin kipuun. Lihaksia jännittämällä se sitten meni ohi n. 5-10 minuutissa. Muutoin kaikki on normaalisti. En muista, milloin tätä on tapahtunut ensimmäisen kerran, mutta saattaa siitä olla jo kymmenisen vuotta. Vaikuttaa vaarattomalta, mutta on tosi kivulias iskiessään.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kova kakka raapii suolen seinää liikkuessaan?

Vierailija
2/25 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tuollaisia tulee silloin tällöin. Silloin vain vähän tavallista kovempi kakka ilmoittaa tulostaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kova kakka raapii suolen seinää liikkuessaan?

Näin minäkin ensin oletin, mutta en ole huomannut mitään yhteyttä.

Vierailija
4/25 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla tuollaisia tulee silloin tällöin. Silloin vain vähän tavallista kovempi kakka ilmoittaa tulostaan.

No en tiedä, piiloutuuko se kakka sitten johonkin salaiseen poimuun odottelemaan päivä- ja viikkotolkulla, päästäen pehmeämmät ohitseen, koska en ole tällaista itselläni huomannut. -ap (myös edellinen vastaus ap:n)

Vierailija
5/25 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peräsuolen sulkijalihaksen kramppi. Aivan kauhean kivulias kun tulee, itsellä vaivannut satunnaisesti jo 30 vuotta. Yleensä lämmin suikuttelu ja jonkun kovan päällä istuminen auttaa.

Vierailija
6/25 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peräsuolen sulkijalihaksen kramppi. Aivan kauhean kivulias kun tulee, itsellä vaivannut satunnaisesti jo 30 vuotta. Yleensä lämmin suikuttelu ja jonkun kovan päällä istuminen auttaa.

Oletko saanut tuosta diagnoosin? Löysitkö itse nuo konstit vai neuvoiko lääkäri? -ap

Vierailija
7/25 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla kanssa samaa vaivaa silloin tällöin. Aivan helvetin kivulias! Kun kohtaus tulee, on vain pakko maata jalat koukussa sängyssä aivan liikkumatta. En tiedä, mikä aiheuttaa, eikä esim. ruokavaliolla tai suolen toiminnalla ole mitään vaikutusta.

Vierailija
8/25 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös on näitä sillointällöin harvakseltaan ja ovat erittäin kipeitä.

Tuntuu itselläni ainakin peräsuolen alueella ja säteilee siitä vähän jokasuuntaan. Ikäänkuin kova suonenveto persuuksissa. 

Itse olen yhdistänyt tämän kuukautisten kanssa samaan syssyyn. Tai tulevat selkeästi yleisemmin, kun menkat on alkamassa. Luulen, että kun kohtu kramppaa niin joku tuolla persuuksen alueella vain haluaa lähteä leikkiin mukaan. 

Mutta siis on näitä kyllä, sattuvat aivan törkeästi (pystyssä ei voi olla), mutta menevät yleensä suht nopeasti ohikin.

Vierailija
9/25 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama vaiva, järkyttävän kivulias. Voi iskeä kesken kävelylenkin tai töissä tai vaikka nukkuessa. Aivan hirveä. Yleensä nappaan 1,2 g ibuprofeenia ja pakko on päästä lepäämään, vie aivan toimintakyvyn. "Onneksi" tätä on näköjään muillakin!

Vierailija
10/25 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko saanut tuosta diagnoosin? Löysitkö itse nuo konstit vai neuvoiko lääkäri? -ap

Ihan itse diagnosoin, netistä löytämäni perusteella, tosin lääkärikaverini varmisti asian. Konstit niin ikään olen itse löytänyt. Vaiva ei tosiaankaan liity mitenkään ulostamiseen, itse veikkaan magnesiumin puutetta, kuten muissakin krampeissa.

Vierailija
11/25 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin yleistä homoseksuaalien piirissä. Kyse on sisemmän sulkijalihaksen krampista. Alkusyy on todennäköisesti vahingoittuminen. Ulompaa ihminen voi mielellään hallita, sisempää ei.

Vierailija
12/25 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho. Mulla on usein samanlaista kipua, esiintyy eniten kuukautisten ympärillä, mutta voi tulla muulloinkin. Nyt kuulen ekaa kertaa, että peräaukossa voi esiintyä kramppeja! Selittääkin aika paljon. 

Vierailija
13/25 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin yleistä homoseksuaalien piirissä. Kyse on sisemmän sulkijalihaksen krampista. Alkusyy on todennäköisesti vahingoittuminen. Ulompaa ihminen voi mielellään hallita, sisempää ei.

Juu, varmaan näinkin. Mutta itse olen ihan tavallinen nainen, ja kun nämä alkoivat, olin 17 v., ja kukaan ei todellakaan ollut tunkeutunut peppuuni. Enkä senkään jälkeen ole harrastanut, paitsi sen verran kokeillut, että tiedän ettei oo mun juttu.

- nro 5 ketjussa, joka kertoi tästä krampista

Vierailija
14/25 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap vastaa: Olen nainen. Mutta nyt kyllä heitit jännän pallon peliin, sillä todellakin olen joutunut muutaman kerran (alle 10 kertaa) suostumaan"peppuseksiin" miehen sitä kovasti vongatessa, mutta en lainkaan nauttinut vaan kärsin joka hetkestä. Näitä kipuja ei esiintynyt koskaan ennen kuin tämä "harrastus" tuli kuvioon, ja siitä on jo useampi vuosi, kun ilmoitin, että nyt riittää, ei seksiä saa harrastaa toisen kustannuksella, jos itse nauttii ja toinen kärsii (eikä nauti myöskään siitä kärsimyksestä!) Onkohan muilla naisilla vastaavaa syy-yhteyttä, vai liekö sattumaa?

Vierailija
15/25 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, varmaan näinkin. Mutta itse olen ihan tavallinen nainen, ja kun nämä alkoivat, olin 17 v., ja kukaan ei todellakaan ollut tunkeutunut peppuuni. Enkä senkään jälkeen ole harrastanut, paitsi sen verran kokeillut, että tiedän ettei oo mun juttu.

- nro 5 ketjussa, joka kertoi tästä krampista

Jos meillä on siis tämä sama vaiva, niin syy lienee jokin muu kuin peppuseksi (tai saattaahan se olla joku lisätekijä, tiedä häntä). Mutta muistin tässä myös poikaystävän nuoruudestani, jolla tuli joskus noita kohtauksia, en koskaan kysellyt tarkemmin, mutta jälkeenpäin ajatellen saattoi tosiaankin olla juuri sama vaiva. En usko, että hänkään olisi harrastanut mitään poikien kanssa, vaikka eihän sitä täysin varmasti voi tietää. Eikä hänkään ollut kuin hädin tuskin 18-vuotias.

Vierailija
16/25 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja kommentti 15 siis ap:n. (sen verran uutta tämä kirjoittelu mulle, etten muista kuitata kommenttejani)

Vierailija
17/25 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kramppi ei liity mitenkään anaaliseksiin. Monilla ihan lapsuudesta asti ko. vaivaa. Tuohon on olemassa lääke, joku nitropojainen, kysykää lääkäreiltänne. Mutta hirveä vaiva kaiken kaikkiaan.

Vierailija
18/25 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävisin lääkärissä. Sukulaiseni kuoli paksunsuolensyöpään, jonka oireiisiin ei reagoinen ajoissa. Meni lääkäriin kun kipu tuntui raajassa.. silloin oli liian myöhäistä.

Vierailija
19/25 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöpä!

Vierailija
20/25 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap vastaa: Olen nainen. Mutta nyt kyllä heitit jännän pallon peliin, sillä todellakin olen joutunut muutaman kerran (alle 10 kertaa) suostumaan"peppuseksiin" miehen sitä kovasti vongatessa, mutta en lainkaan nauttinut vaan kärsin joka hetkestä. Näitä kipuja ei esiintynyt koskaan ennen kuin tämä "harrastus" tuli kuvioon, ja siitä on jo useampi vuosi, kun ilmoitin, että nyt riittää, ei seksiä saa harrastaa toisen kustannuksella, jos itse nauttii ja toinen kärsii (eikä nauti myöskään siitä kärsimyksestä!) Onkohan muilla naisilla vastaavaa syy-yhteyttä, vai liekö sattumaa?

No etkö nyt oikeasti itse keksinyt tätä yhteyttä, selvä juttuhan tuo on:) Sitäpaitsi, vanhoilla homoilla roikkuu peräsuoli 20 cm ulkona.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän viisi