Mikä suurempi kauppaketju kaatuu seuraavaksi? Arvauksia:
Kommentit (119)
Surkuhupaisaa, mutta olisiko helpompaa keskustella siitä, mitkä isot, suomalaiset liikkeet eivät mene konkkaan.
Vierailija kirjoitti:
Siis etola? Olen miettinyt vuosikaudet miten se pysyy pystyssä? Harvoin, mutta joskus, tulee tarvetta lähteä sinne, mutta kyllä erittäin harvoin. Ja aina olen melkein ainoa tai ainoa asiakas. Ja tätä asiaa mietin jo 15 vuotta sitten kun siellä oli keskimäärin 5 asiakasta mun lisäkseni isossa kaupassa. Ajat senkun huononee...
Etola=etra joka toimittaa teollisuuteen aivan älyttömästi tavaraa mm. Stora enson ja muiden metsä jättien kanssa sopimukset, se ei kaadu ikinä ellei jostain syystä teollisuus jätit sano sopimuksia irti.
Vepsäläinen aika varmasti käy taas pinnan alla. Vaikea uskoa että suomessa ostettaisiin niin paljon design-huonekaluja että ko. putiikki pysyy pinnalla etenkin näin pitkässä lamassa.
Vierailija kirjoitti:
Aleksi13 lakkauttaa Joensuun myymälänsä. Final countdown?
Myös Tampereen myymälässä on loppuunmyynti parhaillaan.
Olen ihmetellyt näitä abc-asemien yhteydessä olevia jalokivigallerioita. Siis niitä, jossa myydään kaiken maailman kiviä ym. hörhötavaraa. Millä ihmeellä ne pysyy pystyssä? Ikinä en ole nähnyt niissä asiakkaita.
Vierailija kirjoitti:
Sokosta veikkaan minäkin. Itse en ole käynyt ehkä kymmeneen vuoteen. Ei mitään asiaa sinne tai kiinnostusta. Asun pk-seudulla. Anttilassa tuli käytyä kerran kuussa.
Ainakin Turun Sokos Wiklund koittaa olla Stockmann muttei siinä onnistu. Kopeat myyjät ja luotaantyöntävä tunnelma. Ei tee mieli asioida siellä.
Vierailija kirjoitti:
Siis etola? Olen miettinyt vuosikaudet miten se pysyy pystyssä? Harvoin, mutta joskus, tulee tarvetta lähteä sinne, mutta kyllä erittäin harvoin. Ja aina olen melkein ainoa tai ainoa asiakas. Ja tätä asiaa mietin jo 15 vuotta sitten kun siellä oli keskimäärin 5 asiakasta mun lisäkseni isossa kaupassa. Ajat senkun huononee...
Etolalla on teollisuusmyynti (Etra). Tsekkaapa viime vuoden verotiedoista paljonko omistajat tienasivat...
Luulisin, että seuraavat isot on juuri filmtown ja makuuni. vuokraako siellä edes ketkään enää leffoja? Kaikihan saa nykyään netin kautta vuokrattua.
Stockmann !
Kiitos kaikille globalisaation kannattajille. Menetetään loputkin työpaikat Suomesta !
Kymmenen viime vuoden aikana on Suomesta hävinnyt 100 000 työpaikkaa teollisuudesta. Ja arvatkaa miksi. Ne samat tuotteet tehdään nyt Kiinassa, Intiassa jne.
Ainut keino taistella työpaikkojen katoamista vastaan on olla ostamatta EU:n ulkopuolella tuotettuja tuotteita.
Anna kiinalaiselle lapselle tulevaisuus ja oikeus hengittää ! Kiina saastuttaa 20% maailman ilmakehästä. Se on teidän kaikkien syy jotka ostatte kiinalaisia tuotteita.
Aleksi 13 tuskin tulee kokonaan poistumaan, vaikka kannattamattomia liikkeitä lakkautetaan. Veikkaan, että pitkässä juoksussa pääkaupunkiseutu on ainut mistä kyseinen putiikki löytyy ja muut ollaan muutettu luhta bränd storeiksi tai outleteiksi, samaa konserniahan nuo on. Ja varmaan kohta sama tapahtuu top sportille, koska sekin on ostettu hetki sitten samaan konserniin :D
Vierailija kirjoitti:
Luulisin, että seuraavat isot on juuri filmtown ja makuuni. vuokraako siellä edes ketkään enää leffoja? Kaikihan saa nykyään netin kautta vuokrattua.
Minäkin ajattelin näin, kunnes lähdettiin 'vitsillä' miehen kanssa vuokraamaan vanhaa kunnon dvd:tä. Ei meinannut hyllyjen väliin mahtua, ja moni uutuus oli jo lainattu loppuun.
Eli en usko että kokonaan kaatuvat, varmaan pienimmistä paikoista poistuvat ja keskittyvät keskustoihin.
Sokokset eivät varmasti kaadu, s-mafia pitää siitä huolen. Työntekijöitäkin riittää ja saa kyykyttää lepoajan lyhentämisellä mielin määrin.
Vierailija kirjoitti:
Pancho villa?
Sais kaatua. Itse tykkään meksikolaisesta ruoasta, mutta hätäisesti kyhätty ja lämmitetty vamistortilla onnistuu kyllä kotonakin. Lisukkeena vielä purkkipapuja kera jäävuorisalaatin.
Kannattaisi satsata laatuun, ei mahd. halvalla väännettyyn mättöön. Yksi kerta riitti.
Halpa-halli on tehnyt viime vuodet pelkkää liikevoittoa, joten tuskin on kaatumassa.
Btw, vaikka en ole itse uskovainen ja alkoholiakin käytän, arvostan sitä jos suuret yritykset tuovat esille omia vakaamuksiaan (halpa-halli, jaripekka). Mielestäni se kertoo jostain suoraselkäisyydestä yrittäjänä, että omaa aatettaan ei myydä pelkän lisävoiton takia. Epäilen, että aika moni suomalainen arvostaa tällaista...
Turun Sokoksella on yleensä kyllä reippaasti porukkaa. Itse ostan kaiken kosmetiikan sieltä, paljon parempi valikoima kuin Stockalla.
N24
Vierailija kirjoitti:
R-kioskit. Millä ilveelle ne pysyvät enää pystyssä, kun kauppojen aukiolot vapautuivat ja lottokupongitkin voi viedä joka kauppaan.
Suurin osa R-kioskeista taitaa olla yksityisten yrittäjien pitämiä nykyään.
Hankkija. Siellä ei käy ikinä ketään eikä siellä ole mitään ostettavaa.

valintatalot muuttuu k-marketeiksi