Miesystävä nöyryytti korukaupassa, olimme jo kassalla kun hän sanoi "Noniin, ei me nyt sitten tällä kertaa tätä otetakaan kun on niin kallis"
Vei minut valitsemaan mielestäni korua syntymäpäivälahjakseni. Hän kuulemma kosti sen, kun en antanut ostaa yhteiseltä tililtä älyttömän hintaisia musiikkivehkeitä. Jouduin sanomaan silloin kassalla ettei voi käyttää yhteistä tiliä näin. Olin siis toisessa liikkeessä ja ehdin paikalle vasta kun hän oli jo kassalla.
Mitä mieltä, oliko oikeutettua vai lapsellinen kosto?
Kommentit (144)
Lapsellinen kosto. Mä nostaisin kytkintä välittömästi.
Olisit maksanut omalta tililtäsi ja jättänyt moisen ukon siihen. Millainen ihminen haluaa nöyryyttää rakastamaansa ihmistä?
Sanoitko mies..? Ei se mikään mies ole. Pahainen kakara. Osta sille duploja niin voi leikkiä kostoleikkejä arvoisensa kohteen eli palikkojen kanssa.
50/60. Vähän sitä mieltä, että lapsellista...mutta toisaalta ihan oikeutettua. Olisin antanut ostaa ne musavehkeet, ja neuvotellut, että hän panostaa enemmän yhteiselle tilille kunnes vehkeet maksettu. Jotain extraakin on joskus kiva saada itse kunkin.
Lapsellinen kosto.
Keskustelkaa selvästi vielä läpi mitä siltä yhteiseltä tililtä saa ostaa.
Olisit ostanut itse ja jättänyt jätkän kiukuttelemaan yksinään.
Joko löysit kivan asunnon?
Lähde menemään ja osta tästä lähtien korusi omilla rahoillasi. Typerää kiukkuilua tuollainen "kostaminen".
Minkä hintainen koru ja minkä hintaisia lahjanne ovat yleensä? Maksatteko lahjat ja harrastusvälineet yhteiseltä tililtä? Onko mies muuten pätijä/ kusipää/ periaatteen mies/ herkkähipiäinen?
Valitsit korua toisessa liikkeessä? Surkea miesvihaprovo.
Kuka KOSTAA puolisolleen? Tai ylipäätään kenellekään?
Voi lapset, lapset. Kasvasitten ensin aikuisiksi ja alkaisitte sitten vasta seurustelemaan. Varmaan on noloa myyjällekin tollanen.
Kiertoon tuollainen nulikka! Juokse ennen kuin keksii keppostella sitten alttarilla.
Tuollaiset kostoleikit kuulostaa sekä naurettavan lapsellisilta että samalla vähän järkyttäviltä, että aikuinen (?) ihminen käyttäytyy tosissaan tuolla tavalla, eikä pysty asioista keskustelemaan. Tuskin itse haluaisin tuollaisen miehen kanssa olla. Mietihän miten tuollainen ihminen käyttäytyy, kun tulee muita vaikeuksia, esim. lasten kanssa tai muuten. Minkähänlaisia kostoja sitten keksiikään? Ja alatko sinä sitten antaa samalla mitalla takaisin? Onko rakkautta ja hyvää kumppanuutta mielestäsi?
Lapsellinen kosto jos mies on kerran itse vienyt sinut sinne lahjaa valitsemaan.
Mutta eikö kannattaisi sopia kaikessa rauhassa miten ja milloin yhteistä tiliä on sopiviaa käyttää, eikä alkaa keskustella siita vasta kassalla?
Meillä yhteiseltä tililtä maksetaan asumiskulut, ruoka ja lapsiin liittyvät kulut, plus maksetaan yhteiset reissut. Esim jotkut musavehkeet saattaisivat kuulua yhteisen tilin ostoksiin jos siita olisi ennalta sovittu ja kumpikin katsoisi ne tarpeelliseksi. Omien tiliensä rahoilla kumpikin saa tehdä mitä lystää eikä kummankaan tarvitse kysyä saako laittaa tonneja johonkin mieleiseensä juttuun.
No nöyryytit sitä samoin. Mun ex miehen kanssa annoin rahaa hänelle ennen kauppaa astelua ettei ottanut egon päälle kun akan piti maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Lapsellinen kosto.
Keskustelkaa selvästi vielä läpi mitä siltä yhteiseltä tililtä saa ostaa.
Eiköhän ne keskustelut ole keskusteltu.
Vierailija kirjoitti:
Vei minut valitsemaan mielestäni korua syntymäpäivälahjakseni. Hän kuulemma kosti sen, kun en antanut ostaa yhteiseltä tililtä älyttömän hintaisia musiikkivehkeitä. Jouduin sanomaan silloin kassalla ettei voi käyttää yhteistä tiliä näin. Olin siis toisessa liikkeessä ja ehdin paikalle vasta kun hän oli jo kassalla.
Mitä mieltä, oliko oikeutettua vai lapsellinen kosto?
Lapsellinen kosto. Sä olit oikeassa, yhteisistä rahoista ei tehdä moisia ostoksia. Ehkä sun kannattaa jatkossa laittaa se ehdoton minimi sinne yhteiselle tilille ja pitää muuten rahat erillään. Itse jo tuo yhteisten rahojen käyttämisen ehdottaminen vain toisen viihdykkeeksi olisi juttu mikä saisi miettimään suhteen jatkoa. Miehen kosto myös.
Puolison lahjoja ei osteta yhteisistä rahoista vaan omista. Miehesi on keskenkasvuinen kakara.
Siis tämä musavehkeiden osto on yli vuosi sitten tapahtunut ja korujuttu nyt toissapäivänä, kaksi eri tapausta.
Tässä aiemmassa tapauksessa olin toisessa liikkeessä samassa kauppakeskuksessa, jälkimmäisessä olimme miehen aloitteesta yhdessä koruliikkeessä.
Tilistä on sovittu ettei joka eurosta niuhoteta ja on sallittua käyttää omiinkin ostoksiin JÄRKEVÄSTI, eli monen tonnin musiikkivehkeet ei kuulu siihen.
Ap
Oikeutettua.