Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi parikymppisistä äideistä edes keskustellaan täällä?

Vierailija
29.09.2016 |

Kuka tuon ikäinen tekee lapsia? Eiköhän suurin osa tajua, että ei noin nuorena kannata alkaa mitään pehettä leikkimään ja nuoruuttansa pilaamaan.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä nyt edes pieni tauko välillä, ole kiltti. Ei täällä kukaan jaksa seurata tuota vihakampanjaasi päivästä toiseen.

Vierailija
2/10 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

21 ja raskaana. Saatan jotain menettääkkin, mutta koen saavani tarpeeksi vastineeksi. Valmistumistani vauvani venyttää vuodella, mutta onko sillä sitten väliä, että hankkiiko lapsen valmistumisen jälkeen vai kesken opiskelujen. Voin suoraan opintojen jälkeen mennä töihin ja luoda uraa. Seuraavaa lasta voikin miettiä sitten yli kolmekymppisenä jos lapsia vielä lisää haluamme.

Taloudellinen tilanteemme on hyvä avioliitto hyvällä pohjalla. Lapsi on toivottu ja olen onnellinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/10 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hengitä välillä

Vierailija
4/10 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse 24 v äitinä olen kummissani kun kaikki muut äidit lähellä on vanhoja täti ihmisiä lähempänä 40. Katselevat aivan kieroon lastani ja minua. Kokevat oikeutetuksi moittia että lapsellani ei ole aurinkolaseja, rukkasia, uv hattua ja kurahaalaria kun aurinkoisella ilmalla pistäydytään puistoon. En minäkään heitä arvostele. Ärsyttää tuollaine ahdasmielisyys että jos äidillä ei ole tuulipukua ja lorupussia on epäonnistunut. Voin myös kertoa että on keholle kiva raskautua ajoissa. Nimimerkillä takas sixpäkki ilman yritystä. Meillä ulkoillaan ja nostellaan vauvaa niin että kaikki reilu 20 kg lähti ennen kuin puolivuotta tuli täyteen. Heiluttele sitä roikkomahaas 'nuori' äitivihasi tahtiin.

Vierailija
5/10 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
6/10 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse 24 v äitinä olen kummissani kun kaikki muut äidit lähellä on vanhoja täti ihmisiä lähempänä 40. Katselevat aivan kieroon lastani ja minua. Kokevat oikeutetuksi moittia että lapsellani ei ole aurinkolaseja, rukkasia, uv hattua ja kurahaalaria kun aurinkoisella ilmalla pistäydytään puistoon. En minäkään heitä arvostele. Ärsyttää tuollaine ahdasmielisyys että jos äidillä ei ole tuulipukua ja lorupussia on epäonnistunut. Voin myös kertoa että on keholle kiva raskautua ajoissa. Nimimerkillä takas sixpäkki ilman yritystä. Meillä ulkoillaan ja nostellaan vauvaa niin että kaikki reilu 20 kg lähti ennen kuin puolivuotta tuli täyteen. Heiluttele sitä roikkomahaas 'nuori' äitivihasi tahtiin.

Minä sain pk-seudulla hyvällä alueella esikoiseni 23-vuotiaana. Vanhempien keski-ikä on ehkä lähempänä 30v., mutta aika saman ikäisiähän me siis olemme olleet. Oli myös 4kymppisiä, mutta eivät todellakaan mikään enemmistö. Nimenomaan paljon sellaisia, joissa esikoinen saatu ehkä 27v. ja seuraavat siitä parin vuoden sisään.

Aina on minuun suhtauduttu hyvin - miksi ei olisi? En ole itse koskaan pyytänyt ketään leikkitreffeille, mutta minua on viisi eri vanhempaa vuoden sisään pyytäneet. Lapsen kavereiden vanhempien 4kymppisistä äideistä monet ovat eronneet, jotkut vasta opiskelevat toista ammattia työttömyyden jälkeen ym. Meillä on ydinperhe ja opiskelen yliopistossa. Ei meillä elämänvaiheissa hirveitä eroja ole. :)

Vierailija
7/10 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tuo raskaudesta palautuminen ole hyvin yksilöllistä, eikä niinkään iästä kiinni. Minäkin sain litteän vatsani takaisin kuudessa viikossa ja olin 33-vuotias. Ähäkutti. Ei se minusta yhtään parempaa äitiä tee.

Se, mikä taasen tekee monen vanhemman äidin paremmaksi on elämänkokemus, kypsyys ja usein parempi taloudellinen tilanne. Siinä on sitä henkistä kapasiteettia ja pätäkkää, mistä nuoret äidit eivät vielä edes osaa haaveilla.

/bisnesmamma, ilman sitä tuulipukua

Vierailija
8/10 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä sain pk-seudulla hyvällä alueella esikoiseni 23-vuotiaana. Vanhempien keski-ikä on ehkä lähempänä 30v., mutta aika saman ikäisiähän me siis olemme olleet. Oli myös 4kymppisiä, mutta eivät todellakaan mikään enemmistö. Nimenomaan paljon sellaisia, joissa esikoinen saatu ehkä 27v. ja seuraavat siitä parin vuoden sisään.

Aina on minuun suhtauduttu hyvin - miksi ei olisi? En ole itse koskaan pyytänyt ketään leikkitreffeille, mutta minua on viisi eri vanhempaa vuoden sisään pyytäneet. Lapsen kavereiden vanhempien 4kymppisistä äideistä monet ovat eronneet, jotkut vasta opiskelevat toista ammattia työttömyyden jälkeen ym. Meillä on ydinperhe ja opiskelen yliopistossa. Ei meillä elämänvaiheissa hirveitä eroja ole. :)

Niin, ja lisäisin tähän vielä sen, että tällä palstalla se on ehkä jonkinlainen suuri harha, että 3-4kymppiset vanhemmat olisivat jotain unelmavanhempia ja kiiltokuvaperheitä -koulutettuja, varakkaita talon omistajia ym. Ainakin täällä Helsingissä hyvilläkin alueilla tuohonkin joukkoon mahtuu monenlaista tallaajaa eronneista yksinhuoltajista ylipainoisiin akateemisiin hihhuleihin. Kuten nuoremmissakin. 

Vierailija
9/10 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tuo raskaudesta palautuminen ole hyvin yksilöllistä, eikä niinkään iästä kiinni. Minäkin sain litteän vatsani takaisin kuudessa viikossa ja olin 33-vuotias. Ähäkutti. Ei se minusta yhtään parempaa äitiä tee.

Se, mikä taasen tekee monen vanhemman äidin paremmaksi on elämänkokemus, kypsyys ja usein parempi taloudellinen tilanne. Siinä on sitä henkistä kapasiteettia ja pätäkkää, mistä nuoret äidit eivät vielä edes osaa haaveilla.

/bisnesmamma, ilman sitä tuulipukua

No tämäkin on tieynlainen harha. Ihan yhtälailla ne nuoret äidit opiskelevat ja kouluttautuvat - useimmat nuoret äidit varmasti ovat opiskelijoita. Heidän elintasonsa nousee kohisten, kun vallmistuvat ja suuntaavat työelämään. Ei ole mammalomia eikä katkoja työhistoriassa. Uskallan väittää, että 40-vuotiaana valtaosan naisten elämäntilanteet ovat aika samat uran kannalta, jos uraa on halunnut tehdä, oli sitten saanut lapset aikaisin tai myöhemmin. Kaikilla on varmaan omistusasunto, vakkari työpaikka ja lapsia -toisilla ne lapset on vain hankittu opintojen ohella ja toisilla myöhemmin.

Vierailija
10/10 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se hienoa, että sulla on vanhemmuuden prioriteetit kohdillaan. Lol. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kolme