Miten pukeutua ja stailata itsensä niin, että näyttää varakkaalta?
En voi sietää sitä preppy-tyyliä, jolla jotkut nostaa itseään näyttämään freeshiltä ja huolista vapaalta tulevaisuuden menestyjältä.
Haluan näyttää hyvävaraiselta ja tietysti hyvinvoivalta. Tämä jälkimmäinen varsinkin edellyttää hyviä rahoja, sillä rikkailla on paljon aikaa ja ylimääräistä rahaa laittaa kaikenlaisiin hierontoihin ja kuumakivi-lymfa-hoitohin. Mä käyn sauvakävelyllä.
Haluaisin löytää aikuisemman, tyylikkään ja hyvä varaa ja makua kertovan tyylin. Ei kait siihen kuulu ne kevyttoppatakit joita kaikilla on?
Hyvänlaatuinen käslaukku minulla jo on, kenkinä käytän matalia kävelykenkiä joten mihinkään 900 euroan pitkävartisiin nahkasaappaisiin en ole itseäni tunkemassakaan.
Hiukset tällä hetkellä puolipitkät, hieman raidoitettu. PItäisikö leikata lyhyemmäksi, vai kasvattaa pidemmäksi?
Muutama tyylikäs korukin on, ja reiskan rannekello.
Kommentit (82)
Oli muuten hassua, että mua luultiin varakkaammaksi kun kuljin vähän homssuisena. Sitten kun stailasin itseni paremmin putosin samaan joukkon kaikkien muidenkin tavallisten keski-ikäisten naisten kanssa.
Sen oikein huomasi kaupassa ja ihmisten ilmoilla.
Eli siis nähtävästi pieni boheemius on suomalaisten mielestä varakkuuden merkki. Ei se, että on vimpan päälle tip top.
Ne logoilla varustetut designervaatteet on suunniteltu pyrkyreille ja nousukkaille
Naulan kantaan! Tästä esimerkkinä esim eräs liikemies, jonka portofolioon sattuivat kuulumaan huumeet ( suora lainaus hänen itse sanomaa) ja joka tästä portifolionsa osasta pääsi ns valtion huomaan vuosikymmeneksi.
Haastattelunsa antaa pukeutuneena merkkivaatteisiin, joissa näkyy logo jopa kudottuna kankaassa. Kaikki merkkiä.
Westendiläiset kulkee tuulipuvuissa tms. Oikeasti varakkaat eivät koreile asuilla. Varsinkaan, jos on ns. vanhaa rahaa
Vierailija kirjoitti:
Minä olen koko elämäni ollut köyhä ja aina luultu rikkaaksi. En ole asiaa pohtinut, enkä koskaa yrittänyt rikkaalta näyttää, enkä ole merkkivaatteitakaan ostellut (ompelen itse).
Luulen, että "tuo "varakkaalta näyttäminen" tulee ihmisen yleisestä olemuksesta. Siis ole oma itsesi!
Kyllä, pitää osata kantaa itsensä. Jos ei osaa niin ihan sama mitä on päällä
Vierailija kirjoitti:
Ap, jos mietit tähän ihan tarkkaan, että minkä syyn vuoksi haluat näyttää varakkaalta? Kun kukaan ihminen ei kiinnostu sinusta miltä näytät. Ihmiset yleensä kiinnostuvat toisistaan, joka on miellyttävä, hauska, valoisa, empatia kykyinen, osaa kuunnella ym. Miksi et satsaa enemmän sisäiseen kasvuun kuin niihin ulkonäkö asioihin?
Olet osittain toki täysin oikeassa. Miellyttävä ja perusvaloisa ihminen on varmasti pidetty ja kiinnostava.
Mutta jos tyyli on halvat (eli ohuet ja läpinäkyvät)legginsit, liru toppatakki, nukkainen ja suttainen tuubihuibi ja n 5 cm linttaan venyneet feikki-uggit , uloskasvaneen hiusvärin kanssa niin kuraa tulee niskaan kylillä ja kaupoissa!
Vaikka olisi miten hyvällä tuulella ja hymyilisi kaikille.
Sitä vaan saa inan parempaa kohtelua kun näyttää ulkoisesti siltä, että on tottunut sellaiseen muutenkin ja odottaa sitä nytkin.
Vierailija kirjoitti:
Westendiläiset kulkee tuulipuvuissa tms. Oikeasti varakkaat eivät koreile asuilla. Varsinkaan, jos on ns. vanhaa rahaa
Westendiläiset kulevat tuulipuvuissa tms ulkoilessaan, muuten pukeutuvat tilanteen mukaisesti.
T: Westendiläinen
No ainakin trendien seuraaminen on sitä mitä harva varakas tekee, koska käytetyt materiaalit ovat sen verran laadukkaita, että vaatteita ja asusteita ei tarvitse uusia parin vuoden välein. Oman näköinen itsevarma ja huoliteltu tyyli on yleensä se juttu. Merkkipelleilyt on pyrkyreille ja keskiluokkaisille, osaamme etsiä ja tunnistaa hyvän tuotteen itse, eikä tarvitse siihen logoja. Näyttämisen tarvetta ei ole, joskus voi lähteä ulos ikivanhoissa lököfarkuissa ja hyväksi todetussa collegessa ja mummon kutomassa kaulahuivissa, kun taas joskus on hauska pukea kulturellit ja hauskat kuteet johonkin tilaisuuteen. Sama pätee kotiin, siellä on paljon laadukasta ja kestävää, ja erityisiä omaan persoonaan sopivia esineitä joilla on tunnearvoa, eikä kaikkea uusita kokoajan.
Nämä vastaukset edustavat keskiluokan ihannemakua. Hyvin istuvat beiget vaatteet ja hillitty olemus. Se on keskiluokkaista, ei varakasta.
Mutta ehkä ap halusikin näyttää nimenomaan keskiluokkaiselta. Suosittelen siinä tapauksessa sitä palstan pitkää keskiluokkaketjua.
Itse olen työtön, mutta tilillä on 17'000 ja irtaimistoa 10'000 edestä. Näytän rikkaalta, kun käytän ihan arjessa kauluspaitoja ja pikkutakkeja ja krakaa. Muut minun ikäiset pukeutuu huppareihin... M27
Vierailija kirjoitti:
Nämä vastaukset edustavat keskiluokan ihannemakua. Hyvin istuvat beiget vaatteet ja hillitty olemus. Se on keskiluokkaista, ei varakasta.
Mutta ehkä ap halusikin näyttää nimenomaan keskiluokkaiselta. Suosittelen siinä tapauksessa sitä palstan pitkää keskiluokkaketjua.[/quote]Tai ehkä sinä tarkoitatkin rikkaita.
Huolista vapaalta näyttää vain olemalla sitä. Itseään voi kehittää löytämään "sisäisen rauhan" eli, että ei mm. ole hepulissa jokaisesta pikkuasiastakin ja on terve näkemys itsestä ja muusta maailmasta. Tämä ei välttämättä maksa mitään muuta ei toki tapahdu itsestään.
Jos tavoitteena ei ole näyttää uusrikkaalta, ulkomuotoon panostaminen on paljon vähemmän tärkeää. Tässä toki kannattaa myös huomioida sen oman elinalueen tavat: varakas italialainen Milanossa näyttää eriltä kuin varakas brittiaatelinen tiluksillaan Englannin maaseudulla jne. Suomessa ei kauheasti näy ulkoisia vaurauden merkkejä ja, sekin mitä näkyy, on yleensä ihmisillä, joilla ei siihen olisi varaa.
Jos tavoitteena on vaikuttaa sivistyneeltä, siinäkin onnistuu parhaiten olemalla sitä. Käy museoissa ja konserteissa, opperassa ym. mikä nyt sinua saattaisi kiinnostaa. Lippuja on eri hintaluokissa. Lue, opiskele uutta, katso dokumentteja. Keskity vähemmän turhuuteen, epäolennaiseen ja laaduttomaan (kuten tämä palsta yleensä).
Hyvin kalliit ulkoiluasut ja muut varusteet tilanteeseen sopien. Muuten klassinen pukeutuminen, kaulaliina, kunnon käsineet ja kengät. Suomalaisille tyypillinen halpoihin ulkoiluasuihin pukeutuminen on toisaalta hyvä naamio, jos ei halua herättää huomiota.
Pitää myös miettiä, kenen silmissä haluaa näyttää menestyvältä. Yleensä se on juuri se keskiluokka. Jos ihailee keskiluokkaista ns porvaristoa, niin silloin tietenkin heihin tehdään vaikutus pukeutumalla siihen tyyliin, mitä se keskiluokkainen porvaristo arvostaa. Eli juuri huoliteltu ulkonäkö, klassiset beiget vaatteet, siistit kengät jne.
Yleensä he eivät ole rikkaita virallisen termin mukaan, mutta näistä vastaavista aloituksista mielestäni yleensä hehkuu tällainen ajatus, että joku alemman yhteiskuntaluokan edustaja haluaisi tehdä luokkanousun keskiluokkaan. Heille sopii se neuvo, että kannattaa jättää sexyt ja räväkät vaatteet ja tyylit pois ja ryhtyä hillityksi ja klassiseksi.
Suviseuroilla miesten paidoissa lukee BOSS, Gant ja housuissa Hällfos.
Jeesuksen nimessä ja veressä kirjoitti:
Suviseuroilla miesten paidoissa lukee BOSS, Gant ja housuissa Hällfos.
Tätä olen kovasti ihmetellyt! Merkeillä lesoilu on kovin ulkokultaista, pinnallista, ei ollenkaan kristillisten arvojen mukaista. Maallista ja suorastaan sielunvihollisen työtä, koska yritetään maalata ulkopuolta paremmaksi jolloin usein unohtuu sydämen ja uskon huolto!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, jos mietit tähän ihan tarkkaan, että minkä syyn vuoksi haluat näyttää varakkaalta? Kun kukaan ihminen ei kiinnostu sinusta miltä näytät. Ihmiset yleensä kiinnostuvat toisistaan, joka on miellyttävä, hauska, valoisa, empatia kykyinen, osaa kuunnella ym. Miksi et satsaa enemmän sisäiseen kasvuun kuin niihin ulkonäkö asioihin?
Olet osittain toki täysin oikeassa. Miellyttävä ja perusvaloisa ihminen on varmasti pidetty ja kiinnostava.
Mutta jos tyyli on halvat (eli ohuet ja läpinäkyvät)legginsit, liru toppatakki, nukkainen ja suttainen tuubihuibi ja n 5 cm linttaan venyneet feikki-uggit , uloskasvaneen hiusvärin kanssa niin kuraa tulee niskaan kylillä ja kaupoissa!
Vaikka olisi miten hyvällä tuulella ja hymyilisi kaikille.
Sitä vaan saa inan parempaa kohtelua kun näyttää ulkoisesti siltä, että on tottunut sellaiseen muutenkin ja odottaa sitä nytkin.<
Tämä jälkimmäinen kuvaus saa kyllä hymähtämään. Juuri katselin muiden ihmisten ilmeitä ja katseita, kun tuommoiset leggarit oli vedetty päälle, ehkä mielestään sporttityyliin, mutta paino oli kyllä liki 90kg. Vähintään. Voi olla, että ko henkilö on hyvinkin valoisa, mutta ei kyllä säteillyt mitään positiivista valoa ympärilleen.
Minä haluaisin näyttää huolettomalta, hyvävaraiselta, freesiltä ja hyvinvoivalta! Please! Miten sen teen?
Työni on vuorotyötä, joten lepääminen on kyllä vähissä. Vapaa-aikana lähinnä katselen sarjoja, ehkä menee liikaa viiniä.
Vierailija kirjoitti:
On sulla ongelmat. Kannattaa näyttää varakkaalta, joutuu ryöstetyksi.
Noin voi käydä mutta on se tuollainen stailailu hyvä siinä mielessä että sellaisen voi kumppaniehdokkaista torjua jo heti eka silmäyksellä.
Tunnen tästä kotikaupungistani muutaman ns rikkaan eli hyvinmenestyän yrityksen omistajan vaimona elävän ikätoverini.
He viettävät toki pimeimmän keskitalven jossain kaukokohteessa: sieltä vuokrataan huvila tai kattohuoneisto. Kotisuomessa on aikaa ja rahaa käydä hierojalla , kasvohoidoissa, kokeilla pilatesta, ottaa sarjana jotain ihonhoitoja, käydä liki 900 eurolla hypoxissa jne. Kyllähän siinä jopa 50 vee myös näyttää niin hyvältä kuin noilla keinoin pystyy.
Pukeutumisessa on tärkeää tietyt merkit ja toki mistään marketeista ei mtn osteta.
Tärkeintä näillä on pysyä kaukana ylipainosta. Onneksi se on yhtä vaikeaa rikkaille kuin köyhemmillekin.
Nyt tuntuu kaikki käyttävön ozempicia!
Aluksi pitää käydä värianalyysissä. Kaikille ei tummansininen tai Burberry-ruutu sovi yhtään. Täysin yksilöllistä, mitkä sävyt kullekin sopii ja näyttää hyvältä.