Joku oikeasti taloyhtiön hallituksen asioista tietävä paikalla? Tarvitsen apua nyt
Taloyhtiössä oli pyykkejä kuivaushuoneessa liian pitkään. Viime keväänä ennen yhtiökokousta tuli lappu, että kaikki pyörävarastossa olevat tavarat on merkittävä perjantaihin mennessä ja siihen mennessä on myös kuivaushuone tyhjennettävä.
Perjantaina kuivaushuone oli tyhjä.
Operaation yhteydessä muista kellaritiloista löytyi koiperhosia.
Tämän johdosta minä aloin pyykätä heti samana viikonloppuna runsaasti.
Vasta maanantaina isännöitsijä oli tarkistanut kuivaushuoneen ja todennut, että siellä on yhä pyykkiä (jotka oli siis aivan eri pyykit kuin perjantaina, jolloin kuivaushuone oli pitänyt tyhjentää).
Yhtiökokous oli tiistaina ja siellä sitten todettiin, että kuivaushuoneessa on yhä pyykkiä.
Sanoin, että ne on meidän, perjantaina tila kyllä oli tyhjä, kävin siellä.
Isännöitsijä sanoi, että no, minä kävin maanantaina.
Totesin, että löysin koiperhosia ja nyt on aikeina käydä kaikki tekstiilit läpi.
Isännöitsijä totesi, että no, nyt tiedetään, että ne on sun ja katsotaan kun olet ötökkäongelman hoitanut.
Yhtiökokouksessa sovittiin, että pyykkitupaan tulee varausvihko, jonka mukaan tilaa saa varata, muistaakseni puhe oli, että 2 pvää saa pyykkejä pitää kuivaushuoneessa kunhan vihko saapuu.
Vihkoa ei koskaan tullut.
Saunaan kyllä tuli varauslista, josta ei oltu puhuttu. Saunaa ei kukaan käytä.
Olen pyykännyt vaatteita, tekstiilejä tuntuu olevan liikaa ja lisäksi on masennustaustaa, joten en jaksa hoitaa isoja projekteja kovin ripeästi vaikka pitäisi.
Apua en ole saanut.
Olen pyykkituvan tiloissa lajitellut pestyjä pyykkejä ja kantanut niitä takaisin ylös, mutta projekti on valitettavasti kesken.
Tänään tuli kirje, että pyykkitupa laitetaan lukkoon ja tilaan pitää pyytää avain huoltomieheltä.
Ei ollut tietoa siitä, montako avainta tulee, ja miten niitä sitten hallinnoidaan.
Olin yhteydessä hallituksen puheenjohtajaan, että en koe menettelyä oikeana, myönnän, että projektini on viivästynyt, mutta asiasta olisi voinut keskustella kanssani.
Mitään huomautusta tai varoitusta en ole saanut eikä mitään deadlineä olla ilmoitettu.
Ilmoitin myös, että en huvikseni pese kasapäin pyykkiä, mutta tilanne johtuu tuholaisongelmasta.
Kysyin viestitse hallituksen puheenjohtajalta, että missä se yhtiökokouksessa sovittu varausvihko viipyy.
Mielestäni ensin olisi pitänyt toteuttaa tämä systeemi, koska niin sovittiin.
Hallituksen puheenjohtaja ei vastannut tähän.
Lähetin tuntia myöhemmin uuden viestin, jossa kysyin, että missä viipyy tieto pyykkitupaan sovitusti laitettavasta varausvihkosta, jota ei ole. Mainitsin, että ei ole varausvihkoa, ei varoitusta, ei deadlineä, mutta lukot tulee.
Hallituksen pj vastasi: "Lukot tulee, hommaa vaatteet pois 5.10. mennessä. Kyllä sinä siihen pystyt."
Vastasin, että en kysynyt tuota, vaan kysyin, missä se yhtiökokouksessa sovittu varausvihko viipyy.
Ei vastausta.
Tiedän, että minussa on vikaa tämän asian suhteen, mutta olen yrittänyt huomioida muita, tosin pyykikitupaa ei tässä talossa ole juuri koskaan kovinkaan moni käyttänyt, yksi mummo on siellä lakanoita kuivattanut, ei juuri muuta toimintaa ole.
Mutta menikö ihan oikein kun sovittua varausvihkoa ei ole tullut ja nyt sitten menetellään näin?
Ja olen osakkeenomistaja, mikäli sillä on merkitystä.
Kommentit (384)
Eikös koit syö pääasiassa villaa? Ja sinä olit ne villamatot ja langan joista löysit koita heittänyt pois? Eiköhän se ongelma jo hyvin pitkälti ratkennut sillä? Ei kai sulla ole villavaatteita vielä siellä häkkikellarissa? Sanoit että sulla on vaatehuoneessa vielä villavaatteita, miksi et tarkistanut ja mahdollisesti pessyt ensimmäisenä niitä?
Onko niitä koita nyt löytynyt sen jälkeen vielä tähän päivään asti? Ei ne koitkaan elä ikuisesti, ja jos niitten alkuperäiset asuin/syöntikohteet on hävitetty jo lähes puoli vuotta sitten, niin ei niitä pitäisi enää olla jos kaikki villavaatteet on tarkistettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulisko joku auttaan astioiden pesussa? Väsyttää ja nyt ei jaksais yhtään. Kylppärikin pitäisi pestä, apua saisko?
Etelä-Suomi
Ok, tämän johdosta paljastan sen verran, että ennen äitini kuolemaa ja vielä jonkin aikaa sen jälkeen olin itse vakavasti somaattisesti sairas.
Peräjälkeen 3 eri sairautta, joista 2 vaati leikkausta.
Muutama viikko ennen toista leikkausta äitini kuoli.
Tapahtui liikaa liian pienen ajan sisällä ja se on jättänyt jälkiä.
ap
Olen tosi pahoillani. Olin itsekin täysin sairas fyysisesti, kun äitini teki kuolemaa ja toipuminen otti aikansa. Lisäksi voimia oli aluksi tunti päivässä ja sitten myöhemmin pari jne. Olisiko sinulla ketään ystävää? En nyt tarkoita tuota siivousurakkaa vaan ihan ylipäätään. Eli millainen turvaverkosto sinulla on?
Kyllä ap on liian kuormitettu. Ja jos ei ole lähipiirissä enää mitään turvaverkkoja niin ei ihme että nykertyy jonkun työmäärän alle.
Nyt vaan ap puhalla koko projekti seis ja lopeta pyykkääminen.
Vanhat, pilalliset tai edes vähän epäkurantit tekstiilit roskikseen, kylymänviileesti.
Älä jää jumiin siihen vihkoasiaan, sillä se on tässä kohtaa nyt pienin ongelma.
Putsaa eteinen, vaatehuone, varasto, ja ne kuivaustilat täydellisesti ja hups; huomaat että olosi on kevyempi ja voit jo paremmin.
Äitisi vanhoilla liinoilla/pyyhkeillä/lakanoilla/tumpuilla/villaulstereilla ei tee mitään. Pois vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulisko joku auttaan astioiden pesussa? Väsyttää ja nyt ei jaksais yhtään. Kylppärikin pitäisi pestä, apua saisko?
Etelä-Suomi
Ok, tämän johdosta paljastan sen verran, että ennen äitini kuolemaa ja vielä jonkin aikaa sen jälkeen olin itse vakavasti somaattisesti sairas.
ap
Olen tosi pahoillani. Olin itsekin täysin sairas fyysisesti, kun äitini teki kuolemaa ja toipuminen otti aikansa. Lisäksi voimia oli aluksi tunti päivässä ja sitten myöhemmin pari jne. Olisiko sinulla ketään ystävää? En nyt tarkoita tuota siivousurakkaa vaan ihan ylipäätään. Eli millainen turvaverkosto sinulla on?
Kiitos tästä.
On yksi erittäin hyvä ystävä joka asuu toisella paikkakunnalla, mutta ollaan puhelimitse paljon yhteydessä.
Ja samalla paikkakunnalla myös hyvä ystävä, tosin melko kiireinen.
Sitten on muutama muu kaveri.
Tukiverkostosta en näin ollen oikein osaa sanoa, tuo yksi hyvä ystävä on sellainen, että hänelle voin kertoa kaiken.
Osa sitten taas on sellaisia, joille en edes halua kertoa kaikkea, jotta en tule satutetuksi. Eli ovat lähinnä kavereita.
ap
Ei koiperhosiin tehoa tekstiilipesu vaan myrkky ja ansat, ihan luonnonmukaisia saa Ruskovillalta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ap on liian kuormitettu. Ja jos ei ole lähipiirissä enää mitään turvaverkkoja niin ei ihme että nykertyy jonkun työmäärän alle.
Vanhat, pilalliset tai edes vähän epäkurantit tekstiilit roskikseen, kylymänviileesti.
Putsaa eteinen, vaatehuone, varasto, ja ne kuivaustilat täydellisesti ja hups; huomaat että olosi on kevyempi ja voit jo paremmin.
Äitisi vanhoilla liinoilla/pyyhkeillä/lakanoilla/tumpuilla/villaulstereilla ei tee mitään. Pois vaan.
Mä en nyt oikeasti ymmärrä mistä tää käsitys tuli, että mulla olisi täällä hirveät määrät äitini liinoja, lakanoita, tumppuja tai ulstereita.
Ihan oman perheen tumppuja ne oli, jotka pesin. Ei äidin luota tulleita.
Äidin takkeja ei ole, omia takkeja ovat. Jep, yksi äidin lakana on, mutta se on käytössä, ei haudu nurkissa. Liinoja oli, mutta ne on tyttären luona.
Varastossa oli äidin mattoja, niitä syöty, heitin pois. Täällä ylhäällä irtotavaraa äidin luota, osa lajittelematta ja niiden joukossa oli lankakerä, jossa oli toukka.
Se vaan, että pelästyin ja aloin sitten raivata omia tavaroita, ilmeisesti turhaan... mene ja tiedä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin isännöitsijän luona ja viimeisen yhtiökokouksen pöytäkirjaan on kirjattu, että kuivaushuoneeseen laitetaan vihko, johon varataan vuoro.
Päivätty 20.4.2016
...ja vihkoa ei siis ole tullut kokouksen jälkeen eikä hallituksen pj vastaa siihen miksi ei.
ap
Jos et ole vain provo, niin vastaa toki mikset itse ostanut vihkoa sinne?
Ei asukas saa mennä laittelemaan yleisiint iloihin mitään lappuja tai vihkoja. Ne voidaan ihan hyvin heittää roskiin heti kun huvittaa.
Jos yhtiökokouksessa on päätetty vuorolistasta, kuka hyvänsä taloyhtiön osakas voi sellaisen tehdä, kun hallituksen puheenjohtaja ei sellaista saa järjestettyä ja se on virallinen kokouksen mukainen vuorolista niin kauan, että muuta päätetään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etelä-Suomi
ap
Sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa että et saa sitä persettäs ylös ja käy hakees niitä pyykkejä. Siihen menee max vartti aikaa. Koko päivän oot kuitenkin saanut aikaseks palstailla. Tyypillinen itsekäs minä minä ihminen! Törkeää toimintaa ja jaksaa selittää itselleen tätä itselleen niin kuin kaikki ongelmat johtuis siitä vatun vihosta! Alunperin oli pyykkitupa jo apn käytössä ja ongelmana koska erikseen joutuivat jo keväällä pyytämään tyhjennystä. Kukaan ei varmasti ymmärtänyt että ap perjantaina tyhjentää ja lauantaina täyttää ja viis kktta pitää pyykkitupaa omanaan. Taas hamaan tulevaisuuteen asti. Toivottavasti lätkäyttävät kunnon käyttömaksun/vuokramaksun aplle.
Miten sulla on noin helvetisti vaatetta??!!!
Ymmärrän sun kertomasta että asut ap yksin? Ja siellä sun kämpässä on muidenkin vaatteita kuitenkin kuin vain sun omia? Miksi? Jos ei kerran juurikaan äidin jäämistön tekstiilejä, eli on muiden? Onko sulla useampi lapsi, vai mistä sellaiset määrät vaatetta ym? Onko sulla liikaa tekstiilejä yhdelle ihmiselle? Olisko kenties sitten helpompi karsia niitä, ja pestä sitten vaan ne jotka säilytät ja jotka näyttävät jotenkin siltä että ne pitäisi pestä? Ei kai täysin puhtaita tarvi pestä jos koit ei ole päässeet niihin mitenkään käsiksi? Ostat vaan niitä koimyrkkyjä sinne vaatehuoneeseen ja häkkikoppiinkin jo sinne vielä jätät jotain tekstiilejä.
Vierailija kirjoitti:
Jos yhtiökokouksessa on päätetty, että pyykkitupaan tulee varauskirja, on se sinne tultava. Päätökset ovat sitovia.
MUTTA. Sen varauskirjan asemaa ajaa nyt jatkossa huoltoyhtiössä pidettävä varauslista, joka muodostuu kun sinne asukkaat soittavat ajanvarauksia pyykkitupaan. Huoltoyhtiö sitten toimittaa avaimen (pudottaa varaavan asunnon postiluukusta) ja se on palautettava määräaikaan mennessä.
Kannattaa huomioida, että yhtiökokouksen ja hallituksen päätösten toimeenpanijana on isännöitsijä, eli ongelmissa yhteys sinne eikä puheenjohtajaan. Isännöitsijän ainakin pitäisi olla ammattilainen, joka tietää säännökset ja käytännöt.
Koko "projekti" kuulostaa kyllä todella oudolta, kun pyykkäys on alkanut 16.4. ja jatkuu vielä yli 5 kk myöhemmin. Eli jotain hämärää toiminnassa on ja se lienee taloyhtiön toimenpiteiden taustalla. Aloittajaa kehottaisin nyt miettimään omaa toimintaansa sekä sitä, miksi uusi käytäntö tuntuu liian vaikealta? Hallituksella on oikeus tehdä päätös käytännöistä. Jos se tuntuu kohtuuttomalta, voi asian viedä äänestettäväksi seuraavaan yhtiökokoukseen, jolloin käytäntö voidaan kumota, jos enemmistö niin äänestää.
Mitä tulee tuohon "kaikkiin yleisiin tiloihin on päästävä avaimella" niin ei ole ihan niin yksioikoista. Esimerkiksi juurikin pesu- tai saunatilat voidaan asettaa vuokrausperiaatteella toimivaksi eli avain on niillä, jotka ovat varanneet tai maksaneet vuoron. Laskutus voi sitten olla kertaperusteista tai kuukausimaksu tai vuosimaksukin. Myös avainpantteja käytetään. Pesukoneiden kolikkoautomaateista on aika pitkälti luovuttu, koska ne houkuttelevat varkaita ja korjaaminen murron jälkeen on kalliimpaa kuin laitteen tuotto. Monissa taloissa on siirrytty mobiilimaksuihin eli soitetaan tiettyyn numeroon jonka käyttää saa pesukoneen käyttöönsä, laskutus tapahtuu tällöin puhelinlaskussa.
Jos yhtiöjärjestyksessä ei ole rajattu käyttöoikeuksia yhtiön yhteisiin tiloihin, ei niitä voi yhtäkkiä muu kuin yhtiökokous rajata maksullisiksi. Vahingonkorvausvelvollisuus voi seurata automaattisesti, tuo avaimen palautuksesta laskuttaminen on rajoilla, mutta yhtiön on vaikea laskuttaa osakkaitaan sellaisesta, jota he jo yhdessä omistavat ja josta osakas maksaa vastikettakin ilman osakkaan omaa suostumusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en nyt oikeasti ymmärrä mistä tää käsitys tuli, että mulla olisi täällä hirveät määrät äitini liinoja, lakanoita, tumppuja tai ulstereita.
Ihan oman perheen tumppuja ne oli, jotka pesin. Ei äidin luota tulleita.
Äidin takkeja ei ole, omia takkeja ovat. Jep, yksi äidin lakana on, mutta se on käytössä, ei haudu nurkissa. Liinoja oli, mutta ne on tyttären luona.
Varastossa oli äidin mattoja, niitä syöty, heitin pois. Täällä ylhäällä irtotavaraa äidin luota, osa lajittelematta ja niiden joukossa oli lankakerä, jossa oli toukka.
Se vaan, että pelästyin ja aloin sitten raivata omia tavaroita, ilmeisesti turhaan... mene ja tiedä.
ap
No sulla on joka tapauksessa yhdelle ihmiselle ihan järjetön määrä tumppuja tms. mitä lie, jos niiden peseminen on kuukauksien projekti. Karsi.
Tässä ketjussa on ainesta klassikoksi...
Tsemppiä Ap, käy hakemassa pyykit pois tuvasta, niin ongelma on tältä osin ratkaistu ja pääset yhden askeleen eteenpäin! Lajittelet ehjät vaatteet paikalleen ja risat roskiin, niin siinähän se homma on tehty! Voimia sinulle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP, mitä tapahtuu jos joudut varaamaan kuivaushuoneen huollosta?
Kuulostaa tosi hämärältä, mutta en aio varata sitä ollenkaan.
ap
Tää on varmaan ollut se pyrkimyskin, ne haluaa sun kamat ja pyykkien lajittelupisteen helvettiin sieltä kuleksimasta. winwin?
Ja sitten tilaa ei käytä kukaan?
Ei vaan silloin sitä voi käyttää myös joku muukin. Aiemmin ei ole oikein onnistunut keltään kun ap pitää pyykkejään siellä jatkuvasti. Yksi mummo silloin tällöin huomannut tilaisuutensa kun ap on hakenut uutta satsia kotootaan. Ap hei, siellä kuivaushuoneessa ei kuulu viikata ja lajitella niitä pyykkejä yksi kerrallaan. Laitat kamasi niihin jonkun jo mainitsemiin ikean kasseihin tai vastaaviin ja lajittelet ne kotona ajan kanssa. Nyt meet hakee ne niin 10minuutin päästä huone on tyhjä. Sen jälkeen voit kysellä lisää uusista toimintatavoista. Vai onko sun tarkoitus käydä tyhjentämässä huone vasta silloin 5.10? Miksi?
Voi pyhä yksinkertaisuus tätä ja muita kommentteja.
Kukaan ei käytä pyykkitupaa (vain ap+mummo).
Silti kauhea härdelli ja kokousta ja lukkoja.
Miten vitun tyhmä pitää olla, ettei saa ap kuivia pyykkejä johonkin nurkkaan narulla päällekäin kasaan ja levitää omia kuivumaan. Mutta kun eivät vaan saa - vai olisiko kyse kuitenkin vain siitä, ettei muita käyttäjiä löydy. Kun ei kai kukaan niin onneton ole, että kääntyisi kuivaushuoneen ovelta märät pyykit kainalossa kotia (vaikka pakko olisi saada narulle eikä muutakaan paikkaa ole) ja valita sitten pj.
Teidän älykääpiöiden mielestä siellä on niin maan perkeleesti muitakin käyttäjiä, mutta toteavat vaan että "hui" ei tänne näitä pyykkejä saa vaikka olis pakko kuivattaa eli viempä kotia myttyyn johonkin nurkkaan...
Sano ap sille pj. että vetää alaahuulen päänsä yli niskaan ja nielaisee.
Juttu jatkuu ja saa uusia sävyjä....
Erikoiseksi tekee tuo aktiivisuus ja tarkkaavaisuus taloyhtiön asioihin, joista raportoi tänne. Muuten kyllä on niin sairas, ettei saa kuivia pyykkejään pois pesutuvasta.
Että sellaista solidaalisuutta yhtiön asukkaita kohtaan. Voisi ajatella vaihteeksi muitakin, kuin vain itseään. Ikäänkuin hän on tässä jotenkin saamapuolen asemassa, vaikka on käyttänyt hyväkseen väljää tulkintaa yhteisten tilojen käytöstä.
Sietäisi varoituksen tekosistaan!
Ymmärrän sen että tässä on kyse tasa-arvosta asukkaiden kesken.
Mutta nyt onkin niin, että yhdellä asukkaalla on vamma, jonka vuoksi ei pysty käyttämään tavallista puhelinta. Eli häneltä ei tuo varaus toimitetun lapun mukaan onnistu. Juurikin se mummo, olen tänään jutellut asiasta ja hänen ystävänsä sanoi, että tuo varaaminen ei tällä tavalla häneltä suju.
En veivaa tätä asiaa edestakaisin siksi, että en tajuaisi, että olisi pitänyt jaksaa ym, vaan siksi, että jos jollekin olisi pitänyt rajoitus laittaa niin minulle, tuo nyt kehitelty systeemi on aika hankala.
Mikäli yhteisiä tiloja lukitaan ja avain on huoltoyhtiön takana, niin päteekö tässä tapauksessa tämä:
31 §
Päätös kaikkien osakkeenomistajien rahoittamasta uudistuksesta
Yhtiökokous päättää uudistuksesta, joka on laajakantoinen taikka vaikuttaa olennaisesti asumiseen tai asumiskustannuksiin.
Yhtiökokous päättää uudistuksesta 26 §:ssä tarkoitetulla enemmistöllä, jos osakkeenomistajan maksuvelvollisuus ei muodostu kohtuuttoman ankaraksi ja:
1) kiinteistö tai rakennus saatetaan vastaamaan kunkin ajankohdan tavanmukaisia vaatimuksia;
2) kiinteistön tai rakennuksen käyttämiseen liittyvän hyödykkeen vastikerahoitteinen yhteishankinta on tavanmukaista;
3) toimenpiteestä määrätään yhtiöjärjestyksessä; tai
4) toimenpide on muuten yhtiöjärjestyksessä määrätyn toiminnan mukainen.
ap
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän sen että tässä on kyse tasa-arvosta asukkaiden kesken.
Mutta nyt onkin niin, että yhdellä asukkaalla on vamma, jonka vuoksi ei pysty käyttämään tavallista puhelinta. Eli häneltä ei tuo varaus toimitetun lapun mukaan onnistu. Juurikin se mummo, olen tänään jutellut asiasta ja hänen ystävänsä sanoi, että tuo varaaminen ei tällä tavalla häneltä suju.
En veivaa tätä asiaa edestakaisin siksi, että en tajuaisi, että olisi pitänyt jaksaa ym, vaan siksi, että jos jollekin olisi pitänyt rajoitus laittaa niin minulle, tuo nyt kehitelty systeemi on aika hankala.
Mikäli yhteisiä tiloja lukitaan ja avain on huoltoyhtiön takana, niin päteekö tässä tapauksessa tämä:
31 §
Päätös kaikkien osakkeenomistajien rahoittamasta uudistuksesta
Yhtiökokous päättää uudistuksesta, joka on laajakantoinen taikka vaikuttaa olennaisesti asumiseen tai asumiskustannuksiin.
Yhtiökokous päättää uudistuksesta 26 §:ssä tarkoitetulla enemmistöllä, jos osakkeenomistajan maksuvelvollisuus ei muodostu kohtuuttoman ankaraksi ja:
1) kiinteistö tai rakennus saatetaan vastaamaan kunkin ajankohdan tavanmukaisia vaatimuksia;
2) kiinteistön tai rakennuksen käyttämiseen liittyvän hyödykkeen vastikerahoitteinen yhteishankinta on tavanmukaista;
3) toimenpiteestä määrätään yhtiöjärjestyksessä; tai
4) toimenpide on muuten yhtiöjärjestyksessä määrätyn toiminnan mukainen.
ap
Miten jaksat miettiä tuollaisia, googletella ja copypastettaa lakipykäliä ja kirjoitella tänne, kun et jaksa omia pyykkejäsi roudata kuivaushuoneesta kotiisi ilman apua? Keskity nyt vaan niihin omiin asioihisin, siihen keskeneräiseen projektiisi ja tee se valmiiksi.
Vierailija kirjoitti:
Juttu jatkuu ja saa uusia sävyjä....
Erikoiseksi tekee tuo aktiivisuus ja tarkkaavaisuus taloyhtiön asioihin, joista raportoi tänne. Muuten kyllä on niin sairas, ettei saa kuivia pyykkejään pois pesutuvasta.
Että sellaista solidaalisuutta yhtiön asukkaita kohtaan. Voisi ajatella vaihteeksi muitakin, kuin vain itseään. Ikäänkuin hän on tässä jotenkin saamapuolen asemassa, vaikka on käyttänyt hyväkseen väljää tulkintaa yhteisten tilojen käytöstä.
Sietäisi varoituksen tekosistaan!
Olen asunut tässä taloyhtiössä reilut 15 v joten ei erityisesti ole tarvinnut tarkkailla saadakseen tietoa.
Sitä on vain kertynyt.
ap
Täälläkin on tapahtunut kauheita. 130