Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon sinulla lomaa vuodessa töistä?? Ja ammatti. Ei työttömille.

Vierailija
28.09.2016 |

Siinä se kysymys. vastaan itse kohta.

Fatalji

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

röntgenhoitaja. Viralliset 38p ja sitten aikaisemmin 2 viikkoa sädelomaa, joka ennen ollut pakollinen ja palkallinen. Riippuu nyt työvuosista ja sen menettää jos on sairas- tai muilla vapailla. sitten päivystysvapaat. En osaa itse laskea näitä, toimistossa lasketaan ja minulle tulee sitten paljonko on pitämättä. Tosi sekavaa jos on vielä lomarahavapaata, yleensä minulla säästetty erikositilaisuuksiin.Yksityisellä  oli sitten eri säännöt arkipyhistä.

Vierailija
42/60 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

38 päivää + mahdolliset lomarahavapaat (tänä vuonna 5 pv). Virkamiehenä ministeriössä ja yksi loma viikko kuluttaa 5 pv lomaa. Saldovapaita tulee tulee myös useita päiviä vuodessa, mutta niitähän ei voi laskea varsinaisesti lomaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisi viikkoa eli neljä kesällä ja yksi talvella. Ainakaan viime kesänä ei saanut pitää ylimääräisiä vapaita (palkattomia, lomarahojen muuttamista tai edes saldovapaita).

Suunnittelija (rakennus insinööri) 

Vierailija
44/60 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

38 päivää + mahdolliset lomarahavapaat (tänä vuonna 5 pv). Virkamiehenä ministeriössä ja yksi loma viikko kuluttaa 5 pv lomaa. Saldovapaita tulee tulee myös useita päiviä vuodessa, mutta niitähän ei voi laskea varsinaisesti lomaksi.

Mulla sama, mutta ministeriön alainen asiantuntija. Saldovapaita en ole pitänyt lasten synnyttyä, ei ole aikaa tehdä pitempää päivää. 

Vierailija
45/60 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäloma 10-11 vk

Joululoma 2-3 vk

Syysloma 1 vk

Hiihtoloma 1 vk

Päälle pyhät, kuten pääsiäinen, vappu, itsenäisyyspäivä, helatorstai.

Arvaa ammattini!

Vierailija
46/60 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kesäloma 10-11 vk

Joululoma 2-3 vk

Syysloma 1 vk

Hiihtoloma 1 vk

Päälle pyhät, kuten pääsiäinen, vappu, itsenäisyyspäivä, helatorstai.

Arvaa ammattini!

Kansanedustaja?

Eiku, niillähän onkin kesäloma 3 kk.

Vierailija
47/60 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

30 lomapäivää, lauantait lasketaan. Eli tämä on kai se yleisin yksityisellä? Olen suunnittelutoimistossa insinörttinä. Käytännössä neljä viikkoa kesällä ja yksi talvella. Lisäksi olen saanut joulun aikaan pari palkallista vapaapäivää, se on meidän firman tapana antaa joululahja ja hyvä lahjahan se onkin. 

Vierailija
48/60 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päivien lisäksi pitäisi tietää lasketaanko alalla lauantait lomapäiviksi vai ei. Jollakin aloilla 30 päivää tarkoittaa viittä lomaviikkoa, toisilla kuutta.

''

Ei lauantaita lasketa.

Fatalji

Kyllä lasketaan. 30 pv on 5x6 pv ainakin teollisuudessa.

+ pekkaset?

Yhteensä 42pv vai kuinka.

Pekkaset perustettiin silloin, kun suurella osalla työpäivän pituus lyheni 7,5h (+ puolen tunnin ruokis). Ne alat, joilla työajan lyhentäminen oli hankala toteuttaa, sai sitten korvauksena pekkaspäivät. Eli duunia joka päivä 8h (+ puolen tunnin ruokis), ja tämä päivän aikana tehty "ylimääräinen" puolituntinen kerrytti pekkaspäivän. Eli kun 16 kpl puolituntisia kasassa, ne sai pitää vapaapäivänä, eli pekkasena. Periaatteessahan kellokorttitoimistotyöläinen (7,5h/pv) voi tehdä saman tekemällä puoli tuntia joka päivä ylimääräistä duunia, kerryttää saldoa ja pitää saldot sitten vapaapäivänä, jos se noin muuten työn kannalta on mahdollista. Tiedän että työehtosopimuksia ja systeemeitä on hieman toisenlaisiakin, mutta tässä asia pääpiirteittäin kerrottuna. T.ohis

Vierailija
49/60 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama. Otan rahana. Olen mielummin hiljaisessa toimistossa kuin kotona. Loma on raskainta aikaa.

Vierailija
50/60 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomaa 12 viikkoa vuodessa, opettaja olen.

Vierailija
51/60 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhdyin vuosi sitten yrittäjäksi ja sen jälkeen täysin työstä vapaata päivää ei ole ollutkaan. Sitä ennen lomia, lomapidennyksiä ja lomarahavapaita 7 viikkoa vuodessa. Valtiolla on hyvät lomat!

Vierailija
52/60 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

364 päivää. Olen työtön.

Sitähän sä kysyit.

Ihanaa kun on paljon lomaa ja vapautta.

Tänään nukuin tosin 15:40 saakka. Kyllä maistui uni.

Vierailija
53/60 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

9 viikkpa lomaa kesällä

Syyslomaa viikko

Tänä vuonna joululomaa 2 viikkoa

Talvilomaa viikko

Vierailija
54/60 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on tällainen artikkeli asiasta.

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000000922337.html

Vierailija
55/60 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

28 päivää vuodessa.

t: varhaiskasvattaja

Vierailija
56/60 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

28 päivää.

Kunnallisella hoitoalalla olen.

Vierailija
57/60 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 viikkoa. Insinööri yksityisellä.

Vierailija
58/60 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalit lomat on, 4 viikkoa kesälomaa ja viikko talvilomaa.

Vierailija
59/60 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päivien lisäksi pitäisi tietää lasketaanko alalla lauantait lomapäiviksi vai ei. Jollakin aloilla 30 päivää tarkoittaa viittä lomaviikkoa, toisilla kuutta.

''

Ei lauantaita lasketa.

Fatalji

Kyllä lasketaan. 30 pv on 5x6 pv ainakin teollisuudessa.

+ pekkaset?

Yhteensä 42pv vai kuinka.

Pekkaset perustettiin silloin, kun suurella osalla työpäivän pituus lyheni 7,5h (+ puolen tunnin ruokis). Ne alat, joilla työajan lyhentäminen oli hankala toteuttaa, sai sitten korvauksena pekkaspäivät. Eli duunia joka päivä 8h (+ puolen tunnin ruokis), ja tämä päivän aikana tehty "ylimääräinen" puolituntinen kerrytti pekkaspäivän. Eli kun 16 kpl puolituntisia kasassa, ne sai pitää vapaapäivänä, eli pekkasena. Periaatteessahan kellokorttitoimistotyöläinen (7,5h/pv) voi tehdä saman tekemällä puoli tuntia joka päivä ylimääräistä duunia, kerryttää saldoa ja pitää saldot sitten vapaapäivänä, jos se noin muuten työn kannalta on mahdollista. Tiedän että työehtosopimuksia ja systeemeitä on hieman toisenlaisiakin, mutta tässä asia pääpiirteittäin kerrottuna. T.ohis

Minä en tajua tuota pekkaspäivistä "haaveilua". Meillä tekee vierekkäin töitä porukkaa eri TES:eillä: Osalla on työaika (keskimäärin) 7,5 h/päivä ja osalla 8 h/päivä (ruokatauot molemmille vielä päälle). Nuo 8 tunnin tekijät saavat ylimääräiset puolet tuntinsa pekkasina, eli lopputuloksena kaikki tekevät yhtä monta tuntia töitä keskimäärin.

Miksi ihmeessä näiltä pidempää päivää tekeviltä pitäisi kahdehtia tuota työajantasausta, unohtaen, että he ovat itse tehneet tuntinsa sisään? Ja kun käytännössä noita pekkasia ei voi pitää aina silloin, kun huvittaa vaan usein niitä pidetään, kun työnantajan työkuormaan sopii vaikka marraskuun räntäsateessa.

Vierailija
60/60 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosilomaa 38 päivää.

Työkokemusta 26 vuotta. Lastenhoitaja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yhdeksän