Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teen jos ei ex tyhjennä tavaroitaan talosta luovutukseen??

Vierailija
28.09.2016 |

Mitä voin tehdä jos ei alkoholisoitunut ex-puoliso tule muuttamaan romujaan pois ennen talon luovutusta?
En edes haluaisi koskea niihin / huolehtia niistä.
Huonekaluja, mutta myös kaikenlaista "roinaa"kuten puolirikkinäisiä työkalukoneita, 80-luvun tyylisiä kaiuttimia, vanhoja tietokoneen osia yms. mikä pitäisi viedä ongelmajätteisiin.
Sekä jotain niin rikkinäisiä / vanhahtavia huonekaluja etteivät kelpaa ilmaiseksikaan.

Kauhea homma tuommoisia hävittää.

Hän ei ole tilannut edes muuttofirmaa huonekaluilleen eikä huolehtinut noita jätemäisiä tavaroita. HÄnellä ei ole ajokorttia (ajoi sen kuivumaan). EI vastaa nyt edes puhelimeen / viesteihin.

Itse olen myös ihan burn outin partaalla työkiireiden, lasten ongelmien ja oman lähestyvän muuton takia, ei kerta kaikkiaan resursseja huolehtia hänenkin tavaroista, hyvä että saisin omat pakattua jos niitäkään.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tää on ihan kauheeta, mitä mä voin tehdä?

1) heitän kamat jätelavalle jonka tilaan hänen laskuunsa (onnistuuko?). Lähetän lavan hänen kerrostalonsa pihalle. Kamat siis oikeasti semmoista mitä sekajätteisiin ei saa kaikkea laittaa. Ja miten painavat isot huonekalut, niitä en jaksa siirtää.

2) tilaan muuttofirman hänen laskuun (onnistuuko?) Mutta mitä jos hän ei ole ottamassa kamoja vastaan... ja siis sen firman pitäisi paktakin ne kamat... (kaikenmaailman vanhoja maalipyttyjä kymmenittäin yms.)

3) otan yhteyttä äitiinsä, ettähoitaako poikansa kamat jotenkin. Toisaalta en jaksaisi olla yhteydessä anoppiin, viime näkemän perusteella vaikuttaa sekin kääntyneen minuavastaan kun uskallan hänen ihanan alkoholistipoikansa jättää.

4) jätän kamat vaan sinne taloon. Sitten kun tulee sopimussakko joku 5000 eur alkaen niin koetan saada hänet sen maksamaan.

En oikeasti haluaisi sormellani koskea hänen tavaroihinsa edes.

ap

Vierailija
2/20 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö täällä nyt ole kellään kokemusta mitä voin juridisesti tehdä..?

ap

Vierailija
4/20 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä sinne. Tai laita joku ilmoitus paikkakuntanne facebook sivustolle:" Saa tulle tyhjentää talo, löytäjä saa pitää." Sitä ennen varoitat toki luuseriukkoa että näin tulee tapahtumaan esim kahden vuorokauden sisään jos ei itse kerää romujaan.

Ja tuolla keinolla ainakin talo on tyhjä tunnissa. Suomalaisille kelpaa vaikka tuhkat jos vaan ilmaiseksi saa.

Vierailija
5/20 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ootte eronnut, niin jätä tavarat sinne.

Vierailija
6/20 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi meni jotenkin ohitse tuo sopimussakkohomma joten kamojen jättäminen sinne ei tule siis kysymykseen. T.4

Mutta lahjoita pois jos ukkeli ei niitä hae. Sitä ennen tosiaan sano hälle monta kertaa se että näin tulee tapahtumaan jos ei itse niitä ulos roudaa.

Vierailija
7/20 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita kierrätyskeskukseen tai fidaan, tulevat hakemaan. Voit myös vuokrata varaston kuukaudeksi ja kuljetusfirma vie ne sinne. Sitten kirjattuna kirjeenä ilmoitus mistä saa hakea, ja jollei hae, saavat hävittää.

Hanki nyt apua, ei kaikkea tarvitse tehdä ite!

Muuttofirmat kyllä neuvoo, puhelin käteen!

Vierailija
8/20 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämän oppitunti sinulle. 

Jos asunto on sinun-sinä vastaat jätekuluista.

Kaiken voi laittaa jätteeseen, jos ei ole enää miehesi osoite.

Ei sitä romua kauhean paljon voi olla, heität ne päivässä kierrätyspisteisiin ym.

Siinä kun kiukkua pukkaa, tulee opittua monta asiaa tulevia suhteita varten.

Vierailija
9/20 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oi meni jotenkin ohitse tuo sopimussakkohomma joten kamojen jättäminen sinne ei tule siis kysymykseen. T.4

Mutta lahjoita pois jos ukkeli ei niitä hae. Sitä ennen tosiaan sano hälle monta kertaa se että näin tulee tapahtumaan jos ei itse niitä ulos roudaa.

Näin yritän.ONgelma se että häntä ei saa kiinni, enkä voi olla varma lukeeko sähköpostiakaan.Pitää siis kännykkää kiinni.

Alkoholisti mikä alkoholisti... on niin sekaisin ja juomisen lisäksi aivan masentunut (kuuluisi oikeasti kohta suljetulle), ettei siitä aina saa mitään irti, yhtä tuloksekasta kuin puhuisi seinille, silloin kun vetääputkensa päälle.

ap

Vierailija
10/20 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laahaat ne kadulle ja käsket miehen hakea ne sieltä. Laitat anopille viestin, että miehen kamat ovat nyt taivasalla, koska mies itse ei niitä hakenut.

Vierailija
11/20 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä sitä kamaa vaan on aika paljon. Iso talo, asuttu vuosia, aputilat myös.

Ei mulla olisi missään välissä EDES sitä yhtä päivää mahdollista käyttää tähän kun ei tyhjennykseen ole enää kauaa aikaa. Teen pitkiä työpäiviä ja tuleva vk-loppu jo täyteen sovittu, ja omatkin kamat huolehdittava.

Ja mulla on niin pieni auto että siihen ei kerralla mahdupaljoa, sitä roskakierrätykseen menevää olisi isojakin kalusteita.

Hakeekohan mikään fida niin ettäkantavat esim. yläkerrasta asti isot painavat kalsuteet jotka melkein tarttisi ensin purkaa...

ap

Vierailija
12/20 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mä tilaan muuttofirman, saanko oikeasti laitettua laskun miehelle? Ja mihin ne sitten vie kamat jos eivät pääse sen kämppään sisään, edes rappuun kun on koodilukko?

Kadulle en voi laahata kun ei voimat riitä, talosta. Ja miten ne voisi siellä kadulla olla? En tiedä ottaako anoppi mitään kantaa ja mitä sekään oikeasti voisi edes tehdä...

MUTTA - juridisesti, jos mä nyt siis hävittäisin sen kamat ihan miten vaan, lahjoittaisin tms., niin voiko se sitten kuitenkin alkaa vaatia multa jotain korvauksia niistä?? Ne on osituksen yhteydessä hänelle sovittu suullisesti ne huonekalut. (osa jopa kirjoitettu johonkin exceliin)

ap

Vierailija
13/20 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen laskuun et voi tilata yhtään mitään. Tai tietysti voit, mutta sen toisen ei tarvitse maksaa vaan sinun, joka olet tilauksen tehnyt.

Vierailija
14/20 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani tilanteestasi. 

Jos huonekalut ovat romuja, niin ne eivät valitettavasti kelpaa edes Fidalle tai Kierrätyskeskukselle.

Ehdotan, että  tilaat pihalle lavan, palkkaat pari miestä töihin vuokramiespalvelusta tms. ja he perkaavat asunnon ja vievät roskat kaatopaikalle. Jätemaksukin vielä tiedossa. He vievät myös maalipurkit ongelmajätteisiin jne. 

Ikävä kyllä vaikuttaa siltä, että sinä joudut tekemään työn, joten suosittelen avun palkkaamista. 

Halvempaa, kuin 5000 euron maksaminen. 

Vierailija
15/20 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos huonekalut ovat romuja, niin ne eivät valitettavasti kelpaa edes Fidalle tai Kierrätyskeskukselle.

Ehdotan, että  tilaat pihalle lavan, palkkaat pari miestä töihin vuokramiespalvelusta tms. ja he perkaavat asunnon ja vievät roskat kaatopaikalle. Jätemaksukin vielä tiedossa. He vievät myös maalipurkit ongelmajätteisiin jne. 

Ikävä kyllä vaikuttaa siltä, että sinä joudut tekemään työn, joten suosittelen avun palkkaamista. 

Lisään vielä, että kirjeellä ja/tai sähköpostilla miehelle tieto muutosta. Ilmoita, että vähennät perkaukseen menevän summan myyntihinnasta.

Vierailija
16/20 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä talteen sähköposti / tekstiviesti jossa on tiedot, esim muutat x päivään mennessä ja silloin kodin pitää olla tyhjä.

Et tietenkään voi tilaa mitään toisen laskuun.

Meillä erossa ex muutti pois kotoa. Muutin lasten kanssa väliaikaiseen asuntoon ja kaikki muu tarpeeton laitettiin myyntiin.

Aikaa meni asunnon myymiseen 3 kk ja joka päivä hain töiden jälkeen banaanilaatikoita.

Onneksi meillä oli työhuone, täytin sitä huonetta .

Muutto oli kyllä melkoista. Kuvittelin että olen aina kierrättänyt hyvin.

Yhteensä 90 neliöstä lähti n pakettiautollinen kiertoon.

Vierailija
17/20 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna soittaisin lakipuhelimeen. Tule sitten kertomaan mitä neuvoja sait, muakin kiinnostaa. Ja tsemppiä muuttoon sekä uuteen elämään!

Vierailija
18/20 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mä tilaan muuttofirman, saanko oikeasti laitettua laskun miehelle? Ja mihin ne sitten vie kamat jos eivät pääse sen kämppään sisään, edes rappuun kun on koodilukko?

Kadulle en voi laahata kun ei voimat riitä, talosta. Ja miten ne voisi siellä kadulla olla? En tiedä ottaako anoppi mitään kantaa ja mitä sekään oikeasti voisi edes tehdä...

MUTTA - juridisesti, jos mä nyt siis hävittäisin sen kamat ihan miten vaan, lahjoittaisin tms., niin voiko se sitten kuitenkin alkaa vaatia multa jotain korvauksia niistä?? Ne on osituksen yhteydessä hänelle sovittu suullisesti ne huonekalut. (osa jopa kirjoitettu johonkin exceliin)

ap

Laita sille todistettavasti tieto tyhjennyksestä, ja ilmoita että tavarat lähtee kaatikselle jollei hae niitä ajoissa. Silloin ei voi väittää, ettei tiennyt eikä vaatia korvauksia.

Sitten vaan tuumasta toimeen.

Vierailija
19/20 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisään vielä, että kirjeellä ja/tai sähköpostilla miehelle tieto muutosta. Ilmoita, että vähennät perkaukseen menevän summan myyntihinnasta.

Se on jo saanut rahansa :( eli ei ole mistä vähentää.

ap

Vierailija
20/20 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin ison rovion pihaan ja polttasin kaikki rämät huonekalut siinä. Rautaromut ja muut palamattomat veisin keräyspisteisiin. Tsemppiä ja onnea uuteen elämään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän seitsemän