Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Antakaa oikeasti jotain hyviä vinkkejä, miten kestää vuokralla asumista :( Olo on toivoton.

Vierailija
28.09.2016 |

Tekee mieli itkeä. Joo, kuulostaa lapselliselta :( Haluan oman talon :( En halua asua vuokralla! Äsken tuli miehen kanssa puhetta vuokralla asumisesta ja mies ihan onnessaan selitti, kuinka me tässä asuessamme maksamme tavallaan vuokranantajan velanlyhennystä. Selitti, kuinka vuokranantaja saa tuloista vähentää remonttikuluja ym paskaa.

Vittu kun sitä tuntee ittensä niin elämässä epäonnistuneeksi, kun ei ole muuta vaihtoehtoa kuin vuokralla asuminen :( Ite köyhdytään ja joku toinen rikastuu meidän ansiosta. Hävettää asua vuokralla, siis kertakaikkiaan hävettää!

Kiinteistöverot, vakuutukset, kaikki remonttikulut saa vähentää vuokratuloista. Mikäs siinä sitten asuntoja vuokratessa. Voi kun itelläkin olisi asunto, jota vuokrata :(

En tiennytkään, että noin paljon annetaan helpotuksia vuokranantajille.

Vielä ärsyttävämmältä tämä nimenomaan tuntuu, kun asuu yksityisen henkilön vuokraamassa talossa, kuin että asuisi kaupungin omistamassa.

Turhaan tulette sanomaan, että senkus ostatte talon. Miehellä ei ole luottotiedot kunnossa, on vakituisessa töissä kyllä, mutta eipä se paljoa auta kun luotot menneet.

Itsellä luottotiedot kunnossa, mutta olen työtön.

Oon menettäny jopa yöunia tämän asian takia. Oon varmaan 14vuotiaasta asti haaveillu, että isona ostan oman talon. Sinnepä meni nekin haaveet, kuten monet muutkin haaveet.

Oon aina inhonnu asua vuokralla, mutta tätä paskaa se tulee olemaan hautaan saakka!

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa sulla ongelma, oikein yöunetkin menee. Semmoista se on materialistin elämä.

Vierailija
2/57 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kai nyt hautaan asti? eikös luottotiedotkin saa joskus takaisin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä yksi elämäm koululainen huutelee ja kuvittelee miten "herra iso herrat" vaan elelee leveästi ja vuokrailee omistusasuntoja. Kuvitteletko, että vähennyskelpoinen meno tarkoittaa että vaikka sen remonttikulun saa kokonaan veroista vähennettyä ja siitä ei jää tappiota? Ja taidatpa vielä asua yhteiskunnan varojen turvin vuokralla, kerta työtön olet? Saat tukia asumiseesi, mitä siis valitat?

Vierailija
4/57 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta ne ei ole edes sun rahoja millä maksat vuokran vaan valtion.....

Vierailija
5/57 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten siitä pettymyksestä pääsee yli, ettei saakaan ehkä koskaan omaa taloa.. ? sitä mäkin monesti mietin. oma talo järven rannalta ois ihanne. ymmärrän ap, miltä susta tuntuu. jospa vielä joskus..

Vierailija
6/57 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies maksaa vuokran kokonaisuudessaan, joten ihan kovalla työllä se vuokra maksetaan. Mä maksan muita kuluja.

Saa kait sitä olla pettynyt, kun haaveillu melkein ikänsä omasta talosta, mutta asiat ei aina mene kuin suunnittelee. Ehkä tosiaan joskus vuonna nakkiperuna voisi talonkin ostaa, mutta hyvin hataralta näyttää.

AP

Vierailija
7/57 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asun vuokralla vaikka omistan omakotitalon. Ei vaan enää jaksa sitä helvetin remonttirumbaa. Saa mun puolesta autioitua ja homehtua koko talo ihan rauhassa. En viitsi edes myyntiin pistää kun olisi pakko tehdä niin paljon remonttia ennen sitä. Miten niin hävettää asua vuokralla? Mitä hävettävää siinä muka on?

Vierailija
8/57 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikös tää puheenvuoro 7 voisi antaa tän talon vaikka 100 eurolla Ap:lle niin kaikki voittaa?

Vierailija
9/57 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä asun kyllä ihan ilosesti vuokralla ja vielä omakotitalossa :) mulle on ihan sama mitä vuokranantajani rahoilla tekee, minä maksan summan x jotta mulla on katto pään päällä ja paikka missä säilytän tavarani.

Ei tarvitse myöskään panikoida lainalyhennysten kanssa, jos välillä ei löydy töitä. Silloin nautitaan pari kuukautta yleisentahon maksamaa asumistukea. Jos öljypoltin pamahtaa,soitto vuokranantajalle riittää, ei tarvi omaa massia olla jemmassa remontteja varten:) mun mielestä melko huoletonta....

Ainoo miinus mulle henk.koht on, että vanhuksena on sitten edelleen sitä vuokraa maksettava.

Asiaa voi ajatella niin monelta kantilta :)

Vierailija
10/57 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ne suomalaiset miehet saamattomia nahjuksia, kun eivät ostele työttömille lompakkoloisnaisilleen omakotitaloja! Jätä se sika!

Vierailija
11/57 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hävettää asua vuokralla siksi, kun se on muka joku köyhien luusereiden asumismuoto. Aina kuulee sitä, että vain jollain tavalla huonompi osaiset asuu vuokralla ja aina puhutaan että "joutuu" asumaan vuokralla. Joillekihan se ois lottovoitto kun pääsis edes vuokralle.. Kun on asunnottomiakin.. Siksikin vituttaa tää omakin asenne ja monien muiden asenne siihen vuokralla asumiseen, että se on naurettavaa ja vain köyhät tekee sitä :( Kai se sitten on niin? Eikö kukaan hyvä tuloinen muka asu vuokralla??

Täälläkin kylällä missä asutaan, niin ollaan ainoat vuokralla asujat. Muilla on omat talot, me vaan asutaan vuokralla. Sekin nolottaa aina välillä, kun asiaa alkaa ihan ajattelemalla ajattelemaan.

AP

Vierailija
12/57 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lol, kukaan ei ole kiinteistöillä vielä noussut rikkaimpien joukkoon.

Eikö se jo kerro etteivät ne ole mikään autuaaksitekevä asia?

Valtava kulurakenne verrattuna muihin sijoituskohteisiin.

Vierailija
13/57 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa taas läpinäkyvä provo.

Vierailija
14/57 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokralla asumisessa on monta hyvää asiaa, mitä ei omassa ole. Vuokrakämpästä pääsee hetkessä eroon jos siinä ei halua asua. Jos on vaikka hometta, niin pakkaa vain kamat ja häipyy. Jos oma on homeessa, niin saat varautua vuosien taisteluun yhden jos toisenkin tahon kanssa, että saat kämpästä asuttavan. Vuokrakämpässä riittää, että pidät siitä hyvän huolen ja jos joku hajoaa, niin vuokraisäntä hoitaa. Omassa joudut itse varautua ostamaan uudet koneet, korjailemaan kaikkea ja tekemään remppaa.

Ajattele ap positiivisesti. Jos silti harmittaa, niin tee kaikkesi muuttaaksesi asiat. Mene töihin, ihan vaikka niihin mikä ei kellekkään muulle kelpaa ja säästä pieni pesämuna, sitten hae lainaa ja osta se kämppä. Se ei ole vaikeaa kunhan vain sitkeästi tekee töitä haluamansa eteen. Miehesi luottotiedot puhdistuu myös ajan kanssa, joten miksi itket?

Vierailija
15/57 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivä vuokralla asuminen plaa plaa-provo:D me ainakin asutaan vuokralla, koska eibpystytä ostamaan tämäntasoista kämppää (400 000?) ja oon asumisen suhteen aika snobi. Kääriliinoissa ei oo taskuja ja säästää ja sijoittaa vai muutenkin, kun homehtuviin ja rapistuviin taloihin. Tyhmät ihmiset on raskaita.

Vierailija
16/57 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No hävettää asua vuokralla siksi, kun se on muka joku köyhien luusereiden asumismuoto. Aina kuulee sitä, että vain jollain tavalla huonompi osaiset asuu vuokralla ja aina puhutaan että "joutuu" asumaan vuokralla. Joillekihan se ois lottovoitto kun pääsis edes vuokralle.. Kun on asunnottomiakin.. Siksikin vituttaa tää omakin asenne ja monien muiden asenne siihen vuokralla asumiseen, että se on naurettavaa ja vain köyhät tekee sitä :( Kai se sitten on niin? Eikö kukaan hyvä tuloinen muka asu vuokralla??

Täälläkin kylällä missä asutaan, niin ollaan ainoat vuokralla asujat. Muilla on omat talot, me vaan asutaan vuokralla. Sekin nolottaa aina välillä, kun asiaa alkaa ihan ajattelemalla ajattelemaan.

AP

"Täälläkin kylällä missä asutaan, niin ollaan ainoat vuokralla asujat. Muilla on omat talot, me vaan asutaan vuokralla."

Onnistuneen provoamisen salaisuus: yritä olla uskottava. Sellaista kylää ei ole olemassakaan, jossa ei ole kunnan vuokra-asuntoja.

Vierailija
17/57 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se kovaa on,kun elämä lyö isolla kämmenellä ja tiputtaa maantasalle. Etsi tai kehitä itse jonkinlainen tukiverkosto saman kohtalon kokeneille. Kokoontukaa yhdessä esim. taloyhtiönne sauna tai varastotiloihin sovittuina iltoina.Siellä voitte sitten porukalla kiskoa kaljaa ja itkeä elämän epäoikeudenmukaisuutta. Vertaistuella on suuri merkitys elämän eri kriisitilanteissa. Jaksuhaleja <3

Vierailija
18/57 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lol, kukaan ei ole kiinteistöillä vielä noussut rikkaimpien joukkoon.

Eikö se jo kerro etteivät ne ole mikään autuaaksitekevä asia?

Valtava kulurakenne verrattuna muihin sijoituskohteisiin.

Ai ei vai? :D Minä tunne aika monta rikasta jotka omistaa kiinteistöjä ja vuokraa niitä, ne on yleensä vaan firmojen omistuksessa ne kiinteistöt.. Asuntopuolella ei rikastu niin nopeasti kyllä..

Vierailija
19/57 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän (millainen) on kirjoittajan tausta? Asuitko lapsena omakotitalossa? Juontaako haave omakotitalosta sieltä saakka? Ovatko mahdollisesti vanhemmat opettaneet, että vuokralla-asuminen olisi jotenkin noloa, hävettävää? Ovatko vanhemmat tuominneet vuokralla-asujat?

Tässä liuta kysymykisiä. Sen tiedän kokemuksesta, että valitettavan iso osa suomalaisia halveksii vuokralla-asujia, etenkin kaupungin vuokrataloissa asuvia. Aivan typerää! Tunnen monia ihmisiä, fiksuja, työssäkäyviä, perheellisiä, jne. , jotka asuvat vuosikausia vuokralla upeissa kodeissa. Ja vieläpä niissä parjatuissa "kaupungin vuokra-asunnoissa". Eräskin lapsiperhe asui huomattavasti tilavammin kuin me  taannoin. 

Pidä silti haaveestasi kiinni. Ala toimia siten, että haaveesi toteutuu. Mutta niin kauan kun vuokralla asut, niin koeta suunnata energiasi vuokra-asumisen hyviin puoliin!

Ei omakotitalossa asuminen mikään onnela ole. Rahaa menee joka kuukausi vuosikausia lainan lyhennykseen. Sitten muihin kuluihin: vesi, sähkö, tonttivuokra, kiinteistövero, jätemaksu - mitä vielä, en edes muista kaikkea! Remonttikuluja, talon maalausta silloin tällöin. Katto- ja putkiremontteja, keittiö, kylppäri; kaikki maksaa pirusti. Talvella lumityöt, kesällä nurmikon ajaminen.Kaikkea mahdollista. Reissuun lähtö harvoin onnistuu vain laittamalla ulko-oven lukkoon, kaikenlaista on huolehdittava.

Veikkaan, että myöhemmin elämässäsi muistelet vuokra-asumista helppona, vaivattomana asumismuotona. Muistuttaisin lopuksi, että muualla Euroopassa vuokra-asuminen on hyvin, hyvin tavallista. Suurin osa ihmisistä elää koko elämänsä vuokralla. Jostain syystä Suomessa on valitettavan yleinen käsitys, että vuokralla-asuminen on jotenkin b-luokan asumista. Turhaan!

Ja hei, mikäli asuminen kotipaikkakunnallasi vuokrakämpässä oikeasti tökkii, niin muuta muualle, etsi työ, hommaa pankkilaina ja toooosi edullinen (home)talo omiin nimiisi - pankin kanssa sitten olet naimisissa lopun ikääsi...

Vierailija
20/57 |
28.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen painanut töitä 20 vuotta ilman muuta tukea kuin lapsilisä. Eikä siltikään ole varaa omaan taloon. Ainakaan niin että voisin sieltä käsin käydä töissä. Mietipä sitä.