Kersa keskeytti armeijan
Voinko heittä pihalle? Itse olen kasvattanut tuollaisen nössön mutta kyllä korpeaa.
Kommentit (107)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä vaan. Armeijapakkoa pitää vastustaa kaikin mahdollisiun tavoin.
Niin varmaan Putlerin mielestä. :)
Se nyt vaan kulta pieni on niin että ilman armeijaa ei ole Suomeakaan. Sotilaallista tyhjiötä ei kauaa ole.
Kysy vaikka virolaisilta tai ukrainalaisilta kannattaako Venäjän vieressä maalla olla kunnon armeija.
No liitty sitten armeijaan. Et tasan ole edes itse käynyt varusmiespalvelusta.
Vierailija kirjoitti:
Eihän armeija enää mikään meriitti ole, mutta kyllähän se aina hieman pistää ihmetyttämään, jos ei kestä sitä puolen vuoden leirikoulua. Sieltähän pääsee nykyään lähes joka viikonloppu kotiin äidin helmoihin.
Yhdelläkään naisella joka ei ole käynyt armeijaa ei ole mitään sanottavaa miesten armeijan käymisestä
Siis mitä? Sitä minä tarkoitin, että sodassa jokainen joutuu tekemään jotain!
Sivarit, kieltäytyjät, keskeyttäneet tekevät oman osuuden esim. sairaidenhoidossa, teollisuudessa, kotirintamalla.
Eihän nyt ihmistä joka ei ole käynyt armeijaa laiteta mihinkään rintamalle. Se on kyllä ihanaa tällä keskustelupalstalla miten tulkitaan miten halutaan.
Vierailija kirjoitti:
No eikö ole vain hyvä? Jos poikasi olisi käynyt armeijan loppuun ja vuoden tai kahden päästä tulisi sota, olisi poikasi eturintamassa kuolemassa.
Kaikista vain ei ole tappamaan, hyväksy se ap. Ei armeija ole edes mikään meriitti.
Jos tulee sota, se vasta onkin eturintamassa kuolemassa. Sodassa ei ole aseistakieltäytyjiä vaan sotilaskarkureita.
Ps. Mulla poika Santahaminan aukissa 😍
T: ylpeä äiti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se voi myös olla älykkyyden merkki jos keskeyttää. Armeija on hukkaan heitettyä aikaa. Kannattaa myös siitä syystä jättää käymättä, että ei tarvitse osallistua kertaukseen eikä sotatouhuihin jatkossa.
:D Jos sota tulee niin ihan samalla lailla kieltäytyneet, keskeyttäneet, sivarit ovat mukana.
Koska silloin ei ole rauhanaika vaan sotila ja sen vaatimat lait.
Höpöhöpö. Edes kaikille armeijan käyneille ei löydy nykyään sodan ajan joukkojen sijoitusta.
Et sitten ymmärtänyt edellisen pointtia. Sodan alkaessa, kaikki on osallisia halusi tai ei.
Ohis
itse kävin intin "vähän kovemmissa olosuhteissa ja välissä 3.5 kk etelänloma ympyräkaupungissa. Tekikö minusta kovemman jannun, vastuullisen, velvollisuudentuntoisen ja isänmaallisen? No ei todellakaan...kaikkea muuta. Sanotaan nyt näin, että jos pilliin puhalletaan niin kokardiin katsomatta kaikki ovat vihollisiani tuossa vaiheessa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se voi myös olla älykkyyden merkki jos keskeyttää. Armeija on hukkaan heitettyä aikaa. Kannattaa myös siitä syystä jättää käymättä, että ei tarvitse osallistua kertaukseen eikä sotatouhuihin jatkossa.
:D Jos sota tulee niin ihan samalla lailla kieltäytyneet, keskeyttäneet, sivarit ovat mukana.
Höpöhöpö. Edes kaikille armeijan käyneille ei löydy nykyään sodan ajan joukkojen sijoitusta.
Et sitten ymmärtänyt edellisen pointtia. Sodan alkaessa, kaikki on osallisia halusi tai ei.
Ohis
Minä teen kaikkeni auttaakseni vihollista. Minä en palvele valtiota joka orjuuttaa kansaansa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohis
Minä teen kaikkeni auttaakseni vihollista. Minä en palvele valtiota joka orjuuttaa kansaansa
Sisältyy edelliseen lauseeseen.
Naivia puhua rintamasta yms. Kun Suomea uhkaa seuraavan kerran joku, niin kädet pystyyn ja otetaan vastaan mitä tuleman pitää. Turhaa sen takia on ihmisiä menettää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harmi vaan että sivareita tukee geneven sopimus missä heitä ei saa heittää etulinjaan taikka aseelliseen puollustukseen vaan samoihin hommiin mihin naisetkin heitetään.
Kun se etulinja on mystisesti hävinnyt siitä edestä, olet sitten päätöksesi takia samassa tilanteessa kuin armeijan käynytkin, sillä erotuksella, että sinulla ei ole asetta.
Siinä vaiheessa Suomi on jo miehitetty, joten aivan sama onko asetta vai ei, mutta eipähän tarvinnut kuolla.
Kukas sen sulle takaa? Ei ainakaan se hyökkääjä, jota ei Suomen ollessa kyseessä kiinnosta mitkään kansainväliset sopimukset.
Vierailija kirjoitti:
Naivia puhua rintamasta yms. Kun Suomea uhkaa seuraavan kerran joku, niin kädet pystyyn ja otetaan vastaan mitä tuleman pitää. Turhaa sen takia on ihmisiä menettää.
Sieltä voi tulla vaikka mitä metallirojua niille käsille ja niiden allekin.
Ei armeijasta ole mitään hyötyä. Ennen oli jotain kun haki opiskelemaan, nyt taitaa olla ainut paikka poliisikoulu johon pisteen saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eikö ole vain hyvä? Jos poikasi olisi käynyt armeijan loppuun ja vuoden tai kahden päästä tulisi sota, olisi poikasi eturintamassa kuolemassa.
Kaikista vain ei ole tappamaan, hyväksy se ap. Ei armeija ole edes mikään meriitti.Jos tulee sota, se vasta onkin eturintamassa kuolemassa. Sodassa ei ole aseistakieltäytyjiä vaan sotilaskarkureita.
Kannattas kysellä siltä pojalta, onko ymmärtänyt asian oikein?
Seuraavassa sodassa ei ole rintamia, se jolla on ase on paremassa asemassa. Siellä missä naiset ja aseistakieltäytyjät on, räjähtelee enemän pommeja kuin siellä metsässä missä asemiehet on piilossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohis
Miten sinua on orjuutettu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikista vain ei ole tappamaan, hyväksy se ap. Ei armeija ole edes mikään meriitti.Jos tulee sota, se vasta onkin eturintamassa kuolemassa. Sodassa ei ole aseistakieltäytyjiä vaan sotilaskarkureita.
Siihenkö sun pojan ihmisarvo perustuu? Että onko tullut käytyä armeijaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harmi vaan että sivareita tukee geneven sopimus missä heitä ei saa heittää etulinjaan taikka aseelliseen puollustukseen vaan samoihin hommiin mihin naisetkin heitetään.
Niinhän se menee, muuten mutta rintamia ei ole se on vanha-aikaista. Ja sinne sekaan , mihin ne naiset on heitetty heittää vihollinen seuraavaksi pomminsa. Kuunnelkaa vaikka radiosta uutisia, Syyriassa usa ja venäjä harjoittelevat juuri sitä. Niin ja molemat on hyviä sivistysvaltioita, ajatelkaapa mitä sitten kun paha vihollinen alkaa höökimään.
En koskaan aio tehdä mitään hyödyllisyä suomen valtiolle. Elättäkööt tai tappakoot.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä viittinkö ottaa edes hirvimettälle tuollaista nahjusta. Ap
Jos ainoa välittämisen mittari omaan lapseesi on armeijan käyminen, soisin, että käyt samanlaisen elämänkoulun kuin tuttavani.
Hän jatkuvasti nimitteli ja kohteli alentavasti ainoaa poikaansa. Kävi sitten niin, että poika kuoli 20-vuotiaana tapaturmaisesti. Nyt ei ukko meinaa selvitä itsesyytöksistään. Kannattaa osoittaa hyvät tunteensa ajoissa. Sanotaan että menettäessään sitä vasta huomaa toisen arvon. Usein se on vaan silloin myöhäistä. Ota poika hirvimetsälle ja kehu kuinka hyvä metsämies hänestä vielä tulee.
En tiedä viittinkö ottaa edes hirvimettälle tuollaista nahjusta. Ap