Kersa keskeytti armeijan
Voinko heittä pihalle? Itse olen kasvattanut tuollaisen nössön mutta kyllä korpeaa.
Kommentit (107)
Vierailija kirjoitti:
Taitaa poika olla GAY
Jos et tiennyt niin jotkut gay-jätkätkin käyvät armeijan. Eivät välttämättä paljon huutele asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se voi myös olla älykkyyden merkki jos keskeyttää. Armeija on hukkaan heitettyä aikaa. Kannattaa myös siitä syystä jättää käymättä, että ei tarvitse osallistua kertaukseen eikä sotatouhuihin jatkossa.
:D Jos sota tulee niin ihan samalla lailla kieltäytyneet, keskeyttäneet, sivarit ovat mukana.
Koska silloin ei ole rauhanaika vaan sotila ja sen vaatimat lait.
Höpöhöpö. Edes kaikille armeijan käyneille ei löydy nykyään sodan ajan joukkojen sijoitusta.
Kaikille löytyy, mutta sitä ei kerrota aina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eikö ole vain hyvä? Jos poikasi olisi käynyt armeijan loppuun ja vuoden tai kahden päästä tulisi sota, olisi poikasi eturintamassa kuolemassa.
Kaikista vain ei ole tappamaan, hyväksy se ap. Ei armeija ole edes mikään meriitti.Jos tulee sota, se vasta onkin eturintamassa kuolemassa. Sodassa ei ole aseistakieltäytyjiä vaan sotilaskarkureita.
Ps. Mulla poika Santahaminan aukissa 😍
T: ylpeä äiti
Kannattaa pitää leipäluukku kiinni, jos et mistään mitään tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Voinko heittä pihalle? Itse olen kasvattanut tuollaisen nössön mutta kyllä korpeaa.
Jos tämä olisi tapahtunut sota-aikana, hänet olisi teloitettu ampumalla. Ei tarvitsisi sinun enää huolehtia.
Vierailija kirjoitti:
Heitä vaan mutta älä ihmettele sit vanhana kun kersa ei käy kattomassa sua vanhainkodissa
Kuule kun siellä vanhainkodissa on mummoja, jotka ovat hoitaneet lapsensa ja lapsenlapsensa, eikä kukaan käy katsomassa.
Hyvä vaan. Hukkaan heitettyä aikaa. Eikä siellä kyllä mieheksi kasva, en ole ikinä lapsellisemmassa paikassa ollut.
T. 362 ohi on
Vierailija kirjoitti:
Taitaa poika olla GAY
Kristal Snowkin on joku vitun alikersantti...
Mun mies keskeytti aikoinaan armeijan ja meni sivariin. On nyt suurehkossa yrityksessä johtajatason tehtävissä, samalla alalla kuin mistä sivaripaikka oli. Onnea pojallesi hyvästä valinnasta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se voi myös olla älykkyyden merkki jos keskeyttää. Armeija on hukkaan heitettyä aikaa. Kannattaa myös siitä syystä jättää käymättä, että ei tarvitse osallistua kertaukseen eikä sotatouhuihin jatkossa.
:D Jos sota tulee niin ihan samalla lailla kieltäytyneet, keskeyttäneet, sivarit ovat mukana.
Höpöhöpö. Edes kaikille armeijan käyneille ei löydy nykyään sodan ajan joukkojen sijoitusta.
Et sitten ymmärtänyt edellisen pointtia. Sodan alkaessa, kaikki on osallisia halusi tai ei.
Ohis
Höpöhöpö Ohis, kyse oli nimenomaan kertausharjoituksiin ja sotatoimiin osallistumisesta.
Tarkennappa vain omaa vajaata ymmärrystäsi.
Varsinaisiin liikekannallepanojoukkoihin kuuluu vain noin 230 000 sotilasta, reilusti vähemmän mitä on tarjolla asevelvollisuuskoulutettua reserviä.
Onko nykynuorilla edes halua puolustaa monikulttuurista suomea. Epäilen että ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa poika olla GAY
Se on 'herra alikersantti' sinullekin.
Vierailija kirjoitti:
En ole vielä bongannut, että keskeytettiinkö vai miten kävi? Pojalla saataa esmes olla fyysisesti tai muuta vastaavaa häikkiä. Hemoglobiinit alhaalla tai muuta vastaavaa.
Vasarapää kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikille löytyy, mutta sitä ei kerrota aina.
No säästyvätpä ainakin pettymykseltä.
Jokainen reserviläinen voi tarkistaa oman sijoituksensa - myös sen jos mitään sodanajan sijoitusta ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä? Sitä minä tarkoitin, että sodassa jokainen joutuu tekemään jotain!
Sivarit, kieltäytyjät, keskeyttäneet tekevät oman osuuden esim. sairaidenhoidossa, teollisuudessa, kotirintamalla.
Eihän nyt ihmistä joka ei ole käynyt armeijaa laiteta mihinkään rintamalle. Se on kyllä ihanaa tällä keskustelupalstalla miten tulkitaan miten halutaan.
Ja suurin osa yli nelikymppisistä reserviläisistä ei lähde mihinkään ensilinjan sotatoimiin vaan hoitavat normaaleja siviilivirkojaan.
Muistot Talvi- ja Jatkosodan päivistä kannattaa unohtaa jo tässä vaiheessa. Seuraava konflikti - jos sellainen tulee - on jotain ihan muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sitten ymmärtänyt edellisen pointtia. Sodan alkaessa, kaikki on osallisia halusi tai ei.
Ohis
Minä teen kaikkeni auttaakseni vihollista. Minä en palvele valtiota joka orjuuttaa kansaansa
Miten sinua on orjuutettu?
Olisi mukava kuulla tästä orjuuttamisesta?
Pakollinen asepalvelus on orjuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eikö ole vain hyvä? Jos poikasi olisi käynyt armeijan loppuun ja vuoden tai kahden päästä tulisi sota, olisi poikasi eturintamassa kuolemassa.
Kaikista vain ei ole tappamaan, hyväksy se ap. Ei armeija ole edes mikään meriitti.Jos tulee sota, se vasta onkin eturintamassa kuolemassa. Sodassa ei ole aseistakieltäytyjiä vaan sotilaskarkureita.
T: ylpeä äiti
Missäs sinä kävit armeijan? Et voi vaatia keneltäkään yhtään mitään mitä et ole itse tehnyt
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa poika olla GAY
Tom of Finland eli Touko Laaksonen oli sodassa mukana vänrikin arvolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T: ylpeä äitiKannattas kysellä siltä pojalta, onko ymmärtänyt asian oikein?
Seuraavassa sodassa ei ole rintamia, se jolla on ase on paremassa asemassa. Siellä missä naiset ja aseistakieltäytyjät on, räjähtelee enemän pommeja kuin siellä metsässä missä asemiehet on piilossa.
Nykysota on mennyt parempaan päin siis.
Olisi mukava kuulla tästä orjuuttamisesta?