Äiti hukutti aikuisen poikansa Pattijokeen
Kommentit (225)
Äiti sai tietää, että hänellä (äidillä) on parantumaton sairaus ja tappoi poikansa koska "kukaan ei pysty kullannuppuani hoitamaan niin hyvin kuin minä". Ihmettelen vain miksei tappanut itseään samalla, eihän tuossa ole logiikkaa.
t. raahelainen joka kuuli uusimmat huhut
Paikka jossa tämä teko tapahtui on todella outo sillä jokeen on todella vaikea päästä ja lisäksi ihan vieressä on kaksi asuttua taloa.
Vierailija kirjoitti:
Äiti sai tietää, että hänellä (äidillä) on parantumaton sairaus ja tappoi poikansa koska "kukaan ei pysty kullannuppuani hoitamaan niin hyvin kuin minä". Ihmettelen vain miksei tappanut itseään samalla, eihän tuossa ole logiikkaa.
Oli se yrittänyt, äippä oli ongittu ambulanssin tultua joesta ja elvytetty. Eipähän päässy pälkähästä haha
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen netistä lukenut ,että poika oli Janne. Oli töissä kylän Siwassa yksin ei mikään näkyvästi vammainen Vain lievästi Asperger, jota ei ennen ymmärretty edes poikkeavaksi. Tosi surullinen tapaus. Myös isompi veli oli kotona. Jostain nuoruudestani tiedän perheen, jossa tytär murrosiässä oli niin hirveä riehumaan ja vaatimaa aina rahaa, että muut sisarukset eivä t voineet talvi-iltoinakaan olla kotona, vaan viettivät aikaa kavereillaan. Joskus keskiyöllä hiipivät kotiin kun tämä hirviö nukkui. Tämä oli kai äidin lemmikki.
Mistä helvetin kylästä täällä oikein puhutaan? Kyllä Pattijoki oli ennen kylä mutta kuuluu nykyisin Raaheen, eli on pelkkä kaupunginosa nykyään.
Juu elikkä Raahe on kaupunki, Pattijoki kaupungin osa ja Jokela on Pattijoella sijaitseva pikku kylä missä tää koko paska tapahtui.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka tietää miten vaikea aikuista kehitysvammaisiäta poikaa on ollut hoitaa? Voi olla väkivaltainen, yliseksuaalinen, valvoa yöt, syödä holtittomasti, sotkea vaatteensa ja petivaatteet jatkuvasti, olla pidätyskyvytön jne. Ei kaikki vammaiset ole herttaisia ikuisia downlapsia. Jos on köyhä, uupunut yh-äiti, joka kärsinyt koko elämänsä ja vielä ehkä kuullut sairastavansa itse syöpää tms. on ehkä ajautunut tähän tekoon. Ei se oikein ole, tietenkään. Mutta tästä näkökulmasta käy sääliksi sekä poikaa että äitiä. Nykyään, jos ei osaa vaatia apua, ei sitä kyllä kukaan tule kunnasta tarjoamaan. Pärjätkää nyt, tuossa lisää lääkettä, näkemiin.
itse asiassa kunnasta nykyään nimenomaan tullaan sitä tarjoamaan. kunnilla on kotihoidon ohjaajat, jotka vierailevat säännöllisesti kehitysvammaisten perheissä ja kyselevät sekä ehdottelevat vaihtoehtoja, joilla elämää voidaan helpottaa.
Kertoisitko vielä, että missä kunnassa? T. Kotihoidossa työskentelevä, joka ei ole ikinä kuullut ohjaajan lähtevän kotikäynnille.
Tässä on varmaan tittelit väärin, mutta lakisääteisesti (kehitysvammalaki) kunnassa pitää olla kehitysvammaisten perheille avohuollonohjausta, jonka voi järjestää kunnan omana toimintana tai ostaa palvelun tuottajalta, tosin sitä ei ole pakko ottaa vastaan, jos ei halua! Ja lisäksi vielä se, että useissakin kunnissa palvelut ovat vain lakisääteiset ja nekin voivat olla puutteellisesti järjestetty kunnes joku huomaa asiasta valittaa - se on sitä säästöä! Omaishoidontuki on pikkupennejä korvauksen siitä, että terveydeltään laitoshoitotasoista hoitoa vaativia hoidetaan kotona rakkaudesta!
Pattijoen kaltaisia tapauksia tullaan näkemään vielä lisää - niin ahtaalle perheet on ajettu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli se yrittänyt, äippä oli ongittu ambulanssin tultua joesta ja elvytetty. Eipähän päässy pälkähästä haha
Missähän kunnossa äiti mahtaa tällä hetkellä olla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se poika kovin syvästi vammainen ole voinut olla, koska lehdissä kyläläiset mainitsevat, että poika oli tuttu ja liikkui usein kylällä sekä että pyöräili usein. Surullinen tapaus.
Tuo pyöräily ei kerro mitään mistään muusta kuin että jalat pelaa ja tasapaino riittää moiseen.
Poika oli kyläkaupassa töissä. Kassalla. Yksin.
Jos tämä on totta, poika ei ole kehitysvammainen eikä edes heikkolahjainen. Pitää olla aika älykäs, että selviää yksin kyläkaupan kassatyössä.
Googlaa aspergen tauti. Ei siis mielestäni millään äidin rakkaudella ja jaksamattomuudella voi tätä murhaa selittää..
Aspergen ei taida olla tauti, vaan neurologinen poikkeama/kehityshäiriö
Se oli varmaan semmonen pattitilanne.
1296
Ja täyttä paskaa palvelutalot on niin ahdistavia paikkoja että hyvä kun pääsi poika poisa palvelutalot on täynnä ihmisarvottomiasäilytyksessä ihmisiä vallan alla
kaikki säätää joku muu kuin yksilö itse.
Tai sitten tämä murhaaja-äiti on lapsuudesta asti kiusannut poikaansa ja kohdellut häntä huonosti. Käyttänyt kenties järjestelmällisesti henkistä ja fyysistä väkivaltaa.
Rakastava, täyspäinen äiti ei lastaan tapa. Piste.
Murha vaatii tunnekylmyyttä ja psykopaattisia taipumuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen netistä lukenut ,että poika oli Janne. Oli töissä kylän Siwassa yksin ei mikään näkyvästi vammainen Vain lievästi Asperger, jota ei ennen ymmärretty edes poikkeavaksi. Tosi surullinen tapaus. Myös isompi veli oli kotona. Jostain nuoruudestani tiedän perheen, jossa tytär murrosiässä oli niin hirveä riehumaan ja vaatimaa aina rahaa, että muut sisarukset eivä t voineet talvi-iltoinakaan olla kotona, vaan viettivät aikaa kavereillaan. Joskus keskiyöllä hiipivät kotiin kun tämä hirviö nukkui. Tämä oli kai äidin lemmikki.
Mistä helvetin kylästä täällä oikein puhutaan? Kyllä Pattijoki oli ennen kylä mutta kuuluu nykyisin Raaheen, eli on pelkkä kaupunginosa nykyään.
Juu elikkä Raahe on kaupunki, Pattijoki kaupungin osa ja Jokela on Pattijoella sijaitseva pikku kylä missä tää koko paska tapahtui.
Ei oo enää mitään Jokelan kylää, sekin kuuluu Raaheen nykyään. Katso vaikka wikipediasta jos et muuten usko. Ja joo tiedän kyllä missä mikäkin näistä sijaitsee, itsekin entinen pattijokinen.
Vierailija kirjoitti:
Jos äiti on ollut kuolemansairas ja ainoa, joka (vammaisella?) pojalla on ollut... Tietää, että hänen jälkeen pojalle jää suunnaton ikävä eikä kukaan häntä tule koskaan rakastamaan samalla tavalla kuin hän. Laitosolot ovat nykyään aika karut. Eihän se oikeuta, mutta pistää ajattelemaan.
HUOM! En väitä tietäväni että asia meni noin. Voi myös olla, että oli itsekkään ja kylmän ihmisen teko. JA suhtautuisin samoin jos kyseessä olisi isä.
Jos pojalla on ollut autismia/aspergerin oireyhtymä (ilmeisesti suhteellisen lievä, kun on pystynyt olemaan palkkatyössä kaupan kassana), ei hän millään mittapuulla ole vammainen, joka joutuisi laitokseen asumaan omaishoitajan kuoltua.
Entä jos tämä äiti on ollut niin kamala, että poika on oireillut ja tuokin autismi on ollut osittain ihmisarkuutta? Onko teko harkittu vai oliko äidillä taipumuksia raivokohtauksiin joissa pää sumenee. Käy sääliksi poikaa, jos ei kyennyt puolustautumaan.
Vierailija kirjoitti:
Nainen on hedelmällisimmillään alle 25-vuotiaana.
http://www.hyvaterveys.fi/artikkeli/terveys/mika_on_paras_ika_tulla_ras…
Siis anteeks nyt ohis. Mutta ei vittu mikä kirjotus! "Aikuisten tehtävä on muistuttaa lapsiaan että lapsiakin voi tehdä" ja "monet luulevat että vanhemmuuteen tarvitaan järjestelmällisyyttä ja että kaikki asiat täytyvät olla vimpan päälle kunnossa." Siis mitä helvettiä täytyyhän ne. 😑
Kunnon painostus nuorille "Tehkää lapsia tehkää niin maan vitusti, SIKIÄKÄÄÄ!!!!!" Tossa kirjoituksessa mätti aika moni asia. Eiköhän vastuunsa kantavat aikuiset ihmiset lisäänny just sillonkun haluaa, tiedostaen riskit sekä sen että hedelmällisyys laskee kun mennään yli kolmenkympin.
Vierailija kirjoitti:
Jos itse olisin vaikeasti vammainen, en haluaisi elää, vaan haluaisin että joku avustaisi minua itsemurhassa. Ottaisin teon rakkauden osoituksena.
En kuitenkaan tiedä voisiko sitä pyytää edes vanhemmalta, jolle koituisi ongelmia, koska armokuolema ei ole Suomessa sallittu.
Eihän sitä tiedä onko tässä siitä kysymys.
Sairasta!! Hukkumiskuolema on kaukana eutanasiasta, tiedätkö mitä ihminen lääketieteen tiedolla siinä kokee?! Julma ja epäinhimillinen kauhea teko toi on.
Jos on kaupassa töissä niin fysiikka on kunnossa. Elämäniloinen 20 v kaupan kassa kundi. Kohta tapaisi jonkun tytön ja elämä jatkuisi. Miten toi nainen perustelee itselleen ton teon. Voin vain kuvitella miten hän on kerjännyt aina säälipointseja kun hänellä vammainen lapsi. Noin lievä autismi ei edes minun mielessä ole vammainen.
Vierailija kirjoitti:
Jos itse olisin vaikeasti vammainen, en haluaisi elää, vaan haluaisin että joku avustaisi minua itsemurhassa. Ottaisin teon rakkauden osoituksena.
En kuitenkaan tiedä voisiko sitä pyytää edes vanhemmalta, jolle koituisi ongelmia, koska armokuolema ei ole Suomessa sallittu.
Eihän sitä tiedä onko tässä siitä kysymys.
Spekulointia. Ensinnäkin riippuisi vamman laadusta. Sellainen, jonka aivot ja ymmärrys toimivat normaalisti, vain ruumis / muu elimistö toimii heikosti tai ei toimi juurikaan, on ihan eri tilanteessa kuin älyllisesti (ja ehkä fyysisesti) vajaatoiminen.
On myös terveenä (ilman kehitysvammaa siis) helppo huudella omien luulojen mukaan. Et oikeasti voi tietää, mikä tekee sen vammaisen elämästä elämisen arvoista, kun et ole sitä itse kokenut.
En ole vammainen, eikä lähipiirissänikään ole vammaisia.
Vierailija kirjoitti:
Onpas näitä lapsentappaja -äitejä paljon
Tilastollisesti lapselle vaarallisin henkilö on äiti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos äiti on ollut kuolemansairas ja ainoa, joka (vammaisella?) pojalla on ollut... Tietää, että hänen jälkeen pojalle jää suunnaton ikävä eikä kukaan häntä tule koskaan rakastamaan samalla tavalla kuin hän. Laitosolot ovat nykyään aika karut. Eihän se oikeuta, mutta pistää ajattelemaan.
HUOM! En väitä tietäväni että asia meni noin. Voi myös olla, että oli itsekkään ja kylmän ihmisen teko. JA suhtautuisin samoin jos kyseessä olisi isä.
Jos pojalla on ollut autismia/aspergerin oireyhtymä (ilmeisesti suhteellisen lievä, kun on pystynyt olemaan palkkatyössä kaupan kassana), ei hän millään mittapuulla ole vammainen, joka joutuisi laitokseen asumaan omaishoitajan kuoltua.
Kai sillä oli apustaja vai oliko äiti apustaja, harmin lista
Kertoisitko vielä, että missä kunnassa? T. Kotihoidossa työskentelevä, joka ei ole ikinä kuullut ohjaajan lähtevän kotikäynnille.