Kellä "tyylikkäin" kotiasu?
Mulla on miehen mustat merinovillaiset pitkät kalsarit (etuaukolla tietenkin), polvisukat, musta toppi, neonkeltaiset urheilurintsikat ja tummanharmaa mökkihuppari suoraan 90-luvulta. Mukana hienhaju; tulin äskettäin ratsastustunnilta.
Kommentit (101)
Poikani vanha MicMacin huppari, joka on noin 15 vuotta vanha. Housuina mustat legginsit. Ei alusvaatteita, ei sukkia. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T-paita,villatakki, paksut mustat sukkikset ja siniruutunen, vekattu vähän polven yläpuolelle ulottuva skottiruutuhame.
Kuules, tyyliniekka, sinä olet vekkihameinesi ihan väärässä ketjussa!
Ap
Pitäisikö sitten pukeutua johonkin flanelliyöpaitaan tai 'pieruverkkareihin' vai mitä sitten oikein odotit kotipukeutumiselta ? Eikö jokainen pukeudukin kotonaan vapaa-aikanaan juuri niinkuin itselle sopivimmalta ja mukavimmalta tuntuu ? Asumme sitäpaitsi vanhassa puisessa omakotitalossa,emme missään rivi-,tai lähiökerrostalossa. Pihalla on mukavampi kävellä hameessa ,kuin jossain kummallisessa asustuksessa,missä ei ilkeä ulos mennä (ohi kulkee sentään yleinen kävely-ja pyörätie ja kesällä ns. ' turistijuna'(sellainen kumipyörillä maantiellä liikkuva,jossa pari 'vaunua'.) Ei nyt siis voi mennä pihalle pukeutuneena ihan kuin joku psykiatrisen osaston potilas jossain sairaalan tupakkakatoksessa tauolla.
Tietenkin jokainen pukeutuu niin kuin itse haluaa,siksi tässä ketjussa onkin ollut hauska lukea mitä erikoisimmista vaateyhdistelmistä. Se taisi olla vähän niin kuin koko ketjun pointti,etsitään "tyylikkäintä",ei ei suinkaan tyylikkäintä kotiasua.Eli enemmän tämä ketju on kai tarkoitettu niille,jotka näyttävät psykiatrisen osaston potilailta,kuin vekkihametyypeille,tai ihan miten tahansa pukeutuville tosikoille.
Täällä oli joskus aikaisemminkin "tyylikkäin yksin kotona-look" ketju,johon joku mielensäpahoittajai tuli vinkumaan,että että onko kaikilla sokeat miehet,kun naiset kuvailivat järkkyjä asujaan.Hienoa luetunymmärtämistä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en käsitä noit kotivaatteita mitä monilla on. Eiks teitä ahdista olla noin karmivat vaatteet päällä ja viel likasena? Mä en käsitä miten voi tuntea olonsa hyväks ja rennoks josssin miehen reikäsissä kalsareissa, jotka ois pitäny heittää roskiin jo vuosia sit. Ja ootteko noissa vaatteissa kun joku käykin teillä?
Hus tosikot nillittäjät pois pilaamasta tätä ketjua! Kerrankin voi nauttia ilahduttavan kekseliäästä kotikutoisesta "haute couturesta" verbaalisessa muodossa. Tässä ketjussa on tyyliä!
Heti tosikko nillittäjä kun ei ymmärrä miksi pukeutua kotona rikkinäisiin vaatteisiin ja olla likainen? Mähän vain kysyin kun en itse ymmärrä. Mulle kotivaatteet on rennot vaatteet joissa on mukava olla. Ei niiden tarvii olla erityisen hienot, mutta kyllä mulla on pahaolla jos oon likainen ja ahdistaa olla aivan karmivat ja epäsiistit vaatteet päällä joiden kuosit riitelee keskenään. Ihmettelinkin, että onko jollain hyvä olo tollasissa vaatteissa ja entä jos tulee vieraita niin ollaanko niissä samoissa kotivaatteissa? Mielestäni se, että kysyy asioista joista ei ymmärrä ei leimaa tosikoksi nillittäjäksi.
Robin Hoodista ostettu oranssi paituli, jossa on päivänkakkaran kuvat rintojen kohdalla.
perinteisin kotiasuni on musta villapaita, joka näyttää ennemminkin verkkopaidalta (ei ole tiheä kuten villapaida yleensä, vaan langat ovat hyvin kaukana toisistaan joten joka puolella on "koloja" ). Kamalan näköinen, mutta mukava päällä. Siihen kaveriksi pinkit yöshortsit, ja tyylikkyys on taattu.
Mulla on mustat sloggin alkkarit, joissa reikä pimpin kohdalla, sekä taaimmaisessa haarasaumassa ja vyötärön reunassa. Ne toimii vielä ihan hyvin tällaisina kotialkkareina, kun on kuukautiset ja käytän sidettä... Lasketaanko side kotiasusteeksi? Se on ihan s*akelin verinen ja yhtä epäseksikäs kuin muukin kokonaisuus.
Yläosana on tummanvihreä kireä, mutta aikoja sitten lörpähtänyt spagettiolkaintoppi, joka on kutistunut pesussa ja peittää juuri ja juuri tissit. Välillä ne kyllä valahtaa sieltä helman alta näkyviin. Mahaa se ei todellakaan peitä, sillä se on ostettu H&M:ltä, kun olin 18 ja olen jo melkein tuplaten sen ikäinen.
Terkkuja vastapäiseen taloon, kun sieltä taitaa näkyä meille? :-P
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en käsitä noit kotivaatteita mitä monilla on. Eiks teitä ahdista olla noin karmivat vaatteet päällä ja viel likasena? Mä en käsitä miten voi tuntea olonsa hyväks ja rennoks josssin miehen reikäsissä kalsareissa, jotka ois pitäny heittää roskiin jo vuosia sit. Ja ootteko noissa vaatteissa kun joku käykin teillä?
Et selvästikään käsitä koko kotiasun ideaa. Ihmisten ilmoilla edustetaan,kun käy vieraita,ollaan edustavia.Kun ollaan yksin kotona,se on ihan sama miltä näyttää.Joten kyllä,kotona on mukava olla vaikka miehen rikkinäisissä kalsareissa.Mulle ainakin käy niin,että kiinnyn hulluna lempivaatteisiini,ja sitten kun ne ovat liian kulahtaneita julkisesti pidettäväksi,niistä tulee kotivaatteita.Jotkut vaatteet,kuten esimerkiksi pitkät kalsarit,ovat kotivaatteita alunperinkin,koska ovat mukavia päällä,mutta eivät näytä hyvältä.
Mun mielestä kotiasun kuuluu olla rento ja sellanen, että siinä on hyvä olla. En ymmärrä miten voi olla hyväolo vaatteissa, jotka on rikkinäiset, karmivat, eikä sovi mitenkään yhteen. Moni vielä kertoi olevansa likainen ja haisevansa hieltä. Miten sellainen vaatetus on mukava? Sitä en ymmärrä.
Kotivaatteet? Onko kotonaolo hyvä tekosyy olla epäsiisti?
Ruskeeruudulliset flanellihousut, valkoset pörrösukat ja valkonen teddykankainen pitkähihainen nallen kuvalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on mummopaituli ja pitkä neule plus villasukat
Tää on se kombinaatio, jolla kisan voi helposti voittaa!
Ap
Eiii, eikö tämmöinen kokonaisuus oo jokaisella eläkeläisellä, kotiäidillä, työttömillä ja muilla?
Vierailija kirjoitti:
Kotivaatteet? Onko kotonaolo hyvä tekosyy olla epäsiisti?
Ei.Kotona ei tarvita tekosyitä.Kotona saa pukeutua juuri niin kuin haluaa.
En ymmärrä,miksi ihmiset,jotka eivät ymmärrä rönttävaatteiden käyttöä,tulevat tällaiseen ketjuun ihmettelemään asiaa.Jos ei pysty samaistumaan tyyppiin,jolla on kodikas olo risoissa kalsareissa,sitten on vain eri tyyppinen ihminen,ei sitä sitten vain ymmärrä.
Tuskin kukaan sentään on tarkoituksella erityisen likainen tai haiseva,mutta jos ei ole virallista ohjelmaa,suihkuunmenolla ei ole mikään tulipalokiire.En usko,että ihmiset myöskään varta vasten hankkivat risoja vaatteita,mutta kaikkein mukavimmat vaatteet käytetään loppuun,siinä vaiheessa kun vaate pysyy kasassa parilla rihmalla,se on juuri sopiva kotona käytettäväksi,koska sitä ei kehtaa muualla käyttää,toisaalta ne kulahtaneimmat vaatteet ovat " hyvin sisäänajettuja" eli mukavaksi kuluneita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hus tosikot nillittäjät pois pilaamasta tätä ketjua! Kerrankin voi nauttia ilahduttavan kekseliäästä kotikutoisesta "haute couturesta" verbaalisessa muodossa. Tässä ketjussa on tyyliä!
Heti tosikko nillittäjä kun ei ymmärrä miksi pukeutua kotona rikkinäisiin vaatteisiin ja olla likainen? Mähän vain kysyin kun en itse ymmärrä. Mulle kotivaatteet on rennot vaatteet joissa on mukava olla. Ei niiden tarvii olla erityisen hienot, mutta kyllä mulla on pahaolla jos oon likainen ja ahdistaa olla aivan karmivat ja epäsiistit vaatteet päällä joiden kuosit riitelee keskenään. Ihmettelinkin, että onko jollain hyvä olo tollasissa vaatteissa ja entä jos tulee vieraita niin ollaanko niissä samoissa kotivaatteissa? Mielestäni se, että kysyy asioista joista ei ymmärrä ei leimaa tosikoksi nillittäjäksi.
Ei se ymmärtämättömyys tee nillittäjää.Se,että tulee selvästi huumorilla tehtyyn ketjuun nillittämään,tekee ihmisestä tosikon nillittäjän.
Oli aihe mikä tahansa,AINA joku kommentoi"Tämä ei kyllä koske minua mitenkään,tulin vain kertomaan miten paljon paheksun ihmisiä,joita avauksen aihe koskee."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et selvästikään käsitä koko kotiasun ideaa. Ihmisten ilmoilla edustetaan,kun käy vieraita,ollaan edustavia.Kun ollaan yksin kotona,se on ihan sama miltä näyttää.Joten kyllä,kotona on mukava olla vaikka miehen rikkinäisissä kalsareissa.Mulle ainakin käy niin,että kiinnyn hulluna lempivaatteisiini,ja sitten kun ne ovat liian kulahtaneita julkisesti pidettäväksi,niistä tulee kotivaatteita.Jotkut vaatteet,kuten esimerkiksi pitkät kalsarit,ovat kotivaatteita alunperinkin,koska ovat mukavia päällä,mutta eivät näytä hyvältä.
Mun mielestä kotiasun kuuluu olla rento ja sellanen, että siinä on hyvä olla. En ymmärrä miten voi olla hyväolo vaatteissa, jotka on rikkinäiset, karmivat, eikä sovi mitenkään yhteen. Moni vielä kertoi olevansa likainen ja haisevansa hieltä. Miten sellainen vaatetus on mukava? Sitä en ymmärrä.
Minä en ymmärrä miten ihmiset voivat pitää jotain sukkia jalassa. Etenkään mitään pörrösukkia tai sellaisia joissa jalat hikoaa ja varpaiden väliin tulee nukkamöykkyjä.
Itseltäni lähtee sukat ensimmäisenä jalasta kun tulen ulkoa sisälle.
Toinen asia mitä en ymmärrä on se että pukeudutaan ylisuuriin ja raskaasti roikkuviin runtteihin.
Minulle tulee hankala olo jos olen johonkin kaapuun verhoutunut.
Mukavissa vaatteissa on tärkeintä ettei niissä ole mitään pesuojelappuja raapimassa ihoa.
Minullekaan ei tule mukava olo jos vaatteet ovat rumat, reikäiset ja likaiset.
Kylpytakki on joku ihan outojuttu. Miksi kukaan haluaa hautoa märkää ihoaan raskaassa runtissa, jossa saa koko ajan pelätä milloin viuhahtaa alapää?
Musta puolihame, jossa 5 sm ratkennutta sivusaumaa, mihin lie jäänyt kiinni...ja valkoinen, pitkähihainen, saumoista kiertävä trikoopaita, joka on täynnä ruokatahroja. Tein ison kattilallisen borschkeittoa ilman essua.
En ole harjannut tukkaani tänään, tai edes avannut yönutturaa. Etäpäivän iloja ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en ymmärrä,miksi joku käyttää kotona esimerkiksi farkkuja,kun voisi pukeutua verkkareihinkin,mutta en ala nillittää kotona farkkuja pitäville ihmisille,että heidän tapansa pukeutua on väärä,koska minä en ymmärrä sitä.
Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa,se hämmästyttää, kummastuttaa mammapalstailijaa...
Olen kotona kulahtaneissa 20 vuotta vanhoissa asusteissa, jotta ei tarvitse ostaa INTIASSA ja KIINASSA tuotettuja homemyrkyillä kyllästettyjä vaatteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ymmärrä miten ihmiset voivat pitää jotain sukkia jalassa. Etenkään mitään pörrösukkia tai sellaisia joissa jalat hikoaa ja varpaiden väliin tulee nukkamöykkyjä.
Itseltäni lähtee sukat ensimmäisenä jalasta kun tulen ulkoa sisälle.
Toinen asia mitä en ymmärrä on se että pukeudutaan ylisuuriin ja raskaasti roikkuviin runtteihin.
Minulle tulee hankala olo jos olen johonkin kaapuun verhoutunut.
Mukavissa vaatteissa on tärkeintä ettei niissä ole mitään pesuojelappuja raapimassa ihoa.
Minullekaan ei tule mukava olo jos vaatteet ovat rumat, reikäiset ja likaiset.
Kylpytakki on joku ihan outojuttu. Miksi kukaan haluaa hautoa märkää ihoaan raskaassa runtissa, jossa saa koko ajan pelätä milloin viuhahtaa alapää?
Kenelle se alapää viuhahtaa? Kotona kylpytakkeja yleensä pidetään,kyllä ne samassa taloudessa asujat ovat varmaan muutenkin nähneet kylpytakin käyttäjän alapään joskus.Eikä siinä ole tarkoitus hautoa yhtään mitään,kylpytakkiin kuivataan iho suihkun jälkeen samoin kuin pyyhkeellä,paitsi että kylpytakissa ei tule niin helposti kylmä lämpimän suihkun jälkeen,kun koko kroppa on kiedottu hetkeksi froteeseen.
No hitsi.
Tämäkin ketju oli hetken aikaa hauska.