Tyttö ihastunut serkkuunsa
Tiedän, että tämä kuulostaa todennäköisesti trollilta, mutta ne jotka jo otsikon luettuaan tulivat tänne huutelemaan Porvoota, voivat poistua nyt. Kaipaan oikeita neuvoja tähän hankalaan ja kiusalliseen tilanteeseen.
Tyttö on siis 12-vuotias. Serkkupoika on tällä hetkellä 15, tämän vuoden lopussa kuitenkin jo 16-vuotias. Välit heillä ovat ihan hyvät, eivät ole minun tietääkseni kovin läheisiä mutta mitään riitojakaan tms. huonoja välejä ei ole taustalla. Sukua he ovat mieheni kautta, tämä serkku on mieheni siskonpoika. Asumme vierekkäisissä kaupungeissa, ja serkut näkevät toisiaan suunnilleen joka toinen viikko (joskus useammin, joskus harvemmin). Mieheni siskolla on siis tämän pojan lisäksi myös 12-vuotias tyttö.
Oma tyttöni on siis ihan normaali kutosluokkalainen, ehkä hieman kehittyneempi kuin ikäisensä yleensä (sekä luonteellisesti että ulkonäöllisesti, näyttää suunnilleen n. 14-vuotiaalta). Hän ei ole suoraan myöntänyt olevansa ihastunut serkkuunsa, mutta sellaisia merkkejä on kuitenkin paljon. Puhuu mm. serkustaan epätavallisen usein ihannoivaan sävyyn, esim. "X on niin komee!", "X on niiiin kiva sillonkun se tekee asiaa y meidän kanssa" tai "Milloin X tulee seuraavaksi tänne?".
Lisäksi aina serkun ollessa vierailulla meillä, tyttö hakeutuu hänen, eikä tämän samanikäisen serkkutytön seuraan. Serkkupojan kanssa yleensä juttelevat jostain tavallisesta kuten esim. koulusta, välillä poika heittää jotain läppää ja niin edelleen. Muutaman kerran lähiaikoina tyttö on mennyt istumaan serkkunsa syliin. Serkku ei ole näyttänyt vaivaantuneelta tai mitään, mutta mm. minä, mieheni, mieheni sisko ja serkun pikkusisko olemme hieman katselleet, että mitä ihmettä tyttö oikein touhuaa.
Suurin ihastuksesta kielivä asia on kuitenkin se, että tytön kouluvihkoihin on kirjoiteltu jotain "Z (oma tyttöni) ♡ X". Tällä serkulla on siis sellainen nimi, jota ei ole kellään muulla Suomessa, joten mistään kaimastakaan ei voi olla kyse. Olen kysynyt tytöltä kirjoituksista, ja hän on vain juossut punaisena hihitellen jonnekin muualle.
Serkku on kyllä ihan hauska ja nuoreksi pojaksi "komea", eli sinänsä ihastus ei ole niin ihmeellinen asia, mutta kun kyseessä on kuitenkin lapseni oma serkku, verisukulainen! Aluksi kun huomasin ihastumisen merkkejä, en ollut kovin huolissani, mutta tätä on kestänyt jo muutaman kuukauden! Ja vaikka serkku onkin hauska, niin mieheni siskolta olen satunnaisesti kuullut pojasta aika paljon "huonoja juttuja", joten jos serkku itse tajuaa tyttöni ihastuneen häneen, pelkään että hän voisi käyttää tilannetta jotenkin hyväkseen.
Toivottavasti joku jaksoi lukea.
Kommentit (36)
Serkun kanssa kerran oltu sillai ja se oli ihan huikeeta. Oli siinä sitä kiellettyä hedelmää.
Uniikki nimi on ainoastaan positiivinen asia, ettei sekaannu kaimoihin, hyvässä eikä pahassa. Itellä monta samannimistä kaimaa ja paljon harmia ja sekaannusta tullut ajan myötä.
Jokainen ihminen, myös kadehtiva wt, on ainutlaatuinen yksilö. Kunnioitetaan omaa ja toisen ainutlaatuisuutta.
Ihan normaalia ja aika monella käy noin jossain välissä vaikkei sitä myönnetäkään tai välttämättä edes itse tiedosteta. Veri vetää, siitä johtuu että on niitäkin tapauksia kun eri paikkoihin adoptoidut sisarukset päätyvät vahingossa yhteen... Kyllä se ohi menee.
No ei sitä omaan serkkuun sekaannuta... Hyi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinuna ehkä mainitsisin jossain yhteydessä vähän niin kuin että serkkun kanssa ei voi mennä naimisiin tms.
Serkun kanssa voi ihan laillisesti Suomessakin mennä naimisiin, vaikkei se nykyään kovin tavallista olekaan.
Mutta tuskin tuon ikäisten kanssa vielä tarvitsee siitä huolehtia, ihastukset tulevat ja menevät.
Tiedän kyllä että on laillista, mutta ihmiset nyt yleisesti ovat sitä mieltä ettei ole ok. Mutta jos se sulle (aplle) ei ole se itse ongelma vaan pojan hulttious tms, niin sitten on eri juttu.
Mitä siitä tarvi puhua? Joku pikkutyttö on ihastanut. Ei se sitä kauaa muista eivätkä he kuitenkaa naimisiin ole menossa eli älä tee mitään.
Luinhan minä. Arabimaissa muuten serkut järjestetään toistensa kanssa naimisiin, jotta raha pysyy perheessä. Teillä ei siihen tarvitse mennä, koska serkut ovat rakastumassa omin päin.
Jotkut ihmiset eivät silmäänsäkään räpäytä, kun kaksi samaa sukupuolta olevaa menee "naimisiin". Siltä pohjalta, ei serkuksien suhdekaan varmaan ole ongelma heille.
Mikäs tässä on ongelma? Anna Kontulankin mielestä voivat serkukset paneskella keskenään ihan vapaasti.
No 12 vuotiaat nyt ihastuu nilloin kehenkin. Kaipa toi ohi menee
En olisi turhan huolissani. Enpä usko 15-vuotiaan sällin kiinnostuvan 12-vuotiaasta tytöstä, vieläpä omasta serkustaan. Enkä usko, että tyttösi ihastus tulee kovin kauan kestämään. Voi olla, että tämä serkkupoika on ainoa miespuolinen henkilö, jonka kanssa tyttösi on tekemisissä ja täten valikoitunut ihastuksen kohteeksi.
Olin itsekin nuorempana "ihastunut" serkkuihini, mutta ohi se meni aika nopeasti, kun pääsin tekemisiin muidenkin poikien kanssa. Esiteininä nimittäin serkut olivat tyyliin ainoat pojat, joiden kanssa juttelin.
Mulla alkoi 12-vuotiaana seksisuhde tuosta vielä pari vuotta vanhemman miehen kanssa. Olin ihastunut ja aloite seksiin tuli multa. Että ei kannata olla sinisilmäinen ettei muka 15v haluais 12-vuotiasta.
Itse kuulun "vähemmistöön", olen sekstaillut serkkuni kanssa teininä.
Serkukset voivat mennä naimiiin ihan kokoisesta ei siinä ole mitään estettä ja jos tämä verisukulaisuus on vaan yhdeltä puolelta ja toinen vanhempi vielä vaikka ulkomailta ei ole edes paha. Tunnen monia serkuksia ketkä ovat naimisissa ja kenellä on lapsia ja osa näistä vielä tuplaserkuksia eli molemmat vanhemmat ovat sisaruksia :D