Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuore avomies haluaisi maksaa minulle että teen kaikki kotityöt

Vierailija
26.09.2016 |

Tuore avomies yeki yllättävän ehdotuksen. Hän siis vihaa kotitöitä, vaikka osaa ne kyllä hyvin tehdä ja on sinkkuna tehnyt ne ihan hyvin. Ymmärrän että vihaa eikä halua tehdä, se on ihan yleistä varmaan enkä minäkään kotitöistä tykkää. Muutettuamme yhteen hän ehdotti, että voisin hoitaa hänen osuuden kotitöistä, ja hän maksaisi siitä minulle. Eli että tekisin kaikki kotihommat (kerrostalon vuokra-asunnossa ne on vain siivoamisia, tiskejä, pyykinpesuja, ruoanlaittoja ym), mutta hän kantaisi vastuunsa rahalla. Olipahan idea.

Mies ilmeisesti kuvittelee, että minä en kärsi kotitöiden tekemisestä yhtä paljon kuin hän? Tai kuvitteleeko mies että olen rahanahne? Vai mistä kummasta moinen idea? Koin ehdotuksen aika loukkaavana, en oli mikään maksettu siivoaja hänelle.

Nyt vaan sattuu olemaan niin, että tienaan paremmin kuin mies, enkä tarvitse yhtään enempää rahaa kuin palkkanani saan, eikä raha edes erityisemmin kiinnosta minua. Mies oli yllättynyt että en ollut yhtään sen tarjoamansa rahan perään, ilmeisesti aiemmat naisensa on olleet ja luuli vilpittömästi että nainen haluaa rahaa ja siksi tilanne on win-win ja tekee naisen tyytyväiseksi. Ei hän sitä oikeasti pahalla ehdottanut vaan vähän hölmöyttään kai.

Mites tähän nyt oikein pitäisi suhtautua? Onko mieheni 60-luvulta?

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulisi suhtautua siten että vaikeuksia tiedossa. Voimia sulle, daijun miehen kanssa tarvit niitä.

Vierailija
2/62 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakin tajuaa ongelmansa :D Toiset vaan jättää tekemättä ja ihmettelee että akka nalkuttaa. 

Hoitaisin tuon niin että mies palkkaa siivoojan kerran viikossa ja kuittaa sillä lailla oman osuutensa, jos ei kertakaikkiaan halua tehdä kotitöitä. Teet sitten molempien puolesta ne kevyemmät hommat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että palkkaa siivoojan niillä rahoilla. Jos ei ole valmis maksamaan oikeasta työstä oikeaa palkkaa saa osallistua kotitöihin ihan normaalisti.

Vierailija
4/62 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ainakin pitäisi tehdä työsopimus ;). Sinä saisit sitten tietty lomaa välillä, mies maksaa palkkasi päälle eläkemaksut jne. Verottajalle tietysti pitää ilmoittaa!

Kuinka suostuit naimisiin, eikö tuosta ollut mitään merkkejä ennen naimisiin menoa? Pässinpää äijä.

Sinähän voisit ottaa myös maksun seksistä?

Vierailija
5/62 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miljonääriperheen tytär ehdotti mulle aikanaan "kotirouvaksi" jääntiä. Sillon sanoin, mutta on kyllä kaduttanut etten suostunut.

Vierailija
6/62 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ainakin tajuaa ongelmansa :D Toiset vaan jättää tekemättä ja ihmettelee että akka nalkuttaa. 

Hoitaisin tuon niin että mies palkkaa siivoojan kerran viikossa ja kuittaa sillä lailla oman osuutensa, jos ei kertakaikkiaan halua tehdä kotitöitä. Teet sitten molempien puolesta ne kevyemmät hommat.

Tavallaan siivoaja olisi ratkaisu, mutta en tykkää ajatuksesta että meillä käy siivoaja, vieras ihminen puleeraamassa kotiani tuntuu oudolta, koska olen koko sinkkuaikani siivonnut kaiken itse enkä nyt oikeasti pienen kodin siivoamisesta kärsi vaan voin ihan ok tehdä sen.

Harkitsin, että jos mies oikeasti haluaa välttää kotityöt ja rahalla hän ei sitä voi nyt ratkaista, niin voisihan hän tehdä minulle vastineeksi muita palveluksia? Ryhtyä vaikka seksiorjakseni ;) ja tehdä sängyssä aika kaiken mitä pyydän niin usein kuin pyydän (enkä ole kovin vaatimaton pyynnöissäni...)?

Vitsit vitseinä, mutta oikeasti isoin ongelma on miehen asenne ja se että asenteensa pohjalta tuli edes ajatelleeksi moista ideaa.

Vierailija
7/62 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ainakin pitäisi tehdä työsopimus ;). Sinä saisit sitten tietty lomaa välillä, mies maksaa palkkasi päälle eläkemaksut jne. Verottajalle tietysti pitää ilmoittaa!

Kuinka suostuit naimisiin, eikö tuosta ollut mitään merkkejä ennen naimisiin menoa? Pässinpää äijä.

Avomies, ei aviomies. Muutimme yhteen juuri. Seurusteluaikana hänen kotinsa oli siisti ja pyykit aina pesty ilman apuani.

Vierailija
8/62 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miws voi tosiaan palkata ulkopuolisen kodinhoitajan. Hyvä ratkaisu molemmille. Positiivinen seikka on se, että hän on valmis maksamaan. Mun mies on jättänyt kaiken mille, vaikka hän tienaa vähemmän kuin mä. Sulla on jotain mahiksia tuossa ja aika yleistä on nykyään, että kiireiset ihmiset palkkaavat siivoojan. Myös ruuat voi tilata netistä kotiinkuljetettuina.

Vierailija
9/62 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavallaan siivoaja olisi ratkaisu, mutta en tykkää ajatuksesta että meillä käy siivoaja, vieras ihminen puleeraamassa kotiani tuntuu oudolta, koska olen koko sinkkuaikani siivonnut kaiken itse enkä nyt oikeasti pienen kodin siivoamisesta kärsi vaan voin ihan ok tehdä sen.

Harkitsin, että jos mies oikeasti haluaa välttää kotityöt ja rahalla hän ei sitä voi nyt ratkaista, niin voisihan hän tehdä minulle vastineeksi muita palveluksia? Ryhtyä vaikka seksiorjakseni ;) ja tehdä sängyssä aika kaiken mitä pyydän niin usein kuin pyydän (enkä ole kovin vaatimaton pyynnöissäni...)?

Vitsit vitseinä, mutta oikeasti isoin ongelma on miehen asenne ja se että asenteensa pohjalta tuli edes ajatelleeksi moista ideaa.

Se on siivooja, ei siivoaja!

Vierailija
10/62 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä pohtii, että voihan olla, että miehen ehdotus olisi erittäin tervetullut monelle naiselle. Saisi rahaa ja mies kantaisi vastuunsa. Mutta tämä avomieheni päätti ihastua minuun, korkeasti koulutettuun uraansa panostavaan naiseen, ja halusi juuri minut. Miksei hän valinnut "kotirouvahenkistä" naista?

Vierailija
11/62 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avomies, ei aviomies. Muutimme yhteen juuri. Seurusteluaikana hänen kotinsa oli siisti ja pyykit aina pesty ilman apuani.

Ap täällä jatkaa. Tajusin kauhukseni, että entä jos hän on ennen yhteenmuuttoamme maksanut äidilleen, että äitinsä käy siivoamassa hänellä?

Vierailija
12/62 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutteko Porvoossa?

Vierailija
13/62 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitten et vaan suostu ja pakotat miehen tekemään oman osuutensa. Valmistaudu vaatimaan ja nalkuttamaan. Ja siihen että mies tulee vetoamaan että "Mähän tarjosin sulle rahaakin etkä suostunut, tee itte!".

Vierailija
14/62 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asutteko Porvoossa?

Miksi jokaiseen ketjuun pitää tulla huutelemaan provoa?

Asumme suuren kaupungin keskustassa. Porvoo tosin on kyllä kaunis paikka puutaloineen ja kapeine kujineen, ja voisin siellä kyllä viihtyä asumassa, mutta töiden vuoksi asumme muualla. Ap.

Vierailija
15/62 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä suostuisin tuohon diiliin mutta vaatisin kyl että siitä tehdään kunnon sopimus jossa sovitaan palkan määrä ja se, mitä töitä siihen sisältyy ja miten usein :D

Vierailija
16/62 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitten et vaan suostu ja pakotat miehen tekemään oman osuutensa. Valmistaudu vaatimaan ja nalkuttamaan. Ja siihen että mies tulee vetoamaan että "Mähän tarjosin sulle rahaakin etkä suostunut, tee itte!".

En tietysti suostukaan. Itse asiassa yllätyin ehdotuksen absurdiudesta sen verran, että repesin nauramaan hämmästyksissäni, kun mies tuota ehdotti. Mies ehkä vähän pahastui kun nauroin, mutta oikeasti luulin ensin että se oli hyvä vitsi ja huumoria. En voinut kuvitella, että kukaan tosissaan tulisi edes ajatelleeksi moista.

Vierailija
17/62 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahden hengen kerrostaloasunnossa ei voi olla ylitsepääsemättömän paljon kotitöitä. Ota hyvä liksa!

Vierailija
18/62 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko mies ylpäätään? Kyllähän akan pitää siivota kun mies käskee, ei siitä mitään rahoja makseta eikä siitä keskustella. Näin siis talouksissa missä mies on mies.

Ja pian taloudessa onkin pelkästään se mies.

Vierailija
19/62 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko mies olisi maksanut?

Vierailija
20/62 |
26.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos raha ei ole ongelma, niin ulkoistakaa kotityöt maksimaalisesti. Eli pesulapalvelujen käyttö, kotisiivous, tiskikone nyt ilman muuta jne. Sitten ei tarvitse kummankaan tehdä kotitöitä kovin paljon. Kotisiivouksesta voi varmaan tehdä myös kotitalousvähennyksen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi seitsemän