Lue keskustelun säännöt.
Miten kotiin kolarin jälkeen?
Ei koskaan kolarissa
25.09.2016 |
Oletetaan että ajan hirvikolarin 300 kilometrin päässä kotoa. Auto menee ajokelvottomaksi. Soitan hätäkeskukseen ja sitä kautta tulee riistaporukka lopettamaan hirven. Tämä kaikki on selvää. Mutta mitäs minä sitten teen? Lähin juna-asema on vaikkapa 100km päässä. Linja-autoja ei kulje enää siihen aikaan. Taksi maksaisi satoja euroja. Autossa on tavaraa mikä on saatava turvaan. Miten pääsen tavaroiden kanssa kotiin?
Kommentit (21)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Hirvikolari ei ole vauhdista kiinni. Hirvi voi hajottaa auton tulemalla kylkeen, vaikka olisit pysähtynyt. Serkulle tuli 60 km/h alueella, eikä muista muuta kuin että tuulilasi meni mustaksi. Ei ylinopeutta ja tutkimuksen mukaan hirvi tullut suoraan sivulta kovaa. Ap ei ole ollut kolarissa, vaan spekuloi asiaa. Aina ei voi vaikuttaa. En minä kamalasti ehtinyt miettiä mitä tässä teen kun toinen auto lähti ohittamaan toisen tullessa vastaan, vauhti rajoituksen mukainen 80 km/h. Vaihtoehtona olisi ollut ajaa syvään ojaan, kun tietyön takia kaiteetkin puuttuivat. Onneksi vielä siitä rinnalta palasi takaisin ja juuri ja juuri ehti. Ei vaan aina ehdi reagoida kaikkeen. Vaikka itse on kerran ehtinyt ja luulee että siksi kaikki muutkin voi, seuraavalla kerralla voi käydä toisin.