Mikä on tärkein oppimasi elämänopetus?
Minulla toistaiseksi se, että maailman epäoikeudenmukaisuus pitää suurelta osin hyväksyä. Maailma on kaoottinen ja epäreilu, mutta se kaaos täytyy kohdata, eikä valittaa kaikesta. Toisin sanoen täytyy osata olla kiitollinen.
Kommentit (34)
Älä ala kenenkään käsipyyhkeeksi tai lattiamatoksi. Näin sanoi Katri-Helena kotoa oppineensa. Hyvä oppi. Älä koskaan takaa kenenkään lainoja. Ei ole pakko vastata kaikkiin uteluihin. Kaikista ei voi pitää, täytyy sietää kuitenkin.
Sama täällä, maailma on kylmä ja kova paikka. Oikeudenmukaisuuden perään voi kyllä huudella, mutta se voi hyvinkin olla aivan turhaa.
Älä koskaan sano "en koskaan". Vannomatta paras.
Luota joka tilanteessa ENITEN itseesi.
Puolet ihmisistä on kusipäitä. Varaudu tähän.
Oikeudenmukaisuus ei toteudu kuin harvoin. Itse taistelen sen puolesta niin kauan kun kussakin tilanteessa jaksan. Kärpäsestä ei tarvitse tehdä kuitenkaan härkästä.
Ihmiset eivät yleensä oikeasti ajattele parastasi, vaikka sinä niin heistä ajattelisit. Varaudu tähän.
Minulla on oikeus valita seurani vapaa-ajalla. Ei tarvitse viettää aikaa yhdenkään kusipään kanssa.
Älä luota siihen että kerran ilman kumia ei poikisi lapsia.
Parasta on elää päivä kerrallaan, mutta samalla varautua tulevaan.
Pitää välttää liiallista rasitusta, urakointi ei ole pitkän päälle hyväksi.
Tavallinen elämä on parasta, ei mitään grumeluureja.
Itseään pitää kaiken aikaa kouluttaa, aina voi nähdä asiat uudella tavalla.
Se mikä oli kivaa viime vuonna, ei ole välttämättä kivaa tänä vuonna.
Tärkeimmästä en tiedä mutta: ajan tuhlaaminen joka ilahduttaa, ei ole ajan tuhlaamista.
"You have to paddle your own canoe."
Sisältää sen totuuden, ettei kissan häntää nosta kukaan muu kuin se kissa itse.
Kanootin melominen vertauskuvana taas sisältää syvällisemmin sen, että joudut tekemään työtä asian eteen ja että itse pitää valita se suuntakin. Ja että jokainen on todella aika yksin siinä omassa kanootissaan.
Jos taas huomaat olevasi matkustajana jonkun toisen kanootissa, sinut luultavasti on laitettu melomaan, mutta se kanootinomistaja määrää suunnan. Sellaisesta pitää hypätä pois, muuten joudut jonnekin, mihin et halua mennä.
Kun on se oma kanootti, on vapaus mennä minne haluaa.
Periksi ei saa antaa koskaan. Minulla on ollut sata syytä antaa periksi ja joskus ei yhtään syytä jatkaa. Silti olen jatkanut. Ollut rahaton, ollut asunnoton, ollut kuolemansairas, ollut yksin, vailla tukea, mielenterveys rakoillut.
Koskaan en ole antanut periksi.
Ja nyt on kaikki hyvin. Hankin koulutuksen, hyvän työn ja sain terveyden takaisin.
Kaikki siksi, että en antanut periksi, vaikka elämä toi eteen umpikujan toisensa jälkeen.
Kyllä periksiantamattomuus on yksi suurin menestystekijä ihmiselämässä.
Jos kaadut, niin joo voi levätä vähän aikaa, mutta aina kuitenkin nousen siitä ylös ja eteenpäin.
N.50
Ajattele enemmän itseäsi ja toteuta unelmiasi. Älä ryhdy marttyyriksi äläkä elä muiden toiveiden mukaan, vaan ole terveellä tavalla itsekäs.
Jos saisin toisen elämän, tekisin tosi paljon erilaisia valintoja elämässäni.