Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten joku 70-luvun lapsi ei ollut pioneereissa??!!!

Vierailija
25.09.2016 |

Tutustuin yhteen naiseen, joka sanoi ettei ollut lapsena pioneereissa. Hämmästyin ja aloin pohtia onko tosiaan sellaisia, jotka ei ollut pioneereissa lapsena.

Kaikki minun ystäväni ja työkaverit on olleet pioneeriliikkeessä ja tunnetaan kaikki tyypit Helsingissä. Ihan kaikki on olleet mukana ja äänestää nyt vihreitä tai vasemmistoliittoa.

Kommentit (74)

Vierailija
1/74 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoh hoijaa, kyllä maaseudulla oli niin paljon sodan kokeneita että ryssään päin kallellaan ei ollut sopivaa rehvastella. Ona koti oli koti, uskonto, isänmaa henkinen. Pioneerit oli tietyn osan hapatusta mutta kyllä silmät aukeni monella myöhemmin Isä aurinkoisen ja jälkeläistensä hirmutekoihin!

Vierailija
2/74 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ne oli Nuorissa Kotkissa tai Vesaisissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/74 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä oltu pioneereissa, eikä kai kukaan tuttukaan. Äänestän vihreitä tai vasemmistoa.

Vierailija
4/74 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei meillä oltu pioneereissa, eikä kai kukaan tuttukaan. Äänestän vihreitä tai vasemmistoa.

Jatkan vielä että nykyinen vasemmisto on aika lailla eri asia kuin 70-luvulla.

Vierailija
5/74 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kas kun mun vanhemmat oli niiitä luokkavihollisia. Eikö tuo olis ollutkin vähän tylsää ilman voimia, joita vastustaa? Sori siitä.

Vierailija
6/74 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin Nuorissa Kotkissa! :D

Vierailija
7/74 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ollut kuullutkaan pioneereista ennen kuin eräs ystäväni kertoi olleensa toiminnassa mukana. Tällä ystävällä pioneeritoiminta ei auttanut, elämänhallinta ollut hukassa ja päihteet kuvioissa.

Vierailija
8/74 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä tuntenut yhtäkään tuon kaltaisissa järjestöissä mukana ollutta.

Olen syntynyt vuonna 1971 Helsingissä ja elänyt lapsuuteni ensin Vallilassa ja sitten Länsi-Helsingin lähiössä.

En tiedä edes kaverin kaveria, joka olisi kuulunut tuollaiseen. Aika hyvin tunnen vanhojen kavereiden lapsuudenharrastukset.

Vierailija
9/74 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan kuullut että kukaan olisi ollut missään noissa järjestöissä, tosin olen syntynyt vasta -74. Ja olen koko ikäni äänestänyt vihreitä, vanhemmat äänesti joskus silloin ennenvanhaan SMP:tä, en tiedä ketä ne äänestää nykyään, äänestääkö ketään, ehkä keskustaa... mutta vaikka ovat duunareita, eivät varmasti demareita tai vasemmistoa äänestä, tai kokoomusta.

Mun lapsuudessa oltiin 4H-kerhossa, heppakerhossa, tyttö/poikakerhossa tai partiossa.

Vierailija
10/74 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin tuolloin Helsingin ja maaseudun puolivälissä, jossa poliittinen toiminta ei ollut yhtä näkyvää kuin kaupungeissa. Kai jotkut kuuluivat pioneereihin ja muihin poliittisiin klubeihin, mutta minä en tuntenut ketään. Kouluhan oli läpeensä poliittinen laitos, mutta en minä sitäkään oikein hahmottanut. Hakaniemen vappumarssit toki tiesin, kun niitä esitettiin televisiossa ja lehdissäkin oli punalippuja oikein värikuvissa.

Harrastin kilpaurheilua. Vasta jälkeenpäin olen ymmärtänyt sen, että ainakin tuossa ja hyvin monessa muussa lajissa oli  poliittinen tausta: oli SVUL ja TUL, joista piti tavallaan valita silloin, kun urheiluseuraan halusi liittyä. Minä olen kuulunut kumpaankin.

Vierailija
11/74 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin vesaisissa. Ah, ne Saarijärven leirit:)

Vierailija
12/74 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Partiossa oltiin. Pioneerit oli yksittäistapauksia.

Vierailija
13/74 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan kuullutkaan kys järjestöistä.

Vierailija
14/74 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutustuin yhteen naiseen, joka sanoi ettei ollut lapsena pioneereissa. Hämmästyin ja aloin pohtia onko tosiaan sellaisia, jotka ei ollut pioneereissa lapsena.

Kaikki minun ystäväni ja työkaverit on olleet pioneeriliikkeessä ja tunnetaan kaikki tyypit Helsingissä. Ihan kaikki on olleet mukana ja äänestää nyt vihreitä tai vasemmistoliittoa.

Ny oli kyllä väsynyt trolli. Itse olin duunariperheestä ja meillä äänestettiin aina SKDL:ää, mutta mitään taistolaisia emme olleet, enkä todellakaan käynyt missään pioneereissa, en tosin nuorissa kotkissa enkä partiossakaan. Seurakuntakerhossa kävin, koska siellä sai pelata pingistä ja koronaa.

Asuin tehdaskaupungissa, jossa vasemmisto enemmistö. Tiesin koko kaupungista vain yhden tytön, joka oli pioneereissa. Hän oli kansakoulussa luokallani, olivat muuttaneet lapista ja perheen isä oli kova kommunisti. Vappumarsilla pioneerit marssivat omana osastonaan ja heitä oli aina joku puolisen tusinaa marssimassa, eli ei ihan jokainen kaupungin lapsi yli 20 000 asukkaan kaupungissa.

Vierailija
15/74 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5 - liian ilmeisen tyhmä provo

Vierailija
16/74 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en koskaan lakkaa kummastelemasta ihmisiä, jotka toitottavat tietämättömyyttään niin kuin se olisi jokin hyve.

Vierailija
17/74 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin partiossa ja äänestän nyt vasemmistoa ja vihreitä. 

Vierailija
18/74 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin lapsena pioneereissä kun isä pakotti. Olisin halunnut partioon, mutta en saanut. Ihme, että sain käydä pyhäkoulua ja seurakunnan tyttökerhoa. En ole ikinä äänestänyt vasemmistoliittoa, vihreitä olen joskus. Mutta sen verran jäi herravihaa lapsuudesta, että kokoomus ei tule myöskään koskaan ääntäni saamaan. Jotenkin nolottaa vielä yli 50-vuotiaanakin tuo pioneerimenneisyys, vaikka lapsihan silloin olin enkä ymmärtänyt politiikasta höykäsen pöläystä. 

Vierailija
19/74 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pioneereissä oli aika vähän harrastajia. Miten ne kaikki on osunut juuri omaan tuttavapiiriisi? 

Vierailija
20/74 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en koskaan lakkaa kummastelemasta ihmisiä, jotka toitottavat tietämättömyyttään niin kuin se olisi jokin hyve.

Vai niin. -74 olen syntynyt, historiassa olen ihan keskiverto hyvä, sukuuni ja lähipiiriini ei kuulu yhtään joka olisi kuulunut kys järjestöihin. Jos ovat jotain vassaripaskaa niin siinä syy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kuusi