Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saanko sanoa pojalle ja tyttöystävälleen, että ostakaa itse ruokanne?

Vierailija
25.09.2016 |

Opiskelijapoika ja tyttöystävänsä käyvät meillä noin kerran kuukaudessa, välimatkaa opiskelukaupunkiin on vajaa 200 km. He ovat ihan mukavia ihmisiä, mutta käyntinsä tulevat todella kalliiksi. Tänäkin viikonloppuna ruokakassi maksoi yli 120 euroa, vaikka kotona on kaikki perustarvikkeet valkosipulista tomaattipyreeseen. Mutta kun sille kokkaavalle tyttöystävälle pitää ostaa tiettyä luomutofua, tiettyä kookosöljyä, tiettyä kvinoaa, tiettyjä pekaanipähkinöitä jne., niin vierailunsa tulevat todella kalliiksi.
Toki arvostan sitä, että osallistuvat ruuanlaittoon, mutta kun tämä on kerta kerralta menossa kalliimpaan suuntaan. Kysyin jo pojalta, että miten ihmeessä heillä on opiskelijabudjetilla varaa syödä näin, ja tämä totesi, että ei olekaan, mutta kun tulevat meille, on kiva kokeilla uusia reseptejä. Ja äiti maksaa.
Nyt tekisi mieli sanoa, että tuokaa seuraavalla kerralla ruuat mukananne, minä tarjoan kattilat. Todennäköisesti siitä vedetään herne nenään, mutta kun minulla ei ole mitään käyttöä maapähkinävoille, sormisuolalle tai riisijauholle, niin en haluaisi niitä ostaa.
PS. Viime kerralla käydessään halusivat ruususuolaa, nyt sormisuolaa ja sitä edeltävällä kerralla tarvittiin mustaa suolaa, joita kaikkia on käytetty muutama hippunen. Onhan se kiva kokeilla kaikenlaista, mutta joku raja minullakin.

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä oisin vaan onnellinen moisesta. Tuo on niin harvoinkin, ettei taloutta kaada. Pakkaisin pilalle menevät tuotteet nuorelle parille mukaan vietäväksi. Ihme nipo porukkaa täällä.

120 eurolla saa yhden ihmisen kuukauden ruuat eikä tarvitse edes säästellä. Miksi tuhlata koko summa yhtenä viikonloppuna?

120 eurolla maksaa kuukauden työmatkat (tai jopa kahden), ostaa kahdet farkut, käy leikkauttamassa ja värjäyttämässä hiuksensa, maksaa 4 kk nettiliittymää jne. Miksi ihmeessä tuollainen summa tulisi käyttää pojan tyttöystävän kokkailukokeiluihin?

Vierailija
42/48 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkaa toki kylmälaukkuun loput tarvikkeet heille matkaan ja sano että sulla ei ole käyttöä niille.

Onko sinulla taloudellisia vaikeuksia ostaa näitä tarvikkeita? Jos on, pyydä heitä itseään ostamaan jos haluavat jotakin erikoista,  koska sulla on pieni budjetti.....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit sanoa, mutta jos itse pyydät heitä, jotain tarjotakin pitää.  

Vierailija
44/48 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai nuoret tekevät luonasi kallista ruokaa, koska ne ostat ja annat tehdä niitä. Itse sanoisin asiasta ihan kohteliaasti, että raha ei kasva puussa sinullakaan. Yksinkertaista!

Vierailija
45/48 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki kivekset AP. Ei tuossa touhussa ole mitään järkeä. Seuraavalla kerralla kun ne on tulossa niin sano että se maksaa 100 euroa päivä per naama. Hotellin hinnat!

Vierailija
46/48 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa kiittämätöntä sakkia. Itse syön pääasiassa kasvisruokaa vaihtelevan vegaanisesti, joskus kalaa. Vanhempien luona olen silti kyllä kiitollinen mistä vaan sapuskasta mitä eteeni kantavat, usein kyllä ihan omasta tahdostaan ostavat minua varten paljon kasvistuotteita ja kalaa lihan tilalle (vaikka äidin lihapullat ovatkin parhaita). :) Ei tulisi mieleenkään vaatia tuollaisia edes omilta, saati sitten kumppanin vanhemmilta, ellei kyseessä olisi vakavat allergiat...

Vierailija
47/48 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa kiittämätöntä sakkia. Itse syön pääasiassa kasvisruokaa vaihtelevan vegaanisesti, joskus kalaa. Vanhempien luona olen silti kyllä kiitollinen mistä vaan sapuskasta mitä eteeni kantavat, usein kyllä ihan omasta tahdostaan ostavat minua varten paljon kasvistuotteita ja kalaa lihan tilalle (vaikka äidin lihapullat ovatkin parhaita). :) Ei tulisi mieleenkään vaatia tuollaisia edes omilta, saati sitten kumppanin vanhemmilta, ellei kyseessä olisi vakavat allergiat...

Ei voida sanoa, että ovatpa kiittämättömiä. Eihän me tiedetä miten paljon kiittelevät. Ja eihän tämä nuoripari luultavasti edes ole tajunnut, ettei toinen mielellään niitä tarvikkeita osta, kun ei kerran ole mitään sanonut ja on tarvikkeet hankkinut. Itse kyllä mielelläni hemmottelen nuorisoa lempiruuillaan kun tulevat kotona käymään. Opiskelijoita kun ovat ja omat rahat kortilla. Ja tuskin tämä tyttöystävä "vaatii" pojan äitiä näitä ruokia hankkimaan. Ehkäpä äiti on itse sanonut, että ostaa ruuat kun nuoret tulee käymään.

Vierailija
48/48 |
25.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo ruususuolat ja sormisuolat ovat vain pelkkää rahastusta. Ihan tavallinen jodioitu ruokasuola on oikein kelvollista ja lisäksi halpaa.

Kelvollista kyllä, vaan ei hyvän makuista.

Karkeaa merisuolaa mortteliin, mausta millä tahdot, vaikka yrteillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kolme