Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

###SYYSKUISTEN UUSI VIIKKO###

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

unohdin äsken kertoa. Eli, laita omenanpala harson sisään. Sitä vauva voi turvallisesti nakertaa ikenillä ja omenan mehu maistuu hyvälle! Omenen palan voi laittaa ensin jääkaappiin. Meillä ainakin suurta herkkua!

Vierailija
22/44 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelen eka kertaa tälle palstalle, vaikka olenkin seurannut keskustelua syyskuusta eli siitä lähtien kun poikani syntyi. Asiat joista kirjoitatte ja vaihdatte ajatuksia ovat meidänkin perheessämme hyvin tuttuja.

Meillä kaikki on sujunut muuten hyvin, mutta yöt ovat olleet hyvin risaisia. Olen nukkunut Kassun kanssa lähes koko ajan perhepedissä ja olen tarjonnut rintaa aina kun hän on sitä pyytänyt. Ja viime aikoina on pyytänytkin, eli kerran tunnissa läpi yön. Halusin muutoksen asiaan ja aloitin 3 yötä sitten unikoulun. Meillä on myös 5 -vuotias tytär, joten unikoulu on tuttu asia hänen ajoiltaan. Ja täytyy kyllä sanoa, että näykyy edelleen hyvin auttavan.

Kassu on siis nyt 6 kk ja 2 pvää vanha. Olemme edenneet neuvolasta saamiemme ohjeiden mukaan. Ensimmäisenä unikouluyönä itki rauhottelujen lomassa 2,5 h , toisena 1,5 h ja viime yönä itki 1h nukkumaan pantaessa mutta sitten nukkuikin klo 22.30 - 7.00. Ja tämä muutos kolmessa vaivaisessa yössä. Aiemmin ei nukahtanut kuin rinnalle. Eli ei voi kun ihmetellä koulun tehokkuutta ja suositella lämpimästi. Hermojahan se vaatii kun on niin tuskallista kuunnella oman vaavin itkeskelyä, mutta uskokaa tai älkää, lopussa kiitos seisoo!

Mukavaa päivänjatkoa kaikille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös tuli ihan pahamieli Neidin väsymyksen vuoksi...Ison isot jaksamisrutistukset sinne, vaikkeivat ne oikeasti autakaan ja aivan samaa mieltä edellä kirjoittaneiden kanssa, että nyt hankit itsellesi sitä apua, että saat edes hetken levättyä!!! Minunkin siskoni sai perhetyöntekijän auttamaan kerran viikossa lasten ollessa pieniä, kun oli yksinhuoltaja, että sai hetken omaa aikaa. Vanhemmat asuivat toisella paikkakunnalla.

Sitä itse valittaa kun joutuu heräämään pari kertaa yössä, aikasin aamulla tai viihdyttämään yhtä lasta...En oikeasti uskalla edes kuvitella kuinka raskasta kaikki olisi kahden tai usemman kanssa, kun yksikin kuluttaa välillä ihan riittävästi...Taitaa minun lapsilukuni jäädäkin tähän.

En kyl voi kun isot jaksamiset kaikille yökukkujille lähettää ja jättää valitusrutinat parin herätyksen yöstä ja aikasesta aamusta väliin....

Eipä meille kyllä mitään ihmeellistä kuulukaan...Kakkakin saatiin vihdoin viime yönä väännettyä ja aion sittenkin hankkia pimennysverhot myös tytön huoneeseen =)))

Päivän jatkot ja palaillaan taas...

maaly ja neiti I, 5kk+++

Vierailija
24/44 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä tuosta sossun avun hakemisesta: monilla on tosi iso kynnys ja ennakkoluulot sitä paikkaa ja sieltä saatavaa apua kohtaan. Mutta siis todellakin asiakkaina on kaikenlaisia perheitä. Ja itsekin olen nyt masennukseni aikana käyttänyt heidän apuaan, vaikka se vaikeaa onkin, kun itse on siellä työssä... Lastensuojelu on laaja käsite, eikä tarkoita vain sitä huostaanottoa, vaan on nykypäivänä ihan jotakin muuta, juuri esim. perheiden tukemista arkipäivässä. Ja lastensuojelua on myös se, että väsynyttä äitiä tuetaan jaksamaan, antamalla esim. hoitoapua ja lepoaikaa.

Ja joskus mietin sitä muistaakseni Iida-Ilonan kirjoitusta toimeentulotuen hakemisesta, ajatelkaa asia niin päin, että se on meidän jokaisen oikeus, ei siis mikään anottava nolo juttu. Jos tukioikeutta syntyy, niin se kuuluu myös saada. Sitä vartenhan ne tuet ovat! Sama pätee kelan etuuksiin. Neidin kela-asiasta piti vielä sanoa, että kirjoita sinne ihan konkreettiset selitykset (toivottavasti jaksat) miten ruokailut sujuvat, millaisia ongelmia on, miten arki rullaa, mitä vaivaa jatkuvista korvatulehduksista on : lääkärikäynnit, lääkkeet, jne. Eli kela vaati aina kuvailemaan, että lapsi vaatii erityistä hoitoa. Pelkät lääkärinlausunnot eivät riitä. Ja nuo Minjan lausunnot olivat kyllä sellaisia, ettei lääkäri kuvaillut vaikeahoitoisuutta juurikaan, teki vain diagnoosit.

Tää teksti saattaa kuulostaa tylylle, mutta itse olen joutunut paljon työskentelemään noiden lakipykälien kanssa ja joutunut näitä asioita rääpimään. Ja neiti, kyllä noilla halkio-yms. perusteilla pitäisi hoitotuki irrota. Mutta todellakin, pitäisi kuvailla se lisähoidon tarve.

Meille ei ihmeempiä: poika kasvaa ja touhuaa. Oman masennuksen kanssa ryvetään pohjamudissa: tuntuu, että nyt kun asiaa käydään terapiassa läpi, niin uuvun entistä enemmän. Meillä onneksi se tilanne, että mies on vanhempainvapaalla ja hoitaa poikaa, jotta sen ei tarvitse katsella itkettynyttä ja väsynyttä äitiä.

Käyn siis terapiassa kerran viikossa psykologilla, ainakin kolmen kuukauden ajan. Sairaslomaa on kuukausi tästä eteenpäin ja jatkoa luvassa, sitten vaan lääkärin pitää tehdä kelalle b-lausunto tulevaisuutta varten, kun sairasloma pitenee. Diagnoosina on keskivaikea masennus. Sain myös lääkityksen, jonka olen nyt aloittanut, kun vauvalle on alettu antaa kiinteitä. Eli täysimetin sen 5,5 kk ja nyt on pari viikkoa menty soseilla.

Meillä on istuttu jo ilman tukea parin viikon ajan. Ei kyllä istuteta kuin ruokailujen ajan, mutta on jäntevä ja saisi siis istua. Meillä terkkari ei anna kovin ehdottoman kuuloisia ohjeita, päinvastoin. Neuvoo kyllä kysyttäessä, muttei tuputa, esim. noiden ruoka-asioiden suhteen. Totesi vain, että liha kannattaa aloittaa melko pian, koska rauta on ensimmäinen, josta tulee puute sitten täysimetyksen jälkeen.

En nyt muista, mistä muusta täällä on ollut puhetta...

Jaksuja kaikille syysäideille,

jessiina ja poika, vähän vajaa 6kk.

Vierailija
25/44 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten imetät nyt yöllä unikoulun myötä, siis moneltako vauva menee nukkumaan ja monelta ajattelit antaa maitoa ekan kerran aamulla? Voiko olettaa, että vauva voi olla ilman safkaa 8, 9, 10 tai jopa 12h???

Mua kiinnostaa tuo unikoulu ja aionkin toteuttaa pääsiäisen tienoilla, kun miehellä lomaa.

Poika on edelleen pääasiallisesti imetyksellä, soseet uppoaa huonosti. Joten odottelen, että oppii syömään tuhdisti puuroa illalla ennen unikoulun alkua.

### Aikooko kukaan muu syysmamma lopettaa yöpalvelut?###

t. mujerita+ poika pian 6kk

Vierailija
26/44 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neidille iso hali ja paljon jaksuja!!!

Mujerita:Meen on pakko jossain vaiheessa pitää jotain unikouluntynkää, mutta soseita menee sen verran vähän vielä, että ei voi vaatia nukkumaan koko yötä.

Pölliskö: Jos jaksat, niin kerrohan tarkemmin millaista unikoulua piditte? pitikö isä vai äiti?

Jaksamisia kaikille muillekin.

Maaly: Vihdoinkin teidän neiti myös kakkasi,jeejee!!!

t.hope-a ja typy 6kk

Vierailija
27/44 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä unikoulun pitää äiti, vaikka jostakin olen lukenut että isä saattaisi olla parempi pitäjä. Pidin myös esikoisen aikana.

Ohjeena on ollut se että ekana yönä mennään 5 min päästä rauhoittelemaan, sen jälkeen 10 min ja 15 min pitempiin pätkiin ei mennä. Toisena yönä aloitettiin 10 min, sitten 15 min ja 20 min oli pisin pätkä ilman rauhoitteluja. Viime yönä aloitettiinkin sitten 15 min ja sen jälkeen 20 min ja 25 min. Tänään on sitten luvassa 20-25-30 min. Ja yli 30 min pätkiinhän tämän ohjeen mukaan ei edes mennä.

Meillä rauhoittelu on ollut sitä, että olen käynyt sängyn vieressä silittelemässä ja hyssyttelemässä " ei mitään hätää, nukuhan nyt" -tyyliin. Pitkään en ole ollut max. 1 min, enkä syliinkään ole ottanut (vaikka joskus olisi tehnyt mieli).

Ajatuksena oli, että päästäisiiin yhteen syöttökertaan/yö, mutta ainakin viime yön perusteella näyttäisi siltä, että siihenkään ei ole tarvetta.

Meillä on ruokailtu 2 viikon ajan. Maito tulee pelkästään rinnasta ja sen lisäksi olen antanut kasvissosetta 1. päikkäreiden jälkeen n. ½ purkkia, 2. päikkäreiden jälkeen hedelmäsosetta n. ½ purkkia ja illalla n. klo 20 iltapuuroa, jota menee ½-1 dl. Sen lisäksi tietty rintaa aina kun haluaa, viimeisin imetys n. klo 21, jonka jälkeen laitan Kassun nukkumaan.

Toisena unikouluyönä söi puoli viiden aikaan, mutta kolmantena ei lainkaan vaan vasta aamulla klo 7.

Tänä aamuna en saanut poikaa enää syötön jälkeen nukahtamaan, joten huonona puolena tässä hommassa näkyy olevan aikainen herätys (verrattuna vanhaan), mutta toisaalta onhan takana nukuttu yö joten kaipa sen kestää. Kassu on muuten aika iso poika painoa n. 9,5 kg, joten en tiedä onko sillä tähän kaikkeen jotain vaikutusta.

Näin siis meillä...

Vierailija
28/44 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaksi zemppiä sitä tarvitseville!!!!!

Ja sitten tähän omaan nappulaan;)

Meillä opittiin VIHDOIN kääntymään viikonloppuna...ja nyt sitten alkuviikosta poika oppi istumaan itse lattialla ilman tukea :)))) Nlasta sanottiin että on niin jäntevä ja kehittynyt että huoletta voi antaa oppia uusia juttuja että niistä ei ole haittaa suuntaan tai toiseen.

Öistä: Meillä nukutaan aamuyöhön asti omassa sängyssä ja loppuyö aamu ysiin asti vieressä ja nyt on ollut kuukauden yöt ilman syömisiä. Eli hyvin menee, vieläkun saisi sen pysymään omassa sängyssä niin unet paranis.

Ruuasta: kiinteitä menee päivässä jotenkin näin: aamulla velli(120ml)+puuro, päikkäreitten jälkeen 3dl kasvista+lihaa, maitoa juomana ja lisäksi potti maitoa ruuan jälkeen, tokien päikkäreiden jälkeen pelkkää kasvista ja potti maitoa, iltapuuro ja nukkumaan mennessä pullo velliä. Ja silti satunnaisesti kaipailee hedelmää muutenkin kuin puurossa :)

Mutta nyt valmistelemaan uimaan lähtöä :))))

-saara ja matias 5 ½kk-

P.S. Onko muille tullut kutsua ½ vuotiaana hammaslääkäriin, eihän meillä ole edes hampaita vielä, puhkeemassa kuitenkin, mutta silti???????!!!!

Vierailija
29/44 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

unikouluttamaan. Vauva nukkuu meijän kaa samassa huoneessa, joten meillä jää nuo yksin jätöt pois.

Joku kyseli hammaslääkäristä. Meille ei ole tullut kutsua. Tilaisuudessa käsittääkseni kerrotaan pienen lapsen suu hygieniasta, jaetaan pamfletteja ja saatetaan antaa ensi harja. Ei ole väliä onko muksulla hampaita tai ei. Hammashoitaja hoitaa tuon ensikäynnin.

Noh niin, ruuanlaittoon!

t. mujerita+poika6kk

Vierailija
30/44 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä yksi kysymys :))

Huusiko Kassu (muistinhan oikein?) rauhottelujen välit?

Entä rauhoittuiko, kun kävit silittämässä?

Tulikin 2 kysymystä..... :))

Kiitos, jos jaksat vielä vastata!

t.hope-a

Vierailija
31/44 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille sanottiin neuvolassa, että pitää itse tilata aika kun Idalle on jo kaksi hammasta tullut =))) Ja suuhygienistille tuo aika saatiin johonkin huhtikuun loppuun...Et jonottaa saavat nämä pienet täällä siinä missä isotkin =((

Minä aion alkaa tuon yösyöttöjen lopettelemisen vähitellen tuon 6kk jälkeen...Kun kerran sen ikäinen ei enää välttämättä kuulemma tuota yösyöttöä tarvitse. Nytkin meillä yleensä herätään yöllä vain kerran syömään tai ei ollenkaan...Muunlaisia heräämisiä voi kyllä olla sitten usempikin, siis tuttia suuhun/jutellaan mukavia =), mutta nälkäiseltä tuo tyttö ei vaikuta. Joten kyllä yritän heti kiinteiden mukana pästä yösyötöstäkin....

Hyvät illan jatkot!!!!

maaly ja neiti I

Ai niin ja onnittelut SaaraH:n Matiakselle uudesta taidosta =)))

Vierailija
32/44 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä melkein sanoisin että huusi/itki rauhoitteluvälit. Sellaista tosi kovaa itkua vähän, mutta kitinää enemmänkin. Toisinaan itkunsekaista höpöttämistä itsekseen ja aikapaljon myös puklurätin imemistä ja nyrkin luputtamista. Meillä kun ei osata syödä tuttia. Yleensä rauhoittuu ja lopettaa itkemisen kun käyn paikalla silittelemässä. On usein myös silmät kiinni ja melkein vaipumassa uneen, mutta taistelee vastaan kun on tottunut aina nukahtamaan rinnalle. Vartalo ja pää on jännästi siinä asennossa, jossa tottui makuulta imemään rintaa, ihan niinkuin odottaisi rinnan yhtääkkiä ilmestyvän suuhun, toisaalta tosi suloista...

Kassu on aina nukkunut selällään, mutta viime yönä rauhoittui ja nukkui koko yön mahallaan. Laitoin muuten pojan myös unipussiin kun aloitin unikoulun.

Toivottavasti muistin kaikki kysymykset, palataan vielä aiheeseen jos jotain unohtui.

Hyviä öitä kaikille!

Vierailija
33/44 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammaslääkäristä: Meille antoi terveydenhoitaja 5kk neuvolan yhteydessä lapun, johon on merkattu kerran kuukaudessa maanantaisin 9-9.45 kokoontuva ryhmä, jossa on hammashoitaja kertomassa jotain ja antaa fluoritabletit, hammasharjan yms. Se on tarkoitettu 6-8kk ikäisille.

Soitin maanantaina jo " hädissäni" terveydenhoitajalle, että saadakohan mennä, nyt ensi maanantaina sinne kun Artulla on jo kaksi hammasta, vaikka ei ole vielä 6kk:tta! Ja saatiin lupa. = )

On muuten jännä, että saman kaupungin neuvoloilla on TÄSSÄKIN asiassa niin erillaiset käytännöt; joissain se on neuvolakäynnin yhteydessä, joissain joutuu itse sen varaamaan...Typerää mielestäni!

Hyvää torstaipäivän jatkoa KAIKILLE ja VOIMIA!!

Suzanne ja Arttu 5½kk

Vierailija
34/44 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin henkisesti varautunut eilen illalla huutoon, kun olin siis päättänyt, että nyt loppuu tissille nukuttaminen. Annoin iltapuuron ( huonolla menestyksellä ), imetin olohuoneessa ja vein omaansänkyyn ( tyttö oli hereillä ). Aikansa siellä höpötteli ja touhuili, mutta NUKAHTI itsekseen ilman itkunitkua. Heräsi syömään puolyhden aikaan ja nukkui syömättä seitsämään! Kerran laitoin tutin suuhun ja nukahti siihen. Meillä on ihan vasta muutama päivä syöty tuttia ja oli ensimmäinen kerta kun tutti rauhoittaa yöllä. Yleensä on tarvittu rinta.

Tämä oli tietty vain yksi yö, mutta antoi toivoa paremmasta...

Niin ja me ollaan nukuttu pääsääntöisesti perhepedissä juuri noiden lukuisten yöimetysten vuoksi.

Ehkä omaansänkyyn rauhoittumista helpotti esikoinen, joka höpötteli omassa sängyssään samassa huoneessa ( meillä siis makkarissa kaksi pinnistä ). Esikoinen nukkuu kyllä päikkärit omassa huoneessa nuorisosängyssä ( # puolustelee...# )...

Tsemppiä kaikille unikoulua suunnitteleville ja varsinkin sitä toteuttaville. En sitä mitenkään tuomitse, mutta itse en jätä lasta hetkeksikään yksin itkemään sitä kovaa hätäitkua sänkyynsä. Meillä auttaa poskesta silittely ja se kun laitan nenäni vauvan poskeen kiinni ja vauva tuntee mun hengityksen kasvoilla ( selkäparka...). Mutta ei auta jos mies kokeilee samoja konsteja. Näillä konsteilla olen saanut tytön rauhoittumaan päikkäreille, iltaisin ei ole toiminut...

Neuvola oli aamulla. Hyvää on kasvu. Meillä hammaslääkäri vasta 1 vuotiaana. Soseista ei sanonut muuta kun että 6kk asti pärjää hyvin ilman lihaa. Nyt totutellaan kauraan ja muutamanviikon päästä aloitellaan liha.

Aurinkoista pakkastorstaita!

Minsku

Vierailija
35/44 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ollaan sairasteltu tässä nyt jo useampi viikko: poika sai loppujen lopuksi vielä korvatulehduksen :-( toivottavasti ei alkanut nyt jatkuva korvakierre...

Viime yönä meillä mentiin YHDELLÄ herätyksellä (toinen herätys kuudelta)!!! JIPPII. Nukuin itse toisessa huoneessa ja isukki nukkuin pojan kanssa. Voipa olla myöskin, että itse heräilen liian herkästi pojan ääntelyihin ja tulee välillä tuputettua turhaan tissiä. Toivottavasti sama meno jatkuu ja päästään vähän rauhallisempiin yöuniin ja äitikin saa vähän univelkaa pienemmäksi. Meillä ei unikoulua vielä pidetä sillä ainakin viime yönä pojalla oli todella kova nälkä herätessään vain tuon yhden kerran sekä kuudelta myös. Tietysti kiinteiden aloituksen myötä tietysti saadaan masuun illalla tankattua vahvempaa muonaa, joten helpottanee ajallaan tilannetta. Nyt maistuu vasta päärynä ja sitäkin vain iiiihhhhaaaan vähän.

NEITIlle kovasti jaksamisia. Kuten muutkin jo ehdottelivat otappa nyt yhteyttä sinne sossuun, että saat apua!

ISTUTTAMISESTA: meillä testattiin pojan refleksit neuvolassa eikä vielä kunnolla toimi. Saa kuitenkin istuttaa, jos ei vaaraa kaatua eli pehmusteita lähimaastossa tai itse vieressä. Neuvolassa on myös aikaisemmin katsottu selän muoto, että saa alkaa istuttamaan. Meidän vaavi punkee jatkuvasti istumaan sitterissä, kärryissä, sylissä yms. ja istuukin jo itsekseen jonkin aikaa.

VEDESTÄ: Me ollaan annettu pojan juoda tuttipullosta vettä välillä. Mitenkäs olette muuten saaneet vauvan juomaan taikamukista? Meillä ei ole ainakaan vielä tajunnut sen ideaa.

Uusille mammoille tervetuloa ja kaikille muille jaksamisia!

abebe ja poika 5,5 kk

Vierailija
36/44 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Abebe: mulla on aventin tuttipullossa se " taikanokka " ja hyvin juo siitä vettä. Sitä nokkaa kun ikenillä pureskelee, niin siitä tulee vähän ja niin kai on sitten hokannut alkaa imeä. Tuttiosaa ei ime ollenkaan. Olen ajatellut tarjota maitoa, josko sekin maistuisi tuosta samasta nokasta. Pakkasessa on maitoa, jotka menee vanhaksi kohta. Aikaisemmin ei ole koskenutkaan pulloon, jos siihen laittaa maitoa, vesi maistuu kyllä :)

Vierailija
37/44 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaa taas nämä syyskuisten pinot kadota, joten pitänee yrittää jälleen tsempata =))

Meillä ihan mukava viikonloppu takana. Perjantaina vietettiin " vapaailtaa" , neiti oli kummitädin luona hoidossa ja me olimme leffassa sekä syömässä, mikä oli kivaa taas vaihteeks ja luultavasti väsymyksestä johtuen olin nauraa kuoliaaks Saippuaprinssin lopussa, koska ei se ehkä kuitenkaan ihan niin hyvä ollu ;))

Sitten lauantaina päätettiin sirtää Ida omaan huoneeseen nukkumaan. Hän kun tykkäsi herätä aamulla n.5.30 seurustelemaan joko meidän kanssa tai lelujensa, niinpä aateltiin, että voi sitten siellä omassa huoneessa aamutuimaan jutustella. Hiukan tuli kyllä haikee olo, että joko meidän vauveli on " noin iso" :) No yöt on sujuneet joka tapauksessa paremmin; Nukkumaan 20-21 aikaan, syöttö siitä 6 tunnin kuluttua ja aamuherätys 07 aikaan eli 1,5 tuntia ollaan saatu yötä pidennettyä. Luultavasti Ida kylläkin heräilee jo aiemmin, mutta viihtyy yksinään jonkun aikaa. Pitkästä aikaa siis näyttää nää yöt vähän " valosammilta" ... Nukkumaankin meillä mennään ilman huutoja tai nukutuksia. Mies käy viemässä neidin sänkyynsä ja sinne hän sitten itsekseen nukahtaa...Uskomatonta. Mä en enää koskaan valita huonoista öistä jos me vaan jatketaan näin =))))

Vatsan toiminta meillä on vähän huonoa ja siihen ollaan nyt Levolacia annettu, mikä ei ole kylläkään vielä auttanut. Luulin että toi ummetus vaikuttaa noihin yöuniin, mutta nyt tuntuu siltä, että se onkin ollut meidän seura, mikä sitä nukkumista on huonontanut. Tosin voisi se kakka silti tulla, koska tyttö sitä selvästi yrittää " vääntää" ja ähisee kovastikin...Ties vaikka muuttuisivat nuo yöt vieläkin paremmiksi =))

Että semoista....Lunta sataa taas ja pitäisi liikenteeseen lähteä. Onneksi ei tuo bussilakko meihin pahemmin vaikuta.

Lumisateista päivän jatkoa täältä kaikille ja oikein isot jaksut huonoista öistä kärsiville tai sitä jaksamista muuten vaan tarvitseville!!!!!

maaly ja neiti I 5kk1vko1pvä

Vierailija
38/44 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lume84: Itse en ole Aleksille keitellyt pulloja, varmaan muutaman kerran pojan ollessa ihan pieni mutta sitten lopetin. Toi lapsen painon arvostelu on sitten niin..., plaah! Meilläkin esikoinen oli oikein tankki, hyvä että silmät näky poskien takaa (;D) mutta tällä hetkellä (2v) on tuollainen erittäin hoikka tyttö. Luulisi nyt anoppisikin tietävän, että se vauvan pulskaisuus lähtee kun lapsi alkaa liikkumaan :) Jaksuja anopin kanssa :D

laurukka, paljon jaksamisia sulle! Mulle tuli Jennasta samanlainen väsymys, olin TODELLA väsynyt vaikka tosin tyttö nukkuikin läpi yöt 3kk iästä alkaen (teillä näköjään yöt alkaneet taas vaikeutua). Saatkohan tarpeeksi vitamiineja, monipuolista ruokaa? Itse syön jokapäivä beroccaa, muuten en pääsisi sängystä ylös. Kokeilutta ei laiteta? Koita jaksaa muruseni :) Harmittaa monen mamman kohdalla kun ei voi OIKEASTI auttaa.

ilona75: Käytän Aleksilla 3 eri ruokalappua joten en vaihda kiinteiden jälkeen vaatteita :D Joskus tuntui että saisi olla 10 ruokalappua, mutta NYT on poika syönyt tosi siististi. Kohta annan oman lusikan pojalle käteen niin jättää syöttölusikan rauhaan :D

Neiti21: Surku lukea että on vaikeaa, harmittaa mielettömästi puolestasi (vaikkei se mitään autakkaan :( ). Mä en varmana olis jaksanut päivääkään, huikea nainen olet! Joko Katzu on saanut vauvan? (enkä edes tiedä kirjotteleeko enää kuttuihin?!:D) En muista la päivää. ONNEA UUDESTA TYÖSTÄ!

Kaimis: Meillä ei oo ollu allergiaa ja toivonmukaan ei tule, en osaa siis kuvailla oireita. Viihteellä oli TODELLA mukavaa, pitkästä aikaa olin pilkkuun asti ja olotilan voinet kuvitella. Pääsin siis sunnuntaina vasta ylös sängystä ja riittänee hetkeksi nämä hummailut (heh, ihan kun sitä alvariinsa kävisi :D), mutta seuraavalla kerralla tyydyn elokuviin ja syömiseen :) Takki haisee kamalalle tupakalle ja pakko viedä pesulaan. Tupakkaan lankesin siis kuitenkin (tiesin sen!) mutta sen jälkeen olen ollut taas ilman, mahtavaa :D

Nyt lopetan jaarittelun, hauskaa alkanutta viikkoa kaikille! Meillä mies lomalla, ihanaa :)

JMMK

p.s maaly, meilläkin mies puistelee päätänsä kun alotan lauseen : " vauvalla yks sano..." :D

Vierailija
39/44 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ehtoo täälä oli eilen... Mies lähti illalla koiran kans ulos ja minä kiikutin vielä ovenraosta roskapussin ulos viemiseksi,kun haisteltiin että rapussa haisee savu... Mies tuli kotiin ja siitä hetken päästä oli palokunta pihassa naapuri kunnan paloautoja myöden ja myös poliisit hetken jälkeen... Paniikki meinas iske! Että joko nyt viikon asumisen jälken joudutaan evakkoon...

Mutta ei onneks!!! huh!

Vintillä oli joku pistäny pahvia palaan ja tunkenut sitä vielä ilmastointikanavaankin (ääliö!! Aaaargghh!!!)

No poliisi kävi ottamassa lausuntoni,koska kun kävin iltapäivällä vintillä viemässä kanahäkkiin tavaraa kuulin pikku lasten ääniä ja he varmaan kuulivat jonkun tulevan ylös,koska ääni hiljeni heti...

Kun lähdin alas kaksi pikkupoikaa juoksi edelläni alas toiselta puolelta vinttiä... Voi pojat!!! :-[

Tihutyö kuulostikin aivan lasten tekosilta... Ja luulen siis poikien leikkineen siellä tulentekovälineillä.. Hyi!!!

Ei kauheen hyvin tullut sit nukuttua viime yönä... :-o

No asiasta taas ihan muuhun...

Meillä Micoo vaivaa joko taas korvatulehdus tai sitten niitä hampaita on nyt sit tulossa kovasti... Syö soseita hiukan huonosti (kun on tähän asti syönyt hyvin..) ja yöt on aikas levottomia..

Täytyy vaan koittaa jaksaa!! :)

### Kuis muilla syyskuisilla joilla on jo hampuja tullut on vaikuttanu yöuniin ja syömiseen???###

Ja allergiasta viä.... ###Onko kenenkään lapsonen allerginen jollekin?? Ja jos on niin minkälaisia oireita on ollu??###

Kaimani: Mukava kuulla,että kivaa oli!! =) Se seuraavan päivän olo ei van oo tosiaan kiva.. :( Soo soo!!! sua kun sorruit.. ;) Mutta hyvä,että oot sen jälkeen ollu polttamatta...

Eikös sitä lehdissäkin oo kirjoteltu,että pienikin lakko on hyvästä! :)

Meillä myös isäntää rupee hymyilyttään kun sanon,että " kun siä vauva-palstalla" ..... ;)

Joo,nyt tää saa taas tältä erää riittää. Kiva jos joku jaksaa lukee... :)

MM-05 JA MICO (Ehkä hampuja tulossa,ehkä ei...... :/ )

Vierailija
40/44 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahden jälkeen on tuo meidän neiti halunnut väkisin nukkua mahallaan ja kun en ole päästänyt tai olen kääntänyt takaisin ni eiku uudestaan...joten loppuyö meni aika rikkonaisesti. Ja puol seiskalta sitte pirteä neiti aloitti höpöttelyn, äiti olis kyllä vielä jatkanut unia piitkään....

Meillä alotettiin tai yritettiin alottaa tänään lihan maistelu. Ostin Bonan perunaa ja porsasta (jossa kyllä mukana myös riisiä jota meillä ei ole maistettu mutta jos jotain tulee ni jompi kumpi ei käy, liha tai riisi) mutta eipä neidille kelvannutkaan lusikkaruoka. Väänsi ja käänsi sitterissä ja muutaman lusikallisen söi sitten sylissä kunnes lopetin. KOkeillaan illalla uusiks. TArkotus olis alottaa kiinteät x3 päivässä tänään ja meidän neuvolan mukaan ne on yks liha-ateria, hedelmäsose ja kasvissose illalla, puurot sit viikon päästä kun lihaan totuttu. Miten teillä muilla, onko tullut " syömälakkoa" jos aiemmin syöty kiinteitä hyvin? Tuntuu että hedelmäsoseelle maiskutellaan mutta perunaa, yök! Ja jos ei ole maistunut ni kuinka kovasti olette yrittäneet vai lopettaneet syötön samantien?

Meillä ei allergioita ole ainakaan vielä huomattu. Kuiva iho on muutenkin pakkasesta ja kuivasta huoneilmasta ja posket punoittavat mutta oletan sen johtuvan tuosta jatkuvasta kuolaamisesta.

Muita kysymyksiä en millään muista vaikka juuri luin pinon joten näin tällä kertaa. Jaksuja kaikille väsyneille ja muillekin, tämä nyt kahvinkeittoon jotta omat silmät pysyvät auki...

Kuukkeli ja neiti melkein 5½kk