Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

###SYYSKUISTEN UUSI VIIKKO###

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oo antanu vielä kertaakaan vettä, vaikka poika on syöny kiinteitä jo melkein 2kk... Oon aina imettäny syömisen päälle.

tuiskuneiti79 + poika huomenna 6kk

Vierailija
2/44 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopsaan pari riviä...

Meillä oli 5 kk neuvolakin viime viikolla ja kaikki siellä ok! Kysyin istuttamisesta (taas) ja sanoi että sit kun on 6 kk voi ruokailuhetken olla syöttötuolissa muuten ei. Arveli että kun tyttö on niin pitkä (67,5cm) niin voipi kestää istumaan opettelu..Saa nähdä.

Kiinteistä

Me saatais kans aloittaa jo liharuoat mutta en ole sen kanssa kiirehtinyt. Terkka antoi vinkkiä että possun sisä tai ulkofileestä saa hyvää kun keittää ja sitten tehosekoittimella pieneksi. Ja ajattelin ainakin aluksi tehdä noitakin itse.. Sanoi että lihaa ei enempää kun ruokalusikallinen. Niitä lisukkeita ei vain kauheasti vielä ole listalla kun tyttö ei tykkää porkkanastakaan niin ei voi sitä antaa. Irvistelee ja vääntelee naamaa sitä syödessään joten ei tykkää. No täytyy koittaa tasaisin väliajoin jos vaikka kohta maistuis, väkisin en ala kuitenkaan antamaan, olen sanonut tytölle että kyllä sä tätä ehdit vielä elämäsi aikana syömään :)

Ja tosiaan maissi ja bataatti on vasta kasviksista mukana. Minkähän seuraavaksi ottaisi, mitä suosittelette??? Kukkakaali??

En muista yhtään mistä täällä oli puhetta... ja juuri kaikki luin.

huh joo, aika hurjalta kuulosti tuo tulipalo.. Lapsilla vähän liian vaaralliset leikit!!

No taidan vetäytyä sohvalle kun en kerta mitään muista.

äiti+tyttö (yli 5kk)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä vaan nopeesti, kun HAMMASLÄÄKÄRI (KÄÄÄK) kutsuu, että kyllä sitten ihmetyttää noi neuvolat. Meille ihan eri tietoa annettu kuin syksyn_tytölle istuttamisesta. Eilen just sanottiin (5kk neuvola) et puol tuntia voi kerralaan hyvin pitää syöttötuolissa tuettuna ja liharuuasta, että max 1 TEElusikka...No eipä isoja juttuja ole, mutta eikö nyt joku voisi kehitellä neuvoloihin samat ohjeet ja käytännöt. Ehkä niiden toimintaakin luottaisi hiukan enemmän.

Hauskaa päivää kaikille!

Vierailija
4/44 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas tosi heino päivä. Tultiin just lenkiltä ja nyt tyttö nukkuu ulkona. Noista neuvoloista ja niiden ohjeista oon kyllä samaa mieltä kuin minmar79. Oon ite huomannut ihan omassa tuttavapiirissäkin, että sanotaan ihan eri lailla riippuen terveydenhoitajasta. Meillä sanottiin (5 kk neuvola) kiinteistä viimeks, että vois alkaa antaa useampia aterioita päivässä, kun näytti hyvin ne tyttöön uppoavan. Lihasta sanottiin, että teelusikallinen maksimissaan aluksi ja istumisesta, että syötön ajaksi voi kokeilla, mutta ei kauempaa.

Veden juonnista oli puhetta. Oon antanut nokkamukista aina kiinteiden ruokien päälle hörpyt, mutta en muuta. Meillä kanssa tissitellään ruuan jälkeen. Aloitin tuon nokkamukin käytönkin ihan sen vuoksi, kun lähden parin viikon päästä ensimmäisen kerran vähän viihteelle, niin mies saa sitten antaa siitä pumpattua rintamaitoa.

Hampaita ei oo meidän tytölle tullut, eikä myöskään onneksi oo mitään allergiaa.

Ootteko muuten muut huomanneet, että autoilijat pysähtyy suojatien eteen paljon herkemmin, kun on vaunut mukana? Mäkin yleensä jään vielä aika kauas siitä tiestä ja odotan, että tulee hyvä väli, jolloin voi mennä suojatien yli, niin eikös joku kohtelias päätä kuitenkin pysähtyä, vaikka vastakkaisesta suunnasta tulee liuta autoja ja hyvässä lykyssä vielä montaa eri kaistaa. Yritän sitten yleensä huitoa, että mene vaan, että kyllä me tästä päästään, mutta kun ei niin ei!

Pirteää tiistaita!

äiti ja tytsy

Vierailija
5/44 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolanohjeista; kyllä mä luulen, että th on tarkoittanut, että lihaa voi antaa alkuun TEElusikallisen. Sanonut varmaan vahingossa väärin. Ruokalusikallinen heti alkuun liian suuri määrä.

Ohjeet istuttamisen suhteen tosiaan vaihtelee. Itse en ymmärrä, miksi tukea lapsi esim. syöttötuoliin istumaan. Kyllä lapsi istuu sitten ilman tukea kun on siihen valmis. Tämä on vain minun mielipide.

Painosta oli puhetta. Minullakin esikoinen oli huiman pullea vauva. Varsinkin rintamaidolla olevat vauvat pyöristyvät kovasti alkuun. Mutta ylilihavuudella on vaaransa vauvallakin. Vauvan sydän on vielä pieni ja suuri paino rasittaa vauvan sydäntä kohtuuttomasti. Siksi monet pulskat vauvat lähtevät liikkumaan muita myöhemmin. Jos sydän ei jaksa pumpata verta tarpeeksi, niin ongelmiahan siitä syntyy mm.hapettumisen kanssa. Mutta laitappa nyt vauva dieetille...

Neitille kovasti jaksuja ja onnea uudesta työstä! Toivottavasti teillä arki helpottuisi.

Meillä on yöt mennyt ihan risaisiksi, huoh! Nyt päivälläkin nukkuu todella levottomasti. En jaksa edes alkaa arvailemaan missä syy. Kiinteitä ollaan syöty n. puolpurkkia kasvissosetta lounaalla ja puoldesiä puuroa illalla. Ajattelin tänään aloitella päivällisaikaan toisen kasvissoseen. Aloitan lihan muutaman viikon päästä. Totutellaan nyt ensin kauraan.

Juuri tällähetkellä talvi ärsyttää ja arki tuntuu raskaalta kahden lapsen kanssa. Ja nimenomaan näitten kotiseinien tuijottelu hermostuttaa. Eikä se päivittäinen puistokeikka juurikaan piristä. Vauva on vielä niin kiinni rinnassa, että omiin menoihin lähteminen hankalaa. Mutta, kevät tulee vielä joskus ja vauvat kasvaa silmissä. Enköhän minäkin vielä piristy.

Parempia jaksamisia kaikille!

Minsku kera tyttöjen

Vierailija
6/44 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei vie istuta eikä istuteta...5kk neuvolassa th katsoi, että luultavasti reilun kuukauden kuluttua voi pitää istualtaan. Meillä kuitenkin sylissä tyttö pungertaa istumaan ja sen mitä itse pystyyn nousee niin voi pitää...Tämä ei nyt liittynyt mihinkään, mutta kunhan sanoin =)

Laitoin viime yönä Idan huoneeseen itkuhälyttimen ja se olikin sitten virhe. Heräilin vähän väliä hänen ääntelyihin ja yöstä tuli risainen..Viideltä sieltä alkoi kuulua sen sortin älämölöä, että kaikkosi meidänkin unet. Siinä vajaa tuntia valvottiin ja sitten otettiin parin tunnin torkut. Ens yöksi en enää pistä hälytintä, kun on kuitenkin vaan ohut seinä välissä, niin ihan varmaan taas muutenkin huutoon herään.

Me oltiin aamusesta käymässä Ikeassa ja taas huomasin, ettei kannata mihinkään enää lähteä päivisin. Jos päikkäriaika menee ohi niin pitkiä unia ei sitten enää sinä päivänä nukutakaan vaan tyttö huutaa vaan väsyneenä ja ilta menee kitistessä. Nytkin hirveällä huudolla sain nukkumaan, mutta olen pari kertaa jo juossut tuttia laittamassa. Nyt vielä tuosta hiton itkuhälyttimestä loppui patterit ja joudun pitämään ikkunaa auki...hyrrrr....

Juu on tää taas " valivali" -osastoa ja omaa napaa...Anteeksi!!!!

Tuosta tulipalosta...Mulla on hirveät fobiat tulipaloja kohtaan, meillä kun on talo jokunen vuosi sitten palanut. Nyt on pahin jo menny ohi, mutta alkuun olin ihan vainoharhanen =))

No juu...Neitille onnea tosiaan uudesta työstä, kyllä se vaihtelu virkistää!!! Ja Mins-kulle isot jaksut; vaikka se aika meneekin nopeasti niin on se toisinaan tosi rankkaakin...Voin vaan kuvitella, mitä se on kahden lapsen kanssa, kun yksikin toisinaan rasittaa. Joten isot rutistukset kaikille jaksamista tarvitseville!!!!!!

Kyllä se kevätkin sieltä tulee....

Ja sitä odotellessa...

maaly ja neiti I (jotain 5 ja 6kk väliltä...)

Vierailija
7/44 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman olen huomannut...Suojatien yli pääsee kyllä vaunujen kanssa, mutta ei kovin hyvin ilman niitä =)

se sama

Vierailija
8/44 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se tosiaan taisi olla että alkuun TEElusikallinen ja sitten voi lisätä määrää mutta maksimissaan ruokalusikallinen (ainakin vuoden ikäiseksi näin..).

Katselin että Tamperelainet kokoontuvat huomenna, onkohan täältä kukaan menossa...?? Onkohan täällä ketään Tampereelta?

Tyttö nukkuu ja nukkuu vaan, taitaa olla jo kolmas tunti menossa. Olen huomannut että päiväunet ovat kyllä pidentyneet kiinteiden myötä mutta yöuniin ei ole juurikaan vaikuttanut. Tyttö vetelee välillä 3 tai 4 tuntia PÄIVÄunia!! Mutta yöllä ei oikeastaan koskaan nuku 4 tuntia putkeen.

No niin menen lepäilemään ennenkuin touhupakkaus taas herää..

Ihanan kuulosta muuten kun tyttö on oppinut vähän naksuttamaan kielellään, tiedättekö sillain kuinka tehdään hevosen kavioiden ääntä?? Muskarissa sitä mentiin ja kotonakin välillä naksuttelin niin yhtäkkiä tyttökin koitti perässä... On ne niin ihania kun koittavat aina matkia :))

No niin moi!

Ja koitetaan jaksaa kaikki väsyneet äidit!! Kohta on kevät ja alkaa aurinko paistamaan, kesä lähestyy ja kyllä se olokin tästä vielä piristyy!!

Äiti + tyttö (yli 5kk)

Vierailija
9/44 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kyseli allergioista... meillä ei ainakaan ruuan aiheuttamia ole, mutta ihottumaa/atooppista kuivuutta löytyy. Olen pohtinut johtuuko pakkasista vai mahdollisesti syömästäni kalasta? Esikoisella oli nimittäin vauvasta n.2vuotiaaseen kala-allergiaa. Mun pitäis nyt olla itse syömättä kalaa 3 viikkoa ja sitten taas syödä. Niin ja vauvan ihoa sitten havainnoida. Hyvä muuten, mutta unohdan sen koko ajan. Tänään vetäsin ajattelematta tonnikalaleivän. Hö.

Kiinteät menee edelleen heikosti. Ei halua avata suutaan. Päärynäsosetta ei sylkenyt ulos, mutta ½ tunnin homma saada 2 pikku lusikallista sisään. Puristaa suun tiukkaan kiinni.

En tiedä onko muita, mutta mulla ei vielä ole mitään isompaa vimmaa ollut jättää vauvaa hoitoon. Ehkä just ton täysimetyksen takia. En halua jättää, kun tiedän että mulla on ainoat kelpaavat eväät mukana! :-) Mutta sukulaiset kärttää kokoajan, että milloin sais hoitaa ja mikäs nyt kun en lasta anna hoitoon! Voi hitsi et ärsyttää! Mulla itselläni ei siis ole mitään kiirettä, eikä miehellä, mutta sukulaisilla tuntuu olevan. Esikoisen jätin aikoinaan näihin aikoihin, mutta silloin en imettänyt ollenkaan ja tässä vaiheessa söi jo kaikkea ja hyvin. Helppohan silloin on jättää. Leffailta tai muu olisi ihanan rentouttava, mutta vaan silloin kun itse voisin luottaa, että vauvalla kaikki hyvin. Miten mä ikinä malttaisin istua edes tuntia leffassa jos murehdin, että huutaakohan jo nälkäänsä. Meillä siis hereillä ollessa syö 1-2 tunnin välein. Sais noi sukulaiset kinuta tota esikoistakin hoitoon samalla tavalla, mutta ei. :-)

Tuli nyt vähän tällainen purkaus, mutta kun on joutunut tänään ikäänkuin " puolustamaan" omia asioitaan muille!

Vierailija
10/44 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä onkin usea viikko aikaa kun olen viimeksi kuulumisia kirjoitellut, pinot olen käynyt lukemassa silloin tällöin. Tuntuu, että aikaa ei vain yksin kertaisesti ole :( Ja ihana touhuilla hymyilevän pojan kanssa päivisin, käydä vaunuilemassa ja tapaamassa mamma kavereita. Eikä tosin ole mitään uutta tapahtunutkaan...

Paitsi tänään kun opittiin kääntymään, oon reenannu poikaa pari viikkoa ja tänään se sitten hokas itte kuinka se tapahtuu :)

Käytiin myös DIPP-tutkimuksessa ja vereen ei ollu muodostunu vasta-aineita, mikä on hyvä juttu. Verikoekkin meni ilman huutoja :)

Sunnuntaina poika täytti 6 kk ja pidettiin pienimuotpset kemut, poika oli tosin illalla tosi väsyny ja nukkukin 20-08 heräämättä kertaakaan, ihanaa kun sai uni velat nukuttua :)

Kiinteitä syödään pari kolme kertaa päivässä, mutta poika ei oikein välitä makeista soseista joten maissi, porkkana peruna soseilla mennään eteen päin.

Jaksuja kaikille väsyneille mameille!!

Palataan taas pian ;)

Outi ja Viljami

Vierailija
11/44 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kuten näkyy, eipä tämä helpota.

äitini ei halua molempia lapsia hoitoon ottaa (ottaisi vain vanhemman) joten suvulta en siis apua saa. Kommenttina tuli " itse olet lapsesi tehnyt" Pitää kyllä paikkansa.

Mut turha mun on vain toista antaa kun minja syö sen 2 kertaa yössä ja Nea heräilee sit siihen päälle, etten sais nukkua kuitenkaan. Olisi ees öisin seuraa mutta ei.

Nyt on toinen ns. pahempi yö, eilen 12 yhteis herätyksellä, ja tänä yönä 5 kertaa herättiin (esikoinen tekee poskihampaita) jo 2 mennessä ja nyt valvomista takana 2.45 asti ja oikeesti, alan olla aika rikki.

Mun vanhempia ei mun vointi vois vähempää kiinnostaa, toisaalta, eihän niitä tarvikkaan kiinnostaa.

Ehkä ne sit joskus tajuaa, tavalla tai toisella että se apu ois ollu ihan jees, edes YHDEKSI yöksi.

3vkoa 2 pvää miehen lomaan.

reilu 3 vkoa pitää jaksaa tätä vielä.

No itseppä olen miehen valinnut, lapset tehnyt.... että turhasta kitisen kun tämähän on täysin normaali. olen vaan vaativa paska että haluisin nukkua joskus yli tunnin pätkissä.

Kiitos kun sain purkaa

Vierailija
12/44 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja niille joidenka vauvat nukkuu niin oon pikkasen kade :)

Kaiholla muistelen miten helppo esikoinen aikoinaan oli...

T.Neiti21 kera silmäpussien ja totaali rikkimenemisen partaalla

Vierailija
13/44 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja herättiin nyt.. *iso haukotus*

Vierailija
14/44 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä heräillään kanssa sen kymmenen kertaa yössä ja mies on aina ja jatkuvasti poissa.. siis ihan työmatkoilla ei omilla teillään, mutta poisssa kumminkin. Mulla vaan tuntuu menevän tää heräily jo ihan rutiinilla.Kekskimmäisen vauva-aika oli hänen sairastelun vuoksi todella rankaa. Apuja ei tullut mistään. Yhä ihmettelen , että selvittiin siitä " hengissä " .

Mutta silti,mää pullotan ja paijaan sinunkin lapset yöllä ja sää voit nukkua korvakuulokkeet päässä meidän teinin huoneessa... kohan oot ensin syönyt kunnolla ( ihan perus ruokaa sillä kokki kolmonen en ole).

Vierailija
15/44 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

soita nyt vaikka paikkakuntasi sossuun ja pyydä sieltä kodinhoitoapua ja heti!

Nykyään monissa kunnissa ei kodinhoitoapua lapsiperheisiin saa muuten kuin lastensuojelun kautta ja sitähän toi on. Eli tarvitset apua kotiin, että saat levätä ja jaksat olla lasten kanssa. Itse siis lastensuojelun sosiaalityöntekijänä näin sanon. Eli sulle kuuluu samalla tavalla perhetyöntekijän palvelut kuin muillekin. Jos vaan jaksat niin mene ja pyydä apua.

En nyt ehdi kirjoittaa enempää, mielessä on ollut myös kommentoida sitä sun kela-juttua, kun noiden asioiden kanssa on tullut pelattua melko lailla työn puolesta. Nyt on mentävä syöttämään poikaa.

Jaksamista neidille!

Vierailija
16/44 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neidille ERITTÄIN PALJON jaksamis haleja *hali* *hali* *hali*!!!!!!!

Meillä mennyt nyt kaksi peräkkäistä yötä tos hyvin. Varmaan sen takia kun toi toinenkin alaetuhammas on tullut kokonaan esiin. Sitä ennen 3½vkoa saatiin miehen kanssa käydä tunnin välein kääntelemässä ja tuttia laittamassa.

Raivostuttavaa ja nyt todellakin tiedän miltä teiltä tuntuu, joilla nuo huonot yöt ovat joka öisiä!

Vettä olen antanut Artulle aina ruokailujen päätteeksi ja olen antanut niin oaljon kun haluaa juoda. Tykkää vedestä ihmeen paljon.

Kohta pitäis lähteä kävelemään neuvolaa kohti. Käyn hakemassa sieltä kokeiluun niitä ehkäisyrenkaita. Pillerit kun eivät sopineet lainkaan.

Olisin niin toivonut, että mies olisi sanonut, että ei tarvitse hakea niitä...mutta ei kuulemma halua vielä seuraavaa lasta. HÖH!!

Nyt Arttu näköjään nukahti, juoksen äkkiä suihkun läpi!

Moikka!

Suzanne ja Arttu 5½kk

Vierailija
17/44 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän taas muistaisin kommentoida...

Olkaa kiitollisia, jos teillä on edes MAHDOLLISUUS saada lapsi hoitoon. Meillä kun kaikki sukulaiset asuu Kuopion/Mikkelin suunnalla (itse siis Länsi-Uudellamaalla) ja kaverit ovat joko a) lapsiperheellisiä, joilla aika ei riitä tai b) sinkkuja, jotka ei ole koskaan hoitaneet lapsia. Ei sillä, että ei niin kauhea hinku oliskaan hoitoon jättää, mutta olisi edes mahdollisuus, jos tarvetta. Se on tosi stressaavaa ajatella, että on lapsen " panttivankina" . Mies tietty hoitaa myös minkä kerkiää, mutta yhdessä kahdestaan menoja ei voida edes suunnitella.

Noista suojateistä... Olen huomannut kyllä, että jotkut päästää tien yli vaunujen kanssa, mutta välillä kyllä kiukuttaa, kun liikenteessä on idiootteja. Eli toisesta suunnasta autoletka on pysähtynyt odottamaan suojatien eteen, niin toisesta suunnasta porottavat vaan menemään. Silloin kyllä yleensä mulkoilen niitä porottavia niin pahasti, että pysähtyvät... XD

Mikäs teidän muksuilla irrottaa röhönaurut? Meillä poika räkättää, kun:

- äiti imuroi

- äiti tai isi konttaa tai kurottelee jotain pöydän alta

- äidin tai isin huokailu

- kiljumiseen " vastaus"

- peili

Siinäpä niitä muutamia. Iloinen poika kaiken kaikkiaan :).

Lihasoseista: Mites muuten noitten valmissoseiden kanssa? Miten paljon sellasta sekotusta uskaltaa antaa alle vuoden ikäiselle? Totutus on tietty totutus. Minä kun vallan vielä annan pelkästään noita purkkiruokia, kun niitä niin vähän menee.

Ihanaa, meidän uusi koti (talo+hevostalli) on alkumetreillä valmistumassa. Eilen tuli työmiehiä mieheni kanssa paaluttamaan eli talon ja tallin pohjamaahan lyödään monta metriä pitkät paalut maahan, koska maapohja savista (rantatontti). Kypsyttää vaan ne työmiehet. Hommasin niille yömajoituksen (joka me maksetaan), jossa suihku ja wc käytävällä. Ok, se ei mikään tod. luksuspaikka ole, mutta nyt he olivat ilmaisseet, että ei miellytä. Ja piti parempi paikka hommata. Kyse on siis KAHDESTA yöstä ja alkuperäinen vaihtoehto, että he olisivat majoittuneet meidän alakertaan... Täälläpäin kun noi majoitukset on tällä hetkellä tiukassa, kun on tuo tietyömaa ja kauppakeskus ja paloasema rakenteilla. Itse kun en kyllä kehtaisi valittaa, jos ilmainen majoitus olisi. Ne missään lomalla ole!!! V****!!!!

Mutta hyviä päivänjatkoja kaikille :).

tuiskuneiti79 + poika 6kk (hui!)

Vierailija
18/44 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä , mun mielestä sun vanhemmat voisivat hiukan avittaa! Erittäin kummallista, etteivät halua!!!! Mikä siinä on syynä? Voitko olla vaativampi? Sähän olet yksin lasten kanssa ja miehesi on töissä muualla. Siinä on mielestäni tarpeeksi syytä olla väsynyt. Ja yhden tunnin yöunilla ei pitkälle mennä.

Toivottavasti saat jostain apua!

Toissa yönä jouduin heräämään 4 kertaa. Esikoinen näki pahaa unta, kävin rauhoittamassa hetken ja onneksi nukahti minuutissa. Vauva heräili syömään, mutta nukahtaa heti syötyään. Ja minä olen aivan POIKKI. Tietty olen sinua 10 v vanhempi, mutta en todellakaan voi edes kuvitella miten väsynyt sä olet.

Mä todella toivon sulle voimia!

Vierailija
19/44 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Neiti21!! Kovasti jaksamista!! Hanki jostain sitä apua, vaikka sieltä sossusta!! *iso hali*

Onneksi olen niin onnekas että mun vanhemmat auttaa ja juuri sovittiin että muutaman vk päästä tyttö menee sinne yökylään kun alan minäkin olla aika väsynyt kun joudun lähes kaiken yksin tekemään. Koita vielä pyytää niitä isovanhempia auttamaan ja tee oikein selväksi miten väsynyt olet!! Vaikka olet itse miehesi valinnut ja lapsesi tehnyt ei se tarkoita että kaikki pitäisi yksin jaksaa! kaikille on parasta että saat nukkua ja levätä!! *energialähetys*

Meillä yö meni ok, kerran syötiin yöllä ja kerran sitten aamusta, ylös noustiin setsemän jälkeen. ja nyt on typy päikkäreillä. aamulla oli pakkasta 20 astetta, nyt on onneksi laskenut sen verran että sain neitokaisen ulos unille..:) nyt itselle aamupalaa!:)

Allergioita ei meidän neidillä ole ainakaan vielä ilmennyt, onneksi. Posket ovat aika kuivat mutta taitaa johtua pakkasesta.

Lihasoseista sanottiin meillä neuvolassa että TEElusikallinen aluksi ja nythän on meillä kanaa maisteltu.

Meidän tyttö nauraa eniten ' ' säikyttelylle' ' , kukkuu-leikille ja kutittamiselle. Ja sille että saa olla alasti!:D

Kyllä olen huomannu että helpommin pääsee tien yli vaunujen kanssa:) Mut on kyllä saanut myös huomata miten jotkut ovat piittaamattomia, ei voi edes ovea auki pitää että pääsee vaunujen kanssa sisälle tai hieman auttaa portaissa kun näkee että vaikeuksia on. Mutta onneksi on niitä ihaniakin huomaavia ihmisiä jotka auttavat mielellään!:)

Vettä juodaan meillä aina soseen yhteydessä nokkamukista ja taitaa typy tykätä!:)

Mistähän muusta oli puhetta.. Ei nyt muistu..

Mutta hyvää naistenpäivää!:)

Iida-Ilona ja Amira

Vierailija
20/44 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

NEITI; yhdyn ehdottomasti siihen, että nyt puhelin käteen ja oman alueen sosiaalitoimistoon yhteys! Ja niinkuin itse sanoit, vanhempien ei ole pakko auttaa, niin kurjalta kun se tuntuukin!!! Ja ei varmaankaan huvita ruveta anelemaan.

Ystäväni sai apua vauvan hoitoon, ja siis ei muita lapsia, ihan väsymyksen ja sen takia kun mies jatkuvasti töissä. Jo on kumma jos ei sinulle apua löydy!

Meillä nyt kolme todella rikkonaista yötä takana. Olen heräillyt tunnin-puolentoista välein. Viimeyönä tyttö itki kovasti yhden maissa ja annoin supon. Siitä nukkui sitten paeriaatteessa puolviiteen. Valitteli kuitenkin unissaan. Meilläkin kai sitten ne hampaat...

Olen lipsunut huomaamattani siihen, että nukutan tytön rinnalle. Nyt ryhdistäydyn ja imetän tytön olkkarissa ja sitten omaan sänkyyn nukkumaan. Tuttiin ollaan pikkuhiljaa opeteltu. Esikoisen kanssa sain iltaisin viettää makkarissa ihan riittävästi aikaa imettäen, eikä isi kelvannut nukuttamaan ollenkaan. Olin aika rikki 8 kk:n jälkeen. Nyt en samaa halua. Eli kovana olen tämän asian kanssa!

Nyt haiskahtaa kakka, eli eikun pesupuuhiin!!!

Minsku