Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En haluaisi ostaa asuntoa miesystäväni kanssa, koska hänellä on lapsia.

Q1
24.09.2016 |

Tilanne, se että mies haluaa tai oikein painostaa minua asunnon ostoon kanssaan, koska haluaa jättää lapsilleen kiinteää perintöä. Minulla ei ole lapsia ja olen jo lähes menopaussissa. En haluaisi millään alkaa tällaiseen, koska jos miehelle sattuu jotain, on hänen ex vaimonsa heti häätämässä minua. Lapsilahan on heti oikeus perintöönsä. Mies ei halua naimisiin, ja mitä se auttaisikaan kun puolet asunnosta kuuluu hänelle, hänen lapsilleen ja ahneelle exälle tavallaa.

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teillä naiset soi kellot tällasissa tilanteissa? Joku ihminen pyrkii pakottamaan teitä tekemään valintoja, joita ette halua.

Vierailija
22/50 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aseta asunnonoston ehdoksi avioliitto ilman avioehtoa. Saat hallintaoikeuden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostakoon mies yksiön ja laittakoon sen vuokralle. Siinä lapsillle.

Vierailija
24/50 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin arveluttavaa. Isosta ostoksesta kysymys. SIis mies haluaa vain hyötyä sinusta, haluaa rahasi ja varmaan myös huolehdit ajoittain hänen lapsistaan.

Hänhän voi hankkia sijoitusasunnon, ja asutte yhdessä vuokralla.

Vierailija
25/50 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, mies ostaa asunnon ja maksaa lainansa. Muut kulut puoliksi.

Tämä on reiluinta. Jos alatte kiistelemään vielä rahasta, niin ette ole parisuhde, vaan kämppiksiä.

Vierailija
26/50 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööö?

Jos te osaatte PUOLIKSI asunnon ja mies kullalle käy kaput niin puolet asunnosta on sun ja puolet periytyy lapsille.

Siinä ahneen exän kotkotukset mitään vaikuta, sun osuus on sun osuus.

Vierailija
27/50 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ööö?

Jos te osaatte PUOLIKSI asunnon ja mies kullalle käy kaput niin puolet asunnosta on sun ja puolet periytyy lapsille.

Mutta jos eivät ole naimisissa, niin sittehän asunto pitää myydä miehen kuoleman jälkeen, eikö? Jos naimisissa, saa ap leskenoikeuden asua siinä elämänsä loppuun asti.

Vierailija
28/50 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko koskaan kuulleet testamentista? Sekä aloittaja että mies voivat sellaisen tehdä. Aloittaja voi testamentata oman osuutensa ihan kenelle haluaa. Hallintaoikeutta taas käyttävät monet avioparitkin, ja ihan vaikka olisi vain yhteisiä lapsia.

en luottaisi mikäänlaisiin testamentteihin. viimeisenä elinpäivänään voi repiä vaikka vanhan ja salassa antaa uuden kenelle tahansa.

Vierailija
29/50 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ööö?

Mutta jos eivät ole naimisissa, niin sittehän asunto pitää myydä miehen kuoleman jälkeen, eikö? Jos naimisissa, saa ap leskenoikeuden asua siinä elämänsä loppuun asti.

Ei tarvitse. Jos miehellä on vakuutukset ne kuittaa loppuvelan tai sitten ap voi ostaa perilliset pihalle. Mutta perillisillä ei ole oikeutta ap:n omaisuuteen, joten ne ei myöskään voi tätä pihalle asunnosta heittää. Voivat toki ostaa ap:n ulos.

Vierailija
30/50 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö 52 v jaksanut pikkulapsia vai miksi liitto päättyi? Rikoit heidän liiton?

Vierailija
31/50 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asunto maksaa esim 100.000 ja molemmat ottavat 50.000 lainaa, eli erilliset lainat niin tasan 50% asunnosta on ap:n omistuksessa ja loput 50% jaetaan perillisten kesken.

Vaikka ap ei olisi naimissa (ei lesken oikeutta), ei KUKAAN voi heittää ap:ta pihalle, sillä hän edelleen omistaa asunnosta puolet.

Perilliset voi toki pyytää että ap esim maksaisi heille "vuokraa" mahdollisen yhtiövastikkeen tai muiden vastaavien kulujen verran.

Vierailija
32/50 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunto ei ole kiinteää omaisutta, vain maa on ja lisäksi sillä olevat rakennukset jos ne kuuluvat maan omistajalle.

Älä sotke raha-asioitasi miehen omaisuuteen, jos mies hankkii sijoitusasunnon, kesämökin, arvotaidetta tms. älä siis maksa niistä ellet tule vastaavalla osuudella omistajaksi, äläkä salli sitäkään, että mies maksaessaan omaisuuttaan maksaisi vähemmän yhteisiä kulujanne tai käyttäisi ilmaiseksi sinun omaisuuttasi.

Vain avioleskellä on hallintaoikeus asuntoon, eikä silloinkaan jos hän omistaa itse hänelle sopivan asunnon. Asuntoa voidaan vaihtaakin myöhemmin, silloin lesken kannattaa myynnin ehdoksi laittaa että myyntitulolla ostetaan tilalle hänelle sopiva asunto, johon hallintaoikeus siirtyy; toki testamentissakin voidaan leskelle antaa oikeus asunnon vaihtoon.

Edellä mainittu koskee siis vain avioleskeä. Edesmennyt avopuoliso on toki voinut testamentata asunnon hallintaoikeuden avoleskelleen, mutta sillä ei ole samaa suojaa, vaan jos vainajan rintaperilliset (siis vain ne joilla on lakiosaoikeus!), myös vaativat lakiosansa, heillä on oikeus se saada, joutuu avoleski luopumaan hallintaoikeudesta JOS vainajan muu omaisuus ei riitä lakiosien maksamiseen.

Aviolesken hallintaoikeus perustuu lakiin, siihen ei voi vaikuttaa avioehdolla.

Vierailija
33/50 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesystävä haluaa osataa asunnon, mutta ei halua että omistat asuntoa? Millä yhtällöllä tuosta saa sen että hän olisi ostamassa asuntoa sinun kanssasi?

Vierailija
34/50 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Q1 kirjoitti:

Tilanne, se että mies haluaa tai oikein painostaa minua asunnon ostoon kanssaan, koska haluaa jättää lapsilleen kiinteää perintöä. Minulla ei ole lapsia ja olen jo lähes menopaussissa. En haluaisi millään alkaa tällaiseen, koska jos miehelle sattuu jotain, on hänen ex vaimonsa heti häätämässä minua. Lapsilahan on heti oikeus perintöönsä. Mies ei halua naimisiin, ja mitä se auttaisikaan kun puolet asunnosta kuuluu hänelle, hänen lapsilleen ja ahneelle exälle tavallaa.

Kyllähän se sinuakin hyödyttää jos maksat omaa asuntoa pois, etkä vuokraa. Sanot, että tilanteenne takia vaadit naimisiin menoa jos asunnon yhdessä ostatte. Tosin riippuu täysin suhteenne laadusta, että kannattaako yhteistä asuntoa ostaa. Mies voi ostaa yksin asunnon jos haluaa ja sinä voit maksaa oman osuutesi vastikkeesta ja muista kuluista.

Vierailija
35/50 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos asunto maksaa esim 100.000 ja molemmat ottavat 50.000 lainaa, eli erilliset lainat niin tasan 50% asunnosta on ap:n omistuksessa ja loput 50% jaetaan perillisten kesken.

Vaikka ap ei olisi naimissa (ei lesken oikeutta), ei KUKAAN voi heittää ap:ta pihalle, sillä hän edelleen omistaa asunnosta puolet.

Perilliset voi toki pyytää että ap esim maksaisi heille "vuokraa" mahdollisen yhtiövastikkeen tai muiden vastaavien kulujen verran.

Väärin. Perilliset voivat hakea käräjäoikeuden kautta yhteisomistuksen purkamisen, minkä seurauksena asunto myydään pois ellei ap lunasta perillisiä heti siitä ulos. Eli ap menettää kodin, säilyttää toki asunnon myynnin myötä ne rahat jotka on itse osuuteensa laittanut.

Vierailija
36/50 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väärin. Perilliset voivat hakea käräjäoikeuden kautta yhteisomistuksen purkamisen, minkä seurauksena asunto myydään pois ellei ap lunasta perillisiä heti siitä ulos. Eli ap menettää kodin, säilyttää toki asunnon myynnin myötä ne rahat jotka on itse osuuteensa laittanut.

Höpöhöpö, ei mene näin. Nimim: Kokemusta on!

Vierailija
37/50 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö, ei mene näin. Nimim: Kokemusta on!

Mikä osuus tuosta ei mielestäsi pidä paikkaansa?

Olen itse perinyt puolikkaan eräästä talosta. Hain käräjiltä yhteisomistuksen purkamisen ja talo meni myyntiin, koska toisen puolikkaan omistajalla ei ollut rahaa lunastaa minua siitä ulos.

Vierailija
38/50 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edunvalvoja katsoo vain lasten oikeutta, joten todennäköisempää on, että hän vaatii asunnon myyntiä (tai että leski ostaa sen kokonaan omakseen), tarvittaessa edunv. hakee YHTEISOMISTUKSEN PURKUA oikeudesta, mistä tulee turhia kuluja sekä avoleskelle että kuolinpesälle.

Vierailija
39/50 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edunvalvoja katsoo vain lasten oikeutta, joten todennäköisempää on, että hän vaatii asunnon myyntiä (tai että leski ostaa sen kokonaan omakseen), tarvittaessa edunv. hakee YHTEISOMISTUKSEN PURKUA oikeudesta, mistä tulee turhia kuluja sekä avoleskelle että kuolinpesälle.

Näin. Ja jos kuolinpesässä on sekä se asunnon puolikas että asuntolainaa, niin asunto on pakkokin myydä jotta kuolinpesä saa maksettua pesän velat pois.

Vierailija
40/50 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta se 60% sinun omistukseesi. Sitten ei sinua häädä kukaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kuusi