Flunssapoissaolot töistä
Sain virusperäisen flunssatartunnan ja olen aivan raato. Olen ollut nyt jo 3 päivää pois töistä, enkä usko että olen maansntaina työkunnossa. Työkaveri kuitenkin laittoi viestin että lepää rauhassa nyt, nähdään maanantaina!
Todennäköisesti olen maanantaina vielä flunssainen, sillä oireins on nyt kutkkukipu, nuha, yskä, lämmönnousu, paleleminen ja väsymys. Mikä on hyväksytty sairasloman pituus flunssassa?
Olen töissä päiväkodissa.
Kommentit (45)
Käy terveyskeskuksessa hakemassa sairasloma. Itse en aio flunssaisena enää töihin raahautua kuten aiemmin tein. Henkilökohtainen kannanottoni julkisen puolen kiky-sopimukseen.
Maanantaina sinun pitää jo mennä lääkärille vai saatteko olla poissa omalla ilmoituksella kauankin?
Paljonko kuumetta?
Itse en ikinä ole ollut flunssan takia pois töistä, enkä tule koskaan olemaankaan. Otrivinia nenään ja sinkkiä naamariin, kyllä se siitä suttaantuu. Olen tälläkin hetkellä töissä flunssassa. Pärjään mainiosti. Kuume muuttaa tilannetta hiukan, mutta itse en ihan pienestä lämmöstäkään jää kotiin jos olo on muuten ihan ok.
Vierailija kirjoitti:
Maanantaina sinun pitää jo mennä lääkärille vai saatteko olla poissa omalla ilmoituksella kauankin?
Oma ilmoitus riittää kahdeksi päiväksi. Sitten täytyy mennä hoitajalle joka kirjoittaa sairaslomaa ja arvioi lääkärin tarpeen. Minulla on perjantailta hoitajan todistus. Tokihan on mahdollista että paranenkin maanantaiksi, mutta epäilen..
Ap
Vierailija kirjoitti:
Paljonko kuumetta?
Itse en ikinä ole ollut flunssan takia pois töistä, enkä tule koskaan olemaankaan. Otrivinia nenään ja sinkkiä naamariin, kyllä se siitä suttaantuu. Olen tälläkin hetkellä töissä flunssassa. Pärjään mainiosti. Kuume muuttaa tilannetta hiukan, mutta itse en ihan pienestä lämmöstäkään jää kotiin jos olo on muuten ihan ok.
Hieman eri asia hoitaa paria kymmentä pikkulasta flunssaisena kuin istua toimistossa tietokoneen vieressä tms. Mutta jatka toki samaan malliin, vapaa maa (toistaiseksi) ja työnsankarit saa ihan itse kiillottaa kruunuaan.
Vierailija kirjoitti:
Paljonko kuumetta?
Kiitos kaikkien työkavereidesi puolesta. Tartutat sen flunssasi kaikkiin muihin, etkä kuitenkaan saa niiskutukseltasi mitään aikaan. Parhaassa (tai pahimmassa) tapauksessa hankit vielä itsellesi jonkun ehkä vakavankin jälkitaudin ja olet viimeistään sitten pois töistä.
KUUME EI OLE AINOA SAIRAUDEN MITTARI!!!
Vierailija kirjoitti:
Paljonko kuumetta?
Oletko töissä päiväkodissa?
Ei sitä maanantain kuntoa vielä tiedä. Jos su vaikuttaa ettet töihin pysty, hakeudut työterveyshuoltoon arvioon maanantaiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma ilmoitus riittää kahdeksi päiväksi. Sitten täytyy mennä hoitajalle joka kirjoittaa sairaslomaa ja arvioi lääkärin tarpeen. Minulla on perjantailta hoitajan todistus. Tokihan on mahdollista että paranenkin maanantaiksi, mutta epäilen..
Ap
Sitten menet maanantaina lääkäriin, ei siinäsen kummempaa. Turha sitä nyt vielä on stressata.
Vierailija kirjoitti:
Paljonko kuumetta?
Sä oot just yks niistä IDIOOTEISTA jotka tartuttaa muutkin ihmiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko kuumetta?
Itse en ikinä ole ollut flunssan takia pois töistä, enkä tule koskaan olemaankaan. Otrivinia nenään ja sinkkiä naamariin, kyllä se siitä suttaantuu. Olen tälläkin hetkellä töissä flunssassa. Pärjään mainiosti. Kuume muuttaa tilannetta hiukan, mutta itse en ihan pienestä lämmöstäkään jää kotiin jos olo on muuten ihan ok.Hieman eri asia hoitaa paria kymmentä pikkulasta flunssaisena kuin istua toimistossa tietokoneen vieressä tms. Mutta jatka toki samaan malliin, vapaa maa (toistaiseksi) ja työnsankarit saa ihan itse kiillottaa kruunuaan.
Työskentelen sairaalassa.
Kuten jo aiemmin sanoin, flunssaan on saatavilla niin paljon oikeasti oireita helpottavia (tai jopa ne joksikin aikaa kokonaan hävittäviä) itsehoitolääkkeitä että työnteko on täysin mahdollista. En voi ymmärtää sitä natinaa, vaikken mikään työnsankari koekaan olevani. :)
/4
Virusflunssa voi kestää parikin viikkoa. Kun ei räkä enää valu niin jos yskit nenäliinaan ja peset käsiä usein voit ihan hyvin mennä töihin. Et kai aio olla joka kerta kahta viikkoa poissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko kuumetta?
Itse en ikinä ole ollut flunssan takia pois töistä, enkä tule koskaan olemaankaan. Otrivinia nenään ja sinkkiä naamariin, kyllä se siitä suttaantuu. Olen tälläkin hetkellä töissä flunssassa. Pärjään mainiosti. Kuume muuttaa tilannetta hiukan, mutta itse en ihan pienestä lämmöstäkään jää kotiin jos olo on muuten ihan ok.Kiitos kaikkien työkavereidesi puolesta. Tartutat sen flunssasi kaikkiin muihin, etkä kuitenkaan saa niiskutukseltasi mitään aikaan. Parhaassa (tai pahimmassa) tapauksessa hankit vielä itsellesi jonkun ehkä vakavankin jälkitaudin ja olet viimeistään sitten pois töistä.
Sanoinhan, etten ole töistä pois kuumeessakaan, jos sitä on esimerkiksi vain noin yksi aste. :) Kuume ei tosiaankaan ole sairauden mittari, vointi on. Tehokas nenäsuihke ja kuuma juoma tekevät ihmeitä, eikä tarvitse ollenkaan niiskuttaa.
Ja tuosta iänikuisesta tartuttamislässytyksestä, se flunssa on tarttunut kaikkiin jo pari päivää ennen oireita. Sen lisäksi mikrobeja on kaikkialla kokoajan, kyllä se flunssa sieltä itse kunkin aikanaan löytää kumminkin. Jatkuva käsienpesu ja desinfiointi on tietenkin kipeänä normaaliakin tärkeämpää, ja niistäminen ja yskiminen on hoidettava niin, ettei pärski muita päin. Hoituu kätevästi paperin avulla. Älkää olko niin avuttomia! :) Apteekkiin vain kyselemään flunssanhelpotustuotteita niin elämä jatkuu normaalisti vaikka kipeänä onkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko kuumetta?
Itse en ikinä ole ollut flunssan takia pois töistä, enkä tule koskaan olemaankaan. Otrivinia nenään ja sinkkiä naamariin, kyllä se siitä suttaantuu. Olen tälläkin hetkellä töissä flunssassa. Pärjään mainiosti. Kuume muuttaa tilannetta hiukan, mutta itse en ihan pienestä lämmöstäkään jää kotiin jos olo on muuten ihan ok.Sä oot just yks niistä IDIOOTEISTA jotka tartuttaa muutkin ihmiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko kuumetta?
Itse en ikinä ole ollut flunssan takia pois töistä, enkä tule koskaan olemaankaan. Otrivinia nenään ja sinkkiä naamariin, kyllä se siitä suttaantuu. Olen tälläkin hetkellä töissä flunssassa. Pärjään mainiosti. Kuume muuttaa tilannetta hiukan, mutta itse en ihan pienestä lämmöstäkään jää kotiin jos olo on muuten ihan ok.Kiitos kaikkien työkavereidesi puolesta. Tartutat sen flunssasi kaikkiin muihin, etkä kuitenkaan saa niiskutukseltasi mitään aikaan. Parhaassa (tai pahimmassa) tapauksessa hankit vielä itsellesi jonkun ehkä vakavankin jälkitaudin ja olet viimeistään sitten pois töistä.
Sanoinhan, etten ole töistä pois kuumeessakaan, jos sitä on esimerkiksi vain noin yksi aste. :) Kuume ei tosiaankaan ole sairauden mittari, vointi on. Tehokas nenäsuihke ja kuuma juoma tekevät ihmeitä, eikä tarvitse ollenkaan niiskuttaa.
Ja tuosta iänikuisesta tartuttamislässytyksestä, se flunssa on tarttunut kaikkiin jo pari päivää ennen oireita. Sen lisäksi mikrobeja on kaikkialla kokoajan, kyllä se flunssa sieltä itse kunkin aikanaan löytää kumminkin. Jatkuva käsienpesu ja desinfiointi on tietenkin kipeänä normaaliakin tärkeämpää, ja niistäminen ja yskiminen on hoidettava niin, ettei pärski muita päin. Hoituu kätevästi paperin avulla. Älkää olko niin avuttomia! :) Apteekkiin vain kyselemään flunssanhelpotustuotteita niin elämä jatkuu normaalisti vaikka kipeänä onkin.
Maksaako työnantaja käsikauppalääkkeet? Ei kai voi velvoittaa työntekijää ostamaan kalliita lääkkeitä jotta pääsisi sairaana töihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko kuumetta?
Maksaako työnantaja käsikauppalääkkeet? Ei kai voi velvoittaa työntekijää ostamaan kalliita lääkkeitä jotta pääsisi sairaana töihin?
Tästä käy ilmi että tämä vastaaja ainoastaan vieroksuu töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko kuumetta?
Itse en ikinä ole ollut flunssan takia pois töistä, enkä tule koskaan olemaankaan. Otrivinia nenään ja sinkkiä naamariin, kyllä se siitä suttaantuu. Olen tälläkin hetkellä töissä flunssassa. Pärjään mainiosti. Kuume muuttaa tilannetta hiukan, mutta itse en ihan pienestä lämmöstäkään jää kotiin jos olo on muuten ihan ok.Hieman eri asia hoitaa paria kymmentä pikkulasta flunssaisena kuin istua toimistossa tietokoneen vieressä tms. Mutta jatka toki samaan malliin, vapaa maa (toistaiseksi) ja työnsankarit saa ihan itse kiillottaa kruunuaan.
Työskentelen sairaalassa.
Kuten jo aiemmin sanoin, flunssaan on saatavilla niin paljon oikeasti oireita helpottavia (tai jopa ne joksikin aikaa kokonaan hävittäviä) itsehoitolääkkeitä että työnteko on täysin mahdollista. En voi ymmärtää sitä natinaa, vaikken mikään työnsankari koekaan olevani. :)
/4
Olet varmaan se julkisuudessa ollut lääkäri, jonka mielestä flunssassa voi mennä töihin. Mitenkään lääkärin työtä väheksymättä, niin kannattaa hieman miettiä työnkuvaa lastentarhassa/koulussa verrattuna lääkärin vastaanottoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko kuumetta?
Onko se avuttomuutta, että antaa itselleen luvan sairastua ja sairastaa? Minua ärsyttää kaltaisesi työnsankarit, ette te jumalauta ole korvaamattomia, ettekä yhtään sen parempia kuin muutkaan.
Käyt lääkärissä, niin voit olla lääkärintodistuksella pois töistä niin pitkään kuin lääkäri kirjoittaa sairaslomaa. Ilman lääkärintodistusta saa olla pois enintään 3 päivää, joissain työpaikoissa pitää olla lääkärintodistus jo heti ekasta sairaspäivästä.