Voi ei! Mies haluaa bändipaidassa sadonkorjuujuhliin! Mitä mä teen nyt?!
Tänään on ystävättären luona puutarhassa talkoot ja sadonkorjuujuhlat. Laitetaan puutarhaa kuntoon, hääritään keittiössä, säilötään kasviksia yms. Päivä päättyy illallisiin suuressa tupakeittiössä. He asuvat kehyskunnassa, joten tietty maalaishenkisyys on vahvasti kuvassa mukana.
Tunnen kaikki vieraat ja tiedän, että he osaavat pukeutua tilaisuuden hengen mukaisella tavalla, rennosti ja maaseututyylikkäästi tallitakkeihin, sammareihin ja tweediin, lippiksiin ja villapaitoihin. Tilaisuudenmukainen pukeutuminen merkitsee kaikille paljon ja kaikki tietävät, että se myös luo osan tilaisuuden ilmapiiristä.
Ikävä kyllä mun mies on jälleen se heikoin lenkki. Hän aikoo nimittäin tulla bändipaidassa, hupparissa ja mustissa farkuissa. Jalkaan mustat converset.
Mua hävittää niin paljon jo nyt, että tekisi mieli perua koko meno.
Mitä minä teen? Miten saan miehen pukeutumaan ninkuin muutkin? Vaatekaapissa olisi esim mun ostamat Barbourin liivi, villapaitoja ja paksut villakangashousut ja siihen lippis ja kaulaliina.
Kommentit (40)
Ole onnellinen, että miehesi uskaltaa olla oma itsensä! Rumat ne vaatteilla koreilee :)
Todellakin, siis naamiaiset ja teemana junttimaiset sadonkorjuujuhlat.
Meni hyvä yritys siihen et tarvii tehkiä puutarhassa. Tottakai juhlin ja maata kuokkimaan mennän tyylikkästi samoissa asuissa
Mä niin ymmärrän sua. Vakavasti kannattaa harkita koko juhliin menon perumista, koska jos mies menee sinne bändipaidassa ym. niin maineenne ystäväpiirissä on menetetty ja todennäköisesti teitä ei enää kutsuta. Keksi joku hyvä tekosyy, miksi ette tulekaan. Tai vaihtoehtoisesti jätät miehen kotiin, ja sanot että mieheen iski vatsatauti. Voit tietysti vielä puhua miehen kanssa. Mies ei taida ymmärrää, miten vakavasta asiasta on kyse.
Miehen vaatetus vaikutti oikein hyvältä. Rennolta. Hänhän ei ole maalta, näin ymmärsin, miksi näytellä maajussia silloin?
Ap:n viestissä särähti silmään viimeisessä kappaleessa ollut maininta, 'MUN ostamat vaatteet..' Eikö sun miehesi osaa ostaa omia vaatteitaan, vaan sä vaatetat miehesi mielesi mukaan? Mies vaan vikisee sun viedessä häntä kuin kuoriämpäriä?!!
Kuulostaa ihan hirveiltä juhlilta.
Farkut ja bändipaita on nimenomaan rentoa pukeutumista, sammarit ja tweed ei todellakaan.
Eli ne on hipstereiden 60 luku juhlat, hyi helvetti.
Toki suurta plussaa on, jos osa vaatteista on kirpparilta tai muuten kierrätettyjä. Ollaan kaikki hyvin eko-henkisiä. Minulla on ruutuhame, paitis ja Missonin kudottu liivi. Päässä fedora. Ja miehellä siis ZZtopin rundipaita. Ap
Tää oli aika hyvä :D
Nojoo, sanoisin siis minäkin että teidän on parasta perua menonne. Soita isäntäväelle ja sano vaikka, että ette voi osallistua, koska olette nyt valitettavasti in flagrante delicto. Kultivoituneet ystävänne varmasti ymmärtävät eivätkä kysele sen tarkemmin.
Minusta kuulostaa kivoilta kekkereiltä. Bändipaidoillakin on paikkansa, mutta eikö joskus voisi pukea päälleen muuta? No jos ei voi niin silloin ei voi. Se on vaan sitten voi voi. Juhlissa kuin juhlissa se pääasia on kuitenkin tunnelmassa ja tunnelman tekevät ihmiset. Kunhan miehesi osaa olla iloinen ja viihtyy niin eikö se ole sitten pääasia? Ota sinäkin yhtä kepeästi ja olkaa onnelliset yhdessä. Muuta ei iltaan tarvita.
Pitäiskö itekki pitää tollaset juhlat, sais jonkun muun keräämään mädät omput, haravoimaan ja säilömään ne helvetin miljoonat omenat. Illalliseksi varmaan riittäis 200g vegaanista makaroonilaatikkoa? Pukukoodina Emmerdale.
Löytyiköhän koskaan sitä mökkihienoa seuraa http://www.vauva.fi/keskustelu/4543400/ketju/oletteko_koskaan_kayneet_m…
Voi ei. Miten naamoitte taksin hevoiseksi? Tai Jeepiksi? Meneekö sun fedora sit kallelleen kun bändipaitamies juokin olutta lasista vaikka sen pitäis tajuta että nyt on pinttitölistä suoraan-juhlat? Mistä te sen kuparin värisen noutajan saatte? Lorealin kevytsävy nro 5.5 kyllä hätätapauksessa värjää sen hattarapuudelin äkkiä. Ja muru piriä sen makkaraan niin juoksee ja haukkuu päättömästi ankkojen perässä.
Ai niin muista roikottaa avattua haulikkoa käsivarrella. Se on nyt kuuminta hottia tweed-piireissä.
Mustat farkut on siitä kätevät että ne on ns. jokapaikan housut. Aloitus ei kerro minkä bändin paidan niin ei voi tietää onko hyvä vai huono valinta. Mulle jos alkaisi tuollaisesta pukeutumisesta valittamaan niin en lähtisi mukaan.
Kerro miehelle, että kyseessä on pukunäytös eikä puutarhatalkoot.