Kysy työttömältä matkailualan ammattilaiselta
Jee tätä työttömyyttä ja liian pitkiä vapaapäiviä. Tarjotkaa toki hetkeksi puuhaa
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Kadutko että kouluttauduit tuolle alalle. Onko siitä kauan? Itse meinasin myös mutta tajusin että eihän sillä alalla työpaikkoja ole enää kun harvassa ja muutenkin matkatoimistossa istuminen tai muutkaan alan työt eivät sitten tuntuneetkaan kivalta.
Kaduttaa, sillä ala oli hätävalinta eli ei edes mikään intohimo. Samalla vaivalla olisi saanut kunnollisenkin ammatin
Vierailija kirjoitti:
Minne aiot matkustaa syyslomalla?
EI mulla ole syyslomaamutta eiköhän tässä kotimaanmatkailua ehdi harrastaa
Vierailija kirjoitti:
Millaisilla asioilla mielestäsi Suomeen saataisiin lisää turisteja?
Hyvä kysymys mutta en koe olevani oikea ihminen vastaamaan. Suomen hintatason pitäisi olla halvempi, että matkalaiset haluaisivat tulla
Vierailija kirjoitti:
Mitä teit ennen työttömyyttä ?
Aivan alunperin opiskelin. Olen kuitenkin valmistumisen jälkeen tehnyt sekalaisiä pätkätöitä aina työttömyysjaksojen välillä
Vierailija kirjoitti:
Etkö pääse matkaoppaaksi ulkomaan kohteisiin ?
Ulkomaille en ole kovin aktiivisesti pyrkinyt perheen vuoksi, mutta kova kilpailu sielläkin. Matkaoppaaksi kun ei vaadita edes alan koulutusta eli hakijoissa paljon mm. lukion käyneitä
Enemmän pitäisi kysyä oppilaitoksilta miksi haluavat kouluttaa liikaa ihmisiä alalle jossa työvoiman tarve supistunut rajusti. Kaikki tilaavat matkansa netistä, hyvin vähän tarvitaan noita tutkinnontehneitä erityisesti jos kielitaitokaan ei häävi. Jos haluat jatkaa uralla opettele vaikka venäjä, jos taas et halua siivoojana tai puhelinmyyjänä loppuikääsi notkua kouluta itseäsi toiselle alalle.
Vierailija kirjoitti:
Enemmän pitäisi kysyä oppilaitoksilta miksi haluavat kouluttaa liikaa ihmisiä alalle jossa työvoiman tarve supistunut rajusti. Kaikki tilaavat matkansa netistä, hyvin vähän tarvitaan noita tutkinnontehneitä erityisesti jos kielitaitokaan ei häävi. Jos haluat jatkaa uralla opettele vaikka venäjä, jos taas et halua siivoojana tai puhelinmyyjänä loppuikääsi notkua kouluta itseäsi toiselle alalle.
Totta, tosin viime vuosina matkailualoja on ainakin ammattioppilaitoksista lopetettu ja hyvä näin. Olenkin pyrkimässä opiskelemaan uutta alaa
Eikö se tutkinto ole nimeltään matkailu- ja ravitsemusalan tutkinto? Miksi et hae työtä ravitsemusalalla tai hotellissa?
Vierailija kirjoitti:
matkustatko paljon
En nyt paljon, mutta elämäntilanteeseen nähden jonkin verran. Säästän paljon ja sijoitan reissuihin
Olen matkailualalla taloushommissa ja me rekrytoimme hyviä myyjiä ja kodareita nykyään. Ei matkapirkkoja oikeastaan ollenkaan. Asiantuntijahommia on. Niin ja lakimiestä etsitään myös.
Vierailija kirjoitti:
Eikö se tutkinto ole nimeltään matkailu- ja ravitsemusalan tutkinto? Miksi et hae työtä ravitsemusalalla tai hotellissa?
Olen opiskellut ihan matkailuala perustutkinnon, joka on siis opintolinha ajalta ennen matkailun- ja ravitsemusalan yhdistämistä. Olen jonkin verran työllistynyt ravintoloihin, mutta jälleen ilman koulutusta ei kunnon hommia saa
Vierailija kirjoitti:
Olen matkailualalla taloushommissa ja me rekrytoimme hyviä myyjiä ja kodareita nykyään. Ei matkapirkkoja oikeastaan ollenkaan. Asiantuntijahommia on. Niin ja lakimiestä etsitään myös.
Näin juuri. Toivottavasti joku kertoo nykypäivän nuorille, ettei matkailuopinnot kannata. Varmaan mikä tahansa muu on kannattavampaa
Ootko ajatellut hankkia sen kunnon koulutuksen
Myyntityöhön
Kirjanpitoon
Ravintolan saliin
Keittiöpuolelle
Kadutko että kouluttauduit tuolle alalle. Onko siitä kauan? Itse meinasin myös mutta tajusin että eihän sillä alalla työpaikkoja ole enää kun harvassa ja muutenkin matkatoimistossa istuminen tai muutkaan alan työt eivät sitten tuntuneetkaan kivalta.