Neljäs lapsi tulossa,aika harva onnittelee.
Hassua kuinka ihmiset kuvittelevat voivansa sanoa mitä vain.Ventovieraat ehdottavat "piuhojen katkaisua" kuullessaan että neljäs tulossa.Töykeää.
Kommentit (162)
Onnea ap! Meillä on kolme lasta ja toiveissa neljäs. Ihanaa odotusta sinulle, älä junteista välitä <3
Käyttäjä2079 kirjoitti:
Piuhojen katkaisemista ehdottavat raskaana olevalle ovat moukkia ja juntteja. Miksi käytät energiaasi heihin?
Seuraava kysymys: miksi muiden pitäisi pomppia tasajalkaa juuri siksi, ettäö te saatte lapsen? Se on teidän ilonne, muilla on omat ilonsa. Mutta siis tökerö ei saa olla.,
Kannattaa sun miettiä vielä hetki asiaa...?
Jos multa tullaan mahan perusteella kyselemään onko vauva ja sanon et joo ja onko eka niin ei ja sitten alkaa tää eikö sun kannattaisi poistattaa kohtusi...?
Ymmärrän et vastataan joo tai vai niin mutta kun ruvetaan kyseleen et kuis mitä ehkäisyä käytätte kun nussitte sun miehen kanssa niin en enää ymmärrä.
Mä kun aloin odottaan kolmatta, niin pari ihmistä kysyi multa, että tuliko vahinko! :O
Jotenkin ymmärrän, jos vaikka 19 v:ltä tämmöstä kysyy jokin paras kaveri. Mutta minulta, yli 35 veeltä, puolitutut kyselivät tällaista. En pidä itseäni osaamattomana ehkäisyyn, eikä olla rupusakkia: mieheni ja mun ammatit ovat paremmasta päästä ja asutaan kaupungin hyvässä osassa.
Kyselijät olivat lapsettomia. Ehkä heistä oli aivan kamala ajatus iltatähdestä, "juuri kun ovat saaneet vanhemmat lapset hyvään ikään...".
Kerron teille myös salaisuuden: iltatähden kanssa on aivan mahtavaa!!! Ja kyllä, minun tärkeysjärjestys on tämä: 1. Lapset 2. Ura.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vau mikä saavutus, harrastit seksiä ilman ehkäisyä! Se ei kyllä jokaiselta onnistu. Paljon onnea!
Kannattaa tarkastella onko oma käytös kondiksessa jos kuvittelet asian kuuluvan sinulle?
Julkiselle keskustelupalstalle kirjoitettu avaus ei olekaan tarkoitettu kaikille nähtäväksi ja kommentoitavaksi? Kannattaa tarkastella onko oma pää kondiksessa, jos kuvittelet ymmärtäväsi palstan idean.
Minusta lapset ovat ihania ja jokainen tietysti saa tehdä niin monta kuin jaksaa kasvattaa. Olisi kuitenkin mielenkiintoista tietää esim. jonkun lestadiolaisäidin vilpitön mielipide: kuinka monta lasta olisi ollut ihanteellinen määrä? On hienoa, että isommat sisarukset hoivaavat pienempiään, mutta jäävätkö he useinkin täysin heidän vastuulleen ja kasvatettaviksi? Ja naisena kysyn, miten kroppa kestää jatkuvat raskaudet ja synnytykset?
Vierailija kirjoitti:
Ajattele ennen kuin lisäännyt! kirjoitti:
Lapsiesi tulevaisuuden kannalta ihmiskunnan holtiton kasvu ja superitsekäs länsimainen kuluttaminen on katastrofaalista. Tämän pitäisi olla selvää, jos vähänkään uskaltaa seurata uutisointia esim. ilmastonmuutoksesta ja muusta luonnon tuhotumisesta ja tunteehan sen jo nahoissaan ihmeellisinä kesä- ja talvisäinä. Moni muu miettii tänä päivänä jopa sen ensimmäisen hankintaa. Mielestäni neljän lapsen ( = ympäristön uuden kuluttajan) hankinnassa ei siis ole mitään hienoa.
Niin siis afrikassa lisäännytään holtittomasti,ei suomessa.Älä laita rahojasi SPR.n keräyksiin niin teet oman osasi.
Me viljellään omassa paskassa omat perunat,ei lähetä muualle loisimaan.
Myös lapsiperhe voi elää ekologisesti..
Kyllä varmasti kuormitatte ympäristöä enemmän kuin afrikkalaiset vaikka eläisitte kuinka ekologisesti Suomessa, johtuen jo pelkästään ilmastosta ja etäisyyksistä ja yhteiskunnan tarjoamista palveluista. Lisäksi afrikkalaisille lapset ovat myös vanhuuden turva ja lapsikuolleisuus suuri, joten sinällään se on jossakin määrin ymmärrettävää. En kyllä tietenkään pidä afrikkalaistenkaan holtitonta lisääntymistä hyvänä asiana. Kannattaa myös muistaa, että ympäristön tuhoutumista ajatellen maiden rajat ovat aika keinotekoiset, esim. ilmaston lämpeneminen ja merten happamoituminen ja pakolaisuus ovat kaikkien maiden ongelma. Yhtenä syynä pakolaisuuteen jo nyt on ympäristön tuhoutuminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et varmaan ole minun tuttu, koska hän sai jo neljännensä. Mutta en onnitellut koska tilanteessa ei ollut mielestäni mitään syytä onnittuluihin: neljä lasta on tehty parin vuoden välein kolmen eri isän kanssa ja ilmeisesti aina ankkuriksi siihen sen hetkiseen poikaystävään. Tuttu elää tuilla eikä hänellä ole mitään koulutusta, edes peruskoulua ei ole onnistunut suoritamaan.
Onpa sinulla tuttavapiiri. Minä en tunne ketään tuollaista. Itsepähän valitset missä piireissä liikut.
No onpas taas av-mainen kommentti :D Eli kun tuttavapiiriini (=tuntemiini ihmisiin) kuuluu yksi tuollainen, niin se tekee koko muustakin tuttavapiiristäni oudon. Ja hauskaa kun osaat tuon yhden tuntemani ihmisen perusteella kertoa senkin että millaisissa piireissä liikun :D
Itsehän sinä oletit jokaisen nelilapsisen perheen toimivan samoin kun tuttavaperheesi.Se että sinä tunnet tuollaisen porukan,ei tee jokaisesta perheestä omituista.
Laitatko ystävällisen mun kommentista lainauksen, että missä sanoin näin.
No täytyhän sun tulla kertoon toi asiasi tähän ketjuun.Oletat siis näkeväsi vatsani perusteella että olen horatsu ja huono äiti?
Mielestäni tein kyllä ihan selväksi siinä ensimmäisessä viestissä, että puhuin nimenomaan TUTTAVASTANI ja miksi en häntä onnitellut. Mitä tänne pitää vastata että kelpaa sinulle? Voivotella, että voi voi onpas tosiaan kamala kun sinua ei onnitella? Kyynel...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et varmaan ole minun tuttu, koska hän sai jo neljännensä. Mutta en onnitellut koska tilanteessa ei ollut mielestäni mitään syytä onnittuluihin: neljä lasta on tehty parin vuoden välein kolmen eri isän kanssa ja ilmeisesti aina ankkuriksi siihen sen hetkiseen poikaystävään. Tuttu elää tuilla eikä hänellä ole mitään koulutusta, edes peruskoulua ei ole onnistunut suoritamaan.
Onpa sinulla tuttavapiiri. Minä en tunne ketään tuollaista. Itsepähän valitset missä piireissä liikut.
No onpas taas av-mainen kommentti :D Eli kun tuttavapiiriini (=tuntemiini ihmisiin) kuuluu yksi tuollainen, niin se tekee koko muustakin tuttavapiiristäni oudon. Ja hauskaa kun osaat tuon yhden tuntemani ihmisen perusteella kertoa senkin että millaisissa piireissä liikun :D
Kiva kun löydät huumoria jopa kun sinulle irvaillaan. Kyllähän minä tuttavapiiriäsi voin kertomasi perusteella verrata omaani. Lisäksi voi arvioida älykkyyttäsi, kun yhden ainoan tuntemasi henkilön elämäntilanteen perusteella katsot, että sinulla on jotain mielekästä vastattavaa avaajan ketjuun. Miten ihmeessä kuvittelit, että kirjoittamasi kommentti on jotenkin relevantti tähän keskusteluun, kun itsekin nyt myönnät että tunnet vain ja ainoastaan yhden tuollaisen ja muu tuttavapiirisi ei ole outo? Miksi näit tarpeelliseksi kommentoida juuri sen oudon pohjalta? Toimintasi on selittämätöntä.
Vierailija kirjoitti:
Typeriä ovat. Jokainen tekee niin monta lasta,kuin haluaa :)
Korjaan vähän niin monta lasta, kuin pystyy elättämään ITSE.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vau mikä saavutus, harrastit seksiä ilman ehkäisyä! Se ei kyllä jokaiselta onnistu. Paljon onnea!
Kannattaa tarkastella onko oma käytös kondiksessa jos kuvittelet asian kuuluvan sinulle?
Julkiselle keskustelupalstalle kirjoitettu avaus ei olekaan tarkoitettu kaikille nähtäväksi ja kommentoitavaksi? Kannattaa tarkastella onko oma pää kondiksessa, jos kuvittelet ymmärtäväsi palstan idean.
Sulla on kyllä ymmärryksessä pahasti vikaa.Koita nyt miettiä asiaa vielä?Olet joko todella nuori tai jälkeenjäänyt.Kyse ei ole keskustelupalstasta vaan ihan oikeasta elävästä elämästä ja ihmisten kanssakäymisestä julkisilla paikoilla.
Haha, mulle ventovieraat mummot tulee voivottelemaan "voi laps' raukka, ootko sä ees peruskoulua saanu päätökseen ja nyt jo vauva tulossa!" Mä olen 30. Mut joku mut saa raskaanaollessa näyttämään nuoremmalta ku oon. Olen kyllä lyhyt, jos se sit selittää?
Mut onnea vaan. Mäki toivon hartaasti neljää. :)
Vierailija kirjoitti:
Mä kun aloin odottaan kolmatta, niin pari ihmistä kysyi multa, että tuliko vahinko! :O
Jotenkin ymmärrän, jos vaikka 19 v:ltä tämmöstä kysyy jokin paras kaveri. Mutta minulta, yli 35 veeltä, puolitutut kyselivät tällaista. En pidä itseäni osaamattomana ehkäisyyn, eikä olla rupusakkia: mieheni ja mun ammatit ovat paremmasta päästä ja asutaan kaupungin hyvässä osassa.
Kyselijät olivat lapsettomia. Ehkä heistä oli aivan kamala ajatus iltatähdestä, "juuri kun ovat saaneet vanhemmat lapset hyvään ikään...".
Kerron teille myös salaisuuden: iltatähden kanssa on aivan mahtavaa!!! Ja kyllä, minun tärkeysjärjestys on tämä: 1. Lapset 2. Ura.
Terkut sinne!Sama järjestys mullakin.
Ja kyllä,lapset ja perhe on mahtava juttu.
Eikä neljästä yksikään ole vahinko,niin ihmeellistä kuin se onkin...
Eipä tullut mieleen onnitella tuttavanaista, kun tämä ilmoitti odottavansa neljättä saati kun viidettä. Kaikki ovat olleet "vahinkoja". Siis kaikki 5 lasta. Talous aivan kuralla, koti muistuttaa kaatopaikkaa, lasu-ilmoja, alkoholiongelmaa, kaikkea mahdollista ongelmaa. Laskujeni mukaan nainen asunut kolmen eri miehen kanssa parisuhteessa sen jälkeen, kun jätti kahden ensimmäisen lapsensa isän. Lapset eläneet lapsuuden, jossa kodit ja koulut vaihtuvat parin vuoden välein, kotona pyörivät miehet vielä useammin.
Vierailija kirjoitti:
Lapsiesi tulevaisuuden kannalta ihmiskunnan holtiton kasvu ja superitsekäs länsimainen kuluttaminen on katastrofaalista. Tämän pitäisi olla selvää, jos vähänkään uskaltaa seurata uutisointia esim. ilmastonmuutoksesta ja muusta luonnon tuhotumisesta ja tunteehan sen jo nahoissaan ihmeellisinä kesä- ja talvisäinä. Moni muu miettii tänä päivänä jopa sen ensimmäisen hankintaa. Mielestäni neljän lapsen ( = ympäristön uuden kuluttajan) hankinnassa ei siis ole mitään hienoa.
Niin siis afrikassa lisäännytään holtittomasti,ei suomessa.Älä laita rahojasi SPR.n keräyksiin niin teet oman osasi.
Me viljellään omassa paskassa omat perunat,ei lähetä muualle loisimaan.
Myös lapsiperhe voi elää ekologisesti..Kyllä varmasti kuormitatte ympäristöä enemmän kuin afrikkalaiset vaikka eläisitte kuinka ekologisesti Suomessa, johtuen jo pelkästään ilmastosta ja etäisyyksistä ja yhteiskunnan tarjoamista palveluista. Lisäksi afrikkalaisille lapset ovat myös vanhuuden turva ja lapsikuolleisuus suuri, joten sinällään se on jossakin määrin ymmärrettävää. En kyllä tietenkään pidä afrikkalaistenkaan holtitonta lisääntymistä hyvänä asiana. Kannattaa myös muistaa, että ympäristön tuhoutumista ajatellen maiden rajat ovat aika keinotekoiset, esim. ilmaston lämpeneminen ja merten happamoituminen ja pakolaisuus ovat kaikkien maiden ongelma. Yhtenä syynä pakolaisuuteen jo nyt on ympäristön tuhoutuminen.
Jos sä kuvittelet että mun neljä lastani on ongelma tässä maailmassa jossa paskasakki tunkee jätteensä meriin ja maahan,saastuttaa ja tuottaa maailmaan turhaa paskaa ja jätettä niin olet hakoteillä....
Itse teen jatkuvasti työtä jotta eletään mahdollisimman pienesti ja ei kuluteta turhaa..
Kato meitä perheellisiä hippejäkin on!!
Mitä itse teet maailman ja luonnon hyväksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla on kyllä ymmärryksessä pahasti vikaa.Koita nyt miettiä asiaa vielä?Olet joko todella nuori tai jälkeenjäänyt.Kyse ei ole keskustelupalstasta vaan ihan oikeasta elävästä elämästä ja ihmisten kanssakäymisestä julkisilla paikoilla.
Eli jos avauksen kirjoittaja kertoo "oikeasta elävästä elämästä", niin sitä ei saa kaikki kommentoida? Keskustelupalstalla toki keskustellaan muiden kanssa... En ihan ymmärrä, mikä pointtisi on. Sinä viisaampana ihmisenä voisit kertoa, miksi kaikki eivät saa tulla kommentoimaan julkista avausta.
No mulla on neljä lasta eikä isommat hoida pienempiään kun ihan pieniä hetkiä joku kantaa vauvaa kun käyn vessassa tms. Onkohan sekin liikaa? Kroppa on ihan kunnossa neljän synnytyksen jälkeen, en huomaa mitään erityisiä muutoksia, tissit kyllä roikkuu :D Ollaan hyvätuloisia ja meillä on jokaiseen lapseen varaa ja aikaa riittää myös, me vanhemmat ollaan tingitty omista jutuista ja vapaa-aika kuluu lähes täysin lasten ehdoilla ja heidän kanssa. Jokaista lasta ollaan toivottu ja rakastettu alusta asti. Ovat sosiaalisia, harrastavat paljon, pärjäävät hyvin koulussa.. En kyllä koe, että lapseni kärsisivät mitenkään. Kyllä meillä vipinää ja ääntä kotona riittää, mutta jokainen saa puheenvuoron ja jokaisen asioista ollaan kiinnostuneita ja mies on arjessa täysillä mukana. En olisi ikinä kuvitellut että mulla on neljä lasta joskus ja nyt en voisi kuvitella mitään parempaa :) Jokainen tavallaan! Onnea ap!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva kun löydät huumoria jopa kun sinulle irvaillaan. Kyllähän minä tuttavapiiriäsi voin kertomasi perusteella verrata omaani. Lisäksi voi arvioida älykkyyttäsi, kun yhden ainoan tuntemasi henkilön elämäntilanteen perusteella katsot, että sinulla on jotain mielekästä vastattavaa avaajan ketjuun. Miten ihmeessä kuvittelit, että kirjoittamasi kommentti on jotenkin relevantti tähän keskusteluun, kun itsekin nyt myönnät että tunnet vain ja ainoastaan yhden tuollaisen ja muu tuttavapiirisi ei ole outo? Miksi näit tarpeelliseksi kommentoida juuri sen oudon pohjalta? Toimintasi on selittämätöntä.
Hiukan ristiriitainen tuo sinun kommenttisi: sanot että sinä voit kyllä tehdä oletuksia toisen tuttavapiiristä tuon yhden ainoan esimerkin perusteella, mutta samalla sanot että tämä toinen ei voi tehdä oletuksia ap:n tilanteesta tuon yhden ainoan esimerkin perusteella... jos tässä jokin on selittämätöntä, niin tämä sinun logiikkasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli jos avauksen kirjoittaja kertoo "oikeasta elävästä elämästä", niin sitä ei saa kaikki kommentoida? Keskustelupalstalla toki keskustellaan muiden kanssa... En ihan ymmärrä, mikä pointtisi on. Sinä viisaampana ihmisenä voisit kertoa, miksi kaikki eivät saa tulla kommentoimaan julkista avausta.
Huokaus.
Väännetään sulle rautalangasta.
Miksi ventovieraat kuvittelevat voivansa tulla ehdottelemaan minulle piuhojen katkaisua kun ensin itse kysyvät onko lapsi tulossa?
Se on töykeää.
En ole pyytämässä onnitteluja mut jos itse kysyt asiaa,voisi koittaa käyttäytyä asiallisesti.
Menetkö oikeasti sanomaan noin jollekin naiselle kaupassa kun näet vauvamahan?
" joo oot sitten nussinu ilman ehkäisyä..onnee vaan"
Vierailija kirjoitti:
No mulla on neljä lasta eikä isommat hoida pienempiään kun ihan pieniä hetkiä joku kantaa vauvaa kun käyn vessassa tms. Onkohan sekin liikaa? Kroppa on ihan kunnossa neljän synnytyksen jälkeen, en huomaa mitään erityisiä muutoksia, tissit kyllä roikkuu :D Ollaan hyvätuloisia ja meillä on jokaiseen lapseen varaa ja aikaa riittää myös, me vanhemmat ollaan tingitty omista jutuista ja vapaa-aika kuluu lähes täysin lasten ehdoilla ja heidän kanssa. Jokaista lasta ollaan toivottu ja rakastettu alusta asti. Ovat sosiaalisia, harrastavat paljon, pärjäävät hyvin koulussa.. En kyllä koe, että lapseni kärsisivät mitenkään. Kyllä meillä vipinää ja ääntä kotona riittää, mutta jokainen saa puheenvuoron ja jokaisen asioista ollaan kiinnostuneita ja mies on arjessa täysillä mukana. En olisi ikinä kuvitellut että mulla on neljä lasta joskus ja nyt en voisi kuvitella mitään parempaa :) Jokainen tavallaan! Onnea ap!
Sama,tsemppiä sinne ja hienoa että meitä on!ap
Sinä itse kulutat luonnonvaroja paljon enemmän kuin mitä tuo syntyvä vauva tekee. Et varmaan toivo itsellesikään mitään hyvää, eikö niin?