Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitkä vähän oudot asiat tuntuvat korreloivan keskenään?

Vierailija
22.09.2016 |

Ja nyt sitten sellaisia hauskoja arkipäivän havaintoja eikä mitään vääntöä siitä, onko asiasta tutkimusnäyttöä ja "ei päde ainakaan minun kohdallani".

Tunnen paljon miespuolisia luonnontieteellisen ja teknisen alan ihmisiä. Matemaatikkoja, tietojenkäsittelytieteilijöitä, fyysikkoja, diplomi-insinöörejä... Huomattavan moni heistä harrastaa maantie- tai maastopyöräilyä ja on intohimoinen työmatkapyöräilijä. Missään muussa tuntemassani "ihmisryhmässä" pyöräily ei ole kovinkaan suosittu harrastus, saati intohimon kohde. Väitän siis, että pyöräilyharrastus korreloi luonnontieteiden ja tekniikan alan akateemisuuden kanssa.

Kommentit (395)

Vierailija
221/395 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen huomannut että pahimmilla rötteloitsijöillä ja kiusaajilla (yläasteen pojilla) on monilla sellaiset apinamaiset kasvot. Vähänkuin Robbie Williamsilla (se laulaja). Vaikka heillä ei tietääkseni olekaan mitään oikeaa kehitysvammaa tms. johon ne kasvonpiirteet liittyisi.

Ohhoh! Olenpas saanut yläpeukkuja tällä edellisellä viestilläni. Onko näin moni huomannut saman asian? Tässä on varmaan joku oikea geneettinen tausta...

Vierailija
222/395 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä harvemmin ja mitä vanhempana pääsee käymään festareilla, sitä enemmän siellä täytyy ryypätä ja sekoilla. Tangomarkkinoilla on paljon enemmän järjestyshäiriöitä kuin vaikkapa Tuska-festareilla. Tuska taitaa olla Suomen siistein festari, vähiten poliisille töitä. Tää on aika jännä korrelaatio.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/395 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eurooppalaisilla pahiksilla on usein vaaleansiniset, jäiset silmät.

Vierailija
224/395 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Roolipeli- ja liveroolipeliharrastus = heikohkot sosiaaliset taidot, likaiset hiukset, huonon metallimusiikin kuuntelu, hoikat miehet, pulskat naiset, asperger-luonteenpiirteet

En tiedä ketään ropettajaa, joka olisi tyylikäs tai siisti :/

Ehkä toisiin maailmoihin "pakeneminen" on yhteydessä siihen, ettei oikein välitä tästä reaalista todellisuudesta, oman kropan hyvinvoinnista tai yleisistä käyttäytymismalleista?

Vierailija
225/395 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Feminismi, vegaanius, lyhyet shokkiväri hiukset, pulleus ja äärisuvaitsevaisuus (nämäkin siis omia havaintoja)

Vierailija
226/395 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parturi-kampaajat ja suuri seksikumppanien lukumäärä

Vierailija
227/395 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelinta, tietokonetta, TV:tä ja autoaan jatkuvasti uudempaan malliin vaihtavat duunarit, eivät matkustele juuri koskaan. Jos matkustavat kerran 5-10:ssä vuodessa, niin kohde on tyyliin Tallinna, Tukholma ja Alanya.

Vierailija
228/395 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

As if kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä harvempi koko (muualta tänne kärrätystä) suvusta koskaan ollut töissä, sitä kalliimmat hyödykkeet jne . käytössä

Tämä no hämmentänyt itseänikin. Naurattaa, kun 5 000 €/kk tienaavana tohtorina sekä vaatteeni että kännykkäni ovat tyypillisesti huonommat kuin vastapäisellä matulla, jolta niin tulot kuin koulutus puuttuvat, joukkoliikennevälineessä. Kaksi asiaa joita arvelen syiksi:

- Monissa kulttuureissa on tärkeää näyttää varallisuuttaan ja Pohjoismaissa ei. Siksi vähät rahat käytetään vaatteisiin. Kyllähän sosiaalituellakin voi ostaa kalliit vaatteet, jos tinkii muusta.

- Olen itse ostanut Androidini lueskeltuani netistä eri puhelimista. Lopullisesti taisin tehdä päätökseni Murossa olevan keskustelun perusteella. Mamuilta puuttuu tekninen tietous ja kyky hakea tietoa, ja siksi vaan ostetaan se uusin iPhone.

Yeah right! Netissä tosiaan jokainen voi leikkiä tohtoria. Kielellinen ilmaisusi on kuitenkin suoraan amiksen takapihalta, vain vitun hokeminen puuttuu siitä.

Mikä tarkalleen ottaen tuossa ilmaisussa on amiksen takapihalta?

T. kielipoliisi?

Vierailija
229/395 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Burn out & jooga

Vierailija
230/395 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvissyönti ja tyhmyys.

Vierailija
231/395 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Burn out & jooga

Hurahtaminen vaihtoehtohoitoihin/j oogaan ja rahattomuus. Teoria: hypätään oravanpyörästä pois, mutta ei osata tehdä työtä harrastuksesta johon hurahdettiin itseä hoitaakseen.

Vierailija
232/395 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni olen havainnut tämän:

Kaaos pään sisällä --> koti tiptop

Tiedän myös monia muita ihmisiä, jotka yrittävät tavaroita järjestämällä ja pois heittämällä saada ajatuksensa järjestykseen. Valitettavasti ei ainakaan omalla kohdallani toimi, vaikka siivoamisen jälkeen onkin hetken aikaa hyvä mieli.

Vierailija
233/395 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta totta, toisaalta osoitus ihmisen laumasieluisuudesta. Työskentelen opiskelujen ohella osa-aikatöissä eräässä tokmanni -tyyppisessä kauppaketjussa. Olen huomannut, että usein ostosta empiessään ihminen päätyy positiiviseen ratkaisuun, kun huomautan, että kyseinen tuote on ollut "tosi suosittu" tai "myyty lähes loppuun". Tätä voisi varmasti käyttää hyväkseenkin; onneksi minulla on moraalia ja palkkaus ei perustu provisioon...

Vierailija
234/395 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n huomio on totta. Pari tietoliikenneinsinööriexääni ajavat töihin kesät talvet pyörällä.

Vierailija
235/395 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen erään kauppaketjun paistopisteellä töissä. Olen huomannut sen,että jos laarissa on jotain tuotetta vähän jäljellä, asiakkaille tulee ikään kuin kiire saada ne viimeiset sieltä. Tätä on vähän hankala selittää. Tiedän kyllä suosituimmat tuotteet, ja joskus on kyse niistä, joskus taas niistä vähemmän suosituista. Onkohan taustalla jonkinlainen ajatus siitä, että "noiden täytyy olla hyviä kun niitä on niin vähän jäljellä" tms.

Lyhyesti: mitä vähemmän tuotetta jäljellä, sitä varmemmin asiakkaat sitä haluavat.

Tässä voi olla perää. Yksi ystävä nimittäin antoi vinkin, miten toimia jos ei Alkossa viinihyllyllä osaa päättää mitä sitä ostaisi. Ottaa pullon sitä viiniä, jonka hyllypaikka alkaa näyttää jo melko tyhjältä: on kuulemma merkki siitä, että viini on hyvää ja siksi suosittua. Näin toimiessaan ei ole ikinä kuulemma joutunut pettymään ostamaansa viiniin :D 

Oho, lainaukset, joihin vastaukseni perustin eivät näemmä tulleet mukaan aiemmassa viestissä!

Toisaalta totta, toisaalta osoitus ihmisen laumasieluisuudesta. Työskentelen opintojen ohella osa-aikatöissä eräässä tokmanni -tyyppisessä kauppaketjussa. Olen huomannut, että usein ostosta empiessään ihminen päätyy positiiviseen ratkaisuun, kun huomautan, että kyseinen tuote on ollut  "tosi suosittu" tai "myyty lähes loppuun". Tätä voisi varmaan käyttää hyväkseenkin; onneksi minulla on moraalia ja palkkaus ei perustu provisioon...

-235

Vierailija
236/395 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Burn out & jooga

Hurahtaminen vaihtoehtohoitoihin/j oogaan ja rahattomuus. Teoria: hypätään oravanpyörästä pois, mutta ei osata tehdä työtä harrastuksesta johon hurahdettiin itseä hoitaakseen.

Ei tässä ole mitään outoa, täysin loogista.

Vierailija
237/395 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvatustieteiden maisterit ja ammattina opettaja -> yllättävän kylmä suhtautuminen omaan lapseen. Ei spontaaneja hellyyden osoituksia välttämättä edes vauvalle, helposti ojennetaan lasta pienistäkin asioista, odotetaan jatkuvasti kehitystä harrastuksissakin ja odotetaan parempaa menestystä kuin muiden lapsilla. Käytös kuitenkin koko ajan on rauhallista, mutta jotenkin vain niin kylmää.

Varmasti on poikkeuksiakin, mutta jostain syystä olen omien lasten myötä huomannut tällaista. Aluksi olin jopa yllättynyt aina kun kuulin, että esimerkiksi juuri se äiti, joka ei koskaan ole (ainakaan julkisesti) halannut pientä lastaan ja usein hiljaisella äänellä antaa jatkuvia käskyjä paremmista suorituksista, on ala-asteella opettajana ja päällisin puolin mukava. Enää en ylläty vastaavissa tilanteissa.

Vierailija
238/395 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stella ja linssiludepoikaystävät.

Vierailija
239/395 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konservatiiviset aatteet ja kasvissyönnin vastustaminen ja haukkuminen. 

Vierailija
240/395 |
24.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ateismi ja ylemmyydentunto.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi seitsemän