Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaako naisystäväni naimisiin kanssani oikeasti, vai ei? En ota yhtään selkoa

Vierailija
22.09.2016 |

Mikä mahtaa olla kyseessä? En nimittäin saa ollenkaan selkoa siitä haluaako naisystäväni (4-vuotta oltu yhdessä) kanssani naimisiin. Minusta olisi jo korkea aika ottaa seuraava askel suhteessamme ja astella avioliiton satamaan (tätä mieltä olen ollut jo parin vuoden ajan), ja olenkin sekä vihjaillut avioaikeista epäsuorasti että aloittanut useaan otteeseen vakavat keskustelut aiheesta. Keskustelut ovat kuivuneet kasaan, koska nainen on aina vältellyt aihetta. Kysyin alkuviikosta (taas kerran), että haluaako hän ikinä edes mennä kanssani naimisiin, ja jos niin milloin. Nainen vastasi että "kysy minulta sitten kun olet tosissasi haluamassa minua vaimoksesi". Mitä ihmettä, minähän olen aina ollut asian kanssa enemmän kuin tosissani ja nainen tietää sen todella hyvin ?

Olen myös yrtittänyt kysellä onko jokin vialla, ja kuulemma mikään ei ole vialla ja hän rakastaa minua edelleen. Mutta kun hän ei tahdo puhua avioitumisesta kanssani juuri ollenkaan, ja tämä rassaa minua toden teolla. Mistä oikein on kyse? Pitäisikö minun järjestää jokin lälly romanttinen yltiöpäinen kosinta ensin, jotta hän suostuisi puhumaan avioliitosta millään tasolla ? Mielestäni avioituminen on senverran suuri juttu että siitä pitää keskustella kunnolla ennen päätöstä avioitua. Ja en myöskään tahtoisi järjestää kosintaa vain saadakseni rukkaset, nimimerkillä kokemusta on ja silloiset rukkaset sattuivat pitkään.

Vai tahtooko nainen erota muttei uskalla sanoa sitä? En oikein enää tiedä mitä ajatella...... t: mies83 täysin ymmällään

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, oletko insinööri tai jotenkin muuten yksinkertainen? Ilmaisena vinkkinä että ensin kositaan ja sitten mennään yhdessä sormusostoksille, morsio valitsee mieleisensä. Sormuksen kanssa kosiminen on ameriikanhömpötystä ja leffoista opittua. Et voi mitenkään tietää millaisesta sormuksesta nainen pitää ja minkätyylinen sormus näyttää naisesi sormessa hyvältä.

Kasvata pallit ja kosi kunnolla. Muista polvistua. Aiheesta jankkaamalla ja etukäteen petaamalla olet jo syönyt pois suurimman osan romantiikasta.

Vierailija
22/34 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vissiin ainoa, joka on eri mieltä. Musta vaikuttaa, että nainen välttelee aihetta, että et vain veisi ajatusta kosinnasta pidemmälle. Itse olin meinaan tuollainen, kun seurustelin ns. väärän miehen kanssa. Olin aivan kauhuissani, kun miehen sukulaiset vihjaili avioliitosta ja kerran mies vähän niin kuin vahingossa kosi sopiessamme riitaamme. Esitin, etten ymmärtänyt, mitä hän tarkoitti ja jätin asian huomiotta. Lopulta tajusin, että jos avioliitto tuon miehen kanssa oli niin kauhistus, hän on mulle aivan väärä. Aloin meinaa miettiä sitäkin, että jos naimisiin mentäisiin, niin koska voi ottaa avioeron. Että joo... no kun se herra Oikea tuli vastaan, olinkin jo ekana kärttämässä kosintaa, koska halusin niin kovasti naimisiin hänen kanssaan. Siinä ei ollut mitään epäröitävää. Nyt ollaankin sitten onnellisesti naimisissa. Kyllä nainen haluaa naimisiin sitten, kun se oikea on kohdalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vissiin ainoa, joka on eri mieltä. Musta vaikuttaa, että nainen välttelee aihetta, että et vain veisi ajatusta kosinnasta pidemmälle. Itse olin meinaan tuollainen, kun seurustelin ns. väärän miehen kanssa. Olin aivan kauhuissani, kun miehen sukulaiset vihjaili avioliitosta ja kerran mies vähän niin kuin vahingossa kosi sopiessamme riitaamme. Esitin, etten ymmärtänyt, mitä hän tarkoitti ja jätin asian huomiotta. Lopulta tajusin, että jos avioliitto tuon miehen kanssa oli niin kauhistus, hän on mulle aivan väärä. Aloin meinaa miettiä sitäkin, että jos naimisiin mentäisiin, niin koska voi ottaa avioeron. Että joo... no kun se herra Oikea tuli vastaan, olinkin jo ekana kärttämässä kosintaa, koska halusin niin kovasti naimisiin hänen kanssaan. Siinä ei ollut mitään epäröitävää. Nyt ollaankin sitten onnellisesti naimisissa. Kyllä nainen haluaa naimisiin sitten, kun se oikea on kohdalla.

Tuossakin tilanteessa miehen kannattaisi nyt kosia. Koska jos nainen ei halua häntä niin saapahan totuuden ilmi ja mies vapautuu etsimään naisen, joka hänet haluaa.

Vierailija
24/34 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, se liiallinen etukäteen puhuminen noin pitkän suhteen jälkeen on kyllä tyhmää jos toinen odottaa että teet sen kosinnan. Nykyäänhän sellainen on tapana että järjestetään joku erikoisempi tilanne kun kositaan, ei nyt mitään sormus ruokaan piilotettuna tyylistä, mutta hänen tyylistään, vaikka jotain rokkarityyppistä juttua jos kerran on sellainen luonteeltaan. Sitten kihlautumisen jälkeen on hyvä tietysti vielä puhua asiat selviksi esim. lasten suhteen jos ei ole jo puhuttu, varmasti jos olette jo avoliitossa olleet on suurin osa käytännön asioista puhuttu.

Vierailija
25/34 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun avomies vihjailee kautta rantain hääasioista. Minua ärsyttää että hän ei voi suoraan kosia. Jos kosisi niin olisin ikionnellinen ja vastaisin kyllä. Mutta nyt yritän vältellä hääaiheita kun en halua tilannetta jossa hän vihjailee häistä ja sanoo sitten vihjailunsa lomassa että pitäisikö meidänkin mennä naimisiin tms latteaa. Kyllä miehen pitää uskaltaa suoraan kosia.

Vierailija
26/34 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järjestä joku kunnon kosinta, ei mitään neuvotteluja ja keskusteluja, vaan hetki, minkä molemmat muistatte aina. Ei kotona, ei missään arkisessa paikassa, ei silloin kun nainen on tylsästi pukeutunut tms. vaan jotakin muistettavaa. Ja älä pilaa kaikkea jankuttamalla, keskustelemalla tai ole pihi! Avioehdot sun muut jätät myös nyt myöhempään käsittelyyn. Ole kerrankin mies.

Terv. nainen, jota mies kosi autossa - älä sinä tee samaa virhettä

Hauskaa, mun mies kosi mua metsässä koiralenkin aikana - en olisi voinut toivoa mitään parempaa. Olin hikinen rankan työpäivän jälkeen urheiluvaatteet päällä rämpimässä ja koiratkin sai todistaa sitä hetkeä kun mies kysyi vaimokseen. Eli ap, tunne naisesi että mistä se tykkää jos kosit :)

Voi, ihana, meil melkein samanlainen paitsi tunturissa oltiin, pitkä patikointiretki ja kateltiin maisemia ihan ulkoiluvaatteissa ja päivän kävelleenä ja kyllä, se koirakin oli mukana myös meillä 😊

Vierailija
27/34 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen haluaa että mies kosii rohkeasti ja suoraan. Kosimalla mies osoittaa että oikeasti haluaa mennä naimisiin sen naisen kanssa. Jos vaan jauhaa ja haluaa keskustella avioliitosta ym epämiehekästä niin naiselle tulee olo että kyse olisi järkiliitosta tai jostain juridisesta sopimuksesta. Miehen pitää sanoa että "rakastan sinua ja haluan sinut vaimokseni, tulisitko".

Vierailija
28/34 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Älä vatvo liikaa vaan TOIMI. Kosi nyt sitä naistasi.

Vierailija
29/34 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap älä ole vässykkä. Äläkä kosta nykyisellesi eksäsi hölmöilyjä. KOSI. NYT.

Vierailija
30/34 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap hyvä, et saa vauvapalstalta apua naisesi sielunelämän tulkintaan. Täällä jokainen esittää oman mielipiteensä joka pohjautuu omaan käsitykseen ja toivomukseen avioliitosta.

Minä, onnellisesti naimisissa oleva ja romanttisesti kosittu komppaan kirjoittaja 21stä. Naisystävääsi korpeaa että vesität kaiken romantiikan yrittäen saada myöntävän vastauksen ikään kuin sivulauseessa. Itse olen sitä mieltä että jokainen nainen toivoo "yllätys"kosintaa, ts naimisiinmenosta/toiveesta perustaa perhe on puhuttu mutta ei syvällisemmällä tasolla ja mies kosii omasta aloitteestaan, ja hetki on ikimuistoinen ja romanttinen, ei mikään ohimennen "no mentäiskö naimisiin sitten".

Jokainen ystäväni joka on sopinut yhteisesti miehen kanssa että naimisiin mennään tai jota on kosittu arkisesti/ohimennen on ollut pettynyt kosintaan. Nainen yleensä haluaa tuntea olevansa ainutkertainen ja haluttu, ja sellaista tunnetta ei tule jos naimisiinmenosta sovitaan samalla tavoin kuin maidon lisäämisestä kauppalistalle.

"Kosi sitten kun olet tosissasi"= helvetin vätys kosi kunnolla äläkä jahkaile. Jos haluat avioon naisystäväsi kanssa, kosi ja kosi kunnolla. Kyllä sen neljän vuoden yhdessäolon jälkeen on kummallakin tiedossa haluaako sitoutua toiseen vai ei. Ja kosintaa kuuluukin miehen jännittää! Ei se mene niin kuin elokuvissa, että sankari muina miehinä coolisti polvistuu. Rohkeutta!

Vierailija
31/34 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kosi nyt.

Vierailija
32/34 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen haluaa että mies kosii rohkeasti ja suoraan. Kosimalla mies osoittaa että oikeasti haluaa mennä naimisiin sen naisen kanssa. Jos vaan jauhaa ja haluaa keskustella avioliitosta ym epämiehekästä niin naiselle tulee olo että kyse olisi järkiliitosta tai jostain juridisesta sopimuksesta. Miehen pitää sanoa että "rakastan sinua ja haluan sinut vaimokseni, tulisitko".

Jos minua joskus kosittaisiin, niin toivoisin sen tapahtuvan epämiehekkäällä tavalla. Minusta avioliitto on ensisijaisesti juridinen sopimus ja haluaisin keskustella kaikessa rauhassa sen eri puolista ennen kuin sitoutuisin mihinkään. Jos mies vain ottaisi ja kosisi täydellä rakkausmeiningillä aivan yllättäen, niin kuinka voisin tuollaisessa tilanteessa kohteliaasti ja häntä loukkaamatta ilmaista etten halua myöntyä kosintaan ennen kuin olemme jutelleet asiat selviksi ja saavuttaneet yhteisymmärryksen?

Vierailija
33/34 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos minua joskus kosittaisiin, niin toivoisin sen tapahtuvan epämiehekkäällä tavalla. Minusta avioliitto on ensisijaisesti juridinen sopimus ja haluaisin keskustella kaikessa rauhassa sen eri puolista ennen kuin sitoutuisin mihinkään. Jos mies vain ottaisi ja kosisi täydellä rakkausmeiningillä aivan yllättäen, niin kuinka voisin tuollaisessa tilanteessa kohteliaasti ja häntä loukkaamatta ilmaista etten halua myöntyä kosintaan ennen kuin olemme jutelleet asiat selviksi ja saavuttaneet yhteisymmärryksen?

Kyllä sen juridiikan voi sopia kuntoon kosinnan ja suostumuksen jälkeen.

Vierailija
34/34 |
23.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sen juridiikan voi sopia kuntoon kosinnan ja suostumuksen jälkeen.

No, minusta tuntuisi vaikealta antaa suostumuksensa, jos se on vielä ihan auki, mihin antaa suostumuksensa. En minä muillakaan elämänalueilla tee niin, joten miksi avioliitto olisi poikkeus? En nyt tarkoita, että jokainen yksityiskohta pitäisi olla etukäteen sovittuna, mutta esimerkiksi, jos miehellä olisi ruusunpunaisia unelmia kirkkohäistä tai siitä että minä ottaisin hänen sukunimensä, niin tuntuisi aika karulta kiskoa hänet alas pilvilinnoistaan sen jälkeen kun olemme kihlautuneet. Niin ikään mies toimisi minusta suoraan sanottuna aika tökerösti, jos hän olettaisi tietävänsä, mitä minä avioliitolta haluan ilman että olisimme sanallakaan keskustelleet asiasta. En ole täysin varma, mitä miehekkyys on, mutta jos se tarkoittaa omahyväistä besserwisseröintiä, niin toivottavasti miehekkäät miehet ja naiset pysyvät minusta kaukana.

Minulle ei olisi myöskään mikään ongelma kosia itse, jos tilanne vaikuttaisi suotuisalta siihen suuntaan. Tiedostan kyllä, että kaikki naiset (tai miehet) eivät ajattele samoin naisen kosimisesta. Mutta aikomuksena näissä parissa viestissäni olikin ilmaista, että yleistät aika rankalla kädellä, kun sanot naisten haluavan miesten kosivan suoraan ja rohkeasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kaksi