Pyöräilijät! Ajakaa varovaisemmin pyörätien jatkeelle, vaikka autoilla olisi väistämisvelvollisuus!
Joissakin risteyksissä on puskien tai muiden syiden vuoksi helvetin huono näkyvyys kevyen liikenteen väylälle. Vaikka kuinka varovasti lähestyy autolla, sieltä saattaa piilosta suihkasta joku fillaristi kuin risteilyohjus. Kaikkien, myös pyöräilijöiden, pitää risteyksissä noudattaa varovaisuutta liikennemerkeistä huolimatta.
Kommentit (112)
Entä jos fillaristi ei huomaa koko risteystä, kun on juuri somessa tai Pokémonin jäljillä?
Miksei auto voi tulla risteykseen niin, että ehtii väistää niitä joita pitää väistää? Miksi autojen täytyy tulla kolmion takaa kuin risteilyohjus?
Muistakaa autoiljat antaa tietä kolmion takaa tuleville isommille autoille!
Tässäpä malliesimerkki liikennetrollista. Pyöräily nostattaa aina tunteita. 10/10.
Minä ainakin varon ja arvioin liikennettä pyörälläkin liikkuessa. En halua katkoa luitani todellakaan. Mikä siinä voi niin vaikeaa olla? Autoilijatkin voivat pitää vauhtinsa taajamissa sellaisena, että väistäminen onnistuu. Asenne pitää olla valpas koko ajan.
Ajan ammatikseni rekkaa ja sillä on mukava kostaa autoilijoille heidän rikokset pyöräilijöitä kohtaan. Tulen aina rekalla kolmion takaa vauhdilla autoilijoiden eteen ja joka kerta autoilija jarruttaa kiltisti :D
Vierailija kirjoitti:
Joissakin risteyksissä on puskien tai muiden syiden vuoksi helvetin huono näkyvyys kevyen liikenteen väylälle. Vaikka kuinka varovasti lähestyy autolla, sieltä saattaa piilosta suihkasta joku fillaristi kuin risteilyohjus. Kaikkien, myös pyöräilijöiden, pitää risteyksissä noudattaa varovaisuutta liikennemerkeistä huolimatta.
Jokaisen pitää aina olla valppaana ja ottaa huomioon että joku voi rikkoa liikennesääntöä vahingossa tai tahallaan. Vähän turha tätä on varoitusta on osoittaa nimen omaan pyöräilijöille, aika selvää on että pyöräilijä on varovainen, koska tietää että sattuu kun osuu. Autoilijoita ei usein kevyt liikenne kiinnosta kun itsellä on yli tonni rautaa ympärillä suojaamassa.
Vierailija kirjoitti:
Miksei auto voi tulla risteykseen niin, että ehtii väistää niitä joita pitää väistää? Miksi autojen täytyy tulla kolmion takaa kuin risteilyohjus?
Ei tietenkään saa tulla. Lähellä kotiamme on juuri tämmöinen hankala risteys, josta tullaan kolmion takaa varsin vilkkaalle tielle, ja näkyvys etenkin oikealle on huono mutkan ja kevyen liikenteen osalta myös puskien takia. Kyllä minä melkein pysähdyn siihen ja silti pyöräilijöitä on vaikea havaita, jos ne tulevat tuhatta ja sataa.
ap.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä liikennesääntöihin selvästi kirjattu oikeus on tärkeämpi kuin ihmishenki.
Lakiin on myös kirjattu ohje siitä, että kuinka suojatielle saavutaan autolla. Tämä on toisaalta aivan liian vaikea asia sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Entä jos fillaristi ei huomaa koko risteystä, kun on juuri somessa tai Pokémonin jäljillä?
No sitten ansaitseekin jäädä auton alle. Sama koskee kävelijöitä. Näitä näkee ihan älyttömästi nykyään. Tieliikennelaissa on kuitenkin kohta jossa käsketään myös kevyenliikenteen olemaan hereillä liikenteessä.
Vierailija kirjoitti:
Entä jos fillaristi ei huomaa koko risteystä, kun on juuri somessa tai Pokémonin jäljillä?
Autoilijat ovat myös jääneet kiinni tekstaamisesta ja somettamisesta KESKEN AJON! Tämän ei pitäisi tulla yllätyksenä, koska kyseessä on loppupeleissä (hyi mikä sana) SAMAT IHMISET!
Joo, valitettavasti hyväkään näkyvyys ei takaa, että autoilija väistäisi pyöräilijää. Suomessa ei kunnioiteta suojateitä.
Ei auta varovaisuuskaan. Lapsi näki kolmion takaa tulevan pysähtyvän ja lähti ylittämään. Ukko lähtikin liikkeelle ja lapsi katuun. Pyörä paskaksi ja lapsi verissäpäin sokissa pakoon. Ukko ei ilmoittanut kenellekään aikuiselle! Lapsi kertoi koulussa mutta opekaan ei älynnyt soittaa hätäkeskukseen
jotta olisi tehty lääkärintarkastus ja puhallutettu ukko. "Käyntikorttinsa "oli sentään antanut.
Jos ollaan tarkkoja, niin lain mukaan autoilijan on pysäytettävä auto ja mentävä ulos katsomaan tuleeko sieltä näköesteen takaa joku. Mitään sellaista poikkeusta ei ole, että jos ei näe niin saa mennä sokkona.
Vierailija kirjoitti:
Tässäpä malliesimerkki liikennetrollista. Pyöräily nostattaa aina tunteita. 10/10.
Mutta tämä oli suhteellisen asiallinen aloitus. Pyöräilen paljon ja tiedän, että kaikki eivät vain pysty havainnoimaan tarpeeksi ympäristöä ja/tai sitten heitä vain ei kiinnosta. Ja mielummin annan periksi säännöissä, kuin ajan alle.
Eilen oli läheltäpititilanne, joka oli aivan omaa syytäni. Pyörätien ja maantien välissä oli noin kolme metrisä väliä, mutta kolmio (jonka suunnasta siis minä tulin) oli ennen pyörätietä. Jostain syystä huomasin pyörän vasta ihan viime tipassa ja onneksi onnistuin jarruttamaan. Yleensä olen erittäin varovainen näissä tilanteissa, mutta virheitä valitettavasti sattuu. Onneksi ei sattunut mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä liikennesääntöihin selvästi kirjattu oikeus on tärkeämpi kuin ihmishenki.
Lakiin on myös kirjattu ohje siitä, että kuinka suojatielle saavutaan autolla. Tämä on toisaalta aivan liian vaikea asia sinulle.
Se oikea suojatielle saapuminen nyt ei auta vittuakaan, jos näkyvyys on kaiteiden, talojen tai kasvillisuuden takia nolla.
Mitenkäs se oikea tienylitys menikään? Tarvitseeko kevyen liikenteen väylällä isomman tien ylityksessä vilkuilla kertaakaan sivuille? Eilen n. 80 prosenttia näkemistäni "vauhtipyöräilijöistä" ei katsonut missään kohtaa ympärilleen ajaessaan suojatien yli. Jännä miten uskalletaan antaa se oma hengissäpysyminen täysin toisten vastuulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässäpä malliesimerkki liikennetrollista. Pyöräily nostattaa aina tunteita. 10/10.
Mutta tämä oli suhteellisen asiallinen aloitus. Pyöräilen paljon ja tiedän, että kaikki eivät vain pysty havainnoimaan tarpeeksi ympäristöä ja/tai sitten heitä vain ei kiinnosta. Ja mielummin annan periksi säännöissä, kuin ajan alle.
Eilen oli läheltäpititilanne, joka oli aivan omaa syytäni. Pyörätien ja maantien välissä oli noin kolme metrisä väliä, mutta kolmio (jonka suunnasta siis minä tulin) oli ennen pyörätietä. Jostain syystä huomasin pyörän vasta ihan viime tipassa ja onneksi onnistuin jarruttamaan. Yleensä olen erittäin varovainen näissä tilanteissa, mutta virheitä valitettavasti sattuu. Onneksi ei sattunut mitään.
Aloituksessa syyllistettiin pyöräilijöitä, vaikka tuossa sinunkin esimerkissä autoilijan olisi pitänyt olla varovaisempi ja huomata kolmio..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä liikennesääntöihin selvästi kirjattu oikeus on tärkeämpi kuin ihmishenki.
Lakiin on myös kirjattu ohje siitä, että kuinka suojatielle saavutaan autolla. Tämä on toisaalta aivan liian vaikea asia sinulle.
Se oikea suojatielle saapuminen nyt ei auta vittuakaan, jos näkyvyys on kaiteiden, talojen tai kasvillisuuden takia nolla.
Mitenkäs se oikea tienylitys menikään? Tarvitseeko kevyen liikenteen väylällä isomman tien ylityksessä vilkuilla kertaakaan sivuille? Eilen n. 80 prosenttia näkemistäni "vauhtipyöräilijöistä" ei katsonut missään kohtaa ympärilleen ajaessaan suojatien yli. Jännä miten uskalletaan antaa se oma hengissäpysyminen täysin toisten vastuulle.
Nö höpö höpö! Et sinä näe mihin kenenkin simämunat osoittaa! Lisäksi sivusilmällä näkee monesti jo riittävästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei auto voi tulla risteykseen niin, että ehtii väistää niitä joita pitää väistää? Miksi autojen täytyy tulla kolmion takaa kuin risteilyohjus?
Ei tietenkään saa tulla. Lähellä kotiamme on juuri tämmöinen hankala risteys, josta tullaan kolmion takaa varsin vilkkaalle tielle, ja näkyvys etenkin oikealle on huono mutkan ja kevyen liikenteen osalta myös puskien takia. Kyllä minä melkein pysähdyn siihen ja silti pyöräilijöitä on vaikea havaita, jos ne tulevat tuhatta ja sataa.
ap.
Mielestäni tässä on nyt ongelmana väörässä paikassa olevat puskat eikä pyöräilijän käytös. Ota yhteyttä kuntaan/kaupunkiin ja ilmoita vaarallisista puskista. On riski, että joku lapsi vielä loukkaantuu tuossa kohtaa puskien takia.
T. Pyöräilevä autoilija
Kyllä liikennesääntöihin selvästi kirjattu oikeus on tärkeämpi kuin ihmishenki.