Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

30+ Esikot viikko 10

06.03.2006 |

Aloitetaanpa uusi pino, kun kerran ehti tuo viikko jo vaihtua ;)

Kommentit (63)

Vierailija
61/63 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suiza: Onnea Lillille ja teille vanhemmille :) :)

Meilläkin on ristiäiset takana. Joulutytöstä tuli Aino Emilia. Päätimme nimen jo varhain: Aino on isotätini nimi ja Emilia tuli toiseksi nimeksi, koska Aino sai alkunsa Bolognassa, Emilia-Romagnan maakunnassa ja toiseksi olen aika tykännyt Montgomeryn Runotyttö-kirjoista ja pieni runotyttöhän on Emilia. Juhlat sujuivat paremmin kuin olisin ikinä uskaltanut odottaa! Matka Suonenjoelle meni mainiosti: Tauon kanssa reissu kesti neljä ja puoli tuntia. Aino nukkui koko automatkan ja sai taukopaikassakin vain pienen hepulin suihkutissien takia (mulla on alkanut maito suihkuamaan entistäkin pahemmin, mikä tekee Ainon imemisen hankalaksi). Mummolassa Aino tuntui olevan tyytyväinen ja nauroi (!) vanhempieni koiralle, joka kävi lipaisemassa tyttö otsasta. Ristiäisten aikaan Aino nukkui. Vain papin kova ääni virsien aikana sai neitosemme avaamaan silmänsä apposen auki kummitädin sylissä, mutta esimerkiksi itse kasteen ajan tyttö veti sikeitä. Olin etukäteen varma, että juhlissa neidillä on meneillään huutokohtaus, mutta niinpä Aino vain yllätti äidin ja isin :) Palasimme Suonenjoelta eilen illalla ja kotona olikin sitten tuttu järjestys iltahuutoineen kaikkineen. Ehkä meidän pitää reissata enemmän?

Täällä on viikonloppuna ollut tosi vilkasta keskustelua... Kakka-keskusteluun voisin osallistua sen verran, että viikonloppuna Ainonkin kakka oli vihertävää. Luulen syyksi etumaidon runsauden. Onneksi eilen kakka oli taas keltaista ja ryynimäistä (mitä se oli vihreänäkin).

Imetys olisi muuten ihanaa, mutta meillä Ainoa itkettää usein syönnin jälkeen. Syynä lienee tuo vanha tuttu ongelma, suihkutissit. Viime yönä jouduin taas tyhjentelemään rintojani ennen imetystä ja Aino itki sen vuoksi (yleensä meillä ei itketä öisin). Se on surkeaa. Tosin nyt viime viikolla Ainokin on jo muutaman kerran hymyillyt kesken syönnin! Ja kädet ovat muutenkin alkaneet viuhtoa vaikka minne: Lelukaaren lelut saavat kyytiä, nyrkki menee suuhun ja Suonenjoella Aino vei jopa helistimenkin suuhunsa ihan itse. Siitä se käsien löytyminen alkaa!

Vielä Sonja ja Susumi(ko se myös pohti tätä?): Joensuussa toimii naiskuoro Kirkujat - ehkä he ottaisivat vauvajäseniä ;-)

Täytyypä lukea vielä viikonlopun kirjoittelut läpi, jos siellä vaikka on kommentoitavaa.

:)

Katja ja Aino

Vierailija
62/63 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanat nimet olette tytöille antaneet Suiza ja Katja! Meillä oli muuten kanssa tuo Aino harkinnassa mutta sitä löytyy kaveripiiristä. Lilli on myös tosi soma nimi! Kiva että ristiäiset sujuivat mukavasti.

Susumi: olen huomannut että mies on selvästi parempi nukuttaja meillä. Ettö olisko siinä ruoantuoksuteoriassa perää. Viikonloppu meni taas mainiosti, tyttö nukkui sekä lauantain että sunnuntain vastaisena yönä kunnon yöunet ja sain nukuttua molempina öinä 9 h. Viime yönä olin minä nukuttajana hieman huonommalla menestykesellä, vaikkakin tuntuu että ongelma on helpottamassa. Toivottavasti ei olisi vain tilapäistä. Luin että jollakulla oli helpottanut tällainen kukkuminen jo 2 kk:n iässä. Mutta yhtä kaikki sain viime yönäkin yhteensä 8-9 h unta, kun menin jo kuudelta illalla nukkumaan tytön kanssa. Olen huomannut, että mitä enemmän tyttö nukkuu päivällä, sitä paremmin myös yöunet sujuvat. Kummallista, ihan eri logiikka kuin aikuisilla...

Toukkiksen Pinjalle onnittelut tutin kelpuutuksesta! Elämä on paljon mukavampaa tutin kanssa. Meillä tutti kelpaa päivällä nukutukseen. Tyttö imaisee muutaman kerran, sulkee silmät, huokaa onnellisena ja sylkäisee tutin pois :-)

Tyttö vain vetelee sikeitä. Otin hänet jo syliin kun alkoi itkeskelemään, ja ehdin tiputtaa kaksi tippaa Jekovitia huulille kun toinen kuukahti onnellisena. No, antaa nukkua, se tekee hyvää. Taidan kokeilla käydä suihkussa. Launtaina noudatin muuten Lenen esimerkkiä ja makoilin pitkään saunan lauteella, sepä teki hyvää!

Olenhan ilmoittanut että perjantai klo 12 sopii. Olen päättänyt alkaa ulkoilemaan joka päivä aamupäivällä-puolenpäivän aikoihin, olin miten väsynyt hyvänsä. Ei uni ole ainoa jolla jaksaa.

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!

Jaaha, enpä menekään suihkuun vielä, tyttö heräilee.

F & F tasan 8 viikkoa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/63 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksikätinen täällä taas kirjoittelee, tyttö hikkaa sylissä - yllättävän usein sillä onkin hikka. Oli jo mahassa joten ehkä tämä on vaan jatkumoa sille. Oho, nyt tuo nukahti tohon mahan päälle. En jaksa virittää kantoliinaa kun ajattelin laittaa tytön parvekkeelle nukkumaan kunhan tuosta ikkunan alta lähtevät työkoneet pois. Meidän talon ympärillä rakennetaan paljon, joten täällä on jatkuva jytinä menossa.

Katjalle myöhästyneet syntymäpäiväonnittelut! Ja onnea kaikille nimen saaneille, suloisia nimiä! En olekaan vielä kertonut teille meidän tytön nimeä, tästä kyllä tutut tunnistavat jos sattuvat lukemaan mutta menköön. ;) Eli tytöstä tuli Pulmu Marissa. Pitäisi varmaan jonkunlaiset pienet nimiäiset järjestää jossain vaiheessa, tosin nimi ollaan jo kaikille kerrottu. Mutta pitäisihän sitä pikku juhlat toisen saada.

Kävin aamulla jälkitarkastuksessa, ja päätin sittenkin ottaa ne minipillerit vaikka mielellään en söisi mitään pillereitä. Hormonikierukka olisi voinut olla vaihtoehto, mutta kun sitä ei tiedä jos tässä jossain vaiheessa yritetään vielä toista.. ei kuitenkaan ihan vielä.

Hienoa Toukkis kun Pinja yllättäen huoli tutin ja tuttipullon. :) Kyllä se helpottaa elämää kummasti, varsinkin tuo tuttipullo.

Frida, jospa se koliikki alkaisi jo mennä ohi. Eihän se mihinkään kiveen ole hakattu että se kestää aina tasan 3 kuukautta. Toivotaan, toivotaan... Ihan hyviä unia olet onneksi saanut nukuttua nyt.

Käsi puutuu kun tuo koisaa olkapäällä... onnistuisikohan siirto sänkyyn.. Todennäköisesti ei. Menenpä kuitenkin koittamaan. :)

mukavaa viikonalkua kaikille!

susumi & pulmu 7vk 2pv