Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

30+ Esikot viikko 10

06.03.2006 |

Aloitetaanpa uusi pino, kun kerran ehti tuo viikko jo vaihtua ;)

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aino nukkuu vielä lenkin jälkeisiä unosiaan ja minnekäs muualle minä olisin tullut kuin yläkertaan ja tietokoneelle ;-) Onpa ollut kiinnostava lukea itse kunkin nukutuskokemuksia! Tuo Swheatien mainitsema unireipu kuulostaa hyvältä idealta, muistankin nyt äitini kertoneen minulla olleen samanlainen. Olemme nyt saaneet Ainon nukkumaan illalla omaan sänkyynsä, mutta vasta silloin kun menemme itsekin nukkumaan (nykyisin jo ennen kymmentä illalla). Jossain välissä aamuyöllä nostan Ainon viereeni imemään ja sitten nukumme aamuun saakka lähekkäin. Sitä yöähinää ja -puhinaa on ollut aika tavalla. Illalla Ainon olisi hyvä ottaa pienet torkut, mutta hän ei saa unta tai jos saa, niin herää jokaiseen pieneenkin risahdukseen tai liikkeeseen (paitsi ulkona).

Eilen pääsimme mieheni kanssa kahdestaan saunaan :) Otimme Ainon kylppäriin sitterissä ja siellä tyttö katseli hyvin kiinnostuneena ympärilleen. Toukkis muistaakseni kerroit käyttäneesi Pinjaa saunan alalauteilla jo 2½- tai 3-kuisena? Ajattelimme itse kokeilla samaa kuun lopussa, jolloin Aino täyttää tuon kolme kuukautta.

Huomenna sitten Sanomatalolle! Kävin siellä eilenkin tapaamassa Joulupiiperoita ja hyvin sujui. Aino yleensä hermostuu ko. paikassa viimeistään imetyksen aikana. Kuten olen satamiljoonaa (no en ihan, mutta savolaisethan liioittelevat muutenkin...) kertaa kertonut, on imetys minulle kaikesta ihanuudesta huolimatta hankalaa suihkutissien, isojen sellaisten, Ainon puklaamisen ym. syiden vuoksi. Kotona käytänkin imetystyynyä. Eilen istuimme Sanomatalolla sohvalla ja Ainon meinatessa hermostua otin tyynyn avukseni sielläkin. Ja kaikki sujui loistavasti! Tuloksena oli hymyilevä tyttö, joka katseli kiinnostuneena kahvilan menoa. Toivottavasti siis huomennakin pääsemme istumaan sinne sohva/tyyny-osastolle - tai sitten otan oman tyynyn mukaan.

Joka tapauksessa näkymiin huomenissa ja :)

Katja ja Aino

Vierailija
42/63 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli tosiaan kiva lueskella teidän nukutusvinkkejä. Neuvolan terveydenhoitaja antoi sellaisenkin vinkin, että rauhattoman nukahtajan saattaa saada rauhalliseksi laittamalla harsoliinan silmien päälle. Kaverini nukutti vauvaansa juuri näin.

Huomenna tavataan sitten klo 12! SnowApple, minäkin taidan varalta ottaa oman tyynyn mukaan. :-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olivera, mennään vaan Sanomatalolle yhtä matkaa perjantaina. Tavataanko metroasemalla, siinä ylätasanteella vaikkapa 11.25 maissa(ehdittäisiin puolen metroon)?

Tulen sinne alas laiturille klo 11.25 kun tulen metroon täältä toiselta puolelta kuin sinä, joten nähään siellä huomenna!

Vierailija
44/63 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

enpä katsonut uutisia mutta vissiin ne sai sovittua?? Ja bussit sit liikkuis taas, hope so!

Ai Lene, mä en tiennytkään että harsoliinaa ihan " suositellaan" käytettäväks silmien päällä? En ole uskaltanu jättää sänkyyn mitään ylimääräistä mutta Dina aina vetää naamansa päälle peittoa ja/tai tyynyliinaa (mikä on hänen alla) ja haluaa siis selvästi varjostaa silmiään. Täytyypä jokus kokeilla jos tuntuu ettei uni muuten tule. Nyt tosin on mennyt jo pitkään niin että uni tulee ilman kepulikonsteja helposti ja nopeesti.

Meillä on huomenna neuvola 10:30 ja tullaan sieltä sitten suoraan helsinkiin. Toivottavasti ei myöhästytä. Onneks Tiksistä tulee juna suoraan sanomatalon viereen melkeen.

Vähän jänskättää nähdä teitä ja monia uusiakin tuttavuuksia. :)

Nähdään huomenna!

T: Mari & Dina 5kk

Vierailija
45/63 |
09.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sitten ehtinytkään eilenillalla enää kirjoittelemaan. Mentiin Hobbaloimaan Hobby Halliin ja sitten innostuin vielä tekemään pitsan. Sitten olinki jo niin väsy että kattelin vaan telkkaria masu pullollaan ja oottelin että voi mennä nukkumaan :)

Jep, meidän Pinja aloitti alalaudesaunomiset siinä reilu 2½ kk ja niin jatketaan vieläkin. Voi miten makoisat unet siitä tulee (äidille myös).

Eiköhän se ole kaikilla vähän sama " vika" että aluksi säätää tyhjää ja turhaan nostaa sängystä huutavan vauvan ennenkuin oppii - ja yleensä " vahingossa" . Meilläkin on jo kotvan aikaa käytetty pusu poskelle- hyvää yötä- ja kehtoon-systeemiä. Sitten mies käy pari kertaa taputtelemassa tai heijaamassa hetken ja niin pikkuinen nukahtaa. Mie en ole menny ku aivan hätätapauksessa enää heijailemaan ettei maidontuoksusta tule mieleen että pitäiski päästä tissille. Hyvin toimii kunhan vaan aloittaa nukkumisjärjestelyt ajoissa. Samat merkit meilläkin kuin monella muulla, silmänympärykset menee punaiseksi, hieroskelee silmiä, silmät on viiruina eikä hymy ole enää herkässä.

Muutamalla sukulaismukulalla on ollu jopa niin etteivät syö ollenkaan tuttia vaan hypistelevät harsoa. Ja harsosta on solmittu kapalo (ei oo kuuma) ja just tuota silmille laittoa olen kuullut monen sanovan. Harson on sen verran harva että ilma kulkee vaikka meniski koko naamalle. Me ei olla laitettu harsoa sänkyyn, ei pidä käyttää kaikkia kikkoja kerralla ;)

Mie olin tänään taas Putkisto-Method venyttelyillassa ja mies Pinjan kans kotona. Ja täällähän ootti hymyilevä parisko kun tulin kotiin! Kaikki oli menny hienosti, Pinja oli syöny pullosta ilman taistelua ja nukahtanu tirsoille. Aivan ihanaa. Mie olin niin onnellinen hyvin menneestä illasta että melkein itkeä tihrustin. Mieskin oli silminnähden iloinen ja ylpeä. Se on sanonu monesti, että kyllä hän ois vaikka kuinka paljon kaksistaan kun vaan ei se syöminen ois niin vaikeaa. Nyt kun se onnistuu pullosta niin ai ai... mihinköhän lähtis hummailemaan ;)

Ihanaa kun bussilakko loppu! Eilen kun olin menossa kylästelemään, pääsin vasta kolmanteen bussiin!! Aina oli jo kahet vaunut kyydissä. Vähän kyrsi oottaa aina seuraavaa, joka tuli 20 min päästä - sinne kyläpaikkaan ku meni vaan yksi bussi lakon takia. Noh, tulipahan hyötyliikuntaa kun kävelin aina pari pysäkinväliä eteenpäin.

Huomenna sitten vallataan Sanomatalo! Kiva päästä taas höpöttelemään ja tavata Mari viimeinkin :)

Hyvää yötä ja huomiseen!

Toukkis kera tuhisevan Pinja-piiperoisen

Vierailija
46/63 |
10.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli mukavaa nähdä kaikkia, uusia ja " vanhoja" tuttavuuksia. :)

Täällä ollaan käyty nyt kylvyssä (Dina) ja saunassa (äiti ja iskä) ja nyt typykkä nukkuu, kävi jo tossa kuuden kieppeillä ja äiti nautiskelee saunasiideristä. :) Miksei aina vosi olla perjantai.... :D

Oli kyllä hauska nähdä eri-ikäisiä vauvoja. Voi että miten pieniä ja suloisia monet vauvoista olikaan! Hetken, kävi jo mielessä että pitäsikö sitä toinenkin... ai ai ai minkä teitte! :)

Jaahas, multa jäi vähän kysymys merkiksi että keitäs kaikkia siellä nyt sitten olikaan, ja ujo pääkaupunkiseutulainen kun olen niin en kehdannut avata suutani ja kysyä.. ;)

Eli mun vieressä istui Olivera ja Susumi, eikö? Ja Susumin vieressä istui Toukkis ja Lene, Kukas istui Lenen vieressä? Hänen vieressä istui Shweatie? Ja kukas istui Shweatien vieressä? Sitten oli Katja ja FruSukkula ja Turpis jossakin siinä meidän lähellä myös. :) Eli 2 äippää oli joita en tuntenut.

Oikein mukavaa viikonloppua kaikille!

T: Mari & Dina uusilla mitoilla 7320g ja 66.7cm pipo 41cm ja ikää siis 5kk 3päivää.

Vierailija
47/63 |
10.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli tosi mukava käydä vaihteeksi keskustassa ja tavata porukkaa. Olipa paljon suloisia vaaveleita ja kuten joku mainitsikin, niin jokainen oma persoonallisuutensa.

Mari; Minä istuin Lenen vieressä ja meidän Lilli esitteli unilahjojaan. En muista ehtikö neiti herätä ennen lähtöäsi. :-)

Ensi viikolla voisi harkita sitä Kuusijärven- lenkkiä, varsinkin jos on myös innokkaita Hesan päästä tulijoitakin. Olivera ainakin mainitsi, että voisi tulla mukaan.

Bussilakko ilmeisesti vielä vaikutti iltapäivällä... yksi vuoro puuttui ja jouduin vähän kauemmin odottamaan bussin lähtöä.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Suiza ja Lilli 10 vkoa!

Vierailija
48/63 |
10.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kahvitteluseurasta ja olipa tosiaan kiva nähdä kaikki niin iloisina ja virkeinä sekä ne ihanat pienet kääröt... heh, tervetuloa Mari " kerhoon" , mie olin viimekerran jälkeen ihan vauvakuumeessa. Onneksi mies on järjen äänenä ;)

Niin Mari, minähän se siinä Susumin vieressä kalkatin. Hävettää ihan mahottomasti kun en tajunnu esitellä itteäni -nolona-. Oivalsin heti kuka olet kun olit mulle uusi, joten pönttönä sitten jätin esittelemättä itteni, ai ai *tukistaa*

Nyt kyllä harmittaa ku mulla on jo päivät täynnä touhua ensi viikolle enkä pääse Kuusijärvelle vaikka mieli tekis :(

Ehkäpä sitten kevväämmällä...

Mutta nyt Suurin pudottaja loppuhuipennus ja sitten saunaan.

Mukavaa ja aurinkoista viikonloppua kaikille!

Vierailija
49/63 |
10.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille mukavasta kahviseurasta! Tämän loistavasti menneen kokemuksen rohkaisemana uskallamme Vompatin kanssa liikkeelle jatkossakin. Lähdemme mielellämme sinne Kuusijärvelle ensi viikolla. Ensi viikko on mulle siinä mielessä haastava, että joudun eka kertaa pärjäämään koirien kanssa yksin päivät, eli käyttämään ne itse päivälenkillä. Saa nähdä miten siitä selviydyn... Ihan hyvin varmaan, kun poika nukkuu niin hyvin vaunuissa.

Meidän pojalla on taas iltakähinät alkaneet. Se on taas tunnin parin huuto edessä. (Onneksi mies ei mennytkään kaverin vauvan varpajaisiin tänään vaan hoitaa poikaa tuolla alakerrassa, joten minä saan surffailla netissä. ;-) Eilen ei nukutusvinkitkään tehonneet. Lopulta poika simahti yhdentoista aikaan tissille. No, parempi että hän huutaa klo 21-23 kuin klo 01-05 niin kuin toissayönä... :-)

Heh, harjoittelin vaunujen kokoonlaittoa, kun anoppi tuli hakemaan mut junalta. Teloin vasemman etusormeni aika kivasti vaunujen ja vaunujen aisan väliin. Sattui tosi kovaa. Olisi varmaan tullut hyvä ruhje, mutta anoppi kehotti viilentämään sormea jäillä ja selvisin aika lievillä vammoilla. Olisi tuo vaunujen käyttö pitänyt opetella ENNEN sitä varsinaista tositilannetta, mutta kun minähän en mitään manuaaleja lue... :-D

Vierailija
50/63 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli tosi virkistävää nähdä kaikkia! Mari: Swheatien ja Suizan välissä olin vielä minä :-)

Lähden myös mielelläni Kuusijärvelle. Monikos oli lähdössä bussilla? Askarruttaa vähän että mitenkä pääsemme kaikki kun yhteen bussiin mahtuu vain kahdet vaunut. Onko kaikki menossa 730:llä?

Meillä alkaa illat onneksi helpottaa vähitellen. Eilen illalla tyttö oli koko illan rauhallinen sylissä, ei tarvinnut edes kantaa. (Itsekseen ei sentään suvainnut makoilla.) Itku alkoi vasta kun iskä otti kantoliinaan klo 24 minun mennessäni nukkumaan. Huusi siinä suoraa huutoa tovin ja sitten nukahti melko nopeasti. Ja aah minä olen taas virkistynyt 9 tunnin yöunilla.

Osan kanssa nähdäänkin taas maanantaina Hermannissa, jos (kun) en sitä ennen ehdi kirjuuttelemaan, kun on nuo nimijuhlat huomenna. Täytyykin tästä lähteä kaupungille tekemään hankintoja.

F & F 8 vkoa 5 pvää

Vierailija
51/63 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh, sain juuri ujutettua tytön kantoliinasta sänkyyn nukkumaan kun tuli kauhee unipuklu! Siihenpä heräsi ja nyt täällä ollaan taas yksikätisenä.

Kiitos minunkin puolesta eilisestä kahvittelusta! Oli tosi mukavaa tavata teitä ja ensimmäistä kertaa Mari ja ihana Dina, muut olinkin muistaakseni nähnyt aiemmin. Paitsi olihan siellä pari ihanaa palleroa jotka näin kanssa ekaa kertaa, ainakin Lenen ja Sukkulan. :) Unenlahjoja esitteli Suizan Lillin lisäksi eilen myös Pulmu, eihän se olisi kai herännyt ollenkaan jos en olisi raastanut vaunuista ulos. Huolestuin jo oliko se saanut lämpöhalvauksen kun nukkui villahaalareissa mutta siellä oli kai niin mukavan lämmintä. Mari, Suizan ja Swheatien välissä istui vielä Frida hienosti puetun tyttönsä kanssa. :) Löysitkö Frida jotain kivaa Kampista?

Ulkona on niin hieno ilma että täytyy lähteä. Mukavaa lauantain jatkoa!

susumi & pulmu tasan 8 vko

Vierailija
52/63 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ÖÖ, mä taisin siis sekoittaa Shweatien ja fridan vai...? Olitko se siis sinä Frida joka kävit siellä " meilläkin" suloisen tytön kanssa?

Toukkis: äläpä hätäile, kyllä mä tunnistin sut heti sun hienosta aksentista! :)

Suiza: kyllä mä ehdin nähdä vauvelinkin vaikka pitkään pitikin katella pelkkää tuttipulloa pöydällä.. :)

Me halutaan myös Dinan kanssa nähdä teidät vielä tässä kevään aikana! :) Kunhan noi tiet sulaa niin EHKÄ uskaltaudun Dinan kanssa jo autoilemaankin, ja voitais sitten tulla vaikka koirien kanssa mukaan Kuusijärvelle lenkkeilemään.

Pitäis muuten joku päivä käydä heittää vaikka ihan vaan kilsan lenkki Dinan kanssa kahestaan autolla. Mä en ole vielä kertaakaan ajanut Dina kyydissä. :/

Mut nyt syömään!

-mari-

Vierailija
53/63 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niin mahtavan aurinkoista, että mieli on niin iloinen. Ja iloinen olen myös eilisestä tapaamisestamme :) Oli ihana nähdä kaikkia uudelleen (olen muistaakseni tavannutkin jokaisen paikalla olleen äidin aikaisemmin) ja oli hauska tutustua itse kunkin vauvaan! On jännää, miten eri näköisiä ja miten omanlaisia persooniaan vauvelit ovat jo ihan heti aina porukan kuopuksesta (Lenen Vompatti taitaa olla nuorin tällä hetkellä?) vanhimpaan (Marin Dina). Minä itse yllätyin siitä, miten hienosti Aino viihtyi Sanomatalolla - nyt te ette varmaan sitten uskokaan, jos valittelen neitokaisemme itkuisuutta. Mutta niinpähän olen toitottanut tuota savolaista syntyperääni ;-)

Itse asiassa Aino oli loistotuulella koko eilisen illankin. Saimme hänet jopa omaan sänkyyn nukkumaan ja meille jäi mieheni kanssa ihan kahdenkeskistä aikaa, jonka tosin vietimme telkkaria katsellen ja herkkuja syöden... Ainon nukuttaminen eri aikaan meidän kanssamme sujui hyvin: Tyttö kapaloon (jota Aino rakastaa), tutti suuhun ja hetken aikaa mieheni luki ääneen Astrid Lindgrenin Marikkia, joka on eräs lapsuuteni suosikkikirjoista. Eihän Aino tietenkään tajua mitään kirjasta, mutta oppii pikkuhiljaa kuulemaan myös lukemispuhetta juttelun ja vauvalle höpöttelyn lisäksi.

Toukkis: Kyllä minäkin taisin höpöttää aika tavalla eilen :)

Frida: Ihanaa, että teillä oli helppo yö! Meilläkin Ainon iltaitkut ovat helpottaneet viimeisen puolentoista viikon aikana, joten selvästi vauvan kasvaminen ja vanheneminen vaikuttaa itkuihin. Tietenkin jokainen päivä on erilainen, mutta kevättä kohti ja parempaan suuntaan ollaan menossa!

Sukkula: Mikäs Astriksen nimeksi tuli?

Mari: Minulla on myös edessä autoharjoittelua. Olen aika arka ajamaan, koska olen ajanut niin vähän. Huomenna aion taas jatkaa harjoittelua.

Kuusijärvelle pääsee hyvin myös bussilla 734. Tosin tuo bussi kulkee Etelä-Päiväkumpuun, mutta Peijaksentien ja Päiväkummintien risteyksessä olevalta pysäkiltä on vain viiden minuutin kävelymatka Kuusijärvelle. Bussit 730 ja 734 lähtevät Rautatientorilta ja näin ainakin neljät vaunut matkaisivat kätevästi kohti Kuusijärveä.

Mikä päivä tapaisimme Kuusijärvellä?

Eikö muuten olekin upeaa, että meillä kaikilla on kesällä " kivassa iässä" oleva vauva, jonka kanssa liikkuminen on helppoa? Kesävauvan kanssa saattaisi olla aika erilaista, kun kaikki hellepäivät sujuisivat sisätiloissa ruokkimista ja vaipanvaihtoa harjoitellen.

:)

Katja ja Aino 2,5kk

Vierailija
54/63 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olipas mukava tapaaminen eilen. Kerrassaan virkistävää tavata muita ihmisiä. Sulosia vauvoja kaikki ja niin omanlaisiaan jo :o)

Kuusijärvi kutsuu, ehdotelkaa vaan päivää. Monikos sieltä Hgin keskustasta sitten on tulossa, jos useampia busseja tarvitsee mahtuakseen (Frida ja Fanni.. muita)? Me nimittäin ainakin ajamme omalla autolla koska asumme Itä-Hgissä ja meiltä ajaa Kuusijärvelle vain 10-15 min.

Ollie on ollut tämän päivän hiukan levoton, ollut hereillä klo 07-13 (miten pieni jaksaakin valvoa?), ei nyt ole kamalasti ole itkenytkään kun tissi on ollut suussa melkein koko ajan mutta känisee ja vääntää pierua välillä. Sitten otti torkut klo 14-15 ja söi ja saatiin onneksi vielä parvekkeelle nukkumaan klo 16 aikaan- nyt alkaa heräillä siellä. Minä lähdin sillä välin lenkille koirien kanssa- olipas ihana leikkiä niiden kanssa lumessa.

Minusta alkaa näyttää että osittain Ollien näppylät on ihottumaa- allergiaa jollekin? Pitää ruveta miettimään mitä sulkisi pois ruokavaliosta- ehkä suklaa voisi aiheuttaa moista- olen syönyt sitä jonkin verran melekin joka päivä- hyi minua...

Vierailija
55/63 |
12.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippistä! Huomasinpa just että olen melkein joka päivä koneella tähän samaan aikaan. Johtuu kait siitä että tyttö nukkuu useasti juuri tähän aikaan kantoliinassa enkä osaa oikein tehdä mitään muuta kuin surffailla kun tuo koisaa tuossa.

Minuu kiinnostaisi myös tuo Kuusijärvi, mutta mikähän päivä olisitte menossa? Meillä on kolmelle päivälle ohjelmaa ensi viikolla, ja samalla päivälle ei viitsisi kovin paljon ottaa. Auto olisi myös käytössä, joten tulo sinne ei oisi kylläkään ongelma, ja kyytiin mahtuisi kyllä. Mutta onhan meillä sitten se keväinen piknik tiedossa jos ei nyt päästä mukaan. :) Tai siis jos se kevät joskus tulee. Ajatelkaa, kahden viikon päästä alkaa kesäaika! Mukamas.

Pitää taas kertoa vähän nukuttamisasiaa. Eilen illalla tyttö kävi kylvyssä joskus yhdeksän maissa, sitten imuteltiin tunnin verran, ja yllättäen sain tytön kymmeneltä kiikutettua pinnikseen, johon nukahti. Ensimmäistä kertaa nukahti yöunille pinnikseen, jee! Laitoin tytön ä-pakkauksen makuupussin sisään, ja siellä oli kai turvallista ja lämmintä, joten nukahti ihan pään silittelyllä. Varmaan kylvyssä käyntikin rauhoitti. Kolmen tunnin päästä kuului kitinää pinniksestä, ja kävin nostamassa meidän sänkyyn syömään. Siinä sitten nukkuikin loppuyön. Mun yöuniin tuo Pulmun pinniksessä nukkuminen ei kuitenkaan vaikuttanut, kun katselin siinä telkkaria ja kahdentoista maissa menin sänkyyn, enkä oikein saanut unta, kun ajattelin vaan että kohta se herää kuitenkin.

Lene, mitään manuaaleja ei tietenkään pidä lukea etukäteen. Ei edes Ikean kalusteiden kokoamisohjeita. ;) (Nimim. kokemusta on kun kaapin seinät menevät vähän väärinpäin..) Hyvä kun selvisit vähillä vammoilla.

susumi&pulmu 8vk 1pv

Vierailija
56/63 |
12.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana ilma ulkona! Lähdemme kohta taas koirien ja vauvan kanssa ulkoilemaan. Olen huomannut, että ulkoiluun pitää varata melko lailla aikaa, kun pelkästään pukemiseen menee niin kauan. Ihanaa, kun mennään kevättä kohti ja voi sitten pikkuhiljaa vähentää vaatetta.

Saimme eilen kaverilta lahjaksi ihanan Nalle Puh -yöasun. Juuri samanlaisen, millainen vauvalla oli kokoa 50. Se jäi heti pieneksi kun hän sai tuon lonkkalastan. Ihanaa, nyt saamme kuitenkin käyttää sellaista yöasua, mutta vähän suurempana kokona!

Mulle käy mikä päivä ensi viikolla vain Kuusijärven lenkille. Jonain päivänä haluaisin käydä korkkaamassa Kampin uuden ostoskeskuksen. Vauvallekin pitäisi ostaa isompaa vaatetta.

Meidän nimisuosikit on lisääntyneet kolmeen. Yllättävä musta hevonen kiri eilen keulille kahden jo aiemman suosikin kaveriksi. Mikäs RouvaSukkulan Astronautista tuli? Koetin tiirailla ilmoituksia Hesarista, mutta sieltä en ainakaan vielä nimeä löytänyt. :-)

T: Lene ja Vompatti

Vierailija
57/63 |
12.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti sanoa, että kyllä tuo epparihaava antaa odottaa parantumistaan. Eilen taas ratkesi jotain auki ja tuli verta. Nyt on tasan viisi viikkoa synnytyksestä, eikä se ole vieläkään lähelläkään parantunutta. :-( Tuntuu, ettei se parane lopullisesti koskaan. (Vaikka pakkohan sen on!) Mulla ei ole vaan itsellä koskaan mikään haava ollut näin kauaa paranematta, joten tuntuu aika turhauttavalta.

Vierailija
58/63 |
12.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa,

Ristiäisistä selvitty hengissä, huh, olipa vilskettä! Tytön nimeksi tuli sitten Elsa Alexandra Marjatta.

Hesariin emme sitten ehtineetkään saamaa ilmoitusta. Myöhästyimme ilmeisesti tunnin tai pari ja ilmoitus meneekin ensi sunnuntain Hesariin.

Oman dramatiikkansa ristiäisiin toi veljen vuoden vanha poika, joka kaatui takaraivo sohvapöytään kolahtaen juuri loppurukouksen aikana. Pappikin hiljeni puoleksi minuutiksi, mutta kun tilanne otettiin toisaalla haltuun, niin jatkoi sitten tyynesti tilaisuutta eteenpäin.

Jatkan myöhemmin lisää, nyt Elsa vaatii huomiotani.

Terv.

RouvaSukkula & Elsa

Vierailija
59/63 |
12.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Elsalle hienosta nimestä!

Susumi: mie liityin Vau' kirjaan ku Pinja synty ja se on ihan p***a! Onhan ne joo muka edullisia, n. 20¿ /kk, ja iän mukaan, mutta ne suomennokset?!?! Yhdessäkin Sormeni- kirjassa lukee, että vauvat tykkäävät loruista ja riimeistä jne. ja sitten sen kirjan suomennos on ihan pepusta! Ei mitään riimejä ei mitään järkeä. Yritin lukea sitä Pinjalle ja totesin että joopa joo, pitää alkaa ite keksimään uus loru tilalle.

Meinaan nyt itekki lopettaa koko kerhon, ei maksa vaivaa.

Mutta tilaa se ilmainen tutustumispaketti ;)

Me käytiin tänään Pinjan kans vauvakirkossa. Aika kiva reissu, laulettiin körö körö kirkkoon ja muita kivoja lauluja. Harmi vaan, ettei sitä vihkosta saanu kotiin mukaan, vois laulella Pinjalle.

Mutta ette ikinä usko! Etukäteen jo nöyrä anteeksipyyntö Fridalta ja kaikilta, jotka ei saa yöllä nukkua... ... Pinja nukku pe-la yönä 11,5 tuntia heräämättä syömään!!! Nukahti " suorilta jaloilta" vähän ennen iltaysiä ja aamulla 8.30 heräs syömään! Aivan upeaa! Olin niin virkku lauantaina ettei mitään rajaa! Jäin tuosta puoli ysin syötöstä hereille ja se on harvinaista se!

hmm.. nyt lyö aivot ihan tyhjää... en muista mitä piti kirjoittaa... taidan mennä nukkumaan...

Toukkis & Pinja, maanantaina 4kk (nyyh...)

Vierailija
60/63 |
06.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää kumminkin vähän kommentoida viimeviikon asioihin ennenkuin päästään uuteen viikkoon...

Onnea SnowApplelle vanhenemisesta!

Suiza: Ihana nimi teidän neitosella! Lillin näköinenhän hän olikin!

Rouva Sukkula: Jep, Kultakaloihin mennään Pikku-Huopalahteen, Wilhelmiinaan.

Susumi: Se on " mummojen taikaa" että saavat heijaamalla nukahtamaan! Minunkin äiti onnistu siinä joka kerta!!

Kyllähän siinä maidolla tuoksumisessakin on vinha perä, siksi miehet on kans hyviä heijaajia.

Fridako se kirjoitteli että onko mitään ihanampaa ku vauveli rinnalla? Ei ole. Ja aina vain paranee eli odottakaapas ku pääsette siihen että vauva oppii ottamaan kädellä rinnasta kiinni ja katsoa tapittaa suoraan silmiin! Itku siinä tulee, ei mahda mitään!

Mie olen monesti miettiny, että kuinka etuoikeutettu on kun saa ja pystyy imettämään vauvaa. Se tunne kun ajattelee, miten tärkeä on, saa kylmät väreet kulkemaan selkäpiissä ja tipan linssiin. Aah, ihanaa.

Ehkäisyäkin olitte miettineet. Miekään en ole vielä saanut päätettyä minkä ottais. Käytin ennen raskautta ehkäisylaastareita ja olenkin tässä miettiny että jos käyttäis niitä minipillereitä imetyksen loppuajan ja kun lopettaa imettämästä, alkais taas käyttää laastaria. Kierukkaa en viittis laittaa kun on ollu puhetta että jos vuoden-parin päästä yrittäis tilata pikkukakkosta, joten kierukka tuntuu ¿haaskaamiselta¿.

Toinen mitä olen noiden pillereiden tilalle miettiny on ehkäisypiikki, Depo-Provera. Ite ostetaan rokote apteekista ja neuvolassa pistetään. Pistos pitää ottaa 3 kk välein.

Tosin hedelmällisyys ei kuulemma heti palaudu noiden shottien jälkeen, mutta jos nyt pääsis sen aikaa että saa roiskasta sen laastarin taas kankkuun. Piikki on kuulemma myös suht halpa.

Onko kellään tietoa niistä hormoonikapseleista? Voiko niitä käyttää imetyksen aikana?

Hormoonirenkaasta olen kuullu sanottavan, että se tuntuu. Tai ainakin miehet väittää tuntevansa sen. Mutta rengasta en ota, en pysty laittamaa sitä, yök.

Mutta sitten niitä omia kuulumisia.

Meidän neiti huoli vihdoin ja viimein tutin!! Aah, mikä onni ja autuus, kun voi kähnäämiset rauhoittaa tutilla! Ehdin jo heittää toivon ja kirveen kaivoon, mutta lauantaina se ihme tapahtui. Ihan huvikseen taas kokeilin ja kyllä oli iso hämmästys kun neiti ottikin tutin suuhun kuin vanha tekijä ja alkoi onnellisena imeskellä sitä :O

Tästä riemastuneena kokeilin sitten seuraavalla syötöllä tuttipulloruokintaa. Lypsin vähän maitoa pulloon ja heh, sinne meni. Imaisi pullon tyhjäksi alta aikayksikön! Vähän oltiin ihmeissään, että mistä nyt tuulee. Mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan.

Nyt olenkin sitten lypsäny hiki päässä maitoa pakkaseen, että pääsen joku ilta livistämään tuulettumaan ;) Ihanaa. Helpottaa kummasti kun tietää että voi tarvittaessa viedä isovanhemmille hoitoon tai että isäkin nyt pärjää kauemmin kuin 2 tuntia.

Mutta nyt täytyy raahautua nukkumaan. Raahautumista se toden totta onkin; käytiin tänään 2 tunnin kävelylenkki kun oli niin nätti ilman ja nyt olen ihan ¿jalaton¿. Saa nähdä pääsenkö huomenna liikkumaan. Pitäis mennä käymään keskustassa ostamassa muovitettua froteeta kaukalon suojaksi vauvauintiin ja lunastaa junaliput. Jos joku sattuu olemaan liikkeellä keskustassa niin mennään kahville...

Hyvää yötä ja mukavaa uutta viikkoa!

Toukkis ja Pinja 16 viikkoa