Mies raahautui kilometrejä jalka ulkona autosta ja kuoli
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016092122350635_uu.shtml
Varsinais-Suomen käräjäoikeus tuomitsi naisen puolentoista vuoden ehdolliseen vankeuteen sekä sakkoihin jutussa, jossa matkustaja kuoli matkalla saamiinsa vammoihin.
Nainen oli kuljettanut pakettiautoa Turun ja Laitilan välillä, matkustajana mies. Mies oli pudonnut lattialle ja ovi auennut. Miehen jalkapohja ja -terä olivat raahautuneet ajon aikana maata pitkin, syytteessä kuvataan.
Nainen pysäytti muutamia kertoja ja yritti työntää jalkaa autoon sulkeakseen oven. Tämä ei onnistunut, mutta nainen ajoi teonkuvauksen mukaan mökille asti. Maantielle oli tullut verijälkiä ainakin 12,5 kilometrin matkalle. Nainen tunnusti menettelyn pääosin. Mies todettiin mökillä kuolleeksi.
Nainen tuomittiin törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta, törkeästä kuolemantuottamuksesta sekä heitteillepanosta.
Siis miten tämä on voinut tapahtua? Mies kuoli siihen että jalka raahasi maata myöten? Vai oliko nainen viemässä ruumista kuopattavaksi mökille kun oli kerta koittanut tunkea jalkaa takaisin autoon? MAKES NO SENSE?
Kommentit (89)
Huomaa että iltapaskalla alkaa jutut loppua kesken :D ''Tapaus sattui marraskuussa 2013 Turun lähistöllä.''
Vierailija kirjoitti:
Tapaus sattui marraskuussa 2013 Turun lähistöllä.
Nainen oli ajamassa pakettiautolla Turun ja Laitilan välillä kohti mökkiä. Matkustajana autossa oli hänen aviomiehensä.
Mies ei ollut kunnolla istumassa penkillä, vaan hän putosi ajon aikana auton lattialle ja auton ovi aukesi.
Putoamisen jälkeen mies oli autossa niin, että hänen päänsä oli vaihdekepin päällä ja hänen oikea jalkansa meni auenneesta ovesta ulos. Mies oli ajon aikana tiedottomassa tilassa.
Syytteen mukaan miehen jalkapohja ja -terä olivat raahautuneet ajon aikana maata pitkin.
Tilanteen huomattuaan nainen pysäytti auton muutamia kertoja ja yritti työntää miehen jalkaa autoon ja sulkea oven.
Tämä ei kuitenkaan onnistunut, mutta nainen ajoi silti mökille saakka. Syytteen mukaan matka kesti useita tunteja, sillä ajo alkoi kello 17 jälkeen ja päättyi mökille puolilta öin. Maantielle oli tullut verijälkiä ainakin 12,5 kilometrin matkalle.
Aamuyöllä nainen on ilmoittanut tapahtuneesta pojalleen, joka on hälyttänyt mökille apua ja mennyt itse paikan päälle.
Pelastusviranomaiset totesivat miehen kuolleeksi mökillä.
Mies oli saanut jalkaansa vaikean hankausvamman, jalan luiden vammoja ja vaikean verenhukan.
Nainen tunnusti teot.
56-vuotias nainen tuomittiin vuodeksi ja kuudeksi kuukaudeksi ehdolliseen vankeuteen ja 900 euron päiväsakkoihin törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta, törkeästä kuolemantuottamuksesta sekä heitteillepanosta. Hänet tuomittiin myös ajokieltoon, joka päättyy tämän vuoden lopussa.
Tuomio ei ole lainvoimainen.
Tämä ei siltikään vastaa kysymykseen MIKSI?!
Aika sinnikkäs matami ollut kun hurruuttanut monta tuntia jalka roikkuen pakun ovesta. Ihme ettei kukaan ole soittanut poliiseja. Ja MIKSI nainen on vienyt tajuttoman miehen mökille?
Vierailija kirjoitti:
Huomaa että iltapaskalla alkaa jutut loppua kesken :D ''Tapaus sattui marraskuussa 2013 Turun lähistöllä.''
Ethän sä oikeasti ole noin tyhmä, ethän? Mietis vähän miksi uutisoidaan vasta nyt.
Mun eksä teki tommosta itse. Avasi vauhdissa oven ja sitten heittäyty vauhdissa pihalle joko kokonaan tai osittain. Sitten sitä sai maanitella takasin että voisi jatkaa matkaa. Vauhti oli toki hidasta, ettei kävisi kuinkaan. Kerroin tästä hänen kaverilleen ja sanoi että juu, sillä on tapana tehdä tuota. Nyt jos mun kyytiin kuka tahansa tulisi tuota tekemään, ajaisin vaan ja siinäpähän sille kävisi miten kävisi. Mulla muistui heti tämä mieleen kun luin jutun. Ehkä tuo mieskin on tehnyt samaa tai sama mies? Ja varmaan jossain sekotteissa oltu.
Vierailija kirjoitti:
Olen ehkä outo, mutta kuolen nauruun pihakeinussani näitä kommentteja lukiessani 😂
No tää juttu on niin absurdi, että mäkin reagoin siihen epäuskoisella naurulla. Mutta tuo "tuomio" ei kyllä naurata ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika sinnikkäs matami ollut kun hurruuttanut monta tuntia jalka roikkuen pakun ovesta. Ihme ettei kukaan ole soittanut poliiseja. Ja MIKSI nainen on vienyt tajuttoman miehen mökille?
Tätä mietin myös, mind blowing
Vierailija kirjoitti:
Mun eksä teki tommosta itse. Avasi vauhdissa oven ja sitten heittäyty vauhdissa pihalle joko kokonaan tai osittain. Sitten sitä sai maanitella takasin että voisi jatkaa matkaa. Vauhti oli toki hidasta, ettei kävisi kuinkaan. Kerroin tästä hänen kaverilleen ja sanoi että juu, sillä on tapana tehdä tuota. Nyt jos mun kyytiin kuka tahansa tulisi tuota tekemään, ajaisin vaan ja siinäpähän sille kävisi miten kävisi. Mulla muistui heti tämä mieleen kun luin jutun. Ehkä tuo mieskin on tehnyt samaa tai sama mies? Ja varmaan jossain sekotteissa oltu.
Voi jeesus teidän kanssa, naiset! Eikö yhtään hävetä yrittää syyllistää henkirikoksen uhria noin poskettoman typerällä selityksellä? Ettäkö oli pitänyt toistakymmentä kilometriä jalkaansa maata vasten niin että veri vain roiskui? Ja nainen on itse varmaankin sanonut miehen olleen tiedottomassa tilassa, kun sehän oli uutisessäkin mainittu. Onko niin kova tarve yrittää selitellä mies omaan kuolemaansa syylliseksi? Olet sairas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan kamoissa, ihme ettei ole mainittu tuossa uutisessa. Eikös yleensä mainita että huumeiden vaikutuksen alaisena tai päihteiden alaisena?
Jos olisi ollut kamoissa/kännissä, niin olisi saanut syytteen rattijuopumuksesta. Ei ollut mainintaa huumeiden vaikutuksesta, koska nainen oli selvin päin.
7) Miksi nainen selvinpäin teki näin? Motiivi?
t: Sherlock Holmes jatkaa
8) Miten matka on voinut jatkua kun ovi lepattaa avoinna?
9) Eikö kukaan muka nähnyt mitään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan kamoissa, ihme ettei ole mainittu tuossa uutisessa. Eikös yleensä mainita että huumeiden vaikutuksen alaisena tai päihteiden alaisena?
Jos olisi ollut kamoissa/kännissä, niin olisi saanut syytteen rattijuopumuksesta. Ei ollut mainintaa huumeiden vaikutuksesta, koska nainen oli selvin päin.
Psykoosi? Ei psykoosi aina ole totaalinen tiltti, voi olla osittain ihan toimintakykyinen, mutta kuitenkin ihan pihalla ja juurikin tehdä asioita oudosti. Tämä on oma kokemukseni.
Meidän pakun vaihdekepistä on maahan matkaa 195cm. Tosin pakujakin on erilaisia. Uskomaton tapaus ja kyllä vähän naurattaa, vaikka ei sais.
Vierailija kirjoitti:
Meidän pakun vaihdekepistä on maahan matkaa 195cm. Tosin pakujakin on erilaisia. Uskomaton tapaus ja kyllä vähän naurattaa, vaikka ei sais.
Tainnut olla joku koripalloilija tämä jätkä :D
Anteeks, ei saisi nauraa mut miten helvetissä tuo on mahdollista?!?!?! :DDD
Vierailija kirjoitti:
Anteeks, ei saisi nauraa mut miten helvetissä tuo on mahdollista?!?!?! :DDD
Jatkan vielä, että onkohan mies ajatellut matkalla "Näinkö minä nyt sitten täältä lähden" On mahtanut v*tuttaa hieman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
8) Miten matka on voinut jatkua kun ovi lepattaa avoinna?
9) Eikö kukaan muka nähnyt mitään?
Kohtaan 9): Marraskuu, klo 17 -> On ihan sysipimeää, ei varmaan kukaan ole nähnyt mitä tapahtuu. Ja pikkuteillä ei varmaan ketään edes tule vastaan.
Äijän on täytynyt kyllä olla ihan jumalattomassa kännissä jos ei ole havahtunut edes siihen kun jalasta alkaa luita mennä poikki.
Mä en vieläkään tajua, miten se jalka on ulottunut maahan asti pakettiautossa jos pääkin on ollut vaihdekepillä asti?? Ja siis yksi jalka? Eikö nuo poliisit oo mitanneet tuota matkaa ja miettineet, että jokin jutussa haisee? Suomen pällipoliiseille menee vissiin mikä tahansa läpi?
Jos nainen ei ole ajanut ihan koomaisessa kännissä, vaan ollut vielä selvinpäin, niin miten tuo ei mene muka tappona läpi? Kyllä ihan jokainen aikuinen ja nuorempikin tajuaa, että auton mukana/perässä raahautuminen aiheuttaa kuoleman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just tuollaisia jännänaisia kaikki miehet aina haluaa. Olisi tuokin mies hengissä, jos olisi ottanut kunnollisen ja kiltin naisen.
T: Tussukka
Tämä
Tuo, se
Tapaus sattui marraskuussa 2013 Turun lähistöllä.
Nainen oli ajamassa pakettiautolla Turun ja Laitilan välillä kohti mökkiä. Matkustajana autossa oli hänen aviomiehensä.
Mies ei ollut kunnolla istumassa penkillä, vaan hän putosi ajon aikana auton lattialle ja auton ovi aukesi.
Putoamisen jälkeen mies oli autossa niin, että hänen päänsä oli vaihdekepin päällä ja hänen oikea jalkansa meni auenneesta ovesta ulos. Mies oli ajon aikana tiedottomassa tilassa.
Syytteen mukaan miehen jalkapohja ja -terä olivat raahautuneet ajon aikana maata pitkin.
Tilanteen huomattuaan nainen pysäytti auton muutamia kertoja ja yritti työntää miehen jalkaa autoon ja sulkea oven.
Tämä ei kuitenkaan onnistunut, mutta nainen ajoi silti mökille saakka. Syytteen mukaan matka kesti useita tunteja, sillä ajo alkoi kello 17 jälkeen ja päättyi mökille puolilta öin. Maantielle oli tullut verijälkiä ainakin 12,5 kilometrin matkalle.
Aamuyöllä nainen on ilmoittanut tapahtuneesta pojalleen, joka on hälyttänyt mökille apua ja mennyt itse paikan päälle.
Pelastusviranomaiset totesivat miehen kuolleeksi mökillä.
Mies oli saanut jalkaansa vaikean hankausvamman, jalan luiden vammoja ja vaikean verenhukan.
Nainen tunnusti teot.
56-vuotias nainen tuomittiin vuodeksi ja kuudeksi kuukaudeksi ehdolliseen vankeuteen ja 900 euron päiväsakkoihin törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta, törkeästä kuolemantuottamuksesta sekä heitteillepanosta. Hänet tuomittiin myös ajokieltoon, joka päättyy tämän vuoden lopussa.
Tuomio ei ole lainvoimainen.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016092122350635_uu.shtml