Kirjoita tänne sellainen FB-päivitys, mikä saa sut ärsyyntymään
Aloitan: Vastarakastuneiden päivitykset, joissa on siirapin lisäksi aivan liikaa informaatiota
"Taas ihana päivä tänään rakkaan kanssa <3 <3 Kohta saunaan ja sitten vähän... ;)"
Kommentit (339)
"Parasta tänään: valkeat kuulaat, luomubataattiranskalaiset, keittiössä nauravat ystävät. Bon Iver kuiskii korviin, omenachutneyn huumaava tuoksu tekee kaikesta ihan pikkuisen parempaa. Oi syksy, kuinka sua oonkaan kaivannut! <3 "
Kaikki saa ja pitää jakaa julkaisut.
Pitkät selostukset mitä kaikkea hommaa ja ruokaa ja leipomista on tullu tänään tehtyä, työpäivän lisäksi tietenkin. Sydämiä joka lauseen jälkeen ja vielä tägätty joku rakas ystävä joka on käyny kahvilla sinä päivänä ja jonka kanssa "parannettu maailmaa ihan ajan kanssa".
Kehun kerjäystä ja itsestään paremman tekemistä sanon minä.
* onnellisuushehkutukset / oman itsensä löytämisfilosofiat joltain kaksvitoselta / kaikki on niin upeeta ja tummissakin pilvissä on hopeareunus. Puoliso on maailman paras ja lapset aina ihania. Nämä päivitykset on ihan ok esim. joskus mutta että joka päivä. Väkisin hiipii mieleen onko nyt niin täydellistä sittenkään.
* kuva sairaalasta esim. sairaalaruoasta / "on paikassa sairaala" / tai "pitkällä sairaslomalla" ja "surullinen" mutta sitten ei kerrota miksi vaikka monet kyselee. Huokaus!
* kuva makaronilaatikosta / kaalilaatikosta / kaurapuurostan/ grillimakkarasta eli ihan tavallisesta ruoasta ja pirteä emäntä tyyliin hehkutus "tänään perheelle tällaista". Pahimmassa tapauksessa ruoista otetut kuvat on jollain suttusella vanhalla kameralla jolloin kaikki näyttää samalle harmaalle mössölle. Sama leipojissa, kuvaa pullasta piirakasta pasteijasta kakusta (kakkukuvat kyllä oikeesti on mielenkiintoisia) piparista tortusta mistä millonkin ja sitten jos perhe on kokoontunut pillimehujen kanssa niitä ahmimaan niin ärsytyskynnys ylittyy.
* terveellisen elämän päivittäjät. "Tein tänään sokeriton gluteeniton viljaton soijaton munaton mauton" reseptillä koska piltti-iisakki ja kaija-kerttuli muuten kärsii. Ja sitten reippailemaan ulos viiden tunnin vaunulenkki ja päälle koko perheen metsäretki ihguu.
* "nyt jännittää!" tai "elämäni muuttuu pian!" ja sitten ei kommentoida enää mitään koko ketjuun vaikka toiset kyselee ja kommentoi
* lapset istuu, makaa, seisoo, nukkuu, syö, itkee, leikkii, juoksee.. ihan mitä vaan niin siitä on kuva. Ei kiinnosta, oikeesti.
* sama koirista. Ei kiinnosta! Silloin tällöin jees, joka päivä ei todellakaan jees.
* bilekuvat jotka ilmestyy klo 03 ja häipyy seuraavan päivän iltaan mennessä
'Kannoin tänään vanhan mummon kauppakassin. Jäi itsellekin hyvä mieli...'
Tällaiset normaalista käytöksestä hehkutukset, kuten olisi jokin vaatimaton hyväntekijä.
Unohdin vielä :
* "tänään kylässä kävi Raili, kiitos lahjasta!"
tai kiitos "Sirkku, Pulmu, Reija, Jantteri, Reiska ja Ville ihanasta yllätyksestä!"
Opetelkaa kiittämään irl!
"Tänään pistetään stadi matalaks feat. Sara" ja muut yhtä nolot seinäruusu-pissisten maailmanvalloitus puheet.
Eräs tuttuni päivittää jatkuvasti, miten elämä on ihanaa, parisuhde on ihana, lapsi on ihana, kaikki sujuu niin hyvin. Sitten muut kehuu kuinka positiivinen luonne hänellä on ja miten ihana äiti hän on. Todellisuudessa hän huutaa ja hermoilee jatkuvasti, myös lapselle.
Rasistiset, sovinistiset, miesvihaiset? jne jne yleistävät rasittavat päivitykset.
Joku jostain kopioitu kuva jossa teksti tyyliin: "Silla ei ole valia mita muut minusta ajattelevat, tiedan itse millainen olen"
tai just kaikki huomiohuoraukset tai puolison/kavereiden solvaukset.
Vähä-älyiset, sisällöllisesti köykäiset poliittiset kannanotot täysin suuntauksesta riippumatta. Ja sadat ja taas sadat postaukset hepoista, koirista, söpöistä homopojista jne., vaikka minulla ei sinänsä ole mitään noita vastaan. Ja vielä typerät mukasyvälliset mietelauseet.
Se kun ihmiset kritiikittömästi jakavat toisten huomiohuorauksia, vaikka eivät tiedä mitä oikeasti on tapahtunut. Eli lähdetään some-teilaamaan tai some-sympatiseeraamaan jotain, vaikka oikeasti mitään aihetta ei ole.
Vierailija kirjoitti:
"Parasta tänään: valkeat kuulaat, luomubataattiranskalaiset, keittiössä nauravat ystävät. Bon Iver kuiskii korviin, omenachutneyn huumaava tuoksu tekee kaikesta ihan pikkuisen parempaa. Oi syksy, kuinka sua oonkaan kaivannut! <3 "
Oksensin sisäisesti juuri.
Vierailija kirjoitti:
Tänään vetäny huikeet aamutreenit superhyvällä fiiliksellä! Siitä ihanalle lounaalle maailman parhaassa seurassa! Tottakai seuraavaksi tänään vielä vuorossa maailman parhaita töitä ja maailman parhaat iltapäivä- ja iltatreenit! Kyllä ihminen pystyy ja ehtii kun haluaa!!! Kato ku mä oon maailman paras ja kovin ja ehtivin. Asenne ratkaisee! Asenne!!!
Rivien välistä paistaa että kehukaa mua ja muut yhtään vähemmän tekevät ootte vain paskoja! :) Paskoja!!! Kuulitteko!
Päivän naurut! :-D
Ennen uskottiin, että se on totta, mitä ylen uutisissa sanotaan. Nyt uskotaan, että se mitä joku facessa päivittää on totta ja niitä päivityksiä kritiikittömästi jaetaan. Eli vaikka joku väittää tulleensa kaltoinkohdelluksi (mitä ei edes ole tapahtunut) ja ihmiset onnessaan näitä olevinaan hyvinä ihmisinä jakavat, vaikka päätyvät oikeasti some-teilaamaan viattomia. Esimerkkejä on pilvin pimein. Väitetyt bussin kyydistä jättämiset, solvaukset jne, mitä ei lopulta edes ole tapahtunut ja syyttömät jo some-teilattu. En jaa mitään huomiohuorauksia, ellen oikeasti first hand -tiedä, mitä on tapahtunut.
Ehkä ei niinkään päivtykset, mutta ne pakolliset olen niin samaa mieltä näihin huomiohuoraamisiin, vaikka todellisuudessa ajatellaan jotain ihan muuta.
Minulla on yksi facekaveri joka avautuu päivittäin tekemisistään. Vaikuttaa olevan suorituskeskeinen ja ylipirteä. Jaksaa hehkuttaa kuinka monta kilometriä on nyt juostu ja minne. Kalle, Ville ja Reetta viety harrastamaan ja tämänkin ajan olen käyttänyt juoksemiseen etc.
Rasittava.
Jos hänellä on meneillään joku romanssi niin siitä postataan päivittäin kuinka on ihanaa, sit yks kaks romanssi on lopahtanut ja onnea ei hehkuteta enää kunnes löytyy taas uusi ihanista ihanin ihastus ja elämäni rakkaus jota olen odottanut kaikki nämä vuodet.
Opiskelutehtävistä avautumiset ja kuinka hyvin on niissä menestynyt. Vain niistä huippusuorituksista on postaukset kuinkas muuten.
Lisäksi se itsekehu kuinka hyvä onkaan.
Kuinka ollakaan kaikki terveysongelmat postataan pikkuflunssasta alkaen.
En todellakaan ihmettele jos ihastukset eivät kestä tässä vauhdissa mukana.
Miksikö olen kaverinsa? Sitäpä tässä kävinkin pohtimaan.
Olen niin ahkera, en koskaan osaa olla tekemättä mitään vaikka lääkäri niin määräisi tai syntymätön lapseni olisi vaarassa. Tänäänkin olen tehnyt sitä ja tätä ja sitten vielä tätä ja tätä. Minkäs sille voi että luonne on niin ahkera. Sitten odotetaan kehuja ja niihin vastataan että kiitos, mutta en voi levätä koska olen luonteeltani niin ahkera.