Vanhemmat - Wilman positiivisesta huomiosta
Olen vasta valmistunut ja työelämään päässyt aineenopettaja. Wilma on yksi työkaluni, ja kirjaan sinne tunneilla tehdyt asiat ja tuntimerkinnät oppilaista. Poissaolojen, myöhästymisten ja muiden lisäksi merkintävaihtoehdoissa on positiivinen huomio. Meidän koulussa Wilman merkintävaihtoehdoissa on vain yksi positiivinen huomio (joissain kouluissa useampia), joten huomion syyn joutuu kirjoittamaan auki. Olen päättänyt kokeilla, että pistän jokaisella tunnilla jollekin oppilaalle positiivisen huomion, jos on mitenkään vain aihetta huomion antamiseen.
Minulla ei ole aikaisempaa kokemusta Wilman käytöstä, eikä minulla ole omia lapsia, joten en tiedä, miltä tuntuu lukea huomioita Wilmasta. Siksi mietinkin, että miltä teistä vanhemmista tämä minun ideani kuulostaa? Miltä teistä tuntuu lukea positiivisia merkintöjä koululaisestanne?
Olen tähän mennessä antanut positiivisia huomioita muun muassa muiden kannustamisesta, aktiivisesta keskusteluun osallistumisesta, yleisestä aktiivisuudesta ja hyvästä pohdinnasta.
Outoa! Meillä viimeinen luokka menossa ja varmaan tuhat positiivista tulee täyteen ;-)