Miksi käytät Fjällräven Kånkenia?
Kommentit (27)
En käytä. Liian ruma, pelkistetty ja kallis minun makuuni. Minulla on puolisen tusinaa reppua. Ei yhtään kånkenia eikä tightia, ei myöskään puma/adidas/nike/jms. Merkki ei ole vähimmässäkään määrin tärkeä.
Mulla on molemmat ja monta muuta. Haglöfsia käytän ulkoillessa, vaikka päiväretkellä, ei kyllä minusta ole osoittautunut mitenkään erityisen toimivaksi. Kånken on sitten ihan perusreppu vaikka kaupungille, vähemmän sporttisena helpompi yhdistellä vaatteisiin.
Tykkän kun se ei ole sellainen sporttireppu, ei siis ole sellainen toppausta, solkea, nyöriä ja jeejee sporttia -tyylinen. Käy tämmöiselle ei-sporttiselle tyypille :P Eikä tule oloa että on ihan eri paria nyt kun on hame&reppu, eikä verskat&reppu.
Kymmenen vuotta sitten Kånken-reppuja käyttivät lähinnä humanistit ja suomenruotsalaiset. Koska kuulun molempiin ryhmiin niin minäkin laumaeläimenä pikku hiljaa ostin Kånkenin, kun tuli tarvetta repulle. Hyvä reppu se on, ja kivemman näköinen kuin suurin osa repuista. Nykyään Kånkenin käyttö tosin tuntuu hieman kiusalliselta, kun joka toisella peruskouluikäisellä on koululaukkuna juurikin sellainen.
Vierailija kirjoitti:
Tykkän kun se ei ole sellainen sporttireppu, ei siis ole sellainen toppausta, solkea, nyöriä ja jeejee sporttia -tyylinen. Käy tämmöiselle ei-sporttiselle tyypille :P Eikä tule oloa että on ihan eri paria nyt kun on hame&reppu, eikä verskat&reppu.
No, sporttireputhan eivät toisaalta sovi kenellekään. Urheilupukeutuminen kaupungilla muutenkin on junttia. Sporttinen ihminen näyttää paremmalta fiksuissa vaatteissa kuin sporttisissa vaatteissa.
Sehän sen ongelma onkin. Kun se on kestänyt kuuden repun loppuun käytön rinnalla ja edelleen näyttää uudelta kun sen on siistinyt pelottaa, että se jossain vaiheessa viimein menee loppuun. Kun silloin pitäisi ostaa puolivuosittain-vuosittain 15 - 50 eurolla reppuja (mm. Burton, Reebok, O'neill). Nyt on riittänyt, että ostaa parin-kolmen vuoden välein, kun Kånken jatkaa aina, kun toinen reppu pettää.
17 vuoden aikana olisi voinut tuhlata aika paljonkin reppuihin, kun ei olisi aikanaan tullut ostettua Kånkenia. Joka kerta on tullut katsottua myös toista Kånkenia, mutta hinnan takia se on jäänyt ostamatta. Yleensä joku muu hyvältä vaikuttava reppu löytyy jopa tarjouksesta, jolloin valintakin on helppo.