Vierailija

Mies haluaa säilyttää lapsen napanuoran. lkinä aikasemmin en ole kuullut tämmöisestä, onko miten yleistä?

Sivut

Kommentit (37)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mies haluaa säilyttää lapsen napanuoran. lkinä aikasemmin en ole kuullut tämmöisestä, onko miten yleistä?

Yäk.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Minusta tää on tosi yleistä.
Mutta huomasin, että nykyään napaan ei jätetä sellasta hirveetä möllykkää, vaan ihan pikkunen tynkä, joka kuivuu sellaseks tyyliin napiks :D
Vai riippuuko tämä vain kätilöstä miten leikkaa?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mutta huomasin, että nykyään napaan ei jätetä sellasta hirveetä möllykkää, vaan ihan pikkunen tynkä, joka kuivuu sellaseks tyyliin napiks :D

No ei kyllä ole yleistä.

Ällöttävää pitää jotain pilaantuvaa kudosta varastossa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ite oon kolmen lapsen äiti ja oon solmeillut lasteni napanuorista tuollaisen lettitaulun.

No et ole :D
Ei niitä kuivia navan tynkiä pahemmin letitellä.
Oot joku keskenkasvunen nulikka. Liekö sulla vielä nuora katkasematta?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

No ei kyllä ole yleistä.

Sehän kuivuu ja putoaa pois.
Meillä on esikoisen napatynkä tallessa. Myös minun ja sisaruksieni tyngät säilytettiin aikoinaan, mutta niitä ei enää ole.
Eikä ajateltu syödä sitä tai kehystää tai edes näyttää kenellekään. Se on meidän oma muisto.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ite oon kolmen lapsen äiti ja oon solmeillut lasteni napanuorista tuollaisen lettitaulun.

Ootko ikinä kuullut säilömisestä? Eihän niitä nyt tosiaan kuivamaan saa päästää!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ootko ikinä kuullut säilömisestä? Eihän niitä nyt tosiaan kuivamaan saa päästää!

Siis väitätkö että oot ottanut synnäriltä mukaan sen koko nuoran? 😂 Eli et puhu siitä vauvan napaan jäävästä tyngästä?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

No ei kyllä ole yleistä.

Sehän kuivuu ja putoaa pois.
Meillä on esikoisen napatynkä tallessa. Myös minun ja sisaruksieni tyngät säilytettiin aikoinaan, mutta niitä ei enää ole.
Eikä ajateltu syödä sitä tai kehystää tai edes näyttää kenellekään. Se on meidän oma muisto.

Hyvin outoa minusta, että tarvitsee tuollaisia säilyttää muistaakseen. Ei ymmärrä. Mutta jokainen tekee, kuten hyväksi näkee. Mun raja kulkee siinä, ettei mulle esitellä näitä muistoja, kun ja jos kyläilen. 

Vierailija

Mun napanuora on säilötty etikkaan, se on semmosessa suolakurkkupurkissa tossa hyllyllä. Mun mielest aika kiva ja persoonallinen sisustusesine.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mun napanuora on säilötty etikkaan, se on semmosessa suolakurkkupurkissa tossa hyllyllä. Mun mielest aika kiva ja persoonallinen sisustusesine.

Hahhah. Kiitos nauruista. Alapeukutin kuitenkin.

Vierailija

Ystävän piti näyttää mulle vauvansa kuivunutta napatynkää, mutta se putos lattialle ja kissa vei (söi) sen. Oli siinä naurussa pitelemistä, kun ystävää itketti. Kaikkee tosiaan ihmiset säilyttää muistona.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Voisko tätä laajentaa koskemaan myös kuolevia tai kuolleita?Että otetaan heiltä vaikka korva muistin virkistykseksi.

Tai naama!

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat