Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hirveimmät sisustukset

Vierailija
20.09.2016 |

Listataan sisustusjuttuja jotka ovat mielestänne kamalia/junttimaisia/rumia/ylikäytettyjä. Mikä saa sinut sisäisesti pudistelemaan päätäsi kun menet jonkun luokse vierailulle?

Minäpä aloitan:

- Ultrajuustoiset seinätarrat, klassisena esimerkkinä "Live, Laugh, Love"

- IKEA-taide, osa tauluista tms. on hienojakin mutta olen enemmän "oikean" taiteen ystävä.

- Maalaisromanttinen-sisustustyyli, ei ruma mutta itsellä tursuu jo korvista ulos.

Kommentit (236)

Vierailija
121/236 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkoiset huonekalut. Ikeatyyli.

Vierailija
122/236 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tiedän tuollaisen tapauksen, jossa hyvätuloiset ihmiset rakennuttivat "arkkitehdin suunnitteleman" modernin talon ja "sisustivat sen oman maun mukaan". Talo on tavallaan ihan kiva, mutta jotenkin siitä huokuu sellainen hengettömyys, joka syntyy, kun yhdistetään arkkitehdin maku kahden tyyliltään ehkä hieman epävarman ihmisen makuun. Sellainen seiskaplussan koti, vaikka rahaa onkin käytetty hulppeasti.

Täällä ei ole vielä mainittu tätä, ja tiedän että lokaa voi tulla niskaan, mutta oma inhokkini ovat "arkkitehtikodit". Siis sellaiset asunnot, joissa asuu joku arkkitehti itse. Kaikki on mahdollisimman pelkistettyä. Keittiökaapeissa ei ole vetimiä, ikkunoissa ei verhoja. Seinien ja huonekalujen värimaailma on "talon hengen mukainen". Tuoleiksi on valittu jotkut klassikkotuolit. Tavaraa on mahdollisimman vähän. Mielellään niin vähän, että asunto näyttää siltä, ettei siellä eletä lainkaan. Koko asunnon sisustus ja materiaalivalinnat huutavat "hei, täällä asuu arkkitehti, minulla on arkkitehtityyli!". Eli tavallaan sellainen hyvin persoonaton tyyli, joka on arkkitehtien suosima heidän mielestään hyvää makua edustava tyyli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/236 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää näyttää kaiken sen silmistä tursuavan kiiltovalkoisen jälkeen yllättävän freesiltä.

Vierailija
124/236 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tammikatto, portaat tai tammiset keittiönkaapit. Ihan omassa luonnollisessa värissään. Sopii korkeintaan johonkin mökille. Hyi.

https://www.opkk.fi/kuvat/kohde/506137/L_506137_a96e326f-ac3e-4676-8e03… Vielä kun ois tammiparketti, niin ah...

Tätä siis tarkoitin freesillä...

Vierailija
125/236 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein kaikki Vallilan kuosit, varsinkin Kelohonka violettina tai pinkkinä. Ei vaan näytä hyvältä oikein missään.

Vierailija
126/236 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tiedän tuollaisen tapauksen, jossa hyvätuloiset ihmiset rakennuttivat "arkkitehdin suunnitteleman" modernin talon ja "sisustivat sen oman maun mukaan". Talo on tavallaan ihan kiva, mutta jotenkin siitä huokuu sellainen hengettömyys, joka syntyy, kun yhdistetään arkkitehdin maku kahden tyyliltään ehkä hieman epävarman ihmisen makuun. Sellainen seiskaplussan koti, vaikka rahaa onkin käytetty hulppeasti.

Täällä ei ole vielä mainittu tätä, ja tiedän että lokaa voi tulla niskaan, mutta oma inhokkini ovat "arkkitehtikodit". Siis sellaiset asunnot, joissa asuu joku arkkitehti itse. Kaikki on mahdollisimman pelkistettyä. Keittiökaapeissa ei ole vetimiä, ikkunoissa ei verhoja. Seinien ja huonekalujen värimaailma on "talon hengen mukainen". Tuoleiksi on valittu jotkut klassikkotuolit. Tavaraa on mahdollisimman vähän. Mielellään niin vähän, että asunto näyttää siltä, ettei siellä eletä lainkaan. Koko asunnon sisustus ja materiaalivalinnat huutavat "hei, täällä asuu arkkitehti, minulla on arkkitehtityyli!". Eli tavallaan sellainen hyvin persoonaton tyyli, joka on arkkitehtien suosima heidän mielestään hyvää makua edustava tyyli.

Tää arkkitehtityyli oli mulle yllätys! Olen itse arkkitehti ja niinpä myös paljon vierailen toisten samanmoisten kodeissa enkä tunnista tätä hommaa ollenkaan. Tai parista tällaisesta olen kuullut mutta heidän kodeissaan en ole itse käynyt niin en osaa sanoa.

Meillä melkein kaikki tavarat on vanhana hommattu tai peritty, on itse kunnostettu niitä ja kaikki on vähän sekalaista. Minulle tärkeintä on se että huonekalut, kodinkoneet, pienesineet ja myös esimerkiksi vaatteet on hyviä käyttää ja kestäviä. Vanhoissa tekstiileissä, astioissa ja huonekaluissa saa olla koristeluakin, jos se on käsintehtyä ja sillä tavalla "aitoa". Meillä on myös paljon kirjoja, kasveja ja harrastuksiin liittyvää tavaraa sekä lapsen leluja sun muita ihan näkösällä. Haptisuus ja hyvä akustiikka on minulle tärkeää samoin kuin se ettei mikään ole feikkiä tai lavastettua. Samaa olen ollut huomaavinani kollegojen kodeissa, mutta en ole muistaakseni yhdenkään kanssa varsinaisesti puhunut sisustuksesta.

Vierailija
127/236 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni ärsyttää mustavalkoiset kodit.

-Valkoiset seinät,

-valkoinen lattia (laattaa tai laminaattia).

-String-hylly,

-Hayn tai eamesin tuolit,

-K-tuoli,

-valkoinen tai musta tarjotinpöytä,

-balmuirin kynttilöitä,

-Secto-valaisin, Norm 60 -valaisin,

-Panton-tuoli, Kubuksen kynttilänjalka, -

-siellä täällä pari mustavalkoista julisteeta tehtyä taulua

-mustavalkoisia mattoja

Instagramissa ei kuvien perusteella erota, että mistä kodista on kyse, kun kaikki näyttävät niin samalta. Onneksi aika pian instaan liityttyäni löysin laadukkaampia kohteita seurattavaksi

Vierailija
128/236 |
21.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melkein kaikki Vallilan kuosit, varsinkin Kelohonka violettina tai pinkkinä. Ei vaan näytä hyvältä oikein missään.

Vallilat on kammokkeja pahimmasta päästä! Marimekkokin on siedettävämpi.

Vierailija
129/236 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pirtinpöytä, tyhjät viinapullot "koristeena".

Pitääkö joku tosiaan tyhjä viinapulloja koristeena!!!

Onneksi en ole koskaan nähnyt.

Meillä ne pullot on täysiä, tai ovat niin kauan ovat...

Vierailija
130/236 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo mainitut sisustustarrat. Naapuriin muutti nuori perhe ja rouva sisusti kaiken uudelleen. Valtaosin harmaata ja valkoista, home sweet home tarraa ikkunassa niin että teksti näkyy aina ulospäin kadulle. Ohikulkijat voi sitten ihastella perheidylliä. Toki kaikki verhot torkkupeitot näkyy siitä ikkunasta ja tähtikuvio tietty, äiti ja lapsetkin on puettu tähtikuvioon.

Tekokukat. Liian laitetut kodit. Sisustus harvemmin häiritsee kenenkään kodissa, enemmän häiritsee lika ja sotku. Tavaroiden esim vanhojen huonekalujen säilöminen niin, että kaikkea pitää väistellä koko ajan.

Vierailija
131/236 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En sano että tämä koti on yhtään hirveä vaan päinvastoin varsin kaunis, mutta sitä en ymmärrä että vanha talo modernisoidaan TÄYSIN.... http://www.etuovi.com/kohde/d64347?sc=M1007785079&so=praq&pos=232

Ei 100 vuotta vanhassa asunnossa tarvitse olla ilman sähköä tai vettä, mutta jos kaikki on modernia, niin miksi ei ostaisi uutta taloa/asuntoa eikä pistäisi 100-vuotiasta taloa täysin uusiksi lattiasta kattoon.

Minusta tuo on hirveä! Talo on pilattu täysin!

Sauna ainakin aivan huippu, mahtuu isompikin porukka saunomaan samalla kertaa!😂

Vierailija
132/236 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

http://hbz.h-cdn.co/assets/cm/15/11/5502547d729ef_-_hbz-fashionable-lif…

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/e5/7f/fb/e57ffbed938263648719…

http://betterdecoratingbible.com/wp-content/uploads/2012/08/Suzy-q-bett…

Mitä mieltä av-mamiskat ovat sellaisista eurooppalaista vähän tunkkaisista porvarisisustuksista? Meneekö keskiluokkaisen skandinaavisen korkeakiiltovalkoisen maun suosijalta ylitse?

Viimeisessä kuvassa menee lavastuksen puolelle (mm. buddha patsas!), mutta kaksi ylintä vaikuttaa ihan passeleilta noihin taloihin. Pointti onkin se, että jos joku Pirkko Tampereelta sisustaa 70-luvulla rakennettuun rivarinpätkäänsä tuollaisen sisustuksen, niin kyllähän se auttamatta lavastukselta ja vähän hassulta vaikuttaa. Mutta kuka mistäkin tykkää. Ainakin noissa kahdessa ylimmässä kaikki sopii keskenään yhteen, ei ole sellaista sekamelskaa.   

Vierailija
133/236 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monet täällä yksittäisinä mainitut elementit eivät välttämättä oikeassa ympäristössä ole aivan kauheita (no, sisustustekstit ovat poikkeus, ne on aina kauheita).  Enemmän se kokonaisuus tekee sisustuksesta kauhean. Alla linkki oikeasti tyylittömästä sekamelskasta. 

http://www.etuovi.com/kohde/7710017?sc=M170200682&pos=5

Mä en tajua, miksi ihmiset, jotka selvästi pitävät mummolamaisesta sisustuksesta, valitsevat talomalliksi tällaisen yltiömodernin version? Ja sitten yhdistävät pyökkiset kasariholviväliovet spektroliittilattiaan ja ysärikeittiökaapinoviin? Ihan järkyttävä sillisalaatti.

Tuo on muuten tosi yleistä. Tietty tuo linkin koti on ääriesimerkki, mutta hyvin usein palkataan arkkitehti suunnittelemaan kivitalo. Ja arkkitehtihän suunnittelee tyyliltään modernin ja sisätiloiltaan sulavalinjaisen talon. Ja sitten pariskunta päästää sisustusmonsterinsa valloilleen. Keittiöön valitaan maalaisromanttista tyyliä olevat kalusteet ja välitilaan kukkasomisteiset laatat (tai vaihtoehtoisesti koukeroinen tai kukallinen tapetti lasin taakse) "tuomaan ilmettä". Mikäli rahasta ei ole tiukkaa, niin käytetään mahdollisimman paljon erilaisia kivilaatuja ympäri taloa: graniittia eri väreissä, marmoria vähintään kylppärissä ja tietysti sellainen tulikiven harmaa takka, jossa on mahdollisimman paljon ulokkeita ja muita koristeluita. Ehdoton must on myös sellainen lavaste kiviseinä eteiseen tai vähintään saunaan. Tiedättekö mitä tarkoitan, sellainen ohut halkaistu kivi, mikä asennetaan lavasteeksi seinän pinnalle. Valaistuksessa suositaan mahdollisimman paljon erikokoisia kattoon upotettuja halogeenispotteja, niin että katto näyttää reikäjuustolta. Unohtamatta tietenkään yllättäviin paikkoihin vedettyjä lediletkuja, jotka häikäisevät talossa kulkijan mukavasti. Kaikki tämä ihanuus kuorrutetaan pikkusievillä ja tilaan vääränkokoisilla koriste-esineillä ja tähtityynyillä. Ainakin yhteen huoneeseen on pakko hankkia tumman liilan väriset verhot, jotka luovat kivan hautajaistunnelman yhdistettynä valkoisiin tai likaisen harmaisiin seiniin. Muutama tekstitarra vielä seinään ja tadaa! Sisustus on valmis. Ai niin, unohdin vielä sen vessan muovisen kattokruunun, sori!

Kaikesta sisustamisesta huolimatta koti ei oikein tunnu kodikkaalta vaan kolkolta, niinpä talo laitetaan myyntiin. Myynti-ilmoituksessa ei unohdeta mainita arkkitehtiä nimeltä (arkkitehti parka, luultavasti ei haluaisi tulla yhdistetyksi taloon millään tavalla :DD). Paha vaan, että tuollaista taloa on tosi vaikea myydä. Kukaan ei ole valmis maksamaan talosta siihen käytettyä hintaa, koska joutuisi laittamaan sisustuksen täysin uusiksi. Sääliksi käy ihmiset. Mulla olisi teille hyvä neuvo. Jos kerta rahaa on, niin palkatkaa ammattilainen sisustamaan!  

Amen.

Vierailija
134/236 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.etuovi.com/kohde/1166422?sc=M1008231660&pos=37

Sanokaa joku tästä jotain, pliis?? En tiedä mitä ajatella tästä.

Rahaa on ollut ja sitä on käytetty todella reippalla kädellä. 

Mutta miksi, oi miksi? Miksi ei ole käytetty ammattilaissisustajaa? 

Vierailija
135/236 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva talo, kellertävät seinät vaan häiritsee, ei mikään toivoton tapaus. Nuo kellertävät seinät on varmaan vaan ollut joku tietyn ajan tyyki 80-90 -luvun vaihe?

Vierailija
136/236 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainitsiko kukaan merihenkisyyttä? Jossain sisustusohjelmassa sisustettiin mökkiä ja perhe toivoi, että ei maalaisromanttista eikä merihenkisyyttä. No niitähän sieltä löyty, beigeä ja laivoja...

Vierailija
137/236 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää arkkitehtityyli oli mulle yllätys! Olen itse arkkitehti ja niinpä myös paljon vierailen toisten samanmoisten kodeissa enkä tunnista tätä hommaa ollenkaan. Tai parista tällaisesta olen kuullut mutta heidän kodeissaan en ole itse käynyt niin en osaa sanoa.

Meillä melkein kaikki tavarat on vanhana hommattu tai peritty, on itse kunnostettu niitä ja kaikki on vähän sekalaista. Minulle tärkeintä on se että huonekalut, kodinkoneet, pienesineet ja myös esimerkiksi vaatteet on hyviä käyttää ja kestäviä. Vanhoissa tekstiileissä, astioissa ja huonekaluissa saa olla koristeluakin, jos se on käsintehtyä ja sillä tavalla "aitoa". Meillä on myös paljon kirjoja, kasveja ja harrastuksiin liittyvää tavaraa sekä lapsen leluja sun muita ihan näkösällä. Haptisuus ja hyvä akustiikka on minulle tärkeää samoin kuin se ettei mikään ole feikkiä tai lavastettua. Samaa olen ollut huomaavinani kollegojen kodeissa, mutta en ole muistaakseni yhdenkään kanssa varsinaisesti puhunut sisustuksesta.

Arkkitehdit suunnittelee omituisia betonilaatikoita, mutta asuvat itse mielellään Puu-Käpylässä tai samantyylisissä paikoissa :)

Vierailija
138/236 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oman aikakautensa lapsi. Ei tätä ole viimeisen kymmenen vuoden sisällä "sisustettu". En kyllä näe tässä sitä "rahan käyttöä". Hieno tontti kyllä ja tästä saa joku, jolla on silmää, hienon kodin.   

Vierailija
139/236 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva talo, kellertävät seinät vaan häiritsee, ei mikään toivoton tapaus. Nuo kellertävät seinät on varmaan vaan ollut joku tietyn ajan tyyki 80-90 -luvun vaihe?

Mietin ihan samaa, en pidä seinien väristä ja vielä vähemmän tuosta ällöstä kukkaboordista... muuten ihan ok. En sisustaisi omaa kotiani noin, mutta voin kuvitella että monen muun kodiksi se sopisi eikä aiheuta mitään yökötysreaktiota. Neutraali.

Vierailija
140/236 |
22.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niimpa! Hämmentävää sikäli, että talo on rakennettu jotain 2007. Että aika kaukana 80-90-luvuista sanoisin... Varmaan sitten sisustaja-omistajat itse ovat eläneet kukkeimman nuoruutensa niihin aikoihin ja sitä tyyliä sitten jatketaan edelleen. Aika uskomatonta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kolme