Hirveimmät sisustukset
Listataan sisustusjuttuja jotka ovat mielestänne kamalia/junttimaisia/rumia/ylikäytettyjä. Mikä saa sinut sisäisesti pudistelemaan päätäsi kun menet jonkun luokse vierailulle?
Minäpä aloitan:
- Ultrajuustoiset seinätarrat, klassisena esimerkkinä "Live, Laugh, Love"
- IKEA-taide, osa tauluista tms. on hienojakin mutta olen enemmän "oikean" taiteen ystävä.
- Maalaisromanttinen-sisustustyyli, ei ruma mutta itsellä tursuu jo korvista ulos.
Kommentit (236)
Valkoinen tai mustavalkoinen sisustus. Musta keittiö. Liian iso laatikkomainen musta sohva olohuoneessa. Tummahko kylmän kaakaonruskea lattia huoneessa, jossa ei ole yhtään virkistävää lämmintä väriläikkää. Väsähtäneen, surullisen ja valmiiksi nuhruisen näköistä.
Heh, mulla on sinapinkeltaisen värinen 70-luvun kylppäri :D Asun vuokralla siis, mutta monen mielestä varmaan kamala. Itse olen tykästynyt siihen.
Todella mautonta linkittää tänne yksityiskoteja haukuttavaksi :(
Mun mielestä sisustus on hirveä silloin, jos se on tehty jostain muusta syystä kuin oman maun mukaan. En ymmärrä miten joku voi "voida pahoin" jonkun toisen valkoisesta sisustuksesta. Kannattaisi ehkä käydä tsekkauttamassa terveydentila.
Vierailija kirjoitti:
Heh, mulla on sinapinkeltaisen värinen 70-luvun kylppäri :D Asun vuokralla siis, mutta monen mielestä varmaan kamala. Itse olen tykästynyt siihen.
Kuulostaa juuri sellaiselta, minkä haluaisin :)
Katselen nykyään 70-luvun asuntojen myynti-ilmoituksia (halvalla saa kun on putkirempat tulossa) ja etsin juuri niitä, joissa vielä olisi alkuperäiset kalusteet, tai niiden tyyliset. Voi kun joku valmistaisi vielä jääkaappeja, joissa on sinapinkeltaiset, oliivinvihreät tai oranssit lokerot!
Ai niin mutta kamalista sisustuksistahan tässä piti puhua...
Oman kotini sisustus on hirveä. Puolustukseksi sanottakoon, että olen vuokralla asuva opiskelija ja asunto väliaikainen.
Ensinnäkin yksiöni on kylppäriä lukuunottamatta yhtenäistä tilaa. Eteinen ja keittiö ovat käytännössä samaa kaappirykelmää. Asunnon hölmön muodon vuoksi huonekaluille on tasan yhdet sijoituspaikat, esimerkiksi sänky sopii vain yhteen kohtaan. Kotini näyttää siltä, että se on epätoivoisesti survottu täyteen huonekaluja. Ja niin se onkin, koska en ole halukas ostamaan tilapäishuonekaluja vain tätä asuntoa varten. Onneksi kalustus on suhteellisen yksiväristä, sillä muuten asunto on väritykseltään kunnon sillisalaatti.
Kaapistot ovat tummanharmaita, samoin ikkunanpuitteet ja parvekkeen ovi. Vessan ovi on vaaleamman harmaa, joskin sitä ympäröi vaaleat puunväriset listat. Keittiön kaappien välissä olevat laatat ovat oransseja ja keittiön työtasot myös, mutta eri sävyä. Muovimatto on beige (tai pikemminkin oksennus), eläväpintainen ja näyttää siltä kuin siihen olisi pinttynyt vuosikausien saastat, vaikka juuri olisin sen pessyt. Ja lattialistat ovat hempeät vaaleanvihreät! Kylpyhuoneessa lattialaatat ovat vaaleansiniset ja seinissä on sekä valkoista, että vihreää laattaa. Näillä väriyhdistelmillä voisi kuvitella, että asunto olisi vanhempikin, mutta talo on vasta kymmenenenvuotias.
Maalaisromanttinen kromisella twistillä, siis äitelä Sara Sieppi-tyyli
http://www.maison-objet.com/en/paris/exhibitors/september-2015/vallila-…
Ihan hirveetä fuulaa nuo vallila tuoteet.
vaimo justiinsa maalasi keittiön vallila tapetin umpeen tapettimaalilla, valkea seinä tuli tilalle.
http://www.vauva.fi/keskustelu/2670545/berneri-vallila-boikotti
Juu kaikki vallila tyyppiset sisustuksetn ihan hirveitä
Kaikk sisustukset on mielestäni ok, jos ne vaan miellyttävät asujan silmää. Jos haluaa kokovalkoisen sisustuksen karmeilla tekstitauluilla höystettynä, niin antaa palaa. Karmein sisustus on sellainen, joka on tehty vain siksi, että se on nyt muodikasta. Kenelle sitä muotiasuntoa esitellään? Sinä siellä asut, tee talostasi sellainen kuin itse haluat, mitä väliä vaikka se ei olisikaan viimeisimmän muodin mukainen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä kuvat: http://www.dailymail.co.uk/news/article-2727725/Who-d-live-house-like-W… Varsinkin natsikylppäri vetää hiljaiseksi, vaikka ilmeisesti edustaakin taas uutta muotia.
Natsilipun viereisellä seinällä on sitten kaakeloituna Suomen lippu...
Joo, paitsi ettei se ole Suomen lippu, kun mittasuhteet on väärät. Suomen lippua on varmaan yritetty mutta ei ole viitsitty ottaa selville, millainen se oikeasti on, vaikka kaakeleilla olisi helposti sen oikeanlaisenkin saanut tehtyä. Kas näin: https://fi.wikipedia.org/wiki/Suomen_lippu#Kansallislippu_ja_valtiolippu
Vierailija kirjoitti:
Tässä yksi esimerkki siitä kun on enemmän rahaa kuin tyylitajua... http://www.etuovi.com/kohde/9652752?sc=M1008247299&pos=1
Sisustusta enemmän tuossa on pielessä arkkitehtuuri, talon mittasuhteet on sellaiset että todella vaikea olisi sisustaa niin että näyttäisi kodilta eikä luxushotellilta, taidegallerialta tai joltakin edustustilalta. Esim. tuo kuva olohuoneesta pylväinen ja kivilattioineen niin miten tekisit siitä muuta kuin hotellin aulan näköisen?
Vaikeaan lähtökohtaan nähden sisustus on melkein siedettävä. Ainakin on käytetty värejä juuri sellaisella tavalla, mistä tykkään.
Piha on järkyttävää kivierämaata ja ruohoaavikkoa, mutta sehän ei sitten enää sisustukseen liity.
Vierailija kirjoitti:
Todella mautonta linkittää tänne yksityiskoteja haukuttavaksi :(
Mun mielestä sisustus on hirveä silloin, jos se on tehty jostain muusta syystä kuin oman maun mukaan. En ymmärrä miten joku voi "voida pahoin" jonkun toisen valkoisesta sisustuksesta. Kannattaisi ehkä käydä tsekkauttamassa terveydentila.
Tässä talossa ei ole vielä varsinaista sisustusta, joten uskaltanee linkittää. Kyllä valkoisesta voitulla huono olo, mulle tuli tästä. Toki asiaa voi tässä korjata värikkäillä huonekaluilla: http://www.etuovi.com/kohde/9893953?sc=M1008955860&pos=71
Täähän http://www.etuovi.com/kohde/9893953?sc=M1008955860&pos=71 on just hyvä, saa sisustaa väreillä sitten vaikka tiimariksi jos haluaa. Yleensä tollaiset talot on sellaisia että lattiamateriaali vaihtuu joka huoneessa, on pyökkiä, karmeat tapetit ja huomioväriseiniä. Toi on tabula rasa, voi itse sisustaa kuten haluaa suoraan eikä tarvi alkaa remppailemaan.
Vierailija kirjoitti:
" Ultrajuustoiset seinätarrat, klassisena esimerkkinä "Live, Laugh, Love""
En paassyt aloitusta edemmaksi kun takerruin tahan lauseeseen. Ultrajuustoiset? On taas kaannetty sanasta sanaa "pitkassa juoksussa" ymmartamatta yhtaan mita alkuperainen ilmaisu tarkoittaa.
Kyseessä oli selkeästi sarkastisesti "suomennettu" sanonta. Jos itse ymmärtäisit huumoria ja kotimaasi kansalaisia, et tulisi ulkomailta ilman ääkkösiä huutelemaan ja suolaamaan itseäsi omasta tilannetajuttomuudestasi. Just saying.
Eli
mielestasi vaikka siksi asuu vuokra vaatimaton asunnossa,tai riivitalossa ei kristallikruunu voi laitta? voi hyvänen aika..sulla ei ole sitten yhään hajuja millanen voi sisustus olla ..ei tartte asu linnassa että voi lattia kristalli kruunu
jos näin olisi kaikki vuokra asunnossa asukkat vaikka kaupunki asunnossa joka ova yleensä ihan kamalia ( tiedän siksi asun yhdessa niissa) pitäisko laitta paska lampu,paska sohva paska kaikki kirpputori tavara vaan siksi asunto ei ole linna? näin sun logikalla menisi
terveisin italialainen sisustus friikki
Toisaalta monet, joiden mielestä sisustuksen pitäisi sopia aikakauteen, remppaavat vähän uudempia taloja ja repivät surutta kaikki muutaman vuosikymmenen takaiset "hirvitykset" pois korvaten modernilla.... Mitähän mahtaa aikanaan lapsenlapset ja heidän ikäpolvensa olla mieltä ;)
Itse asun suvun 50-luvulla rakennetussa talossa, ja sydämeen sattuu kun ajattelee, mitä kaikkea minun mielestäni säilyttämisen arvoista täältä on hävitetty tai muutettu... Mutta 70-90-luvuillla ne asiat ovat edellisen sukupolven silmään näyttäneet vain kulahtaneilta ja muodista menneiltä, vähän kuin ysärin tai vuosituhannen alun sisustus tällä hetkellä itselleni näyttäytyy :)