Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hirveimmät sisustukset

Vierailija
20.09.2016 |

Listataan sisustusjuttuja jotka ovat mielestänne kamalia/junttimaisia/rumia/ylikäytettyjä. Mikä saa sinut sisäisesti pudistelemaan päätäsi kun menet jonkun luokse vierailulle?

Minäpä aloitan:

- Ultrajuustoiset seinätarrat, klassisena esimerkkinä "Live, Laugh, Love"

- IKEA-taide, osa tauluista tms. on hienojakin mutta olen enemmän "oikean" taiteen ystävä.

- Maalaisromanttinen-sisustustyyli, ei ruma mutta itsellä tursuu jo korvista ulos.

Kommentit (236)

Vierailija
41/236 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En sano että tämä koti on yhtään hirveä vaan päinvastoin varsin kaunis, mutta sitä en ymmärrä että vanha talo modernisoidaan TÄYSIN.... http://www.etuovi.com/kohde/d64347?sc=M1007785079&so=praq&pos=232

Ei 100 vuotta vanhassa asunnossa tarvitse olla ilman sähköä tai vettä, mutta jos kaikki on modernia, niin miksi ei ostaisi uutta taloa/asuntoa eikä pistäisi 100-vuotiasta taloa täysin uusiksi lattiasta kattoon.

No joskus kun aletaan remontoida vanhaa, niin saattaa olla, että täysin uusiksi pistäminen on ainoa vaihtoehto. Parempi tuo nyt on, tuoda esiin neutraalilla sisutuksella niitä vanhan talon piirteitä, mitkä on vielä ollut mahdollista pelastaa. Aivan kauheita on ne vanhat talot, jotka on rempattu "maalaisromanttiseen" tyyliin sisältä kaikella mahdollisella kiinalaisella halpakrääsällä, kun mitään aitoa vanhaa ei ole ollut mahdollista säästää. Minusta tuo kyseinen asunto ei millään muotoa kuulu tähän ketjuun.

Vierailija
42/236 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

http://www.etuovi.com/kohde/7710017?sc=M170200682&pos=5

"Tyyliä ja tilaa" :D

Ihan kamala sisustus, varsinkin tuosta ekasta makuuhuonekuvasta tulee mieleen joku ei-niin-hieno hotelli... Mikään ei sovi yhteen. Punaiset halpisverhot, oranssit nojatuolit, pörrömatto, kamala puuovi... Muissa huoneissa iloisesti sekaisin kaikkea rottinkikalusteista moneen eri kivilajiin, muovisiin baarijakkaroihin, ulkomaiden krääsäbasaareista raahattuihin korsite-esineisiin, kulrakehyksisiin peileihin jne. Ihan JÄRKYTTÄVÄ sekamelska! Omituinen yhdistelmä varmaan ihan kalliitakin materiaaleja (esim. lattiat) ja halpiskalusteita suoraan jostain Sotkan jämävarastosta.

En tykkää tästä miten myytäviä koteja linkataan tänne ruodittavaksi, mutta tuosta kodista kommentoin jo itsekin, että kaikki huoneet ja tilat ovat harvinaisen eri paria. Piti oikein tarkistaa talon valmistumisvuosi, ja yllättyä siitä että rakennus on vain 10-vuotias.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/236 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällainen: http://www.etuovi.com/kohde/7706421

Marmoria, kiveä, terästä, peiliä... Mielestäni ei yhtään kodikas ja kutsuva.

Onhan tuo tavallaan persoonallinen, hienot näkymät ja miljöö. Hieno rakennus, mutta kovin kodikkaaksi sitä ei voi sanoa.

Vierailija
44/236 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan kokonaan valkoista sisustusta. Muutimme juuri mieheni kanssa uuteen kaksioon, jossa on valkoiset seinät enkä vielä ole jaksanut alkaa sisustaa. Hiljalleen on kyllä muotoutunut se millaisen haluan siitä tehdä. Haluan paljon värejä ja geometrisiä kuvioita. Valkoisessa mun päätä alkaa vaan särkeä ja tulee jotenkin ärtynyt olo.

Sara Siepin kämpästä näin joskus kuvia ja se oli todella ruma. Valkoista ja hopeaa joka paikassa ja jotain koristeita joka nurkassa. Melkein jokaisen "sisustajan" koti näyttää kamalalta. Persoonatonta, kun ei uskalleta laittaa persoonaa ja jotain erilaista.

Minä en aio ostaa uutta enää tähän kämppään. Teen sohvaan itse tyynyt, tuunaan vanhasta sohvapöydästä uudenlaisen (hion valkoisen maalin pois ja lakkaan alla olevan puun), aion tehdö itse päiväpeiton, torkkupeiton... Yritän itse tehdä niin paljon kuin voin, niin koti tuntuu enemmän omalta. Ei tule ainakaan samanlaisia vastaan,

Vierailija
45/236 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällainen: http://www.etuovi.com/kohde/7706421

Marmoria, kiveä, terästä, peiliä... Mielestäni ei yhtään kodikas ja kutsuva.

Puitteet on upeat, vaatisi vain sisutukselta sopivasti lämpimiä, vahvoja värejä ja kutsuvia huonekaluja niin olisi just mun makuun.

Vierailija
46/236 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä varmaan. En jaksa sisustaa ja teinit senkun sotkee että hyvä kun saa siistinä pidettyä. Haluaisin sellaisen minimalistisen vaaleasävytteisen avaran kodin. En vaan jaksa sitä myymis- ja muuttamisrumbaa. 

Vierailija
47/236 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on mennyt mielenkiinto sisustuskuviin. Blogien ja lehtien kuvat ovat yleensä liian siloteltuja ja stailattuja. Mulle on tullut näistä visuaalinen ähky. Tykkään paljon enemmän kuvista, joissa on kiinnostava, mutta ei liian mietitty sisustus, ja kuitenkin näkyy se, ettei kuvia ole liikaa stailattu. Harvinaista herkkua! Linkitin kerran yhdestä blogista tällaisen kuvasarjan ja AV-mammat karahtivat takajaloilleen: "hirveä sotku!"

Selasin tässä juuri sisustuslehtiä ja olo oli lähinnä blääh, nuo kaikki on nähty. Joku String-hylly täytettynä 50/60-luvun (tai 50/60-luvun henkisillä) astioilla on kiva, mutta kun niitä on nähnyt sen 10+, alkaa kyllästyttää. Samoin ne puuteriroosat, turkoosit, vaalea petrooli yms. trendisävyt, Ferm Livingit lastenhuoneessa ja kaikilla olohuoneessa joku vanha, sinällään hieno senkki. Alkaa lähinnä pohtia, mikä osa omaa silmää miellyttävistä jutuista on oikeasti "omaa makua" ja mikä osuus on taitavan aivopesumarkkinoinnin tulosta. Samoin kaikki taiteelliset ja erikoiset taulut ja kehystetyt julisteet, niistäkin alkaa olla vaikea sanoa, mikä oikeasti miellyttää silmää ja mihin taas silmä on tottunut.

Puhdistusharjoituksena olisi kivaa katsella joitain oikeita, erilaisia koteja. Mietin jo, että joku anti-Avotakka olisi mukava lehti, voisi katsella oikeasti tavisten koteja, ei vain Punavuoressa asuvien mainosgraafikoiden tai Krunikassa asuvien putiikinpitäjien ylistailattuja sisustuksia. Tosin niiden taviskotien pitäisi olla omilla tavoilla kauniita, koska myynti-ilmoituksissa ja esim. FB-kirppareiden taustalla näkyvät Ikealla silatut hamsterihelvetit eivät nekään ole ihmissilmille tarkoitettu.

Tai ehkä minun lienee parasta tuijotella vaikka ikkunasta syksyn lehtiä.

Vierailija
48/236 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rottinkiset huonekalut sisätiloissa ovat kyllä niin aikansa eläneet. Vielä teini-iässä 90-luvulla tykkäsin niistä, mutta nyt puistattaa ajatella niitä omaan kotiini, vaikka muuten sisustukseeni kuuluu elementtejä kirpputoreilta, jopa roskalavalta. 

Vierailija
49/236 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvat huonekalut (lastulevy), hirveesti valokuvia esillä ja tuikkukuppeja.

Arkkupakastin, kirsikan väriset huonekalut ja tosi vanha nahkasohva.

Tekokukat ja paskaiset vessan ja keittiön käsipyyhkeet (kuluneet).

Vierailija
50/236 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet täällä yksittäisinä mainitut elementit eivät välttämättä oikeassa ympäristössä ole aivan kauheita (no, sisustustekstit ovat poikkeus, ne on aina kauheita).  Enemmän se kokonaisuus tekee sisustuksesta kauhean. Alla linkki oikeasti tyylittömästä sekamelskasta. 

Parastahan tuommoisessa on ulko-ovi. Pääsee pois.

Vierailija
51/236 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkoinen olohuone, valkoinen keittiö... kaikki on vitivalkoista huonekaluja myöten. Aivan kuin keväthangilla eläisi vuoden jokaisena päivänä. Lumisokeus uhkaa. Huh!

Mustat seinät ja lattia pesuhuoneessa. Tai mustat keittiön kaapit. 70-luvun lopun muotia, valitettavasti jotkut hullut jatkavat tätä vitsausta vielä nykyäänkin.

Vauvankakan tai sinapinväriset seinät. Karmeaa!

Kellastuneet mäntykalusteet, kellastunut paneli katossa ja kellastuneet hirret seinissä. Lakattu kuusilattia. Vanhempieni kesämökki 70-luvulta. Argh!

Teräksenväriset keittiökalusteet. Hirvitys! Tuo mieleen laitoskeittiön.

Typerät englanninkieliset tekstit tapeteissa, tauluissa ym. Täysin mautonta.

Vierailija
52/236 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
53/236 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tyyliä ja tilaa" :D

Ihan kamala sisustus, varsinkin tuosta ekasta makuuhuonekuvasta tulee mieleen joku ei-niin-hieno hotelli... Mikään ei sovi yhteen. Punaiset halpisverhot, oranssit nojatuolit, pörrömatto, kamala puuovi... Muissa huoneissa iloisesti sekaisin kaikkea rottinkikalusteista moneen eri kivilajiin, muovisiin baarijakkaroihin, ulkomaiden krääsäbasaareista raahattuihin korsite-esineisiin, kulrakehyksisiin peileihin jne. Ihan JÄRKYTTÄVÄ sekamelska! Omituinen yhdistelmä varmaan ihan kalliitakin materiaaleja (esim. lattiat) ja halpiskalusteita suoraan jostain Sotkan jämävarastosta.

Eipä ole ulkonäkökään kaksinen, aivan kuin olisi rakennettu kaksi villin lännen hökkeliä vastakkain. 

Vierailija
54/236 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse voisi asua pelkästään vaalein sävyin sisustetussa kodissa. Se on vaan niin tylsää. Tuntuu, että aika monet Facebookissa kotiaan esittelevät tutut ovat juuttuneet tuohon vaaleaan tyyliin maustettuna korkeintaan jollain typerillä sisustustarroilla. Mutta jos he itse tykkäävät sisustuksestaan, niin kiva. Eipä minun tarvitse heidän kodeissa asuakaan.

Vierailija
55/236 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se IKEAn mustavalkoinen tyyny joka on jokaisen "särmikkään" ja "minimalistisen" sisustuksen peruselementti. Pinterestissä oikein ärsyttää, kun yrittää etsiä ideoita ja se sama tyyny on keskellä kymmeniä kuvia.

Vierailija
56/236 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvan näköiset ns. galleriaseinät, jossa yhdelle seinälle kasataan erikokoisia halpistauluja kollaaseiksi, yleensä musta-valkoisena. Niihin kuuluu pakollisena eläinkuva, joku plussaprintti tai siksakuvio ja hipsterifontilla printattu "Do more of what makes you happy"/"you are so loved"/"change your thoughts and you'll change the world" tai jotain muuta yhtä imelää.

Oikein puistattaa. Esimerkiksi: http://uino.indiedays.com/2016/02/25/uusittu-olohuone/ Uinon blogissa on tästä "hyvä" esimerkki. En käsitä miksi joku haluaa kuorruttaa seinät sisustuskuvilla, jotka eivät merkitse mitään.

Vierailija
57/236 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En sano että tämä koti on yhtään hirveä vaan päinvastoin varsin kaunis, mutta sitä en ymmärrä että vanha talo modernisoidaan TÄYSIN.... http://www.etuovi.com/kohde/d64347?sc=M1007785079&so=praq&pos=232

Ei 100 vuotta vanhassa asunnossa tarvitse olla ilman sähköä tai vettä, mutta jos kaikki on modernia, niin miksi ei ostaisi uutta taloa/asuntoa eikä pistäisi 100-vuotiasta taloa täysin uusiksi lattiasta kattoon.

Tämä on loistoesimerkki siitä, miten sisustusblogeja matkimalla voi pilata ihastuttavan talon ja hävittää siitä kaiken kauniin ja omaperäisen

Vierailija
58/236 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan sitä, että kauhealla rahalla ja. vaivalla etsitään upea historiallinen asunto tai talo, jonka sisustus sitten revitään ja maalataan sairaalan kliiniseksi valkoiseksi (sauna mustaksi) ja kuorrutetaan ikean valkoisilla huonekaluilla, lokki-lampuilla ja halvoilla koriste-esineillä.

Vierailija
59/236 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se IKEAn mustavalkoinen tyyny joka on jokaisen "särmikkään" ja "minimalistisen" sisustuksen peruselementti. Pinterestissä oikein ärsyttää, kun yrittää etsiä ideoita ja se sama tyyny on keskellä kymmeniä kuvia.

Tämä on uusi tähtityyny!

Vierailija
60/236 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

http://petripenna.blogspot.fi/2016/09/toivepostaus-minun-koti.html?m=1

Tässä omaan makuun ihan jäätävän mauton sisustus...

olen näköjään yksin, mutta mun silmään oli niin camp että ilahduin. Tuo tornin marmorilattia sen sijaan näytti aivan hirveältä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kaksi