Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asiallisiin vastauksiin reagoin, asiattomiin en. Miksi olen...?

Vierailija
12.08.2024 |

Minähän olen perusluonteeltani rento ja huumorintajuinen, nauravainen. Jos nyt kiinnostaa yksityiskohdat, niin musta huumori kulkee suvussamme ja lisäksi minua naurattaa söpöt eläimet ja niiden puuhastelut. No sehän ei liity asiaan mitenkään, mutta kerroin kuitenkin.

Olen kuitenkin huomannut, että tulistun nollasta sataan, kun kirjoitan jotain nettiin ja ventovieras tulee laukomaan omia juttujaan faktoina. Esim. "Miksi et tehnyt näin, olisiko kannattanut tehdä noin, jos olisit sitä ja tätä ja tuota, niin nyt ei olisi tilanne tällainen." Ja tämä kaikki siis ilman, että olen sanonut yhtään mitään sellaista, josta voisi päätellä minun tehneen tai olleen tekemättä jotain!

Tämä on hyvä esimerkki, koska samaa tapahtuu oikeastaan joka ikisessä paikassa netissä. Johonkin kun jotain kirjoittaa, niin hetkessä ventovieraat ovat läksyttämässä asioista yhtään mitään ymmärtämättä.

En pysty suhtautumaan niin, että mitä väliä, ihan sama, senkus jauhaa p*skaansa. Minua alkaa aina raivostuttamaan. En mahda sille mitään. 

Tähänkin ketjuun tulee jotain mukahauskoja tyyppejä aukomaan naamaansa. Se on ihan peruskauraa palstalla.

Onko muita, joita raivostuttaa mistään mitään ymmärtämättömät länkyttäjät?

Minulla on niin, että tietyt asiat ovat ihan sellainen ehdoton juttu. Jos minun asioistani aletaan jauhamaan p*skaa, en siedä sitä ollenkaan. Minua ärsyttää myös muunlainen väärän tiedon levittäminen, mutta omien asioiden ollessa kyseessä tulistun tosi paljon. Olen aina ollut samanlainen, ei mitään äkillistä muutosta.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/13 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä johtuu tällainen tulistuminen ihmisellä, joka on todellisuudessa rento ja nauravainen ja normaalisti usein hyväntuulinen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä johtuu tällainen tulistuminen ihmisellä, joka on todellisuudessa rento ja nauravainen ja normaalisti usein hyväntuulinen?

Koska et ole rento  vaan äkkipikainen ja katkera.

Vierailija
4/13 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska et ole rento  vaan äkkipikainen ja katkera.

Kyllä minä ihan itse tiedän millainen olen. Ihan turha ventovieraana tulla kertoilemaan minulle omia totuuksiasi.

Vierailija
5/13 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä tästä - liittyy vähän aiheeseesi eli saada pois paskanjauhajat ilman kunnollista sanomista...

Mitä syitä roikkua Av:llä? Itselläni ensisijaisesti se että tykkään kirjoittamisesta aivan hirveästi ja täältä löytyy aiheita jatkuvaan kirjoittamiseen. Palsta on ikkuna maailmaan kodista, pohdintaa kaikesta mihin voi ottaa kantaa ja ihmisuhteista, saa tietoa ajankohtaisista yhteiskunnallisista ilmiöistä, itseterapointia, seuraa palstalaisista, joskus infoa ja uutisiakin ('breaking news' koko maailmasta?), viihdettä ja joskus jopa seksihömppää ja huumoria ja hupijuttua piristyksenä päivään yms. 

Seksipalsta onkin oikeastaan tärkeämpi palsta kuin olemme tottuneet ajattelemaan ja sinnekin sopii paljon aiheita ihmiselämästä maan ja taivaan väliltä. Moni tuskin on vielä edes rohkaistunut sitä vilkaisemaankaan mutta sinnehän kannattaakin kirjoittaa vaikka mitä! Todella ajankohtainen palsta aikana jolloin koko ihmisten seksi- ja parisuhde-elämä on muuttunut aivan täysin ja yhteiskunnallemme uudeksi tai jopa täysin vieraaksi 'kulttuuriksi'. 

Arvostaisin jos palstalta olisi suora yhteys radiokanavaan jonne ihmiset voivat myös osallistua eri tavoin ja siis myös soittamalla ja kirjoittamalla. Kyllä tämmöstä palstaa tarvitaan - täällä palstalla Suomi, ja ehkä suurempikin maailma, on pieni suomenkielinen kylä. Teinitkin tarvitsisivat tämmöisen oman palstan ja jopa heitä nuoremmat koululaiset jotka osaavat kirjoittaa ja heillekin yhteys omaan radiokanavaan. 

Tämmöiset palstathan voisivat toimia erinomaisesti demokratiaa vahvistavina jos 'valvotaan' ja käytetään hyväksi 'oikealla' ja 'arvokkaalla' tavalla. Jokaisella on mahdollisuus  osallistua kykyjensä mukaan. Anonymiteetti on hyvä mutta joskus kuitenkin voitaisiin tarvita myös 'nimeä' ja pitäisi olla mahdollisuus tavoittaa kirjoittaja jollakin tavalla eli jonkunlainen yhteystietovälitys pitäisi saada toimimaan tämmöisen palstan yhteyteen.    

Vierailija
6/13 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen ei todellisuudessa ole rento, nauravainen ja hyväntuulinen.

Vierailija
7/13 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipas minäkeskeinen vuodatus. Ego on suuri ja jutut sen mukaisia. 

Niimpä. Ja aivan liian pitkä nykyaikaan. Kukaan viitsi haaskata aikaansa tuon mittaisten sepustusten lukemiseen.

Vierailija
8/13 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
9/13 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
10/13 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei yleensä vihastuta anonyymien nettikommaajien hölmöt vastaukset, väärinkäsitykset on yleisiä kun viesteihin ei mahdu tilanteista ihan jokaikinen yksityiskohta. Mutta ne kyllä raivostuttaa, joissa vastaus alkaa jotenkin näin "voi kulta pieni kun..." tai "kuule rakas/muru kun..." ja sitten kirjoittaja esittää jonkun absurdin hatusta vedetyn oletuksen, yleensä niin, että se jolle hän vastaa olisi jotenkin vajaa tai kuusivuotiaan tasolla :D Näitä näkee yleensä tosi kummallisissa yhteyksissä ja aina jään miettimään kenen mielestä on hyvä idea puhua tuolla tavalla.

Vierailija
11/13 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään vastaa moukkien rivouksiin ,ihmisten arvosteluihin ym. Sisistymättömyyteen ..Eihän töistä synny normaalia keskustelua .

Vierailija
12/13 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ei yleensä vihastuta anonyymien nettikommaajien hölmöt vastaukset, väärinkäsitykset on yleisiä kun viesteihin ei mahdu tilanteista ihan jokaikinen yksityiskohta. Mutta ne kyllä raivostuttaa, joissa vastaus alkaa jotenkin näin "voi kulta pieni kun..." tai "kuule rakas/muru kun..." ja sitten kirjoittaja esittää jonkun absurdin hatusta vedetyn oletuksen, yleensä niin, että se jolle hän vastaa olisi jotenkin vajaa tai kuusivuotiaan tasolla :D Näitä näkee yleensä tosi kummallisissa yhteyksissä ja aina jään miettimään kenen mielestä on hyvä idea puhua tuolla tavalla.

Nuo ovat noita mukanokkelia v*jukkeja. Samoja kuin ne unettomuuskeskusteluun tulevat, jotka kommentoivat: "eihän se ole työnantajan vika, jos minä jätän nukkumatta silloin kun on sen aika :D Tietysti menen töihin, vaikken olisi nukkunut ollenkaan :D Minkä ihmeen takia en menisi?"

Vierailija
13/13 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittaminen on hyvin haastava laji ja niin, että muutkin ymmärtävät mitä tarkoitat. Tulkintoja on yhtä monta kuin lukijoitakin ja missä mielentilassa tai tilanteessa juttusi luetaan. Kaikki vaikuttaa kaikkeen, jopa se, miten sinä tulkitset vastineet. Väärinkäsityksiä syntyy netissä niin paljon, että viisautta olisi hellittää ja keskittyä vain niihin hyviin vastauksiin. 

Mietin usein, miksi jokin nettikeskustelu ajautuu riitoihin ja loukkaantumisiin. Tuntuu kuin juuri  vastaajien ärsyttävyydellä ja provokaatiolla olisi suurempi merkitys kuin sellaisella vastaajalla, joka oikeasti pyrkii asiallisuuteen, jopa ystävällisyyteen ja haluaa pysytellä rakentavassa vuorovaikutuksessa.  Onko myös aloittajan sisälukutaito yhtä heikkoa kuin niiden länkyttäjien, jos on pakko ärsyyntyä tyhmyyden ääressä?

Sinä voit tehdä valintoja kenen vastineen annat vaikuttaa ja kenen et. Jos olet vahva oikeudentunnossasi ja arvostat asiallisuutta älä odota sitä netistä. Se ei ole paikka, jossa hyvät arvot olisivat tärkeitä.Saatat löytää 20 vastauksessa vain kaksi hyvää vastausta, joten keskity niihin,. 

Muista, että tyhmyyden ääressä on aina avuton. Kun sen sisäistää osaa kävellä ohi ja käyttää energiansa muuhun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan viisi