Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G. Onko kotisi juuri nyt yllätysvieraita kestävässä kunnossa?

Vierailija
03.07.2008 |

Meillä ei todellakaan ole ja en vaan JAKSA tehdä asialle nyt(kään) mitään.

Ainoa puhdas paikka on makuuhuone, niin ja pyykit olen pessyt kaikki nyt aamulla.

Mutta: koirankarvoja on lattioilla ihan tuhottomasti. Lastenhuoneissa on leluja pitkin lattioita ja petit petaamatta. Keittiön lattia on TÖRKEÄN likainen, TAAS. Vessa on pesty viikko sitten ja sen kyllä huomaa.. Olohuoneessa tasoilla ja tv:ssä pölyä ja muutenkin paikkoja epäjärjestyksessä.

Miksi, oi miksi, olen niin saatanan laiska näissä kotitöissä!

Lapset 4v, 3v ja 1v ei kauheesti auta asiaa :o(

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta 5 min varoitusajalla saan kyllä asunnon siistiksi.

Ja koska meillä usein käykin vieraita lyhyellä varoitusajalla, niin pidän asunnon aina niin siistinä, että se on parissa minuutissa kunnossa.

Vierailija
2/33 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi on kylässä, se siivoaa :D

Mies on kotona ja anoppi vahtii lapsia, että mies saa tehtyä raksahommia.

Normaalisti meillä liikutaan tavarakaaoksen ja suhteellisen siistin välillä, riippuen muista menoista ja säästä (kesällä kauniit ilmat ollaan ulkona, ei juuri siivota). Ison osan ajasta nolottaisi, jos joku tulisi yllärivisiitille, mutta en anna sen häiritä, tulkaa vaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka onkin suurperhe, lapset on opetettu laittamaan tavarat paikalleen.

Vierailija
4/33 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän kodin aina siinä kunnossa, että vieraita voi tulla. Eli siistiä on. Äsken patistin pojat 2v, 4v 6v siivoamaan huoneitaan. Ihan hienosti keräsivät leluja. Tytöllä 8v onkin aina täysjärjestys huoneessaan (äitiinsä on tullut).

Ainoa mikä häiritsee on oma vaatehuone, siellä on kaaos, mutta onneks vieraat ei sinne katsoisikaan:)

Vierailija
5/33 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt olis vieraita tiedossa, niin puoli tuntia varmaan menis siihen, että mun mielestä olisi sopivan siistiä.. Toinen puolituntinen sitten siihen, että emäntä näyttäisi ihmiseltä. :)

Mutta jos joku on niin juntti (ja niitähän riittää) ettei ilmoita olevansa tulossa, niin joutuu sotkun myös kestämään! :P

Vierailija
6/33 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuivumassa olevat pyykit pitäisi vain laittaa piilompaan tai laskostaa kaappeihin.

Vierailija
7/33 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiptop kunnossa ei ole, pyykkiä löytyy ja erinäisiä tavaroita tasoilta + leluja siellä täällä. Mutta kun likaista ei ole, niin koti on mun mielestä yllätysvieraita kestävässä kunnossa. Ei kai kukaan yllärivieras odotakaan että lapsiperheessä on aina kuin vastasiivottua.

Vierailija
8/33 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen himosiivoaja, joten aina on talo puhtaana ja mitään ylimäärästä ei roiku tuoleilla eikä muuallakaan.

Vierailija
9/33 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa vaan kaaoksen keskelle. En pyytele kotiani anteeksi keneltäkään.

Vierailija
10/33 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta hyvä selitys löytyisi kyllä yllärivieraille annettavaksi. Lauantaina alkaa nimittäin kylppäri- ja saunaremontti, joten sitä varten on jo mm. laasteja ja verieristeitä olohuoneessa sekä laattoja ja vessanpytty terassilla :-D

Vierailija
11/33 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eilen imuroitu, mopattu, pyyhitty pölyt ja pesty wc. tavarat paikoillaan

Vierailija
12/33 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En väitä, että kaikki olisi viimeisen päälle hienosti aseteltuna järjestykseen tai että edes olisi täysin puhdasta joka nurkassa.

Tämä on meidän koti ja me elämme täällä. Elämiseen kuuluu myös epäjärjestys (joskus jopa sotku). Siivoamme tarvittaessa.

Yllätysvieraat vain saattaisivat nyt jäädä hieman heikosti ruokituksi. Kaapeissa ei ole oikein mitään tarjottavaa, mutta toisaalta, aika nopeastihan muffinit tekaisee kahvipöytään.

Vierailija
13/33 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

talo elää tavallaan, vieraat tulee ajallaan.

Jos ei kelpaa, jättäkööt tulematta tai menkööt pois!

tää on meidän koti eikä näyttelypaikka vieraita varten

Vierailija
14/33 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

riippuu mitä vaaditaan,mutta ei ole..pienin purkaa kaikki tavarat lattialle koko ajan yms.rojua pyörii,mutta vessan pesen pari kertaa viikkoon ja joka päivä heilutan imuria mutta keittiö on kyllä hirveen sotkussa aina..kaikkeen ei pysty eikä jaksa..onnex meilä ei käy yllätysvieraita

kolmen äiti

Vierailija
15/33 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä varten on jo mm. laasteja ja _verieristeitä_ olohuoneessa

rupesi vaan remontoinnin keskellä (liikaakin) asuneena naurattamaan ihan tuhottomasti, kun aina välillä tulee itse tunaroitua ja lyötyä sormeen vasaralla tms. Mutta että verelle on eristeet valmiiksi varattuina, se on jo mahtavaa ennakointia... :D

Niin ja itse asiaan, täytyy sanoa että riippuu melkein kokonaan vieraista. Jos olisi vaikka oma veli perheineen, niin melkein tuossa tuokiossa saisin talon siedettävään kondikseen: aika kuluisi joka tapauksessa jutustellen ja yhdessä ruokaa laitellen niin tuttujen kanssa. Taloa ei esiteltäisi eikä katseltaisi enää erikseen yhtään. Mutta jos tulijat olisivat esim. yksi sisustus- ja ruokatoimittajakaverini miehensä kanssa, niin tuskanhiki nousisi pintaan, vaikka tuntisinkin itseni sen takia ihan typeräksi - ei heilläkään varmaan ole joka tavara millilleen paikoillaan jatkuvasti...

Vierailija
16/33 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun ystävät ainakin tulee tapaamaan mua, ei nuuskimaan mun nurkkia

Vierailija
17/33 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli normi perus siistiä muutamaa murua ja tavaraa lojumassa lukuunottamatta

Vierailija
18/33 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi aina tulla yllätysvieraatkin, jos eivät ole kovin tarkkoja.

Lasten kamoja ajelehtii siellä sun täällä ja niiden huoneet ovat pääsääntöisesti kamalassa kaaoksessa, mutta jos vieraat ei tätä ymmärrä niin oma on ongelmansa. Perussiivouksesta pidän huolta eli vessa ja keittiö ovat puhtaat. Mies imuroi usein.

Vierailija
19/33 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

verieristeitä! saako niitä rautakaupasta vai apteekista? remonttiapteekkihan voisi olla kesäloma-apteekin seuraava mainoslause.

Vierailija
20/33 |
03.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan lelut levällään,mutta se ei haittaa.