Vierailija

En voi ymmärtää näitä "en ole käynyt kampaajalla 15 vuoteen, itse pätkin vain latvoja" tai "ei ole perheenäitinä aikaa miettiä mitä suuhunsa laittaa" tai "omasta itsestä huolehtiminen on jäänyt taka-alalle".

Onko naiselle muka ylivoimainen ponnistus käydä edes 1-3 kertaa vuodessa kampaajalla, liikkua edes kerran viikossa, katsoa VÄHÄN mitä suuhunsa pistää, pitää kainalot, puska ja sääret siistinä, pukeutua kivasti.

Ei heru tippaakaan ymmärrystä näille säärivillojen kasvattajille, joilla häpykarvat tursuavat pikkuhousuista, harjaamaton tukka sipaistaan aamuisin sottaiselle ponnarille, ja suuhun työnnetään päivä toisensa jälkeen mitä sattuu mättöä ja perse liimataan iltaisin television eteen.

Mielestäni se kielii vain oman itsensä arvostuksen puutteesta, ettei yhtään välitetä miltä näyttää. Ja myöskin siitä ettei arvosteta kumppania, jos ei kiinnosta miltä näyttää kumppanin silmissä.

Ja ei, en ole pinnallinen ämmä, suhtaudun omaan itseeni ja virheisiini armollisesti, mutta huolehdin ulkonäöstäni oman itseni ja kumppanini iloksi.

Sivut

Kommentit (69)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

No näinhän se on! Toisaalta rajansa myös kaikella. En ymmärrä miksi tänään salilla jonkun ylimeikatun akan piti tuijottaa mua nyrpeesti päästä varpaisiin kun olin hiestä märkä ja ilman meikkiä.

Vierailija

En kanssa ymmärrä..kai se on että mihin sitä tottuu.jos ei aikasemminkaan huolehdi niin ei sitä ainakaan perheenäitinä huvita alkaa kaunistautumaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No näinhän se on! Toisaalta rajansa myös kaikella. En ymmärrä miksi tänään salilla jonkun ylimeikatun akan piti tuijottaa mua nyrpeesti päästä varpaisiin kun olin hiestä märkä ja ilman meikkiä.

En ymmärrä sitäkään. Se menee jo toiseen ääripäähän, että pitää esittää virheetöntä ja täydellistä ja käydä kuntosalillakin teatterimaski naamalla. 

ap

Vierailija

Miksi pitäisi? Pidän huolta hygieniastani, kampaan hiukseni, käytän dödöä eli en haise hieltä, vaatteeni ja kotini ovat puhtaat. Huolehdin myös perusterveydestäni. En näe mitään syytä, miksi minun pitäisi käyttää aikaa, rahaa ja energiaa täysin toisarvoiseksi pitämiini asioihin. Jos et kestä katsoa minua, katso poispäin.

Vierailija

Ei se varmaan ole mutta kaikki lähtee yhdestä asiasta leviämään lumivyöryn lailla. On ihmisiä joilla on lapsesta asti ollut niin huono ltsetunto että tuntuu ettei mikään kaunista kumminkaan vaikka mitä tekisi ja kaunistamisen yritykset näyttäisi vaan epätoivoisilta. Sama on niillä jotka on lihavia ja ajattelevat että on ihan sama mitä päälle laittaa kun kaikki näyttää huonolta lihavassa vartalossa. Sitten se lopulta johtaa siihen ettei mistään muustakaan kannata yrittää huolehtia koska on kumminkin lihava.
Terveet ihmiset joilla on aina mennyt hyvin eivät tietenkään ymmärrä näitä sairaita ajatuskulkuja. Ja siis huomionarvoista on että useinkaan henkilö ei edes ole oikeasti ällöttävä tai toivoton muuta kuin oman päänsä sisällä. On monia ihan hoikkiakin ihmisiä jotka kokevat olevansa ylitsepursuavan lihavia ja ällöttäviä vaikka niin ei olisi kenenkään mielestä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miksi sinua kiinnostaa muiden ulkonäkö noin paljon. Siis varsinkin jotkut alapääkarvat? Vittuakos ne sinulle kuuluu?

Mielenkiintoni ei varsinaisesti kohdistu kenenkään henkilön alapääkarvoihin tai muihinkaan ulkomuodon yksityiskohtiin vaan laajemmin ilmiöön, jossa naiset eivät osoita tervettä kiinnostusta ulkomuotoaan kohtaan vaan laiminlyövät TOTAALISESTI siitä huolehtimisen. Hämmentävää siksi, koska ulkonäöstä huolehtiminen ei todellakaan vaadi ylivoimaisia ponnistuksia.

ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi? Pidän huolta hygieniastani, kampaan hiukseni, käytän dödöä eli en haise hieltä, vaatteeni ja kotini ovat puhtaat. Huolehdin myös perusterveydestäni. En näe mitään syytä, miksi minun pitäisi käyttää aikaa, rahaa ja energiaa täysin toisarvoiseksi pitämiini asioihin. Jos et kestä katsoa minua, katso poispäin.

Juuri se kun se ei vaadi paljoa aikaa, rahaa tai energiaa ja tuottaa iloa sekä itsellesi, kumppanillesi ja kanssaihmisille. Mistä tiedät miten mielellään kumppanisi sinua katselee? Tai miten mielellään hän katselee niitä naisia, jotka viitsivät vähän vaivautua?

ap

Vierailija

Ja minä en ymmärrä miten joku jaksaa salilla käydä, tai jossain jumppatunneilla.
Ennen iltavuoroa ei huvita, haluan olla lasten kanssa.
Illalla tulen kotiin yhdeltätoista, aamulla herään kuudelta ja menen töihin.
Kotona neljältä, syödään, touhutaan lasten kanssa, iltapala ja -pesut ja sitten olenkin itse niin väsynyt että käyn suihkussa ja menen sänkyyn lukemaan.
Vapaapäivinä pyrin vierailemaan vanhempieni tai mieheni vanhempien luona, tai tehdä lasten kanssa jotain mukavaa, tai hoitaa pakollisia juttuja.
Ei vain huvita lähteä vapaapäivänä salille, kun ei se yksi vapaa edes oikein vapaalta tunnu jos sitä ennen ollut neljä vuoroa ja sen jälkeen tulossa taas viisi. Ja usein juuri näitä hemmetin ilta-aamuhyppyjä.
Ei huvita, ei kiinnosta, ei jaksa välittää.
Ai niin ja se ruoka, varsinkin iltavuorossa kun ei edes tiedä ehtiikö syömään niin sinne varaa vain jotain einestä mitö syö äkkiä eikä haittaa jos jää kaappiin.
Tekosyitä ja selityksiä varmaan jonkun mielestä.

Vierailija

Minäkin tasoitan vain pitkien hiusteni latvoja sekä värjään kotona Hennalla. Saan aina kehuja hiuksistani. Ei se kampaajalla käynti aina ole tarpeellista :)

N22

Vierailija

Miksi helvetissä kävisin kampaajalle viemässä rahojani, kun eroa ei mitenkään näy pitkistä hiuksista kuka niitä latvoja on leikannut.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mistä alapeukku? Mikä ongelma?

En ole alapeukuttaja, mutta kait tiedät, että ihmiset arvostavat eri asioita ja laittavat kaikki tarmonsa ja liikenevän ajan niihin arvoihin mikä on intohimo ja kiinnostus.

Sinulle se on ulkonainen olemus ja liikunta, joka on ok. mutta toiselle se voi olla musiikki, taide, kirjallisuus, käsityöt, ruoka jne. eivätkä ole pätkääkään kiinnostunut ulkonaisesta olemuksesta.

Mun kumppani ei varmasti edes huomaisi rakennekynsiäni tai uutta kampausta, mutta on äärettömän kiinnostunut oletko jo lukenut jonkun kirjan tai katsonut elokuvan ja mitä mieltä siitä olen ja millaisia elämyksiä olen saanut. Sama myös musiikin suhteen. Ja silloin kun lapset oli pieniä, elämä pyöri heidän ympärillään.

Enkä usko, että jäisimme jostakin paitsi, kun meistä kumpikaan ei ole erityisen kiinnostunut miltä näytämme, vaan elämän iloa ja mielihyvää tuovat muut arvot ja asiat.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei se varmaan ole mutta kaikki lähtee yhdestä asiasta leviämään lumivyöryn lailla. On ihmisiä joilla on lapsesta asti ollut niin huono ltsetunto että tuntuu ettei mikään kaunista kumminkaan vaikka mitä tekisi ja kaunistamisen yritykset näyttäisi vaan epätoivoisilta. Sama on niillä jotka on lihavia ja ajattelevat että on ihan sama mitä päälle laittaa kun kaikki näyttää huonolta lihavassa vartalossa. Sitten se lopulta johtaa siihen ettei mistään muustakaan kannata yrittää huolehtia koska on kumminkin lihava.
Terveet ihmiset joilla on aina mennyt hyvin eivät tietenkään ymmärrä näitä sairaita ajatuskulkuja. Ja siis huomionarvoista on että useinkaan henkilö ei edes ole oikeasti ällöttävä tai toivoton muuta kuin oman päänsä sisällä. On monia ihan hoikkiakin ihmisiä jotka kokevat olevansa ylitsepursuavan lihavia ja ällöttäviä vaikka niin ei olisi kenenkään mielestä.

Eli oman ulkonäön laiminlyönti on vähän niin kuin sairaalloinen ylipaino: hiipii hiljaa ja huomaamatta, ja sitten kun siinä tilanteessa ollaan, ei sitä edes tajua itsekään.

ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinua kiinnostaa muiden ulkonäkö noin paljon. Siis varsinkin jotkut alapääkarvat? Vittuakos ne sinulle kuuluu?

Mielenkiintoni ei varsinaisesti kohdistu kenenkään henkilön alapääkarvoihin tai muihinkaan ulkomuodon yksityiskohtiin vaan laajemmin ilmiöön, jossa naiset eivät osoita tervettä kiinnostusta ulkomuotoaan kohtaan vaan laiminlyövät TOTAALISESTI siitä huolehtimisen. Hämmentävää siksi, koska ulkonäöstä huolehtiminen ei todellakaan vaadi ylivoimaisia ponnistuksia.

ap

Miksi pitäisi yhtään ponnistella vaikkapa karvojensa suhteen kun kukaan ei niitä näe?

Kampaajakäynti vaatii minusta ponnisteluja. Pitää hankkia lapsenvahti ja yrittää sitten saada vahdille sopivaan aikaan kampaamoaika. Ei ole helppoa.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat