Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi nykynuorilla on niin paljon mielenterveysongelmia?

Vierailija
19.09.2016 |

Osaatteko selittää? Pelkäättekö omien lapsienne mielenterveyden puolesta? Miksi?

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska maailma pyörii kovien arvojen ympärillä.

Vierailija
2/63 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se on tää nykyaika kun pitää olla niin paljon ja elämä on hektistä. Toisaalta taas erilaisuutta siedetään entistä enemmän.

Enkä pelkää enää, nuoreni masennus ja ahdistus on jo väistynyt ja viiltelystä muistuttaa vain vanhat arvet. Siitä selvittiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää.

Vierailija
4/63 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Kovat arvot

-E-pillerit

-Kohtuuttomat odotukset nuorille

-Kauneusihanteet / muut ihanteet tai kuvitelmat

Vierailija
5/63 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina niitä on ollut. Nykyään niihin vaan haetaan hoitoa ja saadaan sitä. Eivätkä mielenterveysongelmat ole enää niin suuri tabu. Aiemmat sukupolvet lähinnä häpesivät, salasivat ja itsehoitivat viinalla, pahoinpidellen lapsensa siinä sivussa. Vanhempien pahoinvointi näkyy tottakai lapsissa.

Vierailija
6/63 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska nuoret eivät enää kiinnity mihinkään. Ei ole koululuokkaa, harrastuksissa vain kilparyhmiä, vanhemmat poissa tai poissaolevia, töitä ei saa, eikä niitä myöskään vaadita tekemään.

Olemisen sietämätön keveys!

Vierailija
7/63 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi koska nuorille on asetettu niin suuret paineet nykyään. Olisitko sinä valmis päättämään mitä teet 16 vuoden ikäisenä lopun elämäsi? Onko yksikään nais-tai miesmalli vartaloltaan tavallisen keskivertoihmisen näköinen? Saako töitä mistään?

Tytöille varsinkin asetetaan ulkonäköpaineita liikaa, ''olenko tarpeeksi hyvän näköinen?'' ''Tuolla mallilla ei ole yhtäkään finniä ja kaikki pojat pitävät hänestä, ei tällainen finninaama kelpaa kenellekään.'' Pojille sen sijaan sosiaalisia paineita, ''Miten uskallan tehdä aloitteen Sannille? Entä jos se pitää mua ihan luuserina ku mulla ei ole varaa maksaa meidän treffeistä? Äiti kuoli viime viikolla, utta isä opetti mulle että miehet ei itke!''.

Vierailija
8/63 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäköhän ne kovat arvot oikein ovat?

Vierailija
9/63 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi raha, status, ulkonäkö, menestys.

Vierailija
10/63 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi koska nuorille on asetettu niin suuret paineet nykyään. Olisitko sinä valmis päättämään mitä teet 16 vuoden ikäisenä lopun elämäsi? Onko yksikään nais-tai miesmalli vartaloltaan tavallisen keskivertoihmisen näköinen? Saako töitä mistään?

Tytöille varsinkin asetetaan ulkonäköpaineita liikaa, ''olenko tarpeeksi hyvän näköinen?'' ''Tuolla mallilla ei ole yhtäkään finniä ja kaikki pojat pitävät hänestä, ei tällainen finninaama kelpaa kenellekään.'' Pojille sen sijaan sosiaalisia paineita, ''Miten uskallan tehdä aloitteen Sannille? Entä jos se pitää mua ihan luuserina ku mulla ei ole varaa maksaa meidän treffeistä? Äiti kuoli viime viikolla, utta isä opetti mulle että miehet ei itke!''.

Meidän 70-luvun teinien piti päättää. Siihen aikaan oli vieläpä niin, että ilman ylioppilastutkintoa ei ollut mitään asiaa yliopistoihin tai korkeakouluihin. Muuten olen kanssasi samaa mieltä. 

Vierailija
11/63 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta on myös paljon erilaisia vaihtoehtoisia elämäntapoja. 

Vierailija
12/63 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai pyörikö maailma ennen sitten muka pehmeiden arvojen mukaan?

Vierailija
13/63 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netti/sosiaalinen media myös luo paineita nykynuorille.

Vierailija
14/63 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja noitahan ei tosiaan ole aikaisemmin ollutkaan.

Vierailija
15/63 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenterveyspalveluista leikattiin aikanaan. Tulokset näkyvät nyt.

Vierailija
16/63 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska nykyään normaali teini-iän angsti diagnosoidaan masennukseksi.

Vierailija
17/63 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teknologia vaikuttaa. Olen nyt parikymppinen, mutta pienenä leikittiin barbeilla ja nykyisin lapset pelaa jotain nettipohjaista barbipeliä. Siinä sosiaaliset taidot kehittyy aivan erilailla. Olin yhdessä IT-firmassa töissä ja täytyy sanoa, että en ole vielä missään muualla nähnyt niin huonoa johtamista asiantuntijaorganisaatiossa (jossain raksa-alalla sellaisen käyttäytymisen vielä ymmärää)!

Vierailija
18/63 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun nykyään diagnosoidaan kaikki 'paha olo' ja määrätään siihen lääke ja terapia. Bisnes on bisnestä. Ennen lukihäiriöiset, ADHD:t, erityisherkät, autistiset, masentuneet jne oli yksinkertaisesti vain heikkolahjaisia ja niitä varten oli omat luokat ja ammattikoulut.

Nykyään kun arvot ovat pehmentyneet, niin 'ymmärretään' kaikenlaista häiriökäyttäytymistä. Kaikenlaiseen "kuntouttamiseen" satsataan valtavat määrät yhteistä rahaa. Kuitenkin ainoat hyötyjät ovat terapeutit, lääkefirmat, lääkärit ja apteekit.

Vierailija
19/63 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan, että kun mielenterveysongelmia eivät ole enää tabuja niin näkyy paremmin. Taitaa olla myös vähän muodissa, jossain vaiheessa oli itsemurha boomi nyt on nää storytimet youtubessa. On ns. siistiä ettei mene hyvin henkisestI. Tuntuu myös, että vanhemmat eivät ehdi olla lastensa kanssa, jolloin lapsien täytyy näyttää heidän pahaoloaan esim laihduttamalla, viiltelyllä.

Vierailija
20/63 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teknologia vaikuttaa. Olen nyt parikymppinen, mutta pienenä leikittiin barbeilla ja nykyisin lapset pelaa jotain nettipohjaista barbipeliä. Siinä sosiaaliset taidot kehittyy aivan erilailla. Olin yhdessä IT-firmassa töissä ja täytyy sanoa, että en ole vielä missään muualla nähnyt niin huonoa johtamista asiantuntijaorganisaatiossa (jossain raksa-alalla sellaisen käyttäytymisen vielä ymmärää)!

Miksi sen ymmärtää raksalla?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kaksi