Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies laittoi laskut auton h anskalokeroon ja sanoi maksavansa ne myöhemmin.

Vierailija
19.09.2016 |

Tänään huomasin että laskut hävinneet mutta tiedän ettei miehellä rahaa ole tässä ollut? Miten kysyn asiasta? Ollut ennenkin rahajuttuja on vähän arka aihe.

Kommentit (118)

Vierailija
81/118 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä jos sinä huolehtisit vuorostasi laskuista, miehellä kun on olllut niitä rahajuttuja joten vaikuttaa ettei ole kovin luotettava. Vai oletteko molemmat hyväuskoisia hölmöjä?

Mies hoitaa raha asiat ja minä muut asiat. En edes osaisi käyttää niitä viivanlukija laitteita ja avainlistoja. Katson nyt miten mies laittaa nuo seuraavat laskut. Miehellä on yksi raha asia. Kun tuli tänne matkalla vaihtoi rahaa ja antoivat liian vähän takaisin. Menetti melkein kaikki rahat sillon ja minä jouduin hänelle laittamaan rahaa. Sanoi silloin pitävänsä aina huolen meidän rahasta ja niin onkin mutta nyt oli outo asia.

Oikeasti nyt nainen! Et edes osaisi käyttää avainlistoja? Älä nyt viitti. Näkyy vähintään älypuhelimen käyttö onnistuvan, joten muutaman numeron näpyttely menee samaan sarjaan.

Potkaisin sua persauksille jos olisit lähempänä. Ei tuollainen urpotossu saa olla naisihminenkään. Raha-asiat pitää hoitaa itse ja se pitää myös osata. Mitä jos se mies häipyy, niin miten sun sitten käy?

Minulle ei käy mitään. Olen Suomalainen ja saan varmaan tukija lisää tai menen töihin. Palkka tulee tilille. Ja sosiaalivirasto maksaa ne laskut.

Laskujen maksaja on ilmeisesti sinun tapauksessasi edunvalvoja. Hän ei ole varsinaisesti sossu, vaan laskut siirretään hänelle sosiaalivirastosta tai ehkä hänen työhuoneensa on myös siellä.

Vierailija
82/118 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä jos sinä huolehtisit vuorostasi laskuista, miehellä kun on olllut niitä rahajuttuja joten vaikuttaa ettei ole kovin luotettava. Vai oletteko molemmat hyväuskoisia hölmöjä?

Mies hoitaa raha asiat ja minä muut asiat. En edes osaisi käyttää niitä viivanlukija laitteita ja avainlistoja. Katson nyt miten mies laittaa nuo seuraavat laskut. Miehellä on yksi raha asia. Kun tuli tänne matkalla vaihtoi rahaa ja antoivat liian vähän takaisin. Menetti melkein kaikki rahat sillon ja minä jouduin hänelle laittamaan rahaa. Sanoi silloin pitävänsä aina huolen meidän rahasta ja niin onkin mutta nyt oli outo asia.

Mitä viivanlukijalaitteita? Minä saan laskuni maksetuksi hyvin ilman niitäkin. Sitä paitsi viivanlukijalaite on paljon yksinkertaisempi, koska silloin ei tarvitse näpytellä itse numeroita.

Mistä mieleesi on tullut, että et osaisi käyttää avainlistoja? Mies on sinulle niin väittänyt, vai? Oletko ikinä edes nähnyt yhtään avainlukulistaa? Jos tunnet numerot ja osaat lukea, osaat käyttää sitä listaakin.

Sitä paitsi sinähän tarvitset omia pankkitunnuksia ja avainlukuja kun asioit Kelassa, Kanta.fi:ssa, työkkärissä ja mitä kaikkia näitä nyt onkaan, joissa käytetään pankkitunnistusta. Vai mikä vaihtoehto sinulla on  käytössä niissä tunnistautumiseen?

Joo, sama mies tämä on , jolle annoit 10 000 euroa parikymmentä vanhan toyotan ostoon. Etkö sinä edes opi mitään?

Kerro meillekin, mitä sinä näistä provoista saat! Sinun autoprovosi jäi vielä kesken. Olisit palannut sinne jatkamaan tarinaa äläkä suotta kehittele uutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/118 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei. Minulla ei ole tunnuksia vain pankkikortti. Näen sillä saldon. Ja mieheni sanoikin laskuista että olikin ne hoitanut pankissa suoraan. Näin niissä leimat ne oli maksettu. Ja kyllä saan ajaa autoa, en ymmärrä miten se kuuluu tähän?

Eikö nykyisissä automaateissa ole enää sitä toimintoa, että näkisi 5 viimeistä tapahtumaa? Nyt täytyy tunnustaa, että en tiedä minäkään, kun en ole muuta kuin nostanut vain rahaa ja katsonut tapahtumat netistä.

Onko sinulla aavistustakaan, mitä laskujen maksaminen pankin tiskillä nykyään maksaa? Siihen pitää olla todella hyvä syy, jos joku ei maksa niitä netissä vaan tiskillä - mikähän se mahtaisi olla? Mistä miehesi oli saanut niin paljon käteistä?

Jos et ole provo, mene tämän luettuasi pankkiin hakemaan omat tunnukset, joilla pääset näkemään kaikki tilitiedot. Pyydä virkailijaa opastamaan sinua avainlukulistan käytössä, ei se ole edes vaikeaa. Ota ajokorttisi mukaan henkilöllisyystodistukseksi. Kyllä se kelpaa!

Vierailija
84/118 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti tuttavapiirissä on parikin tapausta, joilla tilanne menee juuri noin. Ei käyttöoikeutta omiin rahoihinsa, pankkitunnukset miehellä ja omasta palkasta pyydetään taskurahaa miehen hoitaessa laskut. Melkoinen kontrollin muoto, sanon mitä.

Pitäisi miettiä myös tilannetta esimerkiksi kuolemantapauksessa. Se tili jäädytetään samoin tein. Pesänselvityksessä kestää ja milläs maksat laskut ja hautauskulut sillä aikaa? Ei saa olla noin tyhmä raha-asioissa ja luovuttaa toiselle liikaa valtaa. Tai jos tulee ero, niin toinen osapuoli ehtii putsata koko tilin tyhjäksi kostona.

Hautauskulut ja muut vainajan henkilökohtaiset kulut saa maksaa vainajan tililtä. Yhteisessä tilissä ratkaisee se, onko se ja vai tai-muotoa.

Pesänselvitykseen asti ei sentään tarvitse odottaa, vaan perunkirjoituksen jälkeen kuolinpesän hoitaja saa käyttää rahoja.

Vierailija
85/118 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omia laskuja vai perheen yhteisiä?

Kaikki mitä postista oli tullut. En tiedä mikä oma lasku olisi siinä oli sähkölasku ja auton joku lasku ja jotain muuta. Kerää eikä laskut pinkkaan makselee sitten. Vei nyt pinkan autoon

Miten sinä niiden laskujen maksamiseen osallistut? 

Meillä on yhteinen tili kummankin käyttöoikeus. Tiedän ettei sinne rahaa ole tullut. Miehelläni on pankkitunnukset ja maksaa ne laskut. Saldon katsoin automaatilla aamulla

mihin sinun rahasi sitten menee?

Minun rahani menee sinne yhteiselle tilille. Minulla on tilille kortti jolla käyn kaupassa. Miehellä on siihen tiliin sellaiset pankkitunnukset joilla voi maksaa laskuja. Ne on miehen nimellä enkä voi niitä käyttää. Pankissa sanottiin ettei niitä saa antaa muille.

Pakko olla provo. Ei kukaan nykyisin ole noin yksinkertainen pankkiasioiden suhteen jos ikää on alle 50v.

Mutta jos ei ole provo:

Jos tili on molempien nimellä kumpi tahansa  voi käyttää pankkitunnuksia.  Ilmeisesti sun nimeäsi ei ole tilissä sitten lainkaan eli lahjoitat rahasi miehelle. Hopi  hopi  avaamaan oma tili  ja ilmoittamaan se taholle josta sulle tulee rahaa. Niinku jo tänään, jos mahdollista. Jatkossa maksat itse kaikki sinun  nimelläsi olevat laskut ja siirrät yhteiselle tilille oman osuutesi yhteisista laskuista.

Tarkennus tuohon: kumpikin voi käyttää tiliä OMILLA pankkitunnuksillaan.

Tunnukset ovat henkilökohtaisia ja niillä voi tehdä paljon muutakin kuin käyttää pankkitiliä. Siksi niitä ei saa antaa toisen käyttöön.

Vierailija
86/118 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä kerran. Minä en ole antanut rahaa kuin kerran miehelle. Minulla ei ole tunnuksia. Jos ne saan tähän tiliin haemme ne miehen kanssa. Hän on aina maksanut laskut. Nytkin. En aina kysy mistä saa rahaa. Pelaa, voi voittaa tai myydä jotain. Koulu maksaa tukia. Auto ei ole Toyota. Tiedän laskun maksu on kallista pankissa mutta jos ei muuta voinut ja tiedän kun eilen katsoin 5 saldoa kortilla. Oli kolme nostoa ja kaksi kauppa tapahtumaa. Ei mitää sellaista mitä luulette. Mies sanoi, Maksoin pankissa kun en muuten voinut, miksi kysyt?

Minä en sanonut että kävin katsomasaa. Laittoi ne laatikkoon maksetut kuitit ja näytti jokaisen minulle. Oli apea koko illan kun varmaan luuli että epäilen häntä.

Vierailija
87/118 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eli on kussut sua silmään jo alusta alkaen; mitään rahaa ei ole ollutkaan tai se on mennyt jonnekin muualle. Voi tyttöparka, nyt äkkiä sinne pankkiin.

Vierailija
88/118 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti nyt nainen! Et edes osaisi käyttää avainlistoja? Älä nyt viitti. Näkyy vähintään älypuhelimen käyttö onnistuvan, joten muutaman numeron näpyttely menee samaan sarjaan.

Potkaisin sua persauksille jos olisit lähempänä. Ei tuollainen urpotossu saa olla naisihminenkään. Raha-asiat pitää hoitaa itse ja se pitää myös osata. Mitä jos se mies häipyy, niin miten sun sitten käy?

Minulle ei käy mitään. Olen Suomalainen ja saan varmaan tukija lisää tai menen töihin. Palkka tulee tilille. Ja sosiaalivirasto maksaa ne laskut.

"menen" töihin (kun akateemisiakin työttömiä on kymmeniätuhansia, muista puhumattakaan) ja "sosiaalivirasto maksaa". Ei se nyt vaan noin mene. "Tukija" lisää - kuule kyllä niissä on ihan rajat mitä saa, ei niitä jaella kenellekään vain siksi että on suomalainen. Miten olet hoitanut asiasi ennen kuin mies tuli taloon? Muutit suoraan kotoa vai?

Vierailija
89/118 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei. Minulla ei ole tunnuksia vain pankkikortti. Näen sillä saldon. Ja mieheni sanoikin laskuista että olikin ne hoitanut pankissa suoraan. Näin niissä leimat ne oli maksettu. Ja kyllä saan ajaa autoa, en ymmärrä miten se kuuluu tähän?

ei kukaan maksa laskuja pankissa suoraan jos on nettitunnarit, veloittavat monta euroa per lasku. Mikä leima siinä oli? Nalle Puhin kuva?

Vierailija
90/118 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä kerran. Minä en ole antanut rahaa kuin kerran miehelle. Minulla ei ole tunnuksia. Jos ne saan tähän tiliin haemme ne miehen kanssa. Hän on aina maksanut laskut. Nytkin. En aina kysy mistä saa rahaa. Pelaa, voi voittaa tai myydä jotain. Koulu maksaa tukia. Auto ei ole Toyota. Tiedän laskun maksu on kallista pankissa mutta jos ei muuta voinut ja tiedän kun eilen katsoin 5 saldoa kortilla. Oli kolme nostoa ja kaksi kauppa tapahtumaa. Ei mitää sellaista mitä luulette. Mies sanoi, Maksoin pankissa kun en muuten voinut, miksi kysyt?

Minä en sanonut että kävin katsomasaa. Laittoi ne laatikkoon maksetut kuitit ja näytti jokaisen minulle. Oli apea koko illan kun varmaan luuli että epäilen häntä.

Kyllä noissa teidän raha-asioissa on jotain hämärää.

Koulut ei maksa tukia.

Et tiedä mistä rahaa tulee, pelivoittoja? Jos on voittoja, on myös valtavasti mennyttä rahaakin. Myy jotain? Mitä?

Maksoi laskut tiskillä, kun ei muuten voinut. Häh? Käteisellä siis maksoi? Mistä se käteinen tulee? Jonkun myynnistä?

Kuulostaa jo rikollisen puuhilta.

Vierailija
91/118 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei kukaan maksa laskuja pankissa suoraan jos on nettitunnarit, veloittavat monta euroa per lasku. Mikä leima siinä oli? Nalle Puhin kuva?

Eipä taideta pankissa enää leimoja lyödä...

Vierailija
92/118 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koulut ei maksa tukia.

Et tiedä mistä rahaa tulee, pelivoittoja? Jos on voittoja, on myös valtavasti mennyttä rahaakin. Myy jotain? Mitä?

Maksoi laskut tiskillä, kun ei muuten voinut. Häh? Käteisellä siis maksoi? Mistä se käteinen tulee? Jonkun myynnistä?

Nyt pelottelette minua. Tahallanne tai siksi kun mies on ulkomaalainen. Minä en ole holhouksessa. Muutin mieheni kanssa asumaan kun muutin opiskelemaan tänne. En voi ymmärtää. Menen pankkiin. Mutta saako mies tietää sen? En halua loukata häntä. Kyllä mies saa rahaa kun käy koulua. Sanoivat sosiaalivirastossa ettei tukea saa jos ei mene. Siksi tiedän sen. Pidätte minua tyhmänä. En vain halua mitään tunnuslukuja lähellä kun puhelinumeroakaan ei muista. Ja tiedän mikä on Nalle Puh. Laskut katsoin äsken ja niissä oli pyöreät leimat. Päivämäärät. Paikka missä maksettu. Se oli tämä missä asutaan en kerro mikä.

Vierailija
93/118 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se vaan myy varastettua tavaraa tai diilaa aineita. Melko hämärää. Mitä tukia koulu maksaa, käteisellä??

Vierailija
94/118 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, oletko heikkolahjainen? Mikä koulutus sulla on? Toivon, ettei mies huijaa sinua.

Vierailija
95/118 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koulut ei maksa tukia.

Nyt pelottelette minua. Tahallanne tai siksi kun mies on ulkomaalainen. Minä en ole holhouksessa. Muutin mieheni kanssa asumaan kun muutin opiskelemaan tänne. En voi ymmärtää. Menen pankkiin. Mutta saako mies tietää sen? En halua loukata häntä. Kyllä mies saa rahaa kun käy koulua. Sanoivat sosiaalivirastossa ettei tukea saa jos ei mene. Siksi tiedän sen. Pidätte minua tyhmänä. En vain halua mitään tunnuslukuja lähellä kun puhelinumeroakaan ei muista. Ja tiedän mikä on Nalle Puh. Laskut katsoin äsken ja niissä oli pyöreät leimat. Päivämäärät. Paikka missä maksettu. Se oli tämä missä asutaan en kerro mikä.

Tunnuslukuja ei tarvi muistaa, ne on siinä listassa. Asiakastunnuksesi löytyy sopimuksesta jonka teet kun hankit verkkopankkitunnukset. Mikä loukkaus se on että puolisoilla olisi molemmilla tunnarit tiliin joka on yhteinen?

Vierailija
96/118 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuuko mies suomea vai millä kielellä kommunikoitte? Vaikea kuvitella että osaisit englantia tai muitakaan vieraita kieliä.

Vierailija
97/118 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaathan sinä pankkikorttiakin käyttää ja nettiä. Ei verkkopankin käyttö vaikeaa ole. Ja jos sun nimi toisena tilinomistajana, niin tietenkin saat pankkitunnukset. Ei siitä mies voi loukkaantua.

Vierailija
98/118 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaathan sinä pankkikorttiakin käyttää ja nettiä. Ei verkkopankin käyttö vaikeaa ole. Ja jos sun nimi toisena tilinomistajana, niin tietenkin saat pankkitunnukset. Ei siitä mies voi loukkaantua.

Mies ei halua että naisena hoidan vaikeita asioita. Puhumme Suomea ja osaan englantia koulussa opittua. Mies puhuu huonosti. Mikä on se tilinomistaja?

Vierailija
99/118 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mun mies maksaisi ison nipun laskuja käteisellä, haluaisin kyllä tietää mistä sai rahat!! Pelkäisin muuten että joku velkoja ilmestyy joku ilta ovelle kirveen kanssa.

Vierailija
100/118 |
20.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies ei halua että naisena hoidan vaikeita asioita. Puhumme Suomea ja osaan englantia koulussa opittua. Mies puhuu huonosti. Mikä on se tilinomistaja?

No kun se verkkopankki ei edes ole vaikea. Raha-asioiden pimittämistä sun estäminen on. Lähde sinne pankkiin nyt heti, hopi hopi. Ei sun tarvi niitä laskuja maksaa, kunhan nyt olet kartalla perheen rahatilanteesta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kahdeksan