Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies laittoi laskut auton h anskalokeroon ja sanoi maksavansa ne myöhemmin.

Vierailija
19.09.2016 |

Tänään huomasin että laskut hävinneet mutta tiedän ettei miehellä rahaa ole tässä ollut? Miten kysyn asiasta? Ollut ennenkin rahajuttuja on vähän arka aihe.

Kommentit (118)

Vierailija
41/118 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kuvitella, että nyky-Suomessa vain joku mistään tietämätön kielitaidoton maahanmuuttajanainen suostuisi moiseen järjestelyyn. ETENKIN, kun miehellä on ollut rahan kanssa ongelmia. Ei voi kuin pudistella päätä. Hoida ne asiat kuntoon vaikka heti huomenna! Voit aina avata oman tilin ja määrätä ihan itse, minne sinun palkkasi menee. Mies voi tosin vetää kilarit, keksi varasuunnitelma sen varalle, kun huomaa.

Vierailija
42/118 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omia laskuja vai perheen yhteisiä?

Kaikki mitä postista oli tullut. En tiedä mikä oma lasku olisi siinä oli sähkölasku ja auton joku lasku ja jotain muuta. Kerää eikä laskut pinkkaan makselee sitten. Vei nyt pinkan autoon

Miten sinä niiden laskujen maksamiseen osallistut? 

Meillä on yhteinen tili kummankin käyttöoikeus. Tiedän ettei sinne rahaa ole tullut. Miehelläni on pankkitunnukset ja maksaa ne laskut. Saldon katsoin automaatilla aamulla

mihin sinun rahasi sitten menee?

Minun rahani menee sinne yhteiselle tilille. Minulla on tilille kortti jolla käyn kaupassa. Miehellä on siihen tiliin sellaiset pankkitunnukset joilla voi maksaa laskuja. Ne on miehen nimellä enkä voi niitä käyttää. Pankissa sanottiin ettei niitä saa antaa muille.

Sinun tulosi on siis ohjattu tilille, jota et saa edes käyttää. Istu nyt alas ja mieti, mitä minä juuri kirjoitin.

EI. Minä olen käynyt pankissa ja tilini on sama tili miehen kanssa. sinne menee molempien rahat ja minulla on pankkikortti siihen tiliin. Tili on yhteinen, minulla on käyttöoikeus siihen.

Jos sulla olisi oikea, laaja käyttöoikeus, niin sulla olisi siihen tiliin ihan omat pankkitunnukset. Mulla ja miehellä yhteinen tili, molemmat TILINOMISTAJIA eli nimi tilissä, ja molemmilla OMAT tunnukset ja tunnuslukulistat. Omistajana voisit käydä hakemassa omat pankkitunnukset koska tahansa ilman miestä, eli et näköjään ole omistaja. Täysin alistettuna olet raha-asioissa!

Ei jumalauta omia tuloja laiteta menemään suorana tilille johon ei ole pankkitunnuksia mutta jollain rahaongelmaisella heilalla on! Noin tehdään lapsille! LASTEN kesätyörahat menee tilille, jolle niillä ei ole pankkitunnuksia! Jos nyt tulee ero ja mies putsaa tilin, sulle ei jää mitään, koska rahat jää tilinomistajalle.

HERÄÄ JO JA TEE OMA TILI JONNE MENEE SUN TULOT!

Minä käyn pankilla huomenna ja kysyn asiaa enkä puhu laskuista ennen miehelle. Ei kyllä ole kivaa avata tiliä seläntakana niin sanon sitten kun olen pankissa käynyt. Miten sitten käy tämän tilin rahalle ja kortille? Pitääkö olla passi kun käy viimeksi jätin passin kuvan ja tiedot pankkiin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/118 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkkarit, ts. passi pitää aina olla mukana mielellään, vaikka tiedot olisivatkin jo pankilla. Oman tilin voi aina avata Suomen suvereenina kansalaisena milloin vain. Pieniä kuukausittaisia maksuja tulee tilinhuoltokuluista yleensä.

Voit valita myös eri pankin, missä nyt asioitte yhdessä. Silloin tietysti passi tai virallinen henkilötodistus mukaan. Sinulta kysytään myös henkilökohtaisia asioita, lähetätkö rahaa ulkomaille, minkä verran jos kyllä, mikä on koulutustausta, mitä teet työksesi, mistä saat tuloja jne. Nykyisen terrorismi-ajan mukaisesti.

Hyvin se menee! Hoidat vain asian kuntoon. Tsemppiä!

Yllättävän harva ajattalee, miten kauaskantoisia nämä parisuhteen raha-asiat voivat olla.

Vierailija
44/118 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vittu sä olet tyhmä akka, menetän uskon aina ihmisiin Iukiessani tällasia. Tän on pakko olla provo, ei kukaan voi olla noin apina.

.

Mun mielestä ap on ihan mukava. Tavallinen suomalainen, ei niin aina viimeisen päälle asioita laskeskeleva ja luottaa parisuhteessa toiseen.  Tässä tapauksessa ehkä liikaakin.   Mutta mikäli arki toimii, niin hyvä niin.

Ehkä ap:lla on mammafooriiumin mammoja mukaellen jonkinlainen jännämies.

.

Vierailija
45/118 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Henkkarit, ts. passi pitää aina olla mukana mielellään, vaikka tiedot olisivatkin jo pankilla. Oman tilin voi aina avata Suomen suvereenina kansalaisena milloin vain. Pieniä kuukausittaisia maksuja tulee tilinhuoltokuluista yleensä.

Voit valita myös eri pankin, missä nyt asioitte yhdessä. Silloin tietysti passi tai virallinen henkilötodistus mukaan. Sinulta kysytään myös henkilökohtaisia asioita, lähetätkö rahaa ulkomaille, minkä verran jos kyllä, mikä on koulutustausta, mitä teet työksesi, mistä saat tuloja jne. Nykyisen terrorismi-ajan mukaisesti.

Hyvin se menee! Hoidat vain asian kuntoon. Tsemppiä!

Yllättävän harva ajattalee, miten kauaskantoisia nämä parisuhteen raha-asiat voivat olla.

Saako mies tietää asian jos en sano itse? Mies on hyvä ihminen ja näin kun laittoi ne laskut sinne hanskalokeroon. Myöhemmin. En tiedä, tämä vastailu sekoittaa minun pääni. Ehkä en sano mitään. Ja miten mies hoitaa sitten laskuja jos minun rahat on muualla?  Olen kotiäiti mutta opiskellut lähihoitajaksi. Tuloja maksaa Suomen sosiaalinen virasto. Me emme lähetä rahaa mihinkään. Emme kannata terrorismia.

Vierailija
46/118 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi nykyään voi netissä kysellä anonyymisti tyhmiä ja oppiakin jotain.

Vierailija
47/118 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä jos sinä huolehtisit vuorostasi laskuista, miehellä kun on olllut niitä rahajuttuja joten vaikuttaa ettei ole kovin luotettava. Vai oletteko molemmat hyväuskoisia hölmöjä?

Vierailija
48/118 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä jos sinä huolehtisit vuorostasi laskuista, miehellä kun on olllut niitä rahajuttuja joten vaikuttaa ettei ole kovin luotettava. Vai oletteko molemmat hyväuskoisia hölmöjä?

Mies hoitaa raha asiat ja minä muut asiat. En edes osaisi käyttää niitä viivanlukija laitteita ja avainlistoja. Katson nyt miten mies laittaa nuo seuraavat laskut. Miehellä on yksi raha asia. Kun tuli tänne matkalla vaihtoi rahaa ja antoivat liian vähän takaisin. Menetti melkein kaikki rahat sillon ja minä jouduin hänelle laittamaan rahaa. Sanoi silloin pitävänsä aina huolen meidän rahasta ja niin onkin mutta nyt oli outo asia.

Vierailija
49/118 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies saa tietää siinä vaiheessa viimeistään, kun huomaa, että tulosi menevätkin toisaalle kuin yhteiselle tilille. Miehesi luonteesta en tiedä, mutta joskus tuohon liittyy mahdollinen perheväkivallan uhka, kun kontrolli menee noinkin tärkeässä asiassa. Pankissa osataan kyllä neuvoa raha-asioiden puolesta. Ohjaat sinun sossun rahojen tai Kelan osuuden tulot sinun tilille. Nuo ovat kuitenkin ihan rutiinikysymyksiä, niin osaat varautua siihenkin. Tehdään ihan kaikille nykyisin.

Vierailija
50/118 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkäs maalainen tää sun mies on?

Vierailija
51/118 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies hoitaa raha asiat ja minä muut asiat. En edes osaisi käyttää niitä viivanlukija laitteita ja avainlistoja. Katson nyt miten mies laittaa nuo seuraavat laskut. Miehellä on yksi raha asia. Kun tuli tänne matkalla vaihtoi rahaa ja antoivat liian vähän takaisin. Menetti melkein kaikki rahat sillon ja minä jouduin hänelle laittamaan rahaa. Sanoi silloin pitävänsä aina huolen meidän rahasta ja niin onkin mutta nyt oli outo asia.

Tuli mistä? Kuka antoi liian vähän, miksi ei pyytänyt antamaan oikein?

Vierailija
52/118 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä se mies nyt on. Autokin on kotona.

Vierailija
53/118 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies hoitaa raha asiat ja minä muut asiat. En edes osaisi käyttää niitä viivanlukija laitteita ja avainlistoja. Katson nyt miten mies laittaa nuo seuraavat laskut.

Pyydäs kuule pankkivirjailijaa näyttämään, miten homma pelittää. Pakko nuo on osata asoiden hoidossa ihan muidenkin kuin pankkijuttujen parissa.

Vaikka tämä olisikin provo, niin toivottavasti joillekin jäi mieleen näiden raha-asioiden ja juridisten seikkojen tärkeys.

Vierailija
54/118 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuli mistä? Kuka antoi liian vähän, miksi ei pyytänyt antamaan oikein?

Tuli Iranista ja matkalla oli dollareita vaihtanut euroksi ja saanut liian vähän niitä. Joku oli huijannut miestä. Mies on siitä katkerana ja häpeää sitä siksi raha asioista en näin halua kysellä. Ei ole koskaan lyönnillä uhkaillut eikä sellaista tehnyt.

Vierailija
55/118 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on samaa sarjaa kuin 'Mies ei anna minun ajaa autoamme'.

Vierailija
56/118 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jahha. Taitaapi kulttuuriin kuulua, että nainen ei raha-asioita hoitele. Onko lapsi yhteinen? Ja miehellä työ?

Vierailija
57/118 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti nyt nainen! Et edes osaisi käyttää avainlistoja? Älä nyt viitti. Näkyy vähintään älypuhelimen käyttö onnistuvan, joten muutaman numeron näpyttely menee samaan sarjaan.

Potkaisin sua persauksille jos olisit lähempänä. Ei tuollainen urpotossu saa olla naisihminenkään. Raha-asiat pitää hoitaa itse ja se pitää myös osata. Mitä jos se mies häipyy, niin miten sun sitten käy?

Vierailija
58/118 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, ap on se sama trolli joka viimeksi puhui auton omistajuudesta.

Vierailija
59/118 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä se mies nyt on. Autokin on kotona.

Mies on koulussa. Arvasin että kun kerron että on Iranilainen aletaan haukkumaan. Ollaan neljävuotta oltu samassa kodissa ja kaikki on mennyt ihan hyvin. Paljon on suomalaisia tuttavia joilla erot ja riitelyä rahasta enemmän kuin meillä. Minä en vain alunperin ymmärrä miksi vei ne sinne hanskalokeroon kun ei ennen niin tehnyt. Ei sillä pankkiasialla ole mitään tekemistä tämän kanssa minä voin käyttää korttia niin paljon kun haluan ja kun siellä on rahaa. Mutta nyt epäilynsiemen ja en tiedä osaanko olla näyttämättä miehelle kun tulee.

Vierailija
60/118 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omia laskuja vai perheen yhteisiä?

Kaikki mitä postista oli tullut. En tiedä mikä oma lasku olisi siinä oli sähkölasku ja auton joku lasku ja jotain muuta. Kerää eikä laskut pinkkaan makselee sitten. Vei nyt pinkan autoon

Miten sinä niiden laskujen maksamiseen osallistut? 

Meillä on yhteinen tili kummankin käyttöoikeus. Tiedän ettei sinne rahaa ole tullut. Miehelläni on pankkitunnukset ja maksaa ne laskut. Saldon katsoin automaatilla aamulla

mihin sinun rahasi sitten menee?

Minun rahani menee sinne yhteiselle tilille. Minulla on tilille kortti jolla käyn kaupassa. Miehellä on siihen tiliin sellaiset pankkitunnukset joilla voi maksaa laskuja. Ne on miehen nimellä enkä voi niitä käyttää. Pankissa sanottiin ettei niitä saa antaa muille.

Sinun tulosi on siis ohjattu tilille, jota et saa edes käyttää. Istu nyt alas ja mieti, mitä minä juuri kirjoitin.

EI. Minä olen käynyt pankissa ja tilini on sama tili miehen kanssa. sinne menee molempien rahat ja minulla on pankkikortti siihen tiliin. Tili on yhteinen, minulla on käyttöoikeus siihen.

No mene sitten tilille ja katso onko sieltä maksettu ne laskut jotka ukkosi tunki hansikaslokeroon. Ja katso mitä muuta sieltä tililtä on viime aikoina maksettu, ja paljonko tehty käteisnostoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä neljä