Mies laittoi laskut auton h anskalokeroon ja sanoi maksavansa ne myöhemmin.
Tänään huomasin että laskut hävinneet mutta tiedän ettei miehellä rahaa ole tässä ollut? Miten kysyn asiasta? Ollut ennenkin rahajuttuja on vähän arka aihe.
Kommentit (118)
Mies joko puhuu totta tai sitten ei. Joka tapauksessa, sinun ON opeteltava myös hoitamaan päivittäiset raha-asiat. Et voi luottaa mieheen loputtomiin, että kyllä hän sen tekee. What if ja niin edespäin. Tässä maassa pitää ja kannustetaan olemaan kaikkien itsenäisiä tietyissä asioissa.
Jos ei ole kavereita potkimaan persuuksille niin ainakin nettipalstat, missä sanotaan että ei näin!
Vierailija kirjoitti:
Hah, ap on se sama trolli joka viimeksi puhui auton omistajuudesta.
Kyllä. Myös Voiko häävierailta kysyä paljonko he syövät -jankutus oli samalta näppikseltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä jos sinä huolehtisit vuorostasi laskuista, miehellä kun on olllut niitä rahajuttuja joten vaikuttaa ettei ole kovin luotettava. Vai oletteko molemmat hyväuskoisia hölmöjä?
Mies hoitaa raha asiat ja minä muut asiat. En edes osaisi käyttää niitä viivanlukija laitteita ja avainlistoja. Katson nyt miten mies laittaa nuo seuraavat laskut. Miehellä on yksi raha asia. Kun tuli tänne matkalla vaihtoi rahaa ja antoivat liian vähän takaisin. Menetti melkein kaikki rahat sillon ja minä jouduin hänelle laittamaan rahaa. Sanoi silloin pitävänsä aina huolen meidän rahasta ja niin onkin mutta nyt oli outo asia.
Oikeasti nyt nainen! Et edes osaisi käyttää avainlistoja? Älä nyt viitti. Näkyy vähintään älypuhelimen käyttö onnistuvan, joten muutaman numeron näpyttely menee samaan sarjaan.
Potkaisin sua persauksille jos olisit lähempänä. Ei tuollainen urpotossu saa olla naisihminenkään. Raha-asiat pitää hoitaa itse ja se pitää myös osata. Mitä jos se mies häipyy, niin miten sun sitten käy?
Minulle ei käy mitään. Olen Suomalainen ja saan varmaan tukija lisää tai menen töihin. Palkka tulee tilille. Ja sosiaalivirasto maksaa ne laskut.
Vierailija kirjoitti:
Mies joko puhuu totta tai sitten ei. Joka tapauksessa, sinun ON opeteltava myös hoitamaan päivittäiset raha-asiat. Et voi luottaa mieheen loputtomiin, että kyllä hän sen tekee. What if ja niin edespäin. Tässä maassa pitää ja kannustetaan olemaan kaikkien itsenäisiä tietyissä asioissa.
Jos ei ole kavereita potkimaan persuuksille niin ainakin nettipalstat, missä sanotaan että ei näin!
Niinpä. Ja sekin pitäisi muistaa, että se mies voi joskus vaikka sairastua niin, että asiat jää hoitamatta jos nainen ei osaa paikata. Tai voi se mies kuollakin. Mihin siinä nainen sitten joutuu kun ei yksinkertiasesti osaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä jos sinä huolehtisit vuorostasi laskuista, miehellä kun on olllut niitä rahajuttuja joten vaikuttaa ettei ole kovin luotettava. Vai oletteko molemmat hyväuskoisia hölmöjä?
Mies hoitaa raha asiat ja minä muut asiat. En edes osaisi käyttää niitä viivanlukija laitteita ja avainlistoja. Katson nyt miten mies laittaa nuo seuraavat laskut. Miehellä on yksi raha asia. Kun tuli tänne matkalla vaihtoi rahaa ja antoivat liian vähän takaisin. Menetti melkein kaikki rahat sillon ja minä jouduin hänelle laittamaan rahaa. Sanoi silloin pitävänsä aina huolen meidän rahasta ja niin onkin mutta nyt oli outo asia.
Oikeasti nyt nainen! Et edes osaisi käyttää avainlistoja? Älä nyt viitti. Näkyy vähintään älypuhelimen käyttö onnistuvan, joten muutaman numeron näpyttely menee samaan sarjaan.
Potkaisin sua persauksille jos olisit lähempänä. Ei tuollainen urpotossu saa olla naisihminenkään. Raha-asiat pitää hoitaa itse ja se pitää myös osata. Mitä jos se mies häipyy, niin miten sun sitten käy?
Minulle ei käy mitään. Olen Suomalainen ja saan varmaan tukija lisää tai menen töihin. Palkka tulee tilille. Ja sosiaalivirasto maksaa ne laskut.
Ei sossu niitä maksa. Itse ne laskut pitää näppäillä ja maksaa, vaikka sossu rahaa antaisikin.
Milloinkas se koulu loppuu? Vai onko se iltakoulu?
Ei ole palvelun puoleen joutunut kääntymään, mutta eikös sossulta mene suoraveloituiksena jotakin vuokramaksuja jne.? Sillähän ne vanhuksetkin saavat muumioitua vuokra-asuntoihinsa, kun raha-asiat vain juoksevat itsestään, vaikkei henki pihise.
Joka tapauksessa, laskut pitää osata maksaa ihan omin kätösin tarvittaessa. Juuri vaikkapa tilanteessa, missä mies sairastuu. Itse olen joutunut viemään kannettavaa tietokonetta ja pankkitunnuksia sairaalaan, että läheinen saa asiansa hoidettua. Eräpäivät eivät kysy sairastumista.
Vierailija kirjoitti:
a
Koulu loppui puoli neljä ja käy sitten kahden ystävän kanssa heillä. Kyllä sosiaalivirasto on aina maksanut laskuni eikä laittanut rahaa. Vienyt sinne laskut ja sitten ne on maksettu.
Oli mies vei laskut sossuun, kaikkihan on sitten hyvin!
Tarina muuttui ykskaks ja mukaan tuli apn hoono soomi.
Yllätys!
Vierailija kirjoitti:
Oli mies vei laskut sossuun, kaikkihan on sitten hyvin!
Ei vienyt. Tarina ei muutu, ja puhun hyvää Suomea. Huomenna kaikki selviää.
Kai se mies tänään kotiin tulee. Ihan hyvin voi ohimennen kysyä, että maksoitko laskut
Exä teki samaa, tosin tunki kaikki laskut autonsa penkin alle.. Löytyi kakssuuntanen mielialahäiriö
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
a
Koulu loppui puoli neljä ja käy sitten kahden ystävän kanssa heillä. Kyllä sosiaalivirasto on aina maksanut laskuni eikä laittanut rahaa. Vienyt sinne laskut ja sitten ne on maksettu.
No sitten se menee toisin kuin meillä kantasuomalaisilla. Sossu voi maksaa vuokran, mutta mitään kännykkälaskuja tai nettilaskuja eivät maksa, vaan ne pitää itse näpytellä.
Ja aina sanotaan, että säännöt on samat myös maahantulijoille...
Tuli mieleen poikakaverini 90-luvulta, joka oli haka saamaan autolla ajellessa sakkoja. Katsoin kerran autossa istuessani hanskalokeroon ja siellä oli nippu maksamattomia sakkoja 2000 mk.n edestä. Yks päivä nivaska oli hävinnyt ja tiesin poikaystäväni lähes varattomaksi, niin kysyin missä sakot ? Mummo oli kuulema maksanut ;) tiedä sitten , mikä oli totuus ? Itse epäilin , että roskiin olit päätyneet.
Pakolaiseksiko se on Suomeen tullut, vai? Jos kerran sossu elättää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
a
No sitten se menee toisin kuin meillä kantasuomalaisilla. Sossu voi maksaa vuokran, mutta mitään kännykkälaskuja tai nettilaskuja eivät maksa, vaan ne pitää itse näpytellä.
Ja aina sanotaan, että säännöt on samat myös maahantulijoille...
Saahan sitä joulupukkiinkin uskoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omia laskuja vai perheen yhteisiä?
Kaikki mitä postista oli tullut. En tiedä mikä oma lasku olisi siinä oli sähkölasku ja auton joku lasku ja jotain muuta. Kerää eikä laskut pinkkaan makselee sitten. Vei nyt pinkan autoon
Miten sinä niiden laskujen maksamiseen osallistut?
Meillä on yhteinen tili kummankin käyttöoikeus. Tiedän ettei sinne rahaa ole tullut. Miehelläni on pankkitunnukset ja maksaa ne laskut. Saldon katsoin automaatilla aamulla
Toistan jonkun muun esittämän kysymyksen: miksi sinä et maksa niitä laskuja?
Sinun rahasi menevät sille tilille ja sinulla on käyttöoikeus sille tilille. Tarkennan kysymystäni: Miksi sinä et maksa laskuja siltä tililtä omilla pankkitunnuksillasi?
Miehesi ei saa antaa sinulle omia pankkitunnuksiaan, totta! Mutta sinä saat omilla tunnuksillasi käyttää kaikkia niitä tilejä, joihin sinulla on käyttöoikeus. Tämä on varma tieto, koska minä itse teen juuri niin. Nettipankissa näkyvät omien tilieni lisäksi yhteinen, miehen tili ja yhden aikuisen lapseni tili. Kaikkia niitä voin käyttää omilla nettipankkitunnuksilla.
Onko ap sama henkilö, joka kirjoitti myös otsikolla " mieheni ei anna ajaa autolla"?
Hei. Minulla ei ole tunnuksia vain pankkikortti. Näen sillä saldon. Ja mieheni sanoikin laskuista että olikin ne hoitanut pankissa suoraan. Näin niissä leimat ne oli maksettu. Ja kyllä saan ajaa autoa, en ymmärrä miten se kuuluu tähän?
Mahtaa olla vanha ketju. Muistan kun itsekin keräsin laskut autoon 15-20 vuotta sitten, koska ne maksettiin pankkiautomaatilla!