Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos kerran ihmiset eivät mukamas kulje muodin mukana niin miksi kaikki haluavat yhtäkkiä samaa? Kaikista sushi ja avokado pasta on niin hyvää, kaikista pokemon go on niin hyvä, kaikki haluavat matkustaa joko thaimaaseen tai Amerikkaan

Vierailija
18.09.2016 |

Sitten yhtäkkiä ketään ei kiinnostakkaan. Näin kävi aikuisten värityskirjoille sekä pokemon go:lle.
Itseäni taas ei kiinnosta noista mikään. Matkustan mielummin espanjaan rantalomalle, kuin johonkin New yorkkin kaupunkilomalle.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moneen muuhun kommnettiin lisäisin vielä, että kukaan oikeastaan väittää, ettei ihmiset seuraisi muotia/ uusia juttuja?

Jos kyse on jostain pienestä jutusta, kuten ruuasta esim. nyhtökaura, niin monihan sitä testaa uteliaisuuttaan ja voidaan puhua muodista - enkä näe tässä mitään ihmeteltävää. Jos jengi tykkää, niin tuote jää markkinoille, eikä voida enää puhua pelkästä muodista, kuten sushin kohdalla on jo tapahtunut. 

Matkakohteet taas - kyllähän näissä on selkeää trendivaihtelua. Vanhatkin suosikit saattavat nousta ja laskea, mutta kyllähän näissäkin puhutaan trendeistä. Thaimana tapaisissa kohteissa taas tulee se, että ne on saavutettavissa ja sopivan hintaisia - eli kun massat löytävät kohteen, kohde muokkautuu massoille. Tulee enemmän tarjontaa jne. - ja ne jotka etsivät helppoja kohteita suosivat näitä kohteita. 

Minä taas en näe tätäkään vielä muotina. Jos kaikki kokeilevat kerran nyhtökauraa, mutta kukaan ei siitä sen kummemmin innostu tuotehan katoaa vähin äänin. Muotiin vaaditaan minusta vähän pidempi jakso.

Vierailija
22/40 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat tehdä sen virheen, että kuvittelet, että "ne äänekkäimmät/otsikoiduimmat" on = kaikki. Jos siitä tehdään otsikoita tai huudetaan facebookissa, että monet tykkää, ei se tarkoita, että kaikki tykkää. Ja toisaalta osa tykkää jostain, ja ei toisesta pinnalla olevasta jutusta. Minä pelaan pokemon go:ta (koska tykkäsin pokemonista silloin 90-luvulla kun se julkaistiin), mutta inhoan avokadoa (koska en ole ikinä tykännyt siitä). Esimerkiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tykkää mistään noista, tiedän ihmisiä jotka tykkää joistain, en ketään joka tykkäisi kaikista. Minä olen aina halunnut käydä USA:ssa, koska olen sitä telkkarista koko ikäni nähnyt, Thaimaa ei ole koskaan kiinnostanut, en tykkää liian kuumasta kelistä, enkä sellaisissa paikoissa uskaltaisi edes syödä, enkä nukkua jotain jumalattomia hämmäreitä tai skorppiooneja hyökkäis mun tuurilla kimppuun sillä sekunnilla ku silmäni ummistaisin. Raakaa kalaa en syö, eikä avokado maistu oikein miltään, kakaroita kiinnostaa pokemon go, ne pelaa muutenkin, minä en pelaa mitään enkä väritä värityskirjoja, on parempaakin tekemistä. Meinasin kokeilla sitä jalokivimaalaushommelia, se on nyt tullu uus juttu, mutta meinaan kyllä vielä virkata pari mattoa ontelokuteesta, vaikka se villitys on jo vähän laantunut, mutta mulla on pari valmista joissa on virhe ja ne on pakko jossain vaiheessa purkaa ja korjata, en ole vaan jaksanut vielä.

Vierailija
24/40 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tehty avokadopastaa jo ennen kuin se tuli muotiin ja tehdään vastakin. Sushista en ole koskaan pitänyt enkä aio sitä syödäkään ellei ole pakko.

Thaimaassakin olen käynyt ensimmäisen kerran 1995 ja perheen kanssa 3 kertaa myöhemminkin. Koska pidän siitä.

Amerikka ei kiinnosta pätkääkään enkä ole sinne matkustamassa ellen työn puolesta joudu. Teen kuitenkin n 10 matkaa vuodessa (työ ja loma).

Kukaan meidän perheessä ei ole ladannut Pokemon Gota (4 lasta joista osa jo aikuisia) eikä värityskirjoja ole osteltu.

Meillä ei myöskään ole harmaa eikä valkoinen koti vaikka se on NIIIIN ihqu. Emmekä koskaan käy AI lomilla vaikka muut käy. LV:n muovilaukkuakaan ei minulla ole vaikka monen mielestä se on ihan must. Mielummin ostan aidon nahkalaukun ulkomailta ulkonäön ja käyttötarkoituksen mukaan, eikä tule samanlaista vastaan.

Ei pidä yleistää.

Vierailija
25/40 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Värityskirjat menevät edelleen hyvin kaupaksi ja uusia tulee jatkuvasti markkinoille. Sushi on ollut "muodissa" jo vuosia, joten ei ole mikään uusi ja ihmeellinen muotivillitys.

Suomessa shushi lienee, jossain kehien takana uutta, itse söin sitä eka kerran 80 luvulla samoin kuin kebabbia.

Pizzaa söin 70 luvulla.

Pitsta ja kebab on minusta jo aikansa elänyt muoti-ilmiö, mutta ei näytä menevän ohi.

Vierailija
26/40 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moneen muuhun kommnettiin lisäisin vielä, että kukaan oikeastaan väittää, ettei ihmiset seuraisi muotia/ uusia juttuja?

Jos kyse on jostain pienestä jutusta, kuten ruuasta esim. nyhtökaura, niin monihan sitä testaa uteliaisuuttaan ja voidaan puhua muodista - enkä näe tässä mitään ihmeteltävää. Jos jengi tykkää, niin tuote jää markkinoille, eikä voida enää puhua pelkästä muodista, kuten sushin kohdalla on jo tapahtunut. 

Matkakohteet taas - kyllähän näissä on selkeää trendivaihtelua. Vanhatkin suosikit saattavat nousta ja laskea, mutta kyllähän näissäkin puhutaan trendeistä. Thaimana tapaisissa kohteissa taas tulee se, että ne on saavutettavissa ja sopivan hintaisia - eli kun massat löytävät kohteen, kohde muokkautuu massoille. Tulee enemmän tarjontaa jne. - ja ne jotka etsivät helppoja kohteita suosivat näitä kohteita. 

Minä taas en näe tätäkään vielä muotina. Jos kaikki kokeilevat kerran nyhtökauraa, mutta kukaan ei siitä sen kummemmin innostu tuotehan katoaa vähin äänin. Muotiin vaaditaan minusta vähän pidempi jakso.

En tunne ketään, joka olisi edes maistanut nyhtökauraa, tai olisi edes kuullut siitä, toki en asu Suomessa.

Vierailija
27/40 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ap ei vaikuta henkilöltä jota ei kiinnosta muoti-ilmiöt vaan henkilöltä, jota ei kiinnosta juuri mikään eikä varsinkaan mikään uusi ja vieras ja uteliaisuus puuttuu. Ei siinä ole muodista kyse, jos kokeilee uutuuksia.

Vierailija
28/40 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tykännyt sushista siitä lähtien kun maistoin sitä ensimmäistä kertaa japanilaisen ystäväni luona. En tiennyt onko se muotia vai ei.

Avokadosta en ole koskaan oppinut pitämään.

Onko suklaakin muotia? Siitä taitaa useimmat pitää. Vai onko se niin yleistä että on jo ihan vanha juttu, ihan wt?

Yleensä ihmiset ostaa sitä ruokaa mitä on hyvin saatavilla ja matkustaa sinne mihin pääsee kohtuullisen helposti.

Vaatteiden ja sisustuksen suhteen on melko pahasti kauppojen armoilla.

Minulle ainakin on välillä sattunut sellaisia kausia ettei voi ostaa mitään uutta kun sen hetkinen muoti ei ole miellyttänyt.

Netistäkään ei ihan kaikkea voi ostaa. Esim. suosikkivaatemerkkiäni ei toimiteta Suomeen.

En ymmärrä mikä ap:n ongelma oikein on.

Vierailija
29/40 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuule ei kaikki seuraa mitään muotivillityksiä ja nykyajan hömpötyksiä! En tiedä pokemon gosta sen enempää kuin että joku peli se on, ja puhelimella pelataan. En oo ikinä käynyt Thaimaassa, enkä aio mennäkään, sama homma Usan kanssa. En tykkää sushista, hyi olkoon! Avokadopastaa en syö, koska en syö viljaa, en ole syönyt n. 15 vuoteen, että en ole siinäkään mennyt muodin mukana. Havaitsin vain tuolloin, että voin paremmin ilman viljaa.

En osta muotivaatteita, en edes tiedä mikä milloinkin on muotia. En värjää hiuksia, ei ole koskaan ollut hiustenpidennyksiä, eikä ripsienkään pidennyksiä, ei myöskään tekokynsiä. En tiedä mitä kynsien geelaus on. Olen ollut saman miehen kanssa teinistä asti, eikä ole aikeitakaan erota. Olen onnellinen lapsistani, ei kaduta, vaikka nyt vissiin on muotia haluta olla lapseton. En käy kuntosalilla, enkä harrasta juoksua. En osta eineksiä, en syö superfoodeja, en käytä masennuslääkkeitä, en harrasta mindfullnessia, en "harrasta kokkausta", vaan ihan vaan laitan ruokaa, en käy aurinkolomilla, en käy baareissa, katson telkkaria äärimmäisen harvoin, vain kun sieltä tosiaan tulee jotain katsomisen arvoista, en kuuntele kaupallisia radiokanavia (lähes ainoastaan puhetta kuuntelen), en tiedä pintapopista mitään, en katso Hollywood-elokuvia, en ymmärrä kaikkia uussanoja, en käytä v-alkuista kirosanaa. Olen hyvin epämuodikas.

Vierailija
30/40 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettele kirjoittamaan. Ei sua kukaan voi ottaa muuten vakavasti.

Mene muualle pätemään

Vierailija
31/40 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tykkää sushista, oonkohan edes maistanyt avokado-pastaa. Amerikassa olen käynyt kolmesti, New Yorkissa ja Miamissa v. 1996 ja kahdesti työmatkalla Washingtonissa. Thaimaahan en ole koskaan halunnut, matkustelusta tykkään kyllä.

Matkustelun suhteen ihmisillä on tapana mennä paikkoihin, joita esim mahkailulehdissä esitellään tai ovat muuten esillä.

Vierailija
32/40 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En noita asioita sanoisi muodeiksi. Esim Pokemon-peli on hiljattain julkaistu, tottakai kaikki pelaavat sitä nyt eivätkä ennen sen julkaisua. Samoin nuo aikuisten värityskirjat. Ei niitä kymmenen vuotta sitten ollut kaupoissa, joten tottakai niitä ostetaan nyt, kun niitä on kaupoissa. Thaimaa tuli yleiseksi matkakohteeksi silloin kun tarjonta ja hinta alkoi olla peruspulliaisen ulottuvilla jne. En ole muuten käynyt Thaimaassa, enkä väritellyt värikirjoja enkä pelannut pokemonia. En silti näiden perusteella sanoisi, etten kulje muodin mukana.

Aikuisten värityskirjoja on ollut ainakin 30 vuotta. Varmasti kauemminkin.

Vierailija
33/40 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siksi, että yhteiskunnassamme vallitsee edelleen aivan jäätävä yhdenmukaisuuden paine. Kaikki ovat mielestään individualisteja mutta miettivät tarkasti, mitä muut ajattelevat. Eli on tiettyjä hyväksyttäviä tapoja olla “yksilöllinen” ja sitten kaikki ovat “yksilöllisiä” samalla tavalla.

Vierailija
34/40 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

hmm.. en ole ikinä syönyt sushia enkä halua syödäkkään, en myöskään pelaa pokemonia eikä minulla ole mitään hinkua matkustaa Thaimaaseen ! 

enkä katso muuten Salattuja elämiäkään..

Vierailija
35/40 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsuudenkotona on syöty avokadoa jo 80-luvulla, vähän sitruunapippuria pintaan ja lusikalla me lapsetkin sitä kauhottiin. Avokadopastaa en ole syönyt koskaan. 

Sushia opin syömään myös melkein parikymmentä vuotta sitten asuessani euroopassa, jossa sitä jo oli hyvin tarjolla. Siitä lähtien olen tehnyt itse ja syönyt ravintoloissa. 

Thaimaassa on tullut käytyä pari kertaa talvella. Ihan vain siksi että siellä on takuulämmintä ja halvat lennot. Muistan yhden Kanarian matkan hiihtolomalla kun lämmintä oli ehkä just ja just 20, tuulista ja hotellin uima-allasta ei lämmitetty. Lisäksi matka maksoi silloin jo 600€ ja tolla pääsee nykyään Thaimaahan myös. NY en ole käynyt eikä mikään ykköskiinnostuskohdekaan. 

Jos et ole sattunut huomaamaan niin ihmiset valitsevat usein sitä mitä on tarjolla, oli se sitten muodissa tai ei. Eikä siinä ole mitään pahaa. Sushin hintakin on laskenut koska on tarjontaa ja kilpailua. Samoin noiden matkojen hinnat ovat jo ihan kohtuulliset. 

Vierailija
36/40 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen miettinyt muun muassa blogeja seuratessani: iso osa tuntuu työntävän tuutista samaa mustat housut, harmaa neule, huopahattu, valkoiset tennarit -tyyliä. Ja kesän ajan niitä hemmetin valkeita lenkkareita on tuputettu melkeinpä mihin asuun sopivina vain: tosi omaperäistä, vau! Tämä niin kuin esimerkkinä. Toki en voi väittää olevani mitenkään uniikki itsekään, mutta blogi- ja katuhavaintoni seurauksena ei minulta kuitenkaan niitä tennareita löydy, eikä neule ole harmaa, mutta mustat housut ja monta muuta valtavirtajuttua kylläkin. ;)

Vierailija
37/40 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusista asioista tulee helposti muotivillityksiä. Tämä pätee sushiin, avokadopastaan, Pokemon GO:hun  ja Roope Salmiseen.  Jotkut näistä jäävät elämään ensisuosion jälkeen ja vakiinnuttavat kannattajakuntansa. Thaimaa on suosittu, koska se on halpa ja taviksellakin on varaa siellä imeä nättejä trinkkejä, hierottaa itseään ja kuvitella, että ihmiset ovat aidosti ystävällisiä. Sitä toista syystä, miksi varsinkin likaiset sedät tykkäävät Thaimaasta, en viitsi tässä edes sanoa.  New York ja Lontoo ovat kestosuosikkeja, koska niissä on kaikkea. New York on minulle erikoissuosikki, koska olen asunut siellä.

Vierailija
38/40 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset nyt tykkää mistä tykkää. Mä tykkään ja syön usein sushia, avokadopastastaa (ja avokadoa yleensäkin) ja vuohenjuustoa vaikka kaikki nämä on monien mukaan "hetken trendi joka sitten unohtuu". Väristyskirjojakin on pari kappaletta joita säännöllisesti värittelen edelleen. Sen sijaan pokemon go, Thaimaa ja USA ei hirveästi houkuta.

Sen lisäksi, mitä pahaa on siinä että testaa uusia juttuja? Onko jotenkin hävettävämpää kokeilla vaikka sitä avokadopastaa ja todeta muutaman kerran jälkeen että ei tätä kovin usein jaksa syödä kuin jättää kokeilematta ja syödä vaan vanhoja tuttuja ruokia? Minusta on lapsellista tuomita asiat huonoiksi vaan siksi että ne sattuvat olemaan suosittuja, tai kaikki niitä kokeilevat/niistä pitävät vaan epäaidoiksi teeskentelijöiksi. Esimerkkinä vaikka valkoisella sisustaminen, josta kuulemma kukaan ei voi pitää ja joka oli vaan hetken trendi. Ilmeisesti kukaan ei ole kertonut tästä tädilleni, jolla on ollut valkoinen (vähän mustaa mausteena) koti jo 80-luvulta lähtien. Koska hän nyt sattuu pitämään siitä, oli se muotia tai ei.

Vierailija
39/40 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en näe sitä pahana tai nolona, että ihmiset kokeilevat uusia juttuja valtavirran mukana. On ihan luonnollista, että saa ideoita ympäriltään. Niin massojen liikkeet, kuin myös tarkoitushakuinen vastavirtaan uiminen ovat vain inhimillistä toimintaa, jota on joskus mielenkiintoista pohdiskella monen muun ilmiön ohessa. Oman tyylinsä löytäneille nostan (huopa)hattuani toivoen, että itsekin voisin jossain vaiheessa todeta sen löytäneeni: Tulisi paljon halvemmaksikin pitkällä tähtäimellä! Mutta senhän huomaakin sitten vasta vuosien päästä, mikä on jäänyt omaksi tyyliksi ja mikä ei. Toivossa siis elelen. :)

Vierailija
40/40 |
19.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä tulikin mieleen, että on pitänyt koittaa avokadopastaa ja vuosia, eikä ole vielä tullut tehtyä. Nyt kun kaapissa sattuu olemaan kaikki tarvittava, niin why not! Kiitos ap.

Noin muuten en ole testannut mitään muutakaan aloitusviestissä mainittua. Tämä ei johdu siitä, ettenkö koskaan tekisi mitään, vaan ihan puhtaasti siitä, että olen tehnyt eri valintoja.